مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته ژنتیک در ترکیه

رشته ژنتیک در ترکیه

یکی از موقعیت های عالی برای تحصیل در حوزه ژنتیک تحصیل رشته ژنتیک در ترکیه و زندگی و کار در این کشور آسیایی است که شرایط رفاهی خوبی دارد. یکی از بهترین کشورها برای تحصیل برای ایرانیان کشور ترکیه است زیرا در این کشور جمعیت قابل توجهی ایرانی در حال تحصیل و زندگی هستند و از طرفی هم فرهنگ این دو کشور و نزدیک موجب می شود تا بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. ترکیه یک جمهوری پارلمانی در اوراسیا است، که عمدتا در غرب آسیا واقع شده است، و بخش کوچکتری از تراکیای شرقی در جنوب شرقی اروپا دارد. ترکیه با 8 کشور همسایه است: سوریه و عراق از جنوب ایران، ارمنستان و قرق آذربایجانی نخجوان در شرق و گرجستان در شمال شرقی بلغارستان به شمال غربی و یونان در غرب.

دریای سیاه از شمال، دریای مدیترانه از جنوب و دریای اژه از غرب نیز آن را فرا گرفته است. تنگه بسفر دریای مرمره و داردانل (که تنگه های ترکیه را تشکیل می دهند) مرز بین تراکیه و آناتولی را مشخص می کنند. آنها همچنین اروپا و آسیا را از هم جدا می کنند. قرار گرفتن ترکیه در تقاطع اروپا و آسیا این کشور را به کشوری با اهمیت قابل توجه ژئواستراتژیک تبدیل می کند. در این کشور فرصت های مشاغل دانشجویی در رشته ژنتیک و حوزه های مرتبط در دانشگاه ها و شهرهای مختلف وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل رشته ژنتیک در ترکیه

باشگاه ژنتیک دانشگاه استانبول (İÜGEN) ، یک باشگاه دانشجویی است که از سال 2003 در دانشکده علوم دانشگاه استانبول فعالیت می کند. از زمان تاسیس، این باشگاهی است که دانش علمی را بین دانشجویان به اشتراک می گذارد و بنابراین یک شبکه اجتماعی برای آنها ایجاد می کند. همچنین این کار در خطی ادامه می یابد که وظایف خود را با آگاهی از تعهدی که یک دانشمند نسبت به مردم و بشریت احساس می کند، می پذیرد. باشگاه ما İÜGEN از زمان آغاز فعالیت خود در سال 2003 بیش از 3000 دانشجو و صدها استاد با یکدیگر معرفی کرده است که در مراحل مختلف زندگی آموزشی خود هستند. به خصوص این دانشگاه در حال سازماندهی یازدهمین مدرسه زمستانی زیست شناسی مولکولی و ژنتیک هست که بین المللی برای 5 سال گذشته و یکی از سنت های این دانشگاه شده است.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در رشته ژنتیک و نرخ اشتغال این رشته در کشور ترکیه هستید:

نرخ اشتغال و بیکاری رشته ژنتیک در ترکیه

دروس رشته ژنتیک در ترکیه

این باشگاه که عمدتا از دانشجویان زیست شناسی مولکولی و ژنتیک تشکیل شده است، با تلاش های مشترکی که از مناطق مختلف ترکیه آمده اند و تحصیلات در دانشکده ما را دیده اند، به موفقیت خود رسیده است. از آنجا که پروژه مجله علمی ما و فعالیت های کنگره همچنان ادامه دارد، ما سعی می کنیم تمام تلاش خود را برای کمک به علم در دانشگاه و حتی در سراسر ترکیه انجام دهیم. اگر به علم ژنتیک علاقه مند هستید، این موسسه تحقیقتی آموزشی مفتخر است که بگوید شما می توانید با دنبال کردن این سایت یا پیگیری از طریق رسانه های اجتماعی خواسته های خود را از دانش برآورده کنید. این دانشگاه در تلاش هستیم تا بهترین تلاش خود را برای کمک به علم در اطراف دانشگاه خود، و حتی در سراسر ترکیه انجام دهد.

در جدول زیر شاهد دروس رشته ژنتیک در کشور ترکیه هستید:

ترمشرح
ترم اولمقدمه ای برای زیست شناسی مولکولی- شیمی عمومی I- آزمایشگاه شیمی عمومی- حساب اول- فیزیک
ترم دومزیست شناسی سلولی و مولکولی II- آزمایشگاه زیست شناسی سلولی- شیمی عمومی II- حساب دوم- ترمودین ، ​​امواج ، Opt & Mod Phy.
ترم سومتکامل و تنوع زیستی- آمار- آزمایشگاه شیمی آلی I- بررسی شیمی آلی- فیزیک III-
ترم چهارمآزمایشگاه ژنتیک- نظریه ماتریس- بیوشیمی I- فن آوری در تحقیقات بیولوژیکی
ترم پنجمآزمایشگاه بیوشیمی- ژنتیک مولکولی- آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی-
ترم ششمبیوشیمی II-سمینار- زیست شناسی سلولی و مولکولی III- مباحث تحقیقاتی در زیست شناسی مولکولی I- فیزیولوژی انسان
ترم هفتمسمینار-مقاله- تحقیق- دروس انتخابی-
ترم هشتمدروس انتخابی- پایان نامه

جایگاه رشته ژنتیک در ترکیه

اهمیت رشته ژنتیک و کاربرد آن در این کشور در حوطه وسیعی وجود دارد. دانشگاه آنکارا، دپارتمان ژنتیک دانشکده دامپزشکی و آزمایشگاه تحقیقات ژنتیک مولکولی توسط پروفسور دکتر Okan ERTUĞRUL در سال 1995 موسسه بودند. در این آزمایشگاه پروژه های زیادی در سطح مولکولی که شامل حیوانات اهلی است به اتمام رسیده اند و برخی از آنها هنوز ادامه دارد. این پروژه ها شامل مطالعات مبتنی بر پروتئین، DNA و RNA در مورد گونه های مختلف جانوری است که توسط چندین نهاد و سازمان مانند TUBITAK شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه) ، وزارت کشاورزی و مالداری مواد غذایی جمهوری ترکیه، دفتر پروژه های تحقیقات علمی دانشگاه آنکارا پشتیبانی شده است. همچنین پروژه های دانشجویان دوره کارشناسی که توسط TUBITAK و دفتر پروژه های تحقیقات علمی دانشگاه آنکارا تأسیس شده اند، در این بخش نظارت و پشتیبانی می شوند.

چندین انتظار و نتیجه در مورد پروژه های در حال انجام و تکمیل شده در زیر آورده شده است:

  • ایجاد بانک های بافت و DNA از منابع ژنتیکی حیوانات ترکیه
  • تشخیص مناطق ژنی برای بیماری های ارثی در حیوانات اهلی
  • تشخیص بین گونه ها و توالی های چند شکلی خاص گونه ها و استفاده از آنها برای مطالعات ثبت اختراع
  • برای آشکار کردن روابط فیلوژنتیک و جمع آوری داده ها در مورد تاریخ نژادهای بومی
  • اطلاع رسانی به مردم در مورد حفاظت از منابع ژنتیکی
  • آموزش دانش آموزان در مورد ژنتیک حیوانات و بیوتکنولوژی
  • تولید پروژه هایی با موسسه مشابه و ایجاد داده های موضوعی برای پایگاه های داده

جایگاه رشته ژنتیک در ترکیه

شرایط تحصیل رشته ژنتیک در ترکیه

گروه زیست شناسی مولکولی و ژنتیک در دانشگاه Boğaziçi در استانبول (ترکیه) از برنامه های کاربردی برای یک هیئت علمی تمام وقت آزاد در سطح استادیار یا دانشیار دعوت می کند. متقاضیان با تخصص و سابقه مستند در بیوانفورماتیک یا زیست شناسی محاسباتی، آمار زیستی و یا ژنومیک اولویت خواهند بود. برنامه های برجسته از سایر زمینه های تحقیقاتی در علوم زندگی مولکولی، مانند بیولوژی سلول های بنیادی، ایمونولوژی، ژنتیک، اپی ژنتیک یا نوروبیولوژی مولکولی نیز در نظر گرفته خواهد شد. از متقاضیان انتظار می رود حداقل 3 سال تجربه فوق دکترا داشته باشند و هنگام استخدام، یک برنامه تحقیقاتی فعال را در زمینه تخصص خود تنظیم کنند. از کلیه اعضای هیئت علمی انتظار می رود که فعالانه متعهد به تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شوند. برای تحصیل در این رشته باید درخواست خود را تا 31 مه ارسال کنید.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی از رشته ژنتیک در کشور ترکیه در سال های اخیر هستید:

نرخ فارغ التحصیلی رشته ژنتیک در ترکیه

دوره های رشته ژنتیک در ترکیه

انتظار می رود ایمیل درخواست شامل یک CV کامل ، بیانیه قصد و اطلاعات تماس 3 داور باشد. درباره دانشگاه Boğaziçi و گروه زیست شناسی مولکولی و ژنتیک باید گفت که یک دانشگاه همگام با اروپا و آسیا ودر واقع یک دانشگاه دولتی با سابقه 150 ساله تحصیلات آکادمیک است. دانشگاه بوگازیچی دیدگاه بین المللی را حفظ می کند و زبان رسمی آموزش انگلیسی است و تعداد زیادی از برنامه های تبادل بین المللی را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و هیئت علمی حفظ می کند. دانشگاه Boğaziçi ترکیه در سال های اخیر در میان 150 دانشگاه اول در رتبه بندی The Times Higher Education University World قرار گرفته است و در رتبه بندی 5 در BRICS و اقتصادهای نوظهور رتبه بندی شد.

با تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه فرصت های خوبی خواهید داشت. گروه ژنتیک دوره های زیر را برای دانشجویان مقطع کارشناسی تدریس می کند:

  • ژنتیک (دوره اجباری)
  • ژنتیک جمعیت و زیست شناسی تکاملی (دوره انتخابی)
  • مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی (دوره انتخابی)
  • اکولوژی و زیست محیطی (دوره انتخابی)
  • اصطلاحات اساسی ژنتیک (دوره انتخابی)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه شما را یاری خواهد کرد و به سوالات شما در این مورد پاسخ خواهد داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *