مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته چشم پزشکی در مجارستان

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در مجارستان

رشته چشم پزشکی در مجارستان مانند رشته های بیهوشی و گوارش و قلب و عروق رشته ای مهم و الزامی برای هر کشوری است. تحصیلات در حوزه پزشکی در این کشور عالی که در مرکز اروپا واقع شده است موجب می شود تا شما یک پکیج چندجانبه از تحصیل را داشته باشید. این مجموعه تحصیلی برای شما زبان های جدید و فرهنگ بین المللی و مدرک تحصیبی معتبر به ارمغان می آورد. مجارستان که در میانه اروپا قرار گرفته است با کشورهای بسیار مهمی تبادلات آموزشی و تحصیلی دارد. همچنین مهاجرت از مجارستان به دیگر کشورها آسان تر خواهد بود. در این مقاله در خصوص تحصیل رشته چشم پزشکی در مجارستان توضیح خواهیم داد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت و تحصیل و کار در مجارستان به سوالات شما پاسخ می دهند.

آنچه که کشور مجارستان را به یک کشور مناسب برای تحصیل رشته های پزشکی و خصوصا رشته چشم پزشکی تبدیل می کند وجود تکنولوژی مدرن و جدید و پیشرو در امور جراحی و درمان است. همچنین دانشگاه های بین المللی که امکانات خوبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم می کنند هم یک علت عمده مهاجرت و تحصیل در این کشور است. در دانشگاه های پزشکی مجارستان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دسترس می باشد. در مجارستان می توانید پس از اتمام تحصیل خود در مجارستان برای ادامه تحصیل و یا کار در بیمارستان های چشم پزشکی و یا با احداث مطب خود جهت اشتغال فعالیت کنید. در این کشور می توانید خود را برای افق های روشن رشته چشم پزشکی آماده کنید.

تحصیل در مجارستان

با مهاجرت به کشور مجارستان می توانید به بیش از 3000 دانشجوی بین المللی در این دوره ها و بیشتر در مؤسسه آموزشی برجسته مجارستان، دانشگاه دبرسن بپیوندید. دانشگاهیان از سراسر جهان قبلاً تحصیل در کشور اروپایی در حال شکوفایی را انتخاب کرده اند که می تواند مکان مناسبی برای دنبال کردن رویاهای شغلی شما باشد. دوره ها به صورت تخصصی در زمینه پزشکی و موارد دیگر ارائه می شوند و به زبان انگلیسی با مدرک بین المللی شناخته شده در پایان برنامه شما تدریس می شوند. خوابگاه های دانشجویی حتی در محوطه دانشگاه با نگهبانی 24 ساعته در دسترس است. در این کشور می توانید خود را با رشته ها و دوره های تخصصی دیگر نیز سرگرم و مشغول کنید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در مجارستان می باشید:

نام دانشگاهرتبه در مجارستانرتبه در اروپارتبه در جهان
Semmelweis University115201
University of Debrecen290651
University of Pecs3139701
University of Szeged4194551
Budapest University of Technology and Economics5298801

تحصیل رشته چشم پزشکی در مجارستان

پس زمینه آموزش بینایی سنجی در مجارستان در سال 1992 در کالج مراقبت های بهداشتی (اکنون دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه سملوایس، دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه سملوایس) آغاز شد. پیش از این آموزش اپتومتری جزو وظایف گروه مطالعات بالینی بود. این بخش مسئولیت آموزش اپتومتریست ها را بر عهده دارد. این شامل توسعه برنامه درسی آموزش بینایی سنجی، سازماندهی آموزش های بالینی و نوری برای دانشجویان، و حفظ ارتباط با مربیان و مؤسساتی است که در آموزش عملی شرکت می کنند. آموزش آموزش بینایی سنجی در مجارستان به صورت یک برنامه پاره وقت اجرا می شود. برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی 8 ترم و شامل 240 واحد می باشد. این برنامه در مجموع شامل 1062 ساعت تماس و در مجموع 6138 ساعت فردی است که 40% آن به آموزش تئوری و 60% به تمرین اختصاص دارد. برنامه های آموزشی فارغ التحصیلان نیز پس از اتمام دوره آموزشی پایه در دسترس است.

در نمودار زیر شاهد نوع تحصیل در رشته چشم پزشکی در کشور مجارستان می باشید:

نوع تحصیل در رشته چشم پزشکی در کشور مجارستانتحقیقات در حین تحصیل در مجارستان این گروه به دو صورت کار علمی انجام می دهد:

  • فمتولایزر در جراحی آب مروارید
  • طراحی به روز بیومتری اپتیکال لنزهای داخل چشمی چند کانونی
  • ارتوکراتولوژی در برابر پیشرفت نزدیک بینی
  • احتمالات جدید در درمان قوز قرنیه
  • امکانات تشخیصی و درمان دیستروفی قرنیه
  • احتمالات جدید در روش های تشخیصی اشکال اولیه قوز قرنیه

دانشگاه های رشته چشم پزشک در مجارستان

دانشکده پزشکی در سال 1987 با 49 دانشجو آموزش دکتری را به زبان انگلیسی آغاز کرد. تعداد فعلی دانش آموزان در برنامه انگلیسی بیش از 2500 نفر است. دارای 22 دپارتمان علوم پایه و 25 دپارتمان بالینی متخصص در زمینه های مختلف مانند شیمی بالینی، داخلی، جراحی، ارتوپدی، رادیولوژی، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی، اطفال، زنان و زایمان، قلب و عروق و ریه، گوش و حلق و بینی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، دندانپزشکی و اورولوژی. بیمارستان‌های ما به‌عنوان بیمارستان‌های شهری برای دبرسن عمل می‌کنند، بنابراین دانشجویان نیز می‌توانند آموزش بالینی خود را در اینجا کسب کنند. دانشگاه Semmelweis یک برنامه بینایی سنجی را با مدت 4 سال (240 واحد) اجرا می کند که منجر به اخذ مدرک لیسانس علوم می شود. رشته شنوایی سنجی در مجارستان هم مانند این رشته بسیار تخصصی است.

اپتومتریست ها متخصصان چشمی هستند که مدارک تحصیلی بالاتری نسبت به بینایی سنجی دارند. ورود به این برنامه با گواهینامه بینایی سنجی قبلی مرتبط است. اپتومتریست ها با کمک مجموعه ای از تجهیزات مدرن و سنتی می توانند عیوب انکساری را بر اساس آشنایی خود با فیزیولوژی چشم تشخیص دهند. بر اساس ارزیابی نتایج آزمایش، آنها می‌توانند دستگاه مناسب مورد نیاز برای اصلاح وضعیت را انتخاب کرده و این دستگاه‌ها را آماده و متناسب کنند. آنها علاوه بر بازگرداندن دید واضح، قادر به تشخیص علائم اولیه بیماری های چشم هستند. پیش نیاز ثبت نام، داشتن گواهینامه بینایی سنجی قبلی است. مولفه های برنامه درسی اصلی برنامه اپتومتری عبارتند از: جامعه شناسی، روانشناسی کاربردی، فیزیولوژی چشم، پاتوفیزیولوژی چشم، چشم پزشکی عمومی و بالینی، فیزیک و هندسه اپتیک، تماس شناسی، مواد و فناوری تولید اپتیک، مهارت های بازاریابی، محل کار و مصرف کننده. روانشناسی و حقوق مصرف کننده.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در مجارستان

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در مجارستان

متقاضیان باید دارای مدرک بینایی سنجی بوده و آزمون ورودی را با موفقیت در رشته چشم پزشکی انجام دهند. پس از تکمیل دوره، فارغ التحصیلان گزینه های زیر را برای مطالعه آینده دارند: مدیریت مراقبت های بهداشتی SUFHC (B.Sc.) و آموزش مراقبت های بهداشتی با داشتن مدرک کارشناسی در بینایی سنجی فرصت های شغلی متعددی مانند کار در فروشگاه های خرده فروشی، برنامه های غربالگری جمعیت، کلینیک های چشم یا آزمایشگاه های لنز تماسی وجود دارد. دانشکده پزشکی دانشگاه دبرسن اولین دانشکده پزشکی پردیس اروپای مرکزی بود این دانشگاه به طور رسمی در 23 اکتبر 1918 افتتاح شد و در آن زمان شامل 4 دانشکده هنر، علوم، الهیات و پزشکی بود. دانشکده پزشکی در سال 1951 به یک دانشکده پزشکی دانشگاه مستقل تحت نظارت وزارت بهداشت تبدیل شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به مجارستان به شما اطلاعات کاملی ارائه می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *