مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته هوافضا در لیتوانی

رشته هوافضا در لیتوانی

به دلیل وجود کیفیت آموزش عالی در لیتوانی، متقاضیان بسیاری از اقصی نقاط جهان قصد تحصیل رشته هوافضا در لیتوانی بخصوص در شاخه هوانوردی را دارند. این کشور، با داشتن تاریخچه رنگارنگ و موقعیت جغرافیایی مهم، قطب اتصال شلوغ بین اروپای غربی و شرقی است. این کشور کوچک با تقریبا 2.8 میلیون نفر جمعیت از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا بوده و در سال 2015 یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود پذیرفته است. طی 2 دهه گذشته، سیستم آموزشی این کشور شاهد اصلاحات مهیجی بوده است. امروزه، صدها گزینه جالب آموزش انگلیسی تدریس شده برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

دانشگاه ها و مدارس مختلفی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور درخواست دهند. از جمله آن ها عبارتند از:

  • مدارس تخصصی بازرگانی
  • دانشگاه های علوم پزشکی
  • دانشگاه های مهندسی

خواه به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، MBA یا دکترا باشید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به شما در یافتن مکان مناسب برای تحصیل در خارج از کشور کمک کند.

معرفی رشته هوافضا در لیتوانی

رشته هوافضا در لیتوانی مطالعه میدانی برای آموزش شما در زمینه ها زیر تدوین شده است:

  • طراحی وسایل نقلیه هوایی و فضایی
  • سیستم ها و عناصر آن ها
  • ارزیابی وضعیت و عملکرد آن ها

پس از اتمام دوره تحصیل در لیتوانی در مهندسی هوافضا و هوانوردی، شما می توانید برای انجام تحقیقات تحلیلی، مدلسازی و تجربی با مسائل مهندسی در عملکرد وسایل نقلیه هوایی مقابله کنید. برنامه درسی شاخه های مهندسی هوافضا، الکترونیک هواپیمایی را پوشش می دهد که فارغ التحصیلان را قادر به طراحی، تجزیه و تحلیل و آزمایش وسایل نقلیه هوایی و هوافضا و فناوری مربوطه می کند. تحصیل در مقاطع مختلف مهندسی هوافضا شما را در مسیر حرفه ای در صنعت هوافضا جهانی قرار می دهد. جایی که می توانید بر ایمنی، کارایی و پایداری هواپیماهای آینده تأثیر بگذارید. دانشگاه صنعتی کائوناس (KTU) اولین مجموعه از شرکت های مهندسی هوانوردی و موسسات آموزشی در اروپا را ایجاد کرد که امکانات کارآموزی استثنایی را برای دانشجویان فراهم می کند.

دانشجویان باید دروس زیر را پشت سر بگذارند:

دروس هوافضا در لیتوانی

تحصیل این رشته مخصوصا در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان این امکان را می دهد تا در انتخاب رشته تخصصی برتر به هدف برسند یا با انتخاب مسیرهای مختلف مطالعه انتخابی، صلاحیت های بین رشته ای خود را تقویت کنند.

بورسیه تحصیلی جهت تحصیل رشته هوافضا در لیتوانی

همه دانشجویان بین المللی به طور خودکار نامزد دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور می شوند. به طوری که، برای دانشجویان سال اول کارشناسی یا کارشناسی ارشد با سوابق علمی و انگیزه قوی اختصاص داده می شود. ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان جهانی با اصالت این کشور می توانند برای مکان های تحصیل با بودجه دولتی اقدام کنند. این بدان معنی است که کلیه متقاضیانی که در یکی از دسته های فوق الذکر قرار می گیرند، در مسابقه پذیرش عمومی برای محل های تحصیل با بودجه دولتی شرکت می کنند و بسته به نمره قبولی خود، فرصت تحصیل رایگان را پیدا می کنند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی

بیش از 30 موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد. مانند کشورهای آلمان، هلند یا فنلاند، این سیستم بین دانشگاه ها و دانشکده های دانشگاه، که اغلب «دانشگاه های علوم کاربردی» نیز خوانده می شود، تفاوت قائل می شود. از طریق روند بولونیا، دانشگاه های کشور لیتوانی یک ساختار کارشناسی یا کارشناسی ارشد را برای برنامه های دانشگاهی خود در نظر گرفته اند. مدارک اعطاء شده در سراسر اروپا و جهانی شناخته می شوند. رشته هوافضا در لیتوانی رشته اصلی مهندسی مربوط به توسعه هواپیماها و فضاپیماها است.

2 شاخه عمده و همپوشانی دارد که عبارتند از:

  • مهندسی هوانوردی
  • مهندسی فضانوردی

مهندسی هوانوردی، اما با جنبه الکترونیکی مهندسی هوا فضا سرو کار دارد. دانشگاه های زیر این برنامه را در این کشور ارائه می دهند:

  • دانشگاه صنعتی کائوناس (KTU)
  • دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی هوافضا در لیتوانی

مشاغل مهندسی هوافضا در Lithuania

فارغ التحصیلان رشت هوافضا در لیتوانی می توانند در مشاغل زیر کار کنند:

  • مهندس طراحی مکانیک
  • مهندس طراحی را کنترل می کند
  • مهندس طراحی مکانیک

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای کسانی که فارغ التحصیل مهندسی هوافضا می باشند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. جدول زیر بازه حقوقی را برای مهندسان هوافضا نشان داده است:

پارامترحقوق به لیتاس لیتوانی
حداقل حقوق2340LTL
متوسط حقوق4410LTL
حداکثر حقوق6710LTL

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید، متوسط حقوق برای مهندسان هوافضا در این کشور 4410LTL (لیتاس لیتوانی) است. یکی از فاکتورهایی که باعث می شود حقوق شما افزایش پیدا کند، مدرک تحصیلی است.

نمودار زیر حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا را نسبت به مدرکی که دارند، نشان می دهد:

درآمد مهندسان هوافضا در لیتوانی

همان طور که در نمودار نشان داده شده است، کسی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد این رشته باشد، حقوق دریافتی او نیز بیشتر است.

هزینه تحصیل در لیتوانی

مانند هر کشور دیگر، دانشگاه های خصوصی گران ترند. آن ها معمولا تفاوتی بین دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا EEA ایجاد نمی کنند و یافتن برنامه های بورسیه تحصیلی معمول نیست. دانشگاه های دولتی این کشور هزینه های مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان بین المللی دریافت می کنند.

جدول زیر هزینه تحصیل در لیتوانی را برای مقاطع مختلف در دانشگاه های دولتی نشان می دهد:

مقطعهزینه سالانه به یورو
کارشناسی1300€
کارشناسی ارشد1000€
دکترا8400€

برنامه های پزشکی گران ترین هستند، هزینه های تحصیل این برنامه ها بیش از 10000€ (یورو) در سال است. برای علاقه مندان به تحصیل رشته هوافضا در لیتوانی هزینه تحصیل سالانه حدود 4787€ (یورو) در سال می باشد. این کشور در مقایسه با همتایان غربی خود هزینه زندگی کمتری دارد. با این حال، سبک زندگی و عادت های شما کسانی هستند که تصمیم می گیرند که چه مقدار پول نیاز دارید.

بودجه ای بین 350€ تا 750€ (یورو) در ماه برای اکثر دانشجویان بین المللی کافی است. این کشور بخشی از اتحادیه اروپا است. بنابراین، واحد پول ملی یورو (EUR) است. اگر از کشور اروپایی دیگری هستید که ارز مشابهی دارد، در این صورت مجبور به تبدیل ارز نخواهید بود و نباید به اسکناس ها و سکه های مختلف عادت کنید. با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا مطلع شوید.

سوالات رایج در باب رشته هوافضا در لیتوانی

در این قسمت از مقاله به سوالات رایج شما در باب رشته هوافضا در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته هوافضا در لیتوانی کدامند؟ دانشگاه صنعتی کائوناس (KTU)-دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس
  • فرصت های شغلی در حوزه هوافضا در لیتوانی چیست؟ پس از اتمام دوره تحصیلی در مهندسی هوافضا و هوانوردی، شما می توانید برای انجام تحقیقات تحلیلی، مدلسازی و تجربی با مسائل مهندسی در عملکرد وسایل نقلیه هوایی مقابله کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *