مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته چشم پزشکی در ایرلند

رشته چشم پزشکی در ایرلند رشته ای است بسیار مهم در زمینه بینایی و درمان بیماری های چشم که یکی از حیاتی ترین اعضای بدن است. برای تحصیل در ایرلند در رشته چشم پزشکی چند انتخاب مختلف دارید و همواره می توانید در طول تحصیل خود کار کنید. در ایرلند برای دانشجویان بین المللی فرصت های مختلفی وجود دارد که هر کدام یک تجربه جداگانه و مهم برای آن ها دارد. رشته چشم پزشکی در ایرلند در دانشگاه های خوب پزشکی ارائه می شود در چندین سال اخیر میزان دانشجویان افزایش یافته است. در طول تحصیل در رشته چشم پزشکی هم می توانید رشته جراحی چشم را انتخاب کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای هر فردی که می خواهد به کشور ایرلند مهاجرت کند مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

دپارتمان RCSI چشم پزشکی در ایرلند

بخش چشم پزشکی RCSI در سال 1986 تاسیس شد این دپارتمان آموزش و ارزیابی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد و یک برنامه تحقیقاتی فعال دارد. تجربه کارشناسی در چشم پزشکی عمدتاً در سال ماقبل آخر یعنی دوره ارشد رخ می دهد. پس از یک دوره آموزشی کوتاه، تمرکز بر یادگیری تجربی مبتنی بر بیمار در محیط های مختلف در بیمارستان است. تجربه بالینی در بیمارستان چشم و گوش رویال ویکتوریا و در بیمارستان دانشگاه واترفورد، شریک قدیمی دانشکده پزشکی RCSI به دست آمده است. دپارتمان چشم پزشکی RCSI مسئول ارزیابی کارآموزان فوق لیسانس چشم پزشکی و جراحی چشم در ایرلند در ارتباط با کالج چشم پزشکان ایرلند است. با هم، بالاترین استانداردها را در آموزش و ارزیابی برای چشم پزشکان اولیه حرفه ای تضمین می کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در رشته چشم پزشکی در ایرلند می باشید:

نرخ فارغ التحصیلی در رشته چشم پزشکی در ایرلند

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در ایرلند

معاینات عضویت و کمک هزینه تحصیلی RCSI ابزار اصلی ارزیابی کارشناسی ارشد برای چشم پزشکی در ایرلند است. یک برنامه تحقیقاتی سازنده در زمینه التهاب چشم و بیماری قرنیه وجود دارد که دارای مؤلفه های قوی آزمایشگاهی و تحقیقات بالینی است. فرصت هایی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم می شود تا در یک محیط مشارکتی، حمایتی و محرک تحقیقاتی با کیفیت بالا انجام دهند. دوره کارشناسی چشم پزشکی به عنوان بخشی از یک ماژول هفت هفته ای در مورد پزشکی، جراحی، چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی در دوره ارشد تدریس می شود. این دوره شامل یک روز کامل از سخنرانی های آموزشی در هفته یک یا دو و یک هفته پیوست بالینی در رویال ویکتوریا است.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در ایرلند می باشید:

نام دانشگاهرتبه در ایرلندرتبه در اروپارتبه در جهان
موسسه فناوری واترفورد1135417
University College Dublin2155473
Trinity College Dublin, University of Dublin3203621
Dublin Institute of Technology4216668
Royal College of Surgeons in Ireland5247770

مهارت های رشته چشم پزشکی در ایرلند

هدف از این دوره ارائه یک دید کلی از چشم پزشکی و تجهیز شما به برخی مهارت های ضروری است که در اکثر رشته های پزشکی مفید خواهد بود. شما یک دوره دو هفته ای را در بیمارستان چشم و گوش رویال ویکتوریا در گروه های حداکثر ده نفره سپری خواهید کرد. به هر دانش آموز گروهی اختصاص داده می شود و باید جدول زمانی گروه خود را دنبال کند. به هر دانش آموز کارتی داده می شود که حاوی لیستی از روش ها، شرایط بالینی و مهارت هایی است که باید در طول چرخش رعایت شود. کارت باید توسط هر مشاور ناظر، مدرس یا کارشناس ثبت نام امضا شود و در طی معاینه بالینی فردی در پایان چرخش به معاینه کننده داده شود. شما باید تا پایان دو هفته دلبستگی بالینی خود بتوانید کارهای زیر را انجام دهید.

حداقل در یکی از این مهارت ها در معاینه نهایی چشم پزشکی مورد بررسی قرار می گیرید:

  • حدت بینایی یک کودک و یک بزرگسال را ارزیابی کنید
  • حرکات چشم را بررسی کنید، و به ویژه قادر به تشخیص بین چشم فلج و غیرفلج باشید.
  • رفلکس قرمز را بررسی کنید
  • زمینه های بصری را بررسی کنید
  • دانش آموزان را معاینه کنید
  • فوندوسکوپی را انجام دهید، به ویژه باید بتوانید دیسک بینایی را بررسی کنید، و بین دیسک گلوکوماتوز، آتروفی بینایی و ادم پاپیلو تمایز قائل شوید، رتینوپاتی دیابتی و پرفشاری خون را تشخیص دهید.

مهارت های رشته چشم پزشکی در ایرلند

مطالعه رشته چشم پزشکی در ایرلند

این رشته به شما توضیح می دهد که آب مروارید چیست، قبل، در حین و بعد از عمل چه چیزی باید انتظار داشته باشید، و عوارض احتمالی جراحی را فهرست می کند. اکثر افراد پس از جراحی عملکرد بسیار خوبی دارند و عوارض نادر است. با این حال، آنها ممکن است رخ دهند، و مهم است که قبل از تصمیم به ادامه عملیات، از چیستی آنها آگاه باشید. چشم خود را مانند دوربینی با لنز در نظر بگیرید که شفاف است و نور را در پشت چشم متمرکز می کند. تصویر ایجاد شده در امتداد عصبی به نام عصب بینایی به مغز منتقل می‌شود و شما اینگونه می‌ بینید. اگر به هر حال لنز کدر شود، دید شما تار می‌ شود یا ممکن است در شرایط نوری خاص، مانند یک روز آفتابی یا هنگام رانندگی در مقابل چراغ‌ های جلوی مقابل در شب، تابش خیره کننده یا دید بسیار تاری را تجربه کنید.

برخی از افراد مبتلا به آب مروارید احساس می کنند که از شیشه های کثیف نگاه می کنند، بنابراین به تمیز کردن عینک خود ادامه می دهند، که البته هیچ تفاوتی ندارد. آب مروارید از طریق یک برش بسیار کوچک (2.75 میلی متر) با استفاده از میکروسکوپ برداشته می شود و لنز جدیدی که به عنوان کاشت لنز داخل چشمی یا IOL شناخته می شود، در جای خود قرار می گیرد. این عمل در شرایط استریل در اتاق عمل انجام می شود. آب مروارید پوشش مخصوص به خود را دارد که به آن کپسول می گویند. آب مروارید از کپسول باقیمانده خارج می شود، زیرا برای نگه داشتن کاشت لنز مصنوعی در محل مورد نیاز است. رشته آنکولوژی در ایرلند مانند رشته قلب و عروق رشته میکروبیولوژی در حال حاضر رشته های پردرآمدی هستند.

کارآموزی در رشته چشم پزشکی در ایرلند

پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیل در مقاطع مختلف ایرلند آموزش تخصصی پایه در جراحی یا چشم پزشکی، کارآموزان می توانند برای آموزش عالی تخصصی در مسیر مربوطه، برنامه جراحی یا پزشکی اقدام کنند. کارآموزان برنامه های ملی آموزش تخصصی عالی در چشم پزشکی جراحی و پزشکی در بیمارستان مستقر هستند و از طریق واحدهای فوق تخصصی مختلف هم در بیمارستان چشم و گوش رویال ویکتوریا و هم در بیمارستان های دیگر در سراسر ایرلند می چرخند. تعدادی از موقعیت های فلوشیپ نیز وجود دارد که در آنها به کارآموزانی که علاقه خاصی به یک تخصص فرعی دارند، این فرصت داده می شود تا بر روی یک منطقه باریک تمرکز کنند تا مهارت های بالینی و جراحی بسیار پیشرفته را توسعه دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به علاقمندان اقامت ایرلند از طریق تحصیل اطلاعات کافی و مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *