مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته چشم پزشکی در مالزی

رشته چشم پزشکی در مالزی

رشته چشم پزشکی در مالزی در خصوص چشم و درمان بیماری های آن از طریق دارو و جراحی می باشد. در مالزی رشته چشم پزشکی هواداران خاص خودش را دارد. این رشته مهم که یکی از حیاتی ترین تخصص ها و یکی از علوم مهم در زمینه سلامت انسان است در دانشگاه های پزشکی مالزی ارائه می شود. دانشگاه های این کشور هم در چند سال اخیر ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی خود را ثابت نگه داشته اند. در سال آتی احتمال افزایش ظرفیت دیده می شود. در ادامه این مقاله در خصوص جایگاه این رشته و نحوه تحصیل رشته چشم پزشکی در مالزی بیشتر توضیح می دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوران متخصصی در این خصوص دارد که راهنمای شما هستند.

جایگاه رشته چشم پزشکی در مالزی

تقریباً برای تمام فعالیت ‌هایی که هر روز انجام می‌دهیم به بینایی خود وابسته هستیم و اغلب، تا زمانی که چیزی را تجربه نکنیم که بر سلامت چشم‌ ها تأثیر می‌گذارد، اهمیت مراقبت از چشم‌ های خود را درک نمی‌کنیم. اگر به مراقبت از چشم علاقه مند هستید و به عنوان یک متخصص مراقبت از چشم در نظر دارید، ابتدا باید تفاوت بین چشم پزشکان، اپتومتریست ها و بینایی شناسان را درک کنید. چشم ‌پزشكان، اپتومتريست ‌ها و بينايي‌ شناسان سطوح آموزش و زمينه ‌هاي تخصصي متفاوتي دارند. چشم پزشکان پزشکانی هستند که برای تخصص در مراقبت از چشم و بینایی آموزش دیده اند و دارای مجوز طبابت و جراحی هستند. آنها بیماری های چشم را تشخیص داده و درمان می کنند، جراحی چشم را انجام می دهند و برای اصلاح مشکلات بینایی عینک و لنزهای تماسی را تجویز می کنند.

اپتومتریست ها مراقبت های اولیه بینایی را ارائه می دهند که شامل تست بینایی و اصلاح می شود. آنها همچنین تغییرات بینایی را تشخیص، درمان و مدیریت می کنند. این شامل تجویز و توزیع لنزهای اصلاحی، تشخیص برخی ناهنجاری های چشمی، و تجویز دارو برای برخی بیماری های چشمی است. با این حال، یک اپتومتریست با یک پزشک یکسان نیست. نقش بینایی‌شناسان اساساً طراحی، تأیید و نصب لنزها و فریم‌ های عینک، لنزهای تماسی و سایر وسایل برای اصلاح بینایی است. بینایی‌شناسان آزمایش ‌های بینایی را انجام نمی‌دهند و نسخه ‌ای برای اصلاح بینایی نمی‌نویسند. چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که به اختلالات چشم و بینایی می پردازد. این تخصص مهم و پویا را می‌توان به گلوکوم، چشم پزشکی و جراحی شبکیه چشم، چشم ‌پزشکی کودکان، جراحی قرنیه و انکساری، نورو-چشم‌ شناسی و اکولوپلاستی تقسیم ‌بندی کرد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در مالزی

در طول دوره آموزش، کارآموزان در معرض دانش نظری و عملی مربوط به تمام رشته های فوق تخصصی قرار می گیرند. علاوه بر این، آنها ملزم به انجام یک پروژه تحقیقاتی برای تکمیل مدرک کارشناسی ارشد در چشم پزشکی هستند. هدف کلی این دوره آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد، تولید چشم پزشکان شایسته ای است که بتوانند به طور ایمن و موثر تمرین کنند. مرحله اول، در سال اول تحصیل، شامل آموزش در علوم پایه پزشکی، علوم پایه چشم، چشم پزشکی پایه و رشته های پزشکی و جراحی مرتبط. مرحله دوم، در سال دوم و سوم تحصیل، شامل آموزش بالینی چشم پزشکی، پست های پزشکی و تهیه گزارش مطالعات موردی برای تعداد مواردی که هر از گاهی توسط بخش تعیین می شود.

مرحله سوم، در سال چهارم مطالعه شامل آموزش بالینی پیشرفته در چشم پزشکی و یک پروژه تحقیقاتی می شود. یک نامزد باید دفترچه ای را در طول دوره تحصیلی خود برای مستند سازی وظایف انجام شده نگه دارد. هیچ داوطلبی مجاز به رفتن به مرحله دوم برنامه تحصیلی نیست مگر اینکه در آزمون قسمت اول قبول شده باشد یا از آن معاف شده باشد. هیچ داوطلبی مجاز به رفتن به مرحله III برنامه تحصیلی نیست مگر اینکه امتحان قسمت دوم را گذرانده باشد. متقاضی غیر مالزیایی که مدرکش از دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی است که در آن رسانه آموزشی برای آن مدرک زبان انگلیسی نیست و متقاضی می‌خواهد برنامه‌ای را دنبال کند، باید گواهی تسلط به زبان مالزیایی و یا زبان انگلیسی را تایید کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ اخذ بورسیه از سوی دانشجویان بین المللی در کشور مالزی می باشید:

اخذ بورسیه از سوی دانشجویان بین المللی در کشور مالزی

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در مالزی

برای به دست آوردن امتیاز 600 برای کل کاغذی؛ نمره 250 برای کل کامپیوتر یا نمره 100 برای کل مبتنی بر اینترنت برای آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی TOEFL یا برای دریافت باند 6 برای سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی IELTS آکادمیک می باشد. مدارک لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی دانشگاه یا مدرک پزشکی معادل مورد تایید مجلس سنا و حداقل 1 سال تجربه بالینی پس از ثبت نام کامل مورد تایید مجلس سنا مورد نیاز است. رضایت بخش مسئول برنامه تحصیلی داوطلب در یک ارزیابی ورودی که توسط دانشکده به رسمیت شناخته شده است نیز الزامی است. همچنین پرداخت شهریه و ارائه فیش مالی نیز از مهم ترین مدارک و شرایط مورد نیاز است.

تحصیل رشته چشم پزشکی در مالزی در مقطع ارشد

این برنامه کارشناسی ارشد، که توسط دانشکده پزشکی ارائه می شود، از داوطلبان می خواهد که هم دوره های آموزشی را که توسط دپارتمان مشخص شده است و هم وظایف بالینی تعیین شده را انجام دهند. تکمیل موفقیت آمیز برنامه نیز تابع استانداردهای تعیین شده توسط دانشکده است. آیا می‌دانستید که چشم تنها جایی در بدن انسان است که می‌توانید رگ ‌های خونی را به وضوح بدون بریدگی در بافت ببینید؟ به همین دلیل، چشمان شما می توانند سرنخ های مهمی در مورد سلامتی شما ارائه دهند و به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مانند پزشکان و اپتومتریست ها اجازه می دهند تا شرایط تهدید کننده زندگی مانند آرتریت، دیابت و حتی تومورها را تشخیص دهند. اگر چشم انداز محافظت و حفظ یکی از با ارزش ترین اندام های بدن شما را هیجان زده می کند، شغلی در بینایی سنجی ممکن است ارزش توجه داشته باشد.

رشته بیهوشی در مالزی رشته از رشته های مرتبط با پزشکی است. در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در مالزی می باشید:

نام دانشگاهرتبه در مالزیرتبه در آسیارتبه در جهان
National University of Malaysia1104348
University of Malaya2111364
University of Science, Malaysia3135425
Petronas Technology University4255753
International Islamic University Malaysia5261771
MARA University of Technology6298845

تحصیل رشته چشم پزشکی در مالزی در مقطع ارشد

شغل بینایی سنجی در مالزی

بینایی سنجی شامل معاینه چشم ها از نظر مشکلات و ارائه مراقبت و درمان برای حفظ و بازیابی بینایی فرد است. درست همانطور که یک پزشک در هنگام بیماری بیماران را تشخیص می دهد و با آنها رفتار می کند، یک اپتومتریست معاینات چشمی را برای تشخیص و درمان مشکلات بینایی و بیماری های چشم انجام می دهد. اپتومتریست ها از اصلاح کوته بینی با تجویز عینک گرفته تا شناسایی بیماری های چشمی مانند آب مروارید و گلوکوم، خدمات ارزشمندی در زمینه چشم ارائه می دهند. اگرچه اپتومتریست ها متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند، اما به عنوان “پزشک” در نظر گرفته نمی شوند. مطالعه دوره اپتومتری به شما این امکان را می دهد که در مورد ساختار چشم، اپتیک و بیوشیمی بیشتر بدانید و بخشی از حرفه ای باشید که در تلاش برای محافظت و حفظ یکی از ارزشمندترین حواس ما بینایی است.

میزان حقوق ماهیانه کار در مالزی در رشته چشم پزشکی متوسط رو به بالا است. در اینجا برخی از موضوعات رایجی که در دوره اپتومتری خواهید آموخت:

  • آناتومی انسان و چشم
  • اپتیک هندسی و فیزیکی
  • فارماکولوژی بینایی سنجی و استفاده از داروها
  • ابزار دقیق بینایی سنجی
  • بیماری های چشمی
  • علوم رفتاری در مراقبت از بینایی
  • دید کم
  • بینایی دو چشمی
  • تمرین لنز تماسی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشور مالزی جهت تحصیل و همچنین شرایط کار پس از تحصیل در مالزی مشاور و راهنمای شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *