مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته چشم پزشکی در آمریکا

اگر قصد تحصیل در حوزه تخصص چشم پزشکی را دارید رشته چشم پزشکی در آمریکا بهترین انتخاب از لحاظ رتبه علمی در جهان است. اگر مجذوب بینایی، اختلالات چشمی و نحوه درمان آنها هستید، حرفه ای به عنوان چشم پزشک می تواند برای شما مناسب باشد. چشم پزشکان به طور مستقیم با بیماران برای درمان بیماری ها یا دردهایی که مربوط به بینایی خود تجربه می کنند کار می کنند. در این مقاله، وظایف منظمی که یک چشم پزشک انجام می دهد، الزامات مورد نیاز برای دنبال کردن این حرفه و چگونگی تبدیل شدن به یک چشم پزشک در کشور آمریکا را توضیح می دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت به آمریکا تمام اطلاعات لازم برای تحصیل و اخذ ویزا را را به شما ارائه می دهد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در آمریکا

چشم پزشک پزشکی است که در درمان، تشخیص و تحقیق در مورد بیماری های مختلف چشم و بینایی تخصص دارد. برخی از این وظایف به عنوان فوق تخصص در نظر گرفته می شود. علاوه بر آموزش عمومی که چشم پزشکان دریافت می کنند، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش می بینند. چشم‌ پزشکان مکان‌های مختلفی دارند که می‌توانند برای کار انتخاب کنند. برخی در یک مطب گروهی تک تخصصی کار می‌کنند در حالی که برخی دیگر در مطب‌های گروهی چند تخصصی کار خواهند کرد. آنها همچنین می توانند در کلینیک ها، بیمارستان ها، انفرادی کار کنند یا می توانند در درجه اول در یک محیط دانشگاهی تحقیق کنند. اکثر چشم پزشکان تقریباً 100 بیمار را در هفته برای درمان یا تشخیص اختلالات چشمی و بینایی خود ویزیت می کنند.

برخی از وظایفی که چشم پزشک ممکن است به طور منظم انجام دهد عبارتند از:

  • تشخیص و درمان گلوکوم
  • انجام معاینات پیچیده چشم
  • انجام جراحی آب مروارید
  • انجام تمرینات چشمی برای کمک به افراد دارای چشم های ضربدری
  • تکمیل جراحی های ترمیمی
  • بررسی بیماری های عصبی مختلف که می توانند بینایی را تحت تاثیر قرار دهند

مدارک مورد نیاز تحصیل رشته چشم پزشکی در آمریکا

برای تبدیل شدن به یک چشم پزشک این مراحل را دنبال کنید. در یک موسسه 4 ساله ثبت نام کنید. برای MCAT مطالعه کنید و برای دانشکده پزشکی اقدام کنید و در دانشکده پزشکی ثبت نام کنید و در بخش اول آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده شرکت کنید. در بخش دوم آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده شرکت کنید و پس از آن کارآموزی خود را شروع کنید. همچنین می توانید فوق تخصص خود را کشف کنید و در ادامه جستجوی شغل خود را آغاز کنید. هنگام شروع حرفه ای به عنوان چشم پزشک، دانش آموزان باید مدرک لیسانس خود را کسب کنند. رشته موردن یازی وجود ندارد که باید در آن رشته تحصیلی داشته باشید، اما به شدت توصیه می‌شود که در مدرسه‌ای با برنامه پیش‌پزشکی شرکت کنید تا در اوایل کار در زمینه پزشکی تجربه کسب کنید.

مدارک مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک چشم پزشک در زیر آمده است:

  • مدرک لیسانس با معدل چشمگیر
  • نمره رقابتی در آزمون پذیرش کالج پزشکی
  • تقریباً چهار سال دانشکده پزشکی
  • نمره قبولی در دو آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده
  • گذراندن دوره کارآموزی 1 ساله
  • تکمیل موفقیت آمیز یک اقامت 36 ماهه

اخذ پذیرش در رشته چشم پزشکی در آمریکا

اخذ پذیرش در رشته چشم پزشکی در آمریکا

اگر مدرسه شما برنامه پیش پزشکی ندارد، باید در یک رشته تحصیلی متمرکز بر علم تحصیل کنید. تحصیل در رشته هایی مانند آناتومی یا زیست شناسی به شما امکان می دهد در دوره های کارشناسی تحصیل کنید که شما را برای دوره های دانشکده پزشکی آماده می کند. در حین شرکت در مقطع کارشناسی، باید برای دستیابی به معدل 3.5 یا بالاتر تلاش کنید، زیرا پذیرفته شدگان دانشکده پزشکی به دنبال نمرات بالایی برای پذیرش در برنامه های خود هستند. به عنوان یک مقطع کارشناسی، برای آزمون پذیرش کالج پزشکی نیز تحصیل خواهید کرد. این آزمون اغلب به دانش‌آموزانی که در سال اول یا آخر دوره کارشناسی خود شرکت می‌کنند ارائه می‌شود. از آنجایی که پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اغلب بسیار رقابتی است، دریافت نمره بالا می تواند درخواست شما را رقابتی تر کند. خلبانی در آمریکا نیز یکی از رشته هایی است که اخذ پذیرش در آن سخت است.

در جدول زیر شاهد برترین دانشگاه های رشته چشم پزشکی در آمریکا می باشید:

نام دانشگاهرتبه دانشگاه در جهان
دانشگاه جانز هاپکینز1
Duke University3
University of Southern California4
University of California-San Diego5
University of Wisconsin – Madison6
University of California – Los Angeles8

الزامات تحصیل رشته چشم پزشکی در آمریکا

تحصیل این رشته در آمریکا دانش شما را در مورد علوم عمومی، مهارت های تفکر انتقادی و حل مسئله آزمایش می کند. مواد و منابع زیادی برای مطالعه برای این آزمون در دسترس است. با دانشجویان دیگری که امیدوارند وارد رشته پزشکی شوند مطالعه کنید و در مورد سؤالاتی که ممکن است در آزمون ظاهر شوند از یکدیگر سؤال کنید. پس از اتمام آزمون، هنگام درخواست برای دانشکده پزشکی، نمرات خود را در کنار سایر مواد مورد نیاز ارسال خواهید کرد. نمره رقابتی اغلب نمره 25 یا بالاتر است. برای یادگیری میانگین نمرات که متقاضیان معمولاً دریافت می کنند، می توانید با مدارسی که برای آنها درخواست می دهید بررسی کنید. در پایان دوره کارشناسی خود، باید در مورد دانشکده های مختلف پزشکی و مدارک آنها تحقیق کنید. سپس می توانید مواد مورد نیاز برای فرآیند درخواست را جمع آوری کنید.

برنامه های کاربردی دانشکده پزشکی به مواد زیر نیاز دارد:

  • توصیه نامه ها
  • یک معدل 3.5 تجمعی در برنامه کارشناسی شما
  • مجموع 3.5 معدل کسب شده از تمام دوره های علوم و آزمایشگاه ها
  • یک امتیاز قوی
  • هر گونه فعالیت فوق برنامه مرتبط با رشته پزشکی

آزمون پذیرش در رشته چشم پزشکی در آمریکا

پس از پذیرش در دانشکده پزشکی در رشته چشم پزشکی، یادگیری بیشتر در مورد پزشکی و دریافت آموزش های عملی را آغاز خواهید کرد. در طول سال اول دانشکده پزشکی، دانشجویان از نزدیک موضوعات مبتنی بر علم را مطالعه خواهند کرد. ممکن است هم در آزمایشگاه و هم در کلاس درس بگذرانید. سایر موضوعات مورد مطالعه در چند سال اول دانشکده چشم پزشکی، اخلاق در پزشکی، قوانین قابل اجرا و مطالعات و مفاهیم مراقبت بالینی پایه است. این چند سال اول اغلب به شما کمک می کند تا برای آزمون مجوز پزشکی آینده آماده شوید. این آزمایش معمولاً در 2 سال اول دانشکده پزشکی انجام می شود. هنگامی که این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می توانید در دوره های تحصیل تخصص در آمریکا شرکت کنید که در آن آموزش عملی و تجربه در زمینه پزشکی دریافت خواهید کرد.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در آزمون های رشته چشم پزشکی در آمریکا می باشید:

نرخ پذیرش در آزمون های رشته چشم پزشکی در آمریکابخش اول آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده شما را در موضوعات زیر آزمایش می کند:

  • علوم اجتماعی
  • اختلالات مختلف
  • فرآیندهای غیر طبیعی و عادی
  • درمان
  • همه گیرشناسی
  • بافت ها و سیستم ها
  • بیواستاتیک

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص کار در آمریکا و تحصیل رشته میکروبیولوژی در آمریکا نیز مشاور و راهنمای شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *