مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ در سال های اخیر یکی از رشته های مهم و مورد نیاز است. برای تحصیل رشته چشم پزشکی به زبان آلمانی نیاز دارید. در لوکزامبورگ که دانشگاه های پزشکی بین المللی هستند می توانید تحقیقات خود را به زبان انگلیسی و یا دو زبانه ارائه دهید. برای مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ اخذ مشاوره از مشاوران تخصصی بسیار پیشنهاد می شود. به همین منظور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید تا در خصوص شرایط مهاجرت در لوکزامبورگ بیشتر بدانید. در ادامه این مقاله در مورد نحوه مهاجرت و مطالعه رشته چشم پزشکی و کار در این کشور توضیح خواهیم داد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

مراجعه به چشم پزشک باید یک مناسبت منظم برای همه سنین و طبقات اجتماعی باشد و نه فقط برای افرادی که دارای نقص های شناخته شده بینایی، آسیب حفره چشم، کمبود عضلات چشم، یا بیماری های پلک یا مجرای اشکی هستند. حتی افراد خوش شانسی که بینایی عالی دارند ممکن است مشکلات چشمی شناسایی نشده ای داشته باشند که فقط در طی معاینه کامل، به اصطلاح غربالگری، قابل مشاهده است. قرار ملاقات های منظم و به موقع با چشم پزشک می تواند به جلوگیری از عواقب غم انگیز مانند تنبلی چشم، انحراف چشم (استرابیسم)، خستگی چشم (استنوپی)، یا حتی از دست دادن بینایی کمک کند. قبل از اینکه یک متخصص چشم پزشکی بتواند حرفه خود را در لوکزامبورگ انجام دهد، باید چندین سال تحصیل در خارج از کشور را بگذراند. دانش آموزان ابتدا یک مدرک پزشکی استاندارد را قبل از تخصص در چشم پزشکی تکمیل می کنند.

این تخصص عموماً پنج سال طول می کشد و در بیمارستان های دانشگاهی یا بیمارستان های شهرستانی تدریس می شود، اما گاهی اوقات با یک پزشک معتبر نیز تدریس می شود. اپتومتریست آینده نگر اکنون روش های مختلف معاینه و درمان را برای تشخیص تغییرات آناتومیکی و عملکردی اندام بینایی می آموزد. طرح درس همچنین شامل اصول اولیه پیشگیری، توانبخشی، اپتیک چشم پزشکی و همچنین جراحی پلاستیک ترمیمی است. علاوه بر این، تخصص در جراحی لیزر، معاینات آزمایشگاهی یا جراحی عضلات چشم نیز امکان پذیر است. چشم پزشکی رشته متنوعی است که با مغز و اعصاب و پزشکی داخلی همپوشانی دارد. پیچیدگی آن مستلزم هوش، دقت، صبر، و استقامت، و همچنین علاقه شدید به افراد و نیازهای آنها هم در طول دوره تحصیلی و هم در دوره آموزش عملی بعدی است.

کار در رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

کار در رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

به عنوان بخشی از مبارزه با شیوع COVID-19 و به منظور مدیریت بهینه ذخیره‌گاه ملی سلامت، سرشماری از متخصصان بهداشت در حال سازمان‌دهی است. انجام کار به عنوان پزشک عمومی یا متخصص پزشکی مستلزم داشتن مجوز از سازمان می باشد. برای دریافت چنین مجوزی، داوطلبان باید شرایط صلاحیت حرفه ای، اخلاق، حسن شهرت و سلامت جسمی و روانی مورد نیاز این حرفه را داشته باشند. پزشکان عمومی یا متخصصانی که مایل به کار در لوکزامبورگ هستند باید تابعیت یک کشور عضو اتحادیه اروپا؛ یا ایالت منطقه اقتصادی اروپا (ایسلند، لیختن اشتاین یا نروژ)، یا سوئیس؛ یا کشور ثالث و: داشتن مجوز اقامت معتبر ؛ یا از حمایت بین المللی برخوردار باشند. افرادی که به طور موقت یا دائم از انجام کار در کشوری که آخرین حرفه خود را در آن انجام داده اند محروم شده اند نیز مجاز به انجام این کار در لوکزامبورگ نیستند.

در جدول زیر شاهد حقوق کار در رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ هستید:

حقوق پایه به یورو€254.485
حداکثر حقوق به یورو€509.749
میانگین حقوق به یورو€383.081

شرایط کار در رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

در صورتی که مراحل رد صلاحیت در حال حاضر در جریان باشد، همین امر صادق است. پزشک متخصص، موظف است احراز شرایط اخلاقی، حسن شهرت و سلامت جسمی و روانی لازم برای انجام این حرفه را اثبات کند. همچنین آن ها باید توانایی های زبانی لازم برای انجام حرفه خود در لوکزامبورگ را دارند را نیز تایید کنند. اگر زبان مادری پزشک فرانسوی، آلمانی یا لوگزامبورگی نیست، باید مدرکی دال بر مهارت های زبانی او ارائه شود. حداقل سطح مهارت های زبانی مورد نیاز با توجه به فرانسوی یا آلمانی معادل سطح B2 چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها است. سطح مهارت زبان را برای تحصیل در لوکزامبورگ می توان با هر وسیله ای ثابت کرد یک کپی از گواهینامه های آموزشی که به یکی از این 2 زبان به دست آمده است.

در نمودار زیر شاهد مدارک تحصیلی پزشکانی که در لوکزامبورگ کار می کنند می باشید:

مدارک تحصیلی پزشکانی که در لوکزامبورگ

مدارک لازم برای کار در رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

رشته ایمنی شناسی در لوکزامبورگ نیز چنین شرایطی دارد. اگر هیچ مدرکی ارائه نمی شود یا در صورت شک، مهارت زبان باید با گواهی مهارت سطح B2 از یک مرکز آزمون تایید شده نشان داده شود. در لوکزامبورگ، مرکز آزمون تایید شده موسسه ملی زبان است. برای کار به عنوان متخصص پزشکی در لوکزامبورگ، پزشک باید مدرک دکتری معمولی و مدرکی که گواهی بر تخصص پزشکی باشد را داشته باشد. اگر دیپلم در کشور ثالثی به دست آمده باشد ، دارنده دیپلم باید ابتدا برای به رسمیت شناختن دیپلم در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام کند. هر پزشکی که مایل است به عنوان پزشک عمومی یا متخصص در لوکزامبورگ مستقر شود، برای دریافت مجوز فعالیت ملزم به پرداخت مالیات است. پزشکانی که قصد استفاده از عنوان حرفه ای را دارند باید €450 (یورو) بپردازند.

برای راه ‌اندازی کسب ‌و کار و مطب در لوکزامبورگ، پزشکان باید یک درخواست تکمیل ‌شده و امضا شده برای مجوز به‌ عنوان پزشک عمومی یا متخصص پزشکی به وزارت بهداشت، دپارتمان حرفه ‌های مراقبت ‌های بهداشتی (بخش حرفه‌های بهداشتی) ارائه دهند. اسناد زیر الزامی است:

  • کپی یک مدرک شناسایی معتبر یا پاسپورت و برای اتباع کشورهای ثالث :
  • یک کپی از یک مجوز اقامت معتبر
  • سندی مبنی بر اینکه به آنها حمایت بین المللی اعطا شده است.
  • گزیده ای از سابقه کیفری آنها کمتر از 3 ماه (فقط سند اصلی).
  • گواهی سلامت روانی و جسمی صادر شده توسط پزشک مجاز (در عرض 3 ماه قبل از درخواست).
  • کپی مدارک تحصیلی (آموزش پایه پزشکی + آموزش اختصاصی پزشکی عمومی یا آموزش پایه پزشکی + تخصص پزشکی)؛
  • گواهی حسن نیت صادر شده توسط دستور پزشکان (به تاریخ کمتر از 3 ماه قبل از درخواست)
  • یک رزومه
  • گواهی پرداخت مالیات 450€ (یورو)
  • اگر زبان مادری فرد فرانسوی، آلمانی یا لوگزامبورگی نیست، مدرکی دال بر مهارت های زبانی وی باشد.
  • اگر مدارک به زبان آلمانی، فرانسوی یا انگلیسی تنظیم نشده باشد، باید ترجمه رسمی توسط مترجم قسم خورده ضمیمه شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به لوکزامبورگ سابقه درخشانی دارد و همراه و مشاور شما در این مسیر است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *