مهاجرت تحصیلی یونان

رشته چشم پزشکی در یونان

رشته چشم پزشکی در یونان

رشته چشم پزشکی در یونان از رشته هایی است که می توانید به سرعت و به راحتی در این در حوزه چشم پزشکی مشغول به کار شوید. در این کشور زیبا فرصت های تحقیق و مطالعه تخصصی در رشته چشم پزشکی به طیف وسیعی وجود دارد. در یونان در رشته چشم پزشکی دانشگاه هایی وجود دارد که می توانید آن ها را بررسی و درخواست خود را به آن ها ارسال کنید. کشور یونان یک مرکز خوب برای تحصیلات پزشکی است زیرا تبادلات بین المللی را با دیگر کشورهای اروپایی همواره گسترش می دهد. در ادامه مقاله در خصوص شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در کشور یونان بیشتر توضیح خواهیم داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی یونان به شما مشاوره می دهد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در یونان

آموزش دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه ارسطو تسالونیکی و همچنین دانشجویان پزشکی خارج از کشور، اجرای برنامه های تبادل اروپایی یا بین المللی (مثلاً برنامه اراسموس) ارائه می شود. آموزش آنها طبق برنامه درسی توسط هیات علمی انجام می شود. آموزش پزشکان رزیدنت در تخصص پزشکی چشم پزشکی. آموزش هم به صورت تئوری و هم عملی است. بخش تئوری شامل دوره ‌های هفتگی، سخنرانی‌ های اعضای هیئت علمی و سخنرانان مهمان، گزارش‌های موردی، بررسی ادبیات، باشگاه ‌های مجلات و سمینارها یا کنفرانس‌ های آموزشی است. بخش عملی با هدف کسب تجربه بالینی در تشخیص و درمان بیماران و توسعه مهارت های جراحی ضروری است. آموزش متخصصان چشم پزشکی در رشته های فوق تخصصی خاص ( فلوشیپ ) نیز انجام می شود. دپارتمان اول چشم پزشکی اولین گروهی بود که موسسه فلوشیپ در رشته پزشکی را در یونان تاسیس و اعمال کرد. این مرکز فلوشیپ 1 ساله در گلوکوم ارائه می دهد.

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در یونان

در طول تحصیل در رشته چشم پزشکی در یونان برای کشف روش های جدید تشخیصی و درمانی و بهبود کارایی عمل بالینی عمل کنید. پزشکان و پرسنل کلینیک های ویژه به طور دوره ای پروتکل های تحقیقاتی را برنامه ریزی، سازماندهی و اجرا می کنند یا در مطالعات چند مرکزی در زمینه مورد علاقه خود شرکت می کنند. پروتکل های تحقیقاتی توسط اساتید گروه ارزیابی و در جلسات علمی مورد بحث قرار می گیرد. علاوه بر این، ممیزی های داخلی برای ارزیابی عملکرد بخش، بهبود خدمات ارائه شده و به اشتراک گذاری داده های دنیای واقعی با جامعه علمی انجام می شود. برای تخصص چشم پزشکی، یک پیشنهاد ایجاد یک چرخه آموزشی پیشرفته 2 ساله با تمرکز بر جنبه های جراحی این رشته است.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در یونان می باشید:

نام دانشگاهرتبه در یونانرتبه در اروپارتبه در جهان
University of Crete172209
Aristotle University of Thessaloniki292278
National and Kapodistrian University of Athens3110325
University of Thessaly4161468

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در یونان

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در یونان

پس از اتمام 4 سال اول دوره آموزشی فعلی، فارغ التحصیلان می توانند به غیر از انجام جراحی های داخل چشمی، که شاید به آن “چشم پزشکی محافظه کارانه” گفته می شود، چشم پزشکی نیز انجام دهند. مرحله آموزشی 2 ساله اضافی در مراکز منتخب انجام می شود و پذیرش از طریق آزمون های پان هلنی که می تواند هر 1 یا 2 سال به صورت متمرکز برگزار شود، خواهد بود. داوطلبان علاقه مند پس از گذراندن موفقیت آمیز ارزیابی بین المللی خواستار دانش چشم پزشکی خود، از جمله از طریق آزمون دیپلم هیئت اروپایی چشم پزشکی، واجد شرایط این معاینه خواهند بود.

مزایای ایجاد فلوشیپ چشم پزشکی جراحی 2 ساله عبارتند از:

  • دستیاران جوان بر کسب مهارت‌های بالینی غیرجراحی تمرکز می‌کنند بدون اینکه در مراحل اولیه آموزش با رویکردهای آموزشی غیراستاندارد و گاهی اوقات بی کیفیت فعلی حواسشان پرت شود.
  • همکاران رویه‌های جراحی را در بخش‌های چشم پزشکی که در حال حاضر کمبود متخصص دارند، افزایش می‌دهند. کمک به آموزش دستیاران در 4 سال اول آموزش می تواند یک تکلیف مکمل برای آنها باشد.
  • تعداد قابل توجهی از جراحان چشم پزشکی با آموزش کافی ایجاد خواهند شد و در آینده نزدیک در اختیار کارکنان بیمارستان های یونان به عنوان مشاور خواهند بود.

کلینیک رشته چشم پزشکی در یونان

بخش اول چشم پزشکی دانشگاه ارسطو تسالونیکی، واقع در بیمارستان دانشگاه آهپا، در سال 1943 به منظور پاسخگویی به نیازهای آکادمیک، پزشکی و پرستاری در زمینه چشم پزشکی تأسیس شد. بخش اول چشم پزشکی بزرگترین مرکز مرجع عالی در یونان شمالی است که سالانه تعداد زیادی از بیماران از آن بازدید می کنند. در سال 2017، در مجموع 18000 انتصاب برنامه ریزی شده بود در حالی که در سال 2018 این تعداد به 20000 افزایش یافت. اکثر ویزیت های بیماران مربوط به کلینیک های ویژه بخش بود: کلینیک شبکیه. تشخیص و مدیریت بیماران مبتلا به بیماری های شبکیه، از جمله رتینوپاتی دیابتی، دژنراسیون ماکولا در سن، انسداد عروق شبکیه، جداشدگی شبکیه و سایر اختلالات ارثی یا اکتسابی شبکیه. این کلینیک تصویربرداری OCT، FFA و ICG را ارائه می دهد.

کلینیک گلوکوم تشخیص و مدیریت بیماران یا مشکوکین به گلوکوم را به عهده دارد. این کلینیک تصویربرداری OCT و آزمایش میدان دید را ارائه می دهد. کلینیک قرنیه و سطح چشم نیز تشخیص و مدیریت بیماری های قرنیه مانند قوز قرنیه، دیستروفی قرنیه، زخم ها و بیماری های سطح چشم را دنبال می کند. این کلینیک توپوگرافی قرنیه، OCT بخش قدامی و اندوتلیومتر را ارائه می دهد. کلینیک چشم پزشکی کودکان نیز تشخیص و مدیریت بیماران اطفال مبتلا به آسیب شناسی چشمی و مدیریت استرابیسم در کودکان و بزرگسالان را بر عهده دارد. کلینیک عمومی چشم پزشکی هم غربالگری و پیگیری عمومی را مدیریت می کند. ارزیابی حدت بینایی و تجویز عینک و ارجاع بیمار به کلینیک های ویژه در صورت لزوم از اقدامات این بخش است.

در نمودار زیر شاهد هزینه های زندگی در یونان هستید:

بررسی هزینه های زندگی در یونان

مزایا کار و تحصیل رشته چشم پزشکی در یونان

هدف تحصیل پزشکی در یونان تامین نیازهای علمی دانشکده پزشکی در رشته چشم پزشکی در مقطع کارشناسی است. مهارت های لازم به پزشکان از طریق آموزش های تئوری و عملی مستمر جهت کسب عنوان متخصص چشم پزشکی ارائه می شود. مدیریت و بستری بیماران مبتلا به بیماری های مرتبط با رشته چشم پزشکی و انجام برنامه های تحقیقاتی به منظور جستجو و توسعه روش های جدید تشخیصی و درمانی از وظایف شما به عنوان متخصص چشم پزشک در یونان می باشد. واحد سیار بخش چشم پزشکی دسترسی آسان به معاینه چشم پزشکی را برای جمعیت های ساکن در مناطق دورافتاده ارائه می دهد. همکاری با مؤسسات دانشگاهی و تحقیقاتی بین المللی و سازمان ها برای تبادل دانش علمی و اهداف تحقیقاتی و برگزاری سمینارها و کنفرانس ها، سخنرانی ها به منظور اطلاع رسانی و آموزش متخصصان بهداشت و درمان عموم مردم از ویژگی های این بخش است.

بخش اول چشم پزشکی دارای 4 اتاق عمل است که در آن مداخلات جراحی زیر انجام می شود:

  • عمل جراحی آب مروارید.
  • تزریق داخل زجاجیه، ویترکتومی و درمان جراحی جداشدگی شبکیه.
  • جراحی های گلوکوم، مانند ترابکولکتومی و کاشت دستگاه های زهکشی.
  • پیوند قرنیه
  • جراحی استرابیسم.
  • مدیریت شرایط جراحی پلک ها و سطح چشم
  • مدیریت جراحی ترومای چشم و سایر موارد اورژانسی.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای تحصیلی یونان مشاوره تخصصی و جامع ارائه میدهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *