مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته ژنتیک در اوکراین

رشته ژنتیک در اوکراین

برای آنکه بتوانید در کشوری با الگوهای آموزشی اروپایی تحصیل کنید، پیشنهاد میکنیم در صورتی که علاقه دارید در رشته ژنتیک در اوکراین تحصیل کنید. این کشور به دلیل قرار گرفتن این کشور در موقعیت جغرافیایی خوب توجه بسیاری از دانشجویان را به خود جلب می کند. اوکراین همه آنچه که یک کشور بسیار عالی برای تحصیل و کار و زندگی دارد را در دل خود جای داده است. همچنین شما می توانید به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر کشور اوکراین تحصیل کنید. آنچه که شما را در این کشور یک دانشجوی با آینده درخشان می کند دانشگاه های معتبر است. تحصیل در اوکراین می تواند تجارب بسیار خوبی را در زمینه تحصیل رشته ژنتیک به شما تقدیم کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

جایگاه رشته ژنتیک در اوکراین

دهه پیش، پس از انتشار پیش نویس ژنوم انسانی، یکی از بزرگترین پروژه های اکتشافی در دوران ژنومیک پروژه تنوع ژنوم انسانی (HGDP) آغاز شد. این یک تلاش بین المللی عظیم برای ترسیم کل الگوی تنوع ژنتیکی انسان در سراسر جهان است. برای ساخت این نقشه، بررسی های جهانی بی شماری از ژنوم های فردی در مناطق مختلف جغرافیایی و جمعیت صورت گرفته است، اما هنوز شکاف های اساسی باقی مانده است. یکی از برجسته ترین موارد در اروپای شرقی و استپ های اوراسیا است. اوکراین، بزرگترین کشور واقع شده کاملاً در اروپا، با جمعیتی که در نتیجه چندین هزاره مهاجرت و اختلاط تشکیل شده است، اصلی ترین عامل این امر است. این تقاطع بین غربی ترین دامنه استپ بزرگ و شرقی ترین وسعت جنگل های بزرگی است که در سراسر اروپا گسترش می یابد.

در جدول زیر شاهد شاخه رشته ژنتیک و حوزه فعالیت آن در کشور اوکراین می باشید:

پارامترشرح
ژنتیک حیواناتتحقیقات مختلفی روی آبزیان و سایر حیوانات زنده انجام شده است و شامل تعیین تنوع ژنتیکی و پویایی جمعیت برای مدیریت بهتر و حفاظت از این گونه ها است.
تحقیقات ژنتیک انسانیدر شناسایی و خصوصیات مولکولی ژن های درگیر در اسکیزوفرنی، سل، تنظیم آهن و سرطان متمرکز است و همچنین کاربرد دارویی در بیماری هایی که در جمعیت آفریقای جنوبی رخ می دهد.
ژنتیک گیاهی و بیوتکنولوژی خصوصیات مولکولی بیماری های ویروس انگور و ایجاد مقاومت در برابر ویروس، اصلاح چاودار و تریتیکاله، ژنومیک غلات و فعل و انفعالات حشرات گیاهی و همچنین پرورش میوه و خصوصیات ژرم پلاسم

تحصیل رشته ژنتیک در اوکراین

علم ژنتیک در خصوص بررسی و آزمایش تجزیه و تحلیل ژنوم بخشی از مجموعه برنامه هایی است که مسیرهای تخصصی در اصلاح نژاد و ژنتیک حیوانات، ژنتیک تکاملی یا ژنتیک صفات پیچیده انسانی را ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی همیشه دوست دارند ژنتیک را در اوکراین در دانشگاه های ملی تحت وزارت آموزش و پرورش اوکراین بخوانند. این دانشجویان بین المللی به دوره های درجه ژنتیک که از کشورهای مختلف آمده اند می پیوندند و دوره های مدرک ژنتیک خود را در دانشگاه های ملی اوکراین به پایان می رسانند. ژنتیک با ساختار و عملکرد مولکولی ژن ها، رفتار ژن ها در بافت یک سلول یا ارگانیسم به عنوان مثال سلطه و اپی ژنتیک، الگوهای ارث از والدین به فرزندان، و توزیع ژن، تغییر و تغییر در جمعیت، از طریق ژنوم سروکار دارد.

برنامه های مدرک ژنتیک در دانشگاه های ملی مختلف واقع در شهرهای مختلف اوکراین و تقریباً در هر دانشگاه ملی دانشجویان بین المللی همیشه حضور خوبی در دانشکده های ژنتیک دارند. دوره های مدرک ژنتیک توسط کادر آموزشی حرفه ای در دانشگاه های اوکراین تدریس می شود و در یک محیط بسیار دوستانه سخنرانی می کند که باعث می شود دانشجویان بین المللی درس و محتوای آن را کاملا بفهمند. اوکراین بهترین متخصصان ژنتیک را برای جهان آموزش می دهد و این فارغ التحصیلان اوکراین خدمات خود را در سراسر جهان ارائه می دهند. این دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در رشته ژنتیک می آیند در خوابگاه های دانشگاهی در اوکراین اقامت دارند و در آنجا احساس می کنند در خانه خود هستند. این هاستل های دانشگاهی به خوبی از امکانات مدرن امروزی برخوردار هستند.

در نمودار زیر شاهد افزایش مهاجرت ها به کشور اوکراین در سال های اخیر می باشید:

افزایش مهاجرت به اوکراین

مقاطع تحصیلی رشته ژنتیک در اوکراین

سطح تحصیلات در زمینه ژنتیک در اوکراین شامل کارشناسی و ارشد و دکترا است. ژنتیک برای هر 3 مقطع تحصیلی در اوکراین، لیسانس و فوق لیسانس و دکترا تدریس می شود. در این کشور اگر در مقطع لیسانس و یا کارشناسی تحصیل می کنید باید بدانید که لیسانس شما به مدت 4 سال به طول می انجامد. کل دوره کارشناسی ژنتیک شامل 4 سال و 10 ماه است. کارشناسی ارشد ژنتیک به مدت 2 سال در دانشگاه های ملی در شهرهای بزرگ اوکراین برگزار می شود. آن دسته از دانشجویان خارجی که قبلاً لیسانس خود را در رشته ژنتیک از اوکراین به پایان رسانده اند، در صورت تمایل به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، نیازی به تحصیل در دوره مقدماتی ندارند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور اوکراین و رتبه های آن در سال اخیر می باشید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در جهان
V.N. Karazin Kharkiv National University1481
Taras Shevchenko National University of Kyiv2531-540
National Technical University of Ukraine3601-650
National Technical University (Kharkiv Polytechnic Institute)4701-750

شرایط لازم برای تحصیل رشته ژنتیک در اوکراین

شرایط لازم برای تحصیل رشته ژنتیک در اوکراین

در صورتی که یک دانشجوی بین المللی لیسانس خود را در خارج از کشور گذرانده باشد، او سال اول در دانشکده مقدماتی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های ژنتیک در یکی از دانشگاه های ملی اوکراین تحصیل می کند. دانشجویان بین المللی که می خواهند در تحصیل کارشناسی در اوکراین شرکت کنند، باید گواهی دبیرستان را به همراه داشته باشند. دانشجویانی برای درخواست پذیرش در اوکراین در دانشکده کارشناسی ژنتیک باید دوره متوسطه 12 ساله خود را گذرانده باشند. دانش آموزانی که تحصیلات متوسطه خود را گذرانده اند ممکن است برای دریافت مدرک لیسانس در دانشکده ژنتیک در اوکراین مجاز شوند. برای تحصیل کارشناسی ارشد در اوکراین در رشته ژنتیک، این دانشجویان باید برای کارشناسی پذیرش مدرک کارشناسی ارائه دهند.

برای پذیرش دوره کارشناسی ارشد دانشجویان باید مدرک لیسانس را با خود داشته باشند. دانشجویان بین المللی اسناد پذیرش خود را با کپی گذرنامه بین المللی برای ارزیابی پذیرش اسکن می کنند و پس از دریافت مدارک پذیرش توسط دفتر پذیرش، این فرایند ارزیابی طی 2 روز از زمان انجام می شود. پس از ارزیابی، هر متقاضی بین المللی از طریق ایمیل در مورد امکان پذیرش خود مطلع می شود. دانشجویان بین المللی واجد شرایط هزینه پذیرش خود را منتقل می کنند و به مدت دو هفته منتظر می مانند. کارکنان پذیرش مدارک پذیرش را به وزارت آموزش و پرورش ارسال می کنند، تبلیغات اوکراین ظرف 2 هفته دعوت نامه رسمی تحصیل صادر می شود. نامه پذیرش رسمی صادر شده از طریق خدمات پیک برای دانشجوی بین المللی ارسال می شود. برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته ژنتیک در اوکراین

  1. محمد گفت:

    سلام رشته ژنتیک مورد تایید وزارت علوم ایران هست .

    1. صادقی گفت:

      با سلام. با توجه به اینکه هر ساله لیست دانشگاه تغییر می کنند لطفا لیست دانشگاه های مورد تئید رو از سایت وزرات بهداشت مطالعه نمائید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *