مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته چشم پزشکی در ایسلند

دانشگاه رشته چشم پزشکی در ایسلند

تحصیل رشته چشم پزشکی در ایسلند دانشگاه های انگشت شماری امکان پذیر است. در ایسلند می توانید از ابتدای ورود غرق تماشای شفق های قطبی زیبا شوید. همان لحظه متوجه خواهید شد که ایسلند با اینکه آب و هوای سردی دارد اما طبیعتی منحصر به فرد دارد. رشته چشم پزشکی در دانشگاه ملی ایسلند که بهترین دانشگاه این کشور است سالانه دانشجویان بین المللی را جذب می کند. در نظر داشته باشید که این دانشگاه ظرفیت و نرخ پذیرش خوبی برای تحصیلات رشته های پزشکی دارد. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوران متخصصی هستند که به متقاضیان مهاجرت و تحصیل در ایسلند اطلاعات لازم را ارائه می دهد. در ادامه در خصوص تحصیل رشته چشم پزشکی در ایسلند بیشتر توضیح خواهیم داد.

تحصیل در ایسلند

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، ایسلند از کیفیت زندگی بالا و سیستم مراقبت های بهداشتی به ویژه قوی برخوردار است. این سیستم بیمه ملی مشابه مدیکر دارد، بنابراین خدمات بیمارستانی رایگان (اگر نه ارزان قیمت) را ممکن می سازد. این سیستم تا حدی توسط تنها دانشکده پزشکی آن امکان پذیر شده است که به ایسلند کمک می کند سالانه 48 پزشک تولید کند. در حالی که مسلماً این عدد کمی است، اما برای حداقل جمعیت کشور کافی است. اگر علاقه مند به تحصیل در ایسلند هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ایسلندی رسانه اصلی آموزش در دانشگاه ایسلند است. با این حال، بسیاری از کتاب های درسی آن به زبان انگلیسی و سایر زبان ها (یعنی دانمارکی یا نوردیک) هستند.

در جدول زیر شاهد دروسی هستید که احتمالا در آزمون ورودی برای تحصیل رشته چشم پزشکی در ایسلند نیاز باشد:

دروسضریب
منطق4
فیزیک3
ژنتیک2
بافت شناسی3
روانشناسی عمومی2
انگلیسی برای مقاصد علمی و پزشکی3

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در ایسلند

برای اینکه بتوانید در ایسلند در رشته پزشکی تحصیل کنید، باید دانشجوی بسیار خوبی باشید. به غیر از داشتن یک آزمون کارشناسی ارشد ایسلندی یا معادل آن، متقاضیان باید در آزمون ورودی هر ماه ژوئن شرکت کنند. دانشجویان علاقه مند باید از طریق وب سایت دانشگاه ایسلند در اوایل ماه مه ثبت نام کنند. این آزمون در 6 جلسه 2 ساعته به مدت 2 روز انجام می شود. موضوعاتی مانند درک مطلب، مهارت های اطلاعاتی، استدلال کلامی و حل مسئله را پوشش می دهد. سوالات معمولاً چند گزینه ای هستند، اما موارد مقاله در فصل ملاحظات اخلاقی گنجانده شده است. برای دومی، دانش آموز باید حداقل نمره 50 را کسب کند. نتایج آزمون به تعیین جایگاه در دانشگاه کمک می کند زیرا اسلات برای این برنامه فقط به 60 محدود است.

جدا از این شرایط سختگیرانه آزمون، دانشگاه متقاضیانی را ترجیح می دهد که در 2 تا 3 موضوع اصلی (انتخاب های انگلیسی، ایسلندی، ریاضی، شیمی و زیست شناسی) مهارت داشته باشند. در عین حال، اگر متقاضی در 1 یا 2 موضوع جزئی دیگر از جمله تاریخ، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم طبیعی و فیزیک نیز مهارت داشته باشد، کمک خواهد کرد. در این رشته تحصیل در رشته چشم پزشکی به زبان ایسلندی و انگلیسی امکان پذیر است. با این حال، کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول خود ندارند، باید پس از درخواست، نتیجه تافل یا آیلتس را ارسال کنند. علاوه بر این ممکن است شرایط دیگری نیز اضافه شود لذا شما باید مکررا سایت دانشگاه را چک کنید.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش دانشجویان بین المللی در کشور ایسلند می باشید:

نرخ پذیرش دانشجویان بین المللی در کشور ایسلند

دانشگاه رشته چشم پزشکی در ایسلند

تنها یک مدرسه وجود دارد که مدرک پزشکی را در ایسلند ارائه می دهد. دانشگاه ایسلند در ریکیاویک. مانند بسیاری از دانشکده های پزشکی، چالش با فرآیند پذیرش شروع می شود. همانطور که گفته شد، دانش آموزان باید یک آزمون ورودی طاقت فرسا را ​​پشت سر بگذارند. ضمناً لازم است در 2-3 دروس اصلی و 2-3 دروس فرعی مهارت داشته باشند. پس از ورود، دانش آموزان باید موضوعات نسبتاً دشواری را انجام دهند. سپس CCSE وجود دارد، که یکی دیگر از امتحانات دشوار است که باید قبل از فارغ التحصیلی تکمیل شود. پس از تحصیل پزشکی در ایسلند، دانشجو می تواند برای دوره 12 ماهه کارآموزی اقدام کند. این معمولا شامل 4 ماه قرار گرفتن در معرض (حداقل) در طب عمومی، 4+ ماه دیگر در طب داخلی و 2 ماه جراحی یا اورژانس است. پس از این به کارورز پروانه بهره برداری توسط اداره بهداشت داده می شود.

با این مجوز، پزشک از این پس می تواند برای دوره های رزیدنتی اقدام کند. اما از آنجایی که ایسلند نسبتاً کوچک است، تنها تخصص های موجود شامل طب عمومی و روانپزشکی است. اخیراً یک برنامه 3 ساله در رشته داخلی برای پزشکان ایسلندی افتتاح شده است. این با هماهنگی با کالج سلطنتی پزشکان در لندن ارائه می شود. به افرادی که این دوره آموزشی را گذرانده اند عضویت در دانشکده مذکور داده می شود. از آنجایی که ایسلند به یک دوره آموزشی 5 ساله برای صدور گواهینامه پزشکی داخلی نیاز دارد، پزشکانی که این برنامه را تکمیل می کنند باید یک برنامه فوق تخصصی 2 ساله را بگذرانند. این به آنها کمک می کند تا به گواهینامه دوگانه دست یابند. در برخی موارد، آموزش جزئی در سایر تخصص ها و تحصیل دکترا در ایسلند در دسترس است. هزینه تحصیل پزشکی در ایسلند به طور کلی بسیار بالا نیست.

دانشگاه رشته چشم پزشکی در ایسلند

کمبود نیروی کار در بخش چشم پزشکی در ایسلند

ریکیاویک، پایتخت، بیش از دو سوم جمعیت را در خود جای داده است. سی و یک نفر از 33 چشم پزشک کشور در آنجا یا در اطراف آن زندگی می کنند و کار می کنند. به گفته کریستینسون، دو نفر در شمال در آکوریری هستند و شش یا هفت نفر در ماه یک یا دو بار به شهرهای کوچکتر در شرق و غرب سفر می کنند تا بیماران محلی را ملاقات کنند. نیروی کار پزشکی تا همین اواخر ثابت بوده است. از آنجایی که آموزش تخصصی در چشم پزشکی در ایسلند در دسترس نیست، فارغ التحصیلان معمولاً برای تخصص های خود در خارج از کشور، عمدتاً در سوئد، نروژ و ایالات متحده تحصیل می کنند و سپس برای تمرین به کشور خود باز می گردند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما در زمینه شرایط تحصیل در این کشور و رشته آنکولوژی در ایسلند مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *