مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته چشم پزشکی در پرتغال

تحصیل رشته چشم پزشکی در پرتغال قطعا یک تجربه خوب در کارنامه تحصیلی شما محسوب می شود. تحصیلات عالی و معتبر در پرتغال یک ویژگی فوق العاده است. پرتغال کشوری است که در اروپا واقع شده است و از تمام مزایا نیز برخودار است. پرتغال که هر ساله ظرفیت دانشجویان بین المللی را افزایش می دهد پذیرای دانشجویان جهان از سراسر جهان می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویان بالقوه که می خواهند به پرتغال مهاجرت کنند مشاوره تخصصی ارائه می دهد. در ادامه این مقاله بیشتر در زمینه تحصیلات در حوزه چشم پزشکی و شرایط آن در پرتغال توضیح خواهیم داد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در پرتغال

آموزش متخصصان در زمینه اپتیک و بینایی سنجی با توانایی توسعه کار بالینی در زمینه مراقبت های اولیه سلامت بینایی دنبال می شود. آموزش افراد حرفه ای با دانش عالی در اپتیک چشمی و چشمی که می توانند به متخصصان سلامت بینایی با کمبود آموزش در زمینه اپتیک کمک کنند. این مدرک به طور کلی جامعه را هدف قرار می دهد، یعنی دانش آموزانی که دوره متوسطه را به پایان رسانده اند. فارغ التحصیلان سایر مقاطع تحصیلی که موقعیت حرفه ای آنها از دانش عمیق در زمینه اپتیک و بینایی سنجی بهره مند می شود. به فارغ التحصیلان رشته چشم پزشکی مدرک تحصیلی لیسانس اعطا می شود و می توانند در مؤسسات مراقبت های بهداشتی دولتی، اجتماعی و خصوصی کار کنند.

در حال حاضر، بیش از 6200 دانشجو در حال انجام تحقیقات و مشارکت در دستاوردهای شناخته شده بین المللی در زمینه های مختلف پزشکی مانند سرطان شناسی، جراحی قلب و قفسه سینه، جراحی مغز و اعصاب، جراحی چشم، تشخیص بیماری های انسانی با فناوری پیشرفته، برنامه های پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و ارثی هستند. پیوند مغز استخوان، توسعه ترکیبات مصنوعی و طبیعی جدید، ژنتیک و غیره. سطح بالای آموزش نظری و عملی دانشجویان، دانشجویان فوق لیسانس و متخصصان بر اساس الزامات استانداردهای دولتی آموزش و پرورش و سیاست بهداشت و درمان اما با استقلال علمی کافی سازماندهی می شود.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در سال های اخیر در پرتغال می باشید:

میزان دانشجویان بین المللی در سال های اخیر در پرتغال

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در پرتغال

امسال به منظور رسیدگی به اقدامات ایمنی و بهداشتی، قسمت تئوری به صورت یک ماژول مجزا از راه دور قبل از شروع دوره برگزار می شود. شرکت کنندگان دو هفته قبل از بخش عملی به سخنرانی ها دسترسی خواهند داشت. در طول تحصیل خود یک بحث و مقدمه کوتاه برای هر جلسه وجود خواهد داشت و شما این فرصت را خواهید داشت که سوالات مربوط به هر موضوع را رودررو با اساتید مطرح کنید. برنامه های کارگاهی کوتاه تر و سخت تر از برنامه های مرطوب هستند. این به این منظور است که زمان زیادی برای سؤالات و تمرین نظارت شده توسط شرکت کنندگان در نظر گرفته شود. لطفاً به یاد داشته باشید که علاوه بر این کارگاه ها، جلسات تمرین رایگان فرصتی منحصر به فرد برای تکمیل تکنیک شما ارائه می دهد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته چشم پزشکی در پرتغال هستید:

مدت تحصیلهزینه تحصیلنرخ پذیرشنرخ فارغ التحصیلی
4 سال$300047%82%

فرصت های شغلی رشته چشم پزشکی در پرتغال

هدف اصلی مدرک لیسانس در اپتیک و بینایی سنجی آموزش اپتومتریست های واجد شرایط برای کار مستقل یا در تیم های چند رشته ای است که مراقبت های گسترده ای را در مورد سلامت چشم ارائه می دهند. عملکردهای بینایی سنج شامل تشخیص، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و جبران مشکلات بینایی انکساری، عملکردی و دوچشمی و همچنین تجویز لنزهای جبران کننده، کمک های بینایی، توانبخشی تغییرات سیستم بینایی و ارجاع به سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی است. در ISEC Lisboa، هدف ما آموزش متخصصان رقابتی و متخصص در اپتیک و بینایی‌سنجی است. برای این کار، ما روی یک جزء بسیار کاربردی سرمایه گذاری می کنیم که توسط تمام زیرساخت های فنی با تجهیزات کافی و به روز و همچنین کلینیک دانشگاه که به روی جامعه باز است و دانشجویان با بیماران واقعی در تماس هستند، پشتیبانی می شود.

تحصیل به زبان انگلیسی در پرتغال فرصت های شغلی متنوعی را فراهم می کند. فرصت های شغلی یک فارغ التحصیل رشته چشم پزشکی در پرتغال عبارت است از:

  • عمل اپتومتری، چه بصورت حرفه ای مستقل و چه در تیم های چند رشته ای در زمینه مراقبت از چشم و حوزه های مرتبط
  • شرکت های تولید و بازاریابی مواد، قطعات و تجهیزات اپتیکال و اپتومتری
  • تحقیق در اپتیک و بینایی سنجی
  • تمرین بینایی سنجی تحت استقلال حرفه ای یا در تیم های چند رشته ای در زمینه مراقبت بینایی و حوزه های مرتبط
  • ساخت و بازاریابی مواد، قطعات و تجهیزات اپتیکال و بینایی سنجی تحت یک شرکت
  • تحقیق در زمینه اپتیک و بینایی سنجی
  • فعالیت های آموزشی در مؤسسات آموزشی (مثال: موسسات آموزش عالی)

فرصت های شغلی رشته چشم پزشکی در پرتغال

مهارت های لازم یک چشم پزشک در پرتغال

در طول تحصیل پزشکی در پرتغال مهارت هایی که باید توسعه یابد شامل اندازه گیری و تجزیه و تحلیل عملکرد بینایی؛ تجویز وسایل نوری و تمرینات بصری برای اصلاح یا جبران شرایط بصری می باشد. همچنین انجام آنالیز بینایی سنجی؛ وسایل نوری مناسب را تجویز کند. ارجاع بیماران مشکوک به جراحات و موارد پاتولوژیک به متخصصان بهداشتی کافی نیز امری مهم است. استفاده از تکنیک هایی برای اصلاح و بازیابی عدم تعادل حرکتی کره چشم، بینایی دو چشمی، استرابیسم و ​​فلج چشمی حرکتی یک وظیفه مهم می باشد. تجویز و آموزش به بیماران برای هماهنگی و همگرایی محورهای بینایی دو چشم از محورهای اشتغال در رشته چشم پزشکی می باشد.  تطبیق لنزهای تماسی برای جبران آمتروپی معمولی، اکتازی قرنیه یا شرایط ایتروژنیک؛ ارزیابی افراد یا شرایط بصری خاص، مانند افراد دارای ناتوانی ذهنی یا کم بینایی هم از وظایف یک متخخص چشم پزشک است.

برخی از رشته های مهم در کشور پرتغال عبارت است از:

  • داخلی و زنان و زایمان
  • روانپزشکی
  • آزمایشگاهی
  • مغز و اعصاب
  • پزشکی هسته ای
  • گوش و حلق و بینی

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در پرتغال

هدف از این مطالعه، آماده سازی متخصصین آموزش دیده برای تجویز و نصب لنزها برای بهبود راحتی بینایی و هدایت بیماران به چشم پزشک در موارد مشکوک به بیماری چشم می باشد. اپتومتریست ها قرار است آموزش علوم طبیعی گسترده ای در فیزیک عمومی و اپتیک، علم مواد، شیمی، زیست شناسی و پزشکی دریافت کنند. سپس تخصص آنها بر اساس موضوعات بینایی سنجی فیزیولوژی انسان، روان شناسی بینایی و روانشناسی بینایی ادراک بینایی، آسیب شناسی بینایی، اختلالات بینایی و انکسار بالینی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دغدغه های یک دانشجوی مهاجر را می داند و به او کمک می کند تا در جهت رسیدن به هدف خود قدم بردارد و در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی پرتغال شما را راهنمایی می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *