مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته چشم پزشکی در کانادا

رشته چشم پزشکی در کانادا

رشته چشم پزشکی در کانادا رشته خوب و مهمی در رشته های پزشکی است که می توانید برای تحصیل انتخاب کنید. کانادا از کشورهای مهاجرپذیر می باشد. تحصیل نیز از بزرگترین دلایل مهاجرت افراد به کانادا است. در این کشور می توانید به آرزوهای خود جامه عمل بپوشانید و خود را برای آینده ای تخصصی در چشم پزشکی آماده کنید. تحصیل در دانشگاه های مختلف ایالات این کشور موجب می شود تا شما فرصت های متنوعی برای تحصیل داشته باشید. مثلا در برخی ایالات و شهرها و دانشگاه ها زبان تحصیل فرانسوی است و در برخی دیگر انگلیسی. برای تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا باید الزامات این مرحله از تحصیل را برآورده کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به کانادا به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا

چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که در آناتومی، فیزیولوژی و درمان چشم انسان تخصص دارد. چشم پزشک متخصص در تشخیص و درمان بیماری های چشم با رویکرد پزشکی و جراحی است. اگر از کمک به مردم لذت می برید و می خواهید در پزشکی کار کنید، حرفه چشم پزشکی ممکن است برای شما مناسب باشد. در این مقاله، ما بررسی می کنیم که می توانید برای یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک چشم پزشک دنبال کنید. ضروری است که هرکسی که به دنبال چشم پزشک شدن است ابتدا یک مدرک لیسانس 3 تا 4 ساله را بگذراند. شما می توانید یک علم مرتبط مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، داروسازی یا زیست شناسی مطالعه کنید. مدارک علمی زیادی در سراسر کشور ارائه می شود که می تواند منجر به چشم پزشکی شود، اما مدرک لیسانس باید قبل از محدود کردن تخصص خود در دانشکده پزشکی پایه باشد.

الزامات تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا

اکثر دانشکده های پزشکی به دو ترم زیست شناسی، فیزیک و شیمی نیاز دارند که همگی شامل کار آزمایشگاهی عملی می شود. برخی از دانشکده های پزشکی نوع شیمی، اعم از آلی، معدنی یا بیوشیمی را مشخص می کنند. برخی دیگر نیز ممکن است به دنبال دانشجویانی با یک ترم در بیوشیمی، یک ترم در آناتومی و فیزیولوژی، و یک ترم در روانشناسی یا علوم اجتماعی مرتبط باشند. اکثر دانشکده های پزشکی رقابتی هستند و دارای معدل بالایی برای پذیرش در برنامه های خود هستند. اکثر کمیته های پذیرش دانشکده پزشکی چنین انتظاراتی دارند حتی اگر دانشکده شما در مقطع کارشناسی سیستم معدل خاصی نداشته باشد، زیرا عملکرد معدل شما معمولاً نشان دهنده عملکرد شما در دانشکده پزشکی است. برخی از کالج ها ممکن است پیش نیازهای پیشنهادی را نیز فهرست کنند.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا

با این حال، اجباری بودن چنین پیش نیازهای پیشنهادی مفید است. این برنامه شما را قدرتمندتر می کند، که ممکن است لازم باشد در بین رقبای خود متمایز شوید. آزمون پذیرش کالج پزشکی MCATآزمونی است که تعیین می کند آیا شما واجد شرایط تحصیل در یک دانشکده پزشکی هستید یا خیر. در طول تحصیل در مقطع کارشناسی، ممکن است قبل از فارغ التحصیلی برای MCAT بنشینید. پذیرش در دانشکده پزشکی بسیار رقابتی است و برای مطالعه و آمادگی خوب برای MCAT ضروری است. می توانید از یک برنامه مطالعه برای کمک به آمادگی کامل برای آزمون استفاده کنید. این آزمون دانش شما را از علوم عمومی، تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله ارزیابی می کند. برای اطمینان از اینکه امتیاز بالایی در MCAT دارید، از منابع آنلاین استفاده کنید و برای آماده شدن کافی از کتابخانه ها بازدید کنید.

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در کانادا

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در کانادا

از روش ‌های تجدید نظر استفاده کنید و با همکلاسی ‌های خود که قصد دارند در آزمون شرکت کنند تا یکدیگر را امتحان کنند، کار کنید. همچنین گزینه ای برای استخدام یک معلم خصوصی برای کمک به شما برای آماده شدن برای MCAT وجود دارد. پس از نوشتن امتحان، نتایج شما به دانشکده های پزشکی که برای آن درخواست داده اید ارسال می شود. ضروری است در مورد نمرات MCAT مورد نیاز دانشکده پزشکی مورد نیاز تحقیق کنید، زیرا نمرات پذیرش بر اساس استان و مدرسه متفاوت است. کمیته های پذیرش دانشکده پزشکی، دانشجویان منتخب را در برنامه های دانشکده پزشکی می پذیرند. این پیش نیازها بخشی از یک برنامه 3 و 4 ساله لیسانس در یک موسسه معتبر پس از متوسطه است. از وب‌سایت مدرسه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید دیدن کنید، بنابراین می‌توانید یاد بگیرید که مدارس چگونه هر جزء از پیش ‌نیازها را ارزیابی می‌کنند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در کانادا می باشید:

نام دانشگاهرتبه در کانادارتبه در آمریکا شمالیرتبه در جهان
University of Toronto13034
University of British Columbia23547
University of Waterloo343154
Dalhousie University454308
دانشگاه مونترآل Montreal در کانادا555116

مدارک لازم برای تحصیل رشته چشم پزشکی در کانادا

به مهلت درخواست توجه داشته باشید. به عنوان مثال، 6 دانشکده پزشکی در انتاریو از سرویس درخواست دانشکده پزشکی انتاریو OMSAS استفاده می‌کنند که برنامه‌های آن در ماه جولای باز می‌شود و در اکتبر بسته می‌شود. در صورتی که مشخصات دانشکده شما توسط کمیته اعتباربخشی دانشکده های پزشکی کانادا CACMS تایید شده باشد یا توسط یادداشت حامی کانادا در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی شناسایی شده باشد، ضروری است. این یک الزام است، به خصوص اگر در آزمون صلاحیت شورای پزشکی کانادا شرکت کنید. اگر درخواست شما ناموفق بود، می توانید بار دیگر درخواست مجدد و بهبود درخواست خود را در نظر بگیرید.

برخی از پیش نیازهای دانشکده پزشکی عبارتند از:

  • نمرات معدل خوب: لازم است در یک برنامه پیش پزشکی شامل زیست شناسی، علوم انسانی، ریاضیات، شیمی و فیزیک نمره بالاتری از میانگین کسب کنید.
  • امتیاز MCAT بالا: برخی از مدارس حداقل نمرات آزمون پزشکی در کانادا MCAT مورد نیاز برای بررسی درخواست را تعیین می کنند، اگرچه برخی از کالج ها به نمرات MCAT نیاز ندارند.
  • مصاحبه ها: برخی از دانشکده های پزشکی از روش مصاحبه پانل استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از مصاحبه های کوچک متعدد استفاده می کنند، که کمیته های پذیرش و پرسنل را قادر می سازد تا پاسخ های صادقانه تری نسبت به مصاحبه پانل دریافت کنند.
  • توصیه نامه: نامه های مرجع به تیم پذیرش کمک می کند تا بفهمد با چه کسانی کار کرده اید و چگونه با آنها کار کرده اید. بنابراین آنها یک جزء حیاتی برای کمک به پذیرش درخواست شما هستند.
  • زبان: برخی از کالج ها مانند لاوال، شربروک و دانشگاه مونترال دانشکده های پزشکی فرانسوی زبان هستند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و تحصیل در کانادا مشاور شماست.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *