مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته چشم پزشکی در ایتالیا

رشته چشم پزشکی در ایتالیا

متقاضیانی که تمایل به تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا را دارند بایستی بدانند که تحصیل پزشکی در این کشور در جایگاه ویژه ای قرار دارد. همانطور در مورد ایتالیا یا همان کشور چکمه می دانید ایتالیا مرکز هنر و نقاشی و موسیقی است. اما در ایتالیا پزشکی نیز جایگاه ویژه ای دارد که به دلیل نجات جان انسان ها و کشف داروهای جدید مورد توجه است. رشته چشم پزشکی که مرتبط با چشم و قدرت بینایی است می توان جراحی چشم را نیز به این تخصص اضافه کرد و یک مدرک عالی کسب کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق مشاوران خود به کسانی که به مشاوره تخصصی در مورد مهاجرت به ایتالیا نیاز دارند خدمات ارائه می دهند.

تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا

سخنرانی ‌های تدریس شده انگلیسی کتاب‌ها، یادداشت‌ها و تمام امتحانات به زبانی است که از روز اول می‌توانید بفهمید. دوره ‌های ایتالیایی نیز برای کمک به زندگی روزمره شما، بدون فشار زمانی، ارائه می‌شوند. تظاهرات بالینی، سبب شناسی، اپیدمیولوژی، عوامل خطر، تاریخچه طبیعی، تشخیص، مرحله بندی شاخص های پیش آگهی و مدیریت بیماری های عمده چشم را با تاکید بر مواردی که بیشتر در عمل بالینی با آن مواجه می شوند، شرح دهید. گزینه های اصلی تشخیصی و درمانی را برای هر سناریو بالینی که با آن مواجه می شوید شناسایی کنید و مزایا و محدودیت های آنها را مورد بحث قرار دهید. ارائه و تجزیه و تحلیل انتقادی موارد بالینی، بحث در مورد تشخیص افتراقی و تدوین راهبردهای تشخیصی و درمانی مناسب برای هر مورد از بخش های تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا می باشد.

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در ایتالیا

از سال 2009، دانشگاه های دولتی ایتالیا برنامه های MD به زبان انگلیسی را افتتاح کرده اند. بیش از 13 دانشکده پزشکی دولتی مدارک MBBS را به زبان انگلیسی ارائه می دهند . اینها دانشگاه های باری، بولونیا، کامپانیا لوئیجی وانویتلی، مسینا، میلان، میلان-بیکوکا، ناپل فدریکو دوم، پادوآ، پاویا، پارما، رم لا ساپینزا، رم تور ورگاتا و تورین هستند. این دانشکده‌های پزشکی انگلیسی زبان از متنوع‌ترین، از نظر آکادمیک سخت‌گیرانه و ارزان‌ترین دانشکده‌های بین‌المللی در جهان هستند و آماده‌سازی عالی برای رزیدنتی، تحقیقات و کار بالینی در اروپا و فراتر از آن هستند. با شهریه های یارانه ای که بین 200 تا 4000 یورو در سال برای اروپایی ها و همچنین غیراروپایی ها متغیر است، دریافت آموزش پزشکی در سطح اروپای غربی هرگز تا این حد در دسترس نبوده است.

اینها برترین دانشکده های پزشکی انگلیسی در ایتالیا هستند:

  • دانشگاه میلان-بیکوکا
  • دانشگاه پاویا: دوره هاروی
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه میلان-استاتاله
  • دانشگاه تورین

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در ایتالیا می باشید:

نام دانشگاهرتبه در ایتالیارتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه میلان11072
Sapienza University of Rome2890
Vita-Salute San Raffaele University331119
University of Padua434130
University of Genoa546159
University of Siena647160

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا

پذیرش شما فقط در یک آزمون پذیرش به زبان انگلیسی شرکت خواهید کرد که در بیش از 20 شهر در سراسر جهان برگزار می شود. بدون مصاحبه، بدون معدل دبیرستان، بدون توصیه نامه. در واقع، تا زمانی که از ورود خود مطلع نشوید، حتی نیازی به پرواز به ایتالیا نخواهید داشت. هزینه آزمون پذیرش حدود €120 (یورو) است و کاملاً به زبان انگلیسی برگزار می شود. هزینه ها متوسط ​​شهریه حدود €1200 (یورو) در سال است و هزینه های زندگی می تواند تا €600 (یورو) در ماه با احتساب محل اقامت باشد. این بسیار کمتر از هزینه ای است که برای شما در ایالات متحده، انگلستان یا اروپای شرقی هزینه می کند. بورسیه ها و فرصت های کاری نیز برای دانشجویان خارجی موجود است.

دانشجویان بین المللی، به ویژه غیر اروپایی، که می خواهند برای سیستم دانشکده پزشکی ایتالیا آماده شوند دانشجویان اتحادیه اروپا و بین‌المللی که آزمون‌های پذیرش را قبول نکرده‌اند و می‌خواهند مجدداً در آن شرکت کنند، یک سال بین‌المللی را با تمرکز بر شکاف‌های آمادگی خود و بهبود شانس خود برای یک دانشجوی موفق سال اول پزشکی سپری می‌کنند. دانش آموزان اتحادیه اروپا و بین المللی که بر اساس آمادگی قبلی خود در دبیرستان احساس آمادگی برای آزمون های پذیرش نمی کنند. دانشجویان اتحادیه اروپا و بین المللی که برای مدت طولانی تحصیل را متوقف کرده اند. دانشجویان اتحادیه اروپا و بین المللی که به طور خاص مایلند وارد دانشکده پزشکی Humanitas شوند و از طریق شناسایی اعتبارات کسب شده در برنامه بنیاد، بار مطالعه و امتحان خود را برای سال اول و دوم کاهش دهند.

مطالب دوره رشته چشم پزشکی در ایتالیا

آسیب شناسی اربیت و آدنکس و آسیب شناسی پلک؛ قرمزی چشم: اتصالات و کراتیت ها؛ گلوکوم با زاویه باز و بسته؛ آب مروارید؛ بیماری های زجاجیه و زجاجیه-شبکیه؛ بیماری های عصب بینایی و مسیرهای بینایی؛ استرابیسم و ​​اختلالات حرکتی چشم؛ تظاهرات چشمی بیماری های سیستمیک از دروس رشته چشم پزشکی است. دانش آموزان در پایان دوره با بیماری های اصلی چشم و سیستم بینایی در سنین اولیه، بزرگسالی و پیری آشنا می شوند. دانش آموزان تظاهرات چشمی را در بیماری های سیستمیک و جمجمه-صورتی می دانند. دانشجویان نشانه شناسی چشم را با مفاهیم آن در تشخیص و درمان بیماری های چشمی و داخلی می شناسند. با پوشش برخی از واحدهای دروس اولیه برنامه درسی پزشکی ، حضور در سال اول دانشکده پزشکی را تسهیل می کند.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در رشته چشم پزشکی توسط دانشجویان ایتالیایی و بین المللی در این کشور می باشید:

دانشجویان ایتالیایی و بین المللی در ایتالیا

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا

در طول تحصیل در ایتالیا این فرصت داده می‌شود تا از طریق آزمایشگاه‌هایی در مرکز شبیه‌ سازی که با ارتباطات اولیه و مهارت‌ های بالینی سر و کار دارند، کمی قرار گرفتن در معرض بالینی اولیه داشته باشند. برای دانشجویان بین المللی سمینارهای زندگی و فرهنگ در ایتالیا در قالب برنامه ریزی و آموزش و کلاس ها از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح الی 16 برگزار می شود. شما هفته ای 25 تا 30 ساعت در کلاس ها شرکت خواهید کرد. فعالیت های آموزشی شامل سخنرانی ها، آموزش ها، آزمون های تکوینی، یادگیری مشارکتی است. حضور در فعالیت های آموزشی برای حداقل %80 از هر پودمان الزامی است. علاوه بر فعالیت های برنامه ریزی شده، انتظار می رود هر هفته 20 ساعت بیشتر به طور مستقل مطالعه کنید. به عنوان یک دانشجوی کاملاً فارغ التحصیل، به کتابخانه ها و مناطق تحصیلی دانشگاه دسترسی خواهید داشت.

رشته قلب و عروق در ایتالیا رشته ای است بسیار پردرآمد که علاقمندان زیادی دارد. این برنامه در 2 دوره و 2 جلسه امتحانی سازماندهی شده است:

  • دوره اول : از 11 نوامبر تا 10 فوریه 2024-2023
  • اولین جلسه آزمون (28 فوریه)
  • دوره دوم : از 2 مارس تا پایان آوریل 2024-2023

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و همه اطلاعات لازمی که باید بدانید به شما مشاوره ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *