مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته هوافضا در بلاروس

رشته هوافضا در بلاروس

رشته هوافضا در بلاروس از سال 2013 در این کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بلاروس در دهه های اخیر توجه بیشتری به صنعت هوافضای خود کرده است. در این راستا برنامه های مختلفی برای ارسال ماهواره و همچنین کنترل از راه دور ارائه کرده است. برنامه های هوافضای بلاروس با همکاری کشورهایی مانند روسیه در این کشور دنبال می شود. علاقه مندان به این رشته می توانند در بلاروس از فرصت ها استفاده کرده و در برنامه های این کشور شرکت کنند. البته توجه داشته باشید که تنوع رشته هوافضا در بلاروس کم است و چالش های زندگی در این کشور نیز با توجه به زبان و منطقه آن وجود دارد.  جهت بررسی بیشتر رشته هوافضا در بلاروس مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تهیه و تنظیم کرده اند.

تاریخچه رشته هوافضا و هوانوردی در بلاروس

پایگاه انجمن هواپیمایی کشوری بلاروس در سال 1993 آغاز شد. در سال 1933 هنگامی که افتتاح ترمینال هوایی مینسک افتتاح شد و سه PO-2  که متعلق به بخش هوایی Smolensk از برنامه ویژه اداره ناوگان هوایی مدنی مسکو بود، در فرودگاه فرود آمدند. همان لحظه تشکیل و توسعه هواپیمایی کشوری جمهوری بلاروس کلید خورد. در سال 1936 اولین پرواز عادی و مسافری بین مینسک و مسکو افتتاح شد و تا سال 1940 هشت پرواز مسافری پستی بود. از سال 1961 تا 1983، اداره هواپیمایی کشوری بلاروس به طور فعال سیاست تجدید ناوگان را در پیش گرفت. طی این سال ها هواپیمای توربو AN-10، هواپیمای مسافربری جت TU-124 خریداری شد، همچنین عملیات TU-134 نیز آغاز شد. در آگوست 1983 اولین TU-154 به مالکیت پایگاه فنی هواپیمایی مینسک منتقل شد.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی و پس از دستیابی به استقلال جمهوری بلاروس در سال 1991، انجمن هواپیمایی کشوری بلاروس “بلاویا” تشکیل شد و ناوگان هواپیمایی دولت بلاروس را به ارث برد. کلیه شرکت های هواپیمایی کشوری جمهوری بلاروس وارد ساختار این ادغام شدند.

  • در 5 مارس 1996، انجمن هواپیمایی کشوری بلاروس بازسازی شد که منجر به ایجاد بلویا شد.
  • طی سال های 1995 تا 1997 پروازهای بین المللی به لارناکا، لندن، پکن، رم و استانبول آغاز شد.
  • در 12 آگوست 1997، بلاویا به عضویت کامل انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) درآمد.

درآمد کار رشته هوافضا در بلاروس

در حال حاضر شرکت های کمی در کشور بلاروس در بخش هوافضا مشغول فعالیت هستند. با توجه به این تعداد کم این شرکت ها، مهندسین هوافضا تقاضای زیادی در این کشور ندارد. البته این صنعت در بلاروس در حال رشد و توسعه است و پیش بینی می شود تقاضا کار در سال های آینده افزایش یابد. هم اکنون میزان حقوق ماهیانه کار در بلاروس در رشته هوافضا به صورت متوسط 3790BYN (روبل روسیه) است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور بلاروس به میزان 1820BYN (روبل روسیه) و در بیشترین حالت 5950BYN (روبل روسیه) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور بلاروس را بررسی کنید:
حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در بلاروس

تحصیل رشته هوافضا در بلاروس

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در بلاروس یک مقصد ارزان برای دانشجویان بین المللی خواهد بود. ما باید بدانیم که این حوزه مهندسی در واقع در مورد چه چیزی است. همانطور که همه ما می دانیم امروزه مسافت های طولانی به طور عادی توسط سفر هوایی پوشانده می شود و از روش های مختلفی با توجه به مسافت استفاده می شود. به طور معمول مسافرت سریع کشورها به کشورها توسط هواپیماها و برخی دیگر از منابع هوایی پوشش داده می شود. امروزه مهندسان هوافضا و هوانوردی جهان نقش بسیار مهمی در صنعت هوافضا دارند زیرا بدون آنها این صنعت زنده نمی ماند. این مهندسین در هر کشور جهان مورد نیاز هستند و دارای ارزش بسیار زیادی هستند. این مهندسین هوانوردی حقوق بسیار بالایی در هرجای دولت یا بخش خصوصی دریافت می کنند.

هیچ برنامه دیپلم برای مهندسی هوافضا وو هوانوردی در جهان وجود ندارد زیرا این حرفه بسیار حساس است. این دوره به طور معمول فقط در کالج ها و دانشگاه های مهندسی فقط برای برنامه های تحصیلی تدریس می شود. بلاروس دارای کالج های هواپیمایی و کادر آموزشی بسیار حرفه ای است. این دوره ها در بلاروس در آکادمی دولتی هواپیمایی بلاروس در مینسک و همچنین در دانشگاه دولتی بلاروس برای دانشجویان خارجی تدریس می شود. جهت مهاجرت تحصیلی به بلاروس و تحصیل این رشته باید از یکی از دانشگاه های زیر پذیرش بگیرید:

ردیفنام دانشگاه
1آکادمی هوانوردی بلاروس
2دانشگاه دولتی بلاروس

مهاجرت تحصیلی به بلاروس

با توجه به روند پذیرش، دانشجویان بین المللی باید گواهی تحصیلی خود را با کپی گذرنامه بین المللی برای ارزیابی صلاحیت اسکن کنند. این ارزیابی 1-2 روز طول می کشد و متقاضی در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت خود مطلع می شود. متقاضیان واجد شرایط انتقال مدارک را ارسال کرده و از دانشگاه باید پذیرش بگیرند، زمان پردازش 2 هفته است. دانشجویان بین المللی فارغ از اینکه در چه کالج یا دانشگاهی تحصیل می کنند در خوابگاه هایی که دانشجویان در اتاق های مشترک زندگی می کنند ارائه می شود. یک اتاق به طور معمول توسط 3 دانشجوی خارجی مشترک است و همه خوابگاه ها دارای امکانات کامل در خوابگاه های دانشجویی هستند. توجه داشته باشید که زبان تحصیل در این کشور روسی است و نظام آموزشی این کشور شبیه نظام آموزشی روسیه است. این کشور نیز دوره های پادفک را برگزار می کند.

تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه ملی بلاروس

تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه ملی بلاروس

اولین دانشگاه ملی در بلاروس در 30 اکتبر 1921 افتتاح شد. در طول جنگ بزرگ، کارمندان و دانشجویان دانشگاه در جبهه ها و دسته های حزبی با دشمن می جنگیدند. به 12 دانشجو و استاد عنوان قهرمان اتحاد جماهیر شوروی اعطا شد. در 15 می 1943 کمیساریای شورای مردم اتحاد جماهیر قطعنامه ای در مورد از سرگیری کار دانشگاه دولتی بلاروس تصویب کرد. محل جدید دانشگاه ایستگاه Skhodnya از راه آهن Oktyabrskaya، در نزدیکی مسکو بود.  پس از پایان عملیات نظامی ، دانشگاه دولتی بلاروس دوباره به پایتخت جمهوری، مینسک نقل مکان کرد. در ماه دسامبر، ساختار جدید دانشگاه به تصویب رسید. علاوه بر دانشکده های تاریخ، شیمی، زیست شناسی و جغرافیا دانشکده روزنامه نگاری را افتتاح کرد. پس از استقلال بلاروس در سال 1991، دانشگاه دولتی بلاروس رسماً به عنوان پیشروترین موسسه آموزش عالی در کشور جدید شناخته شد.

این دانشگاه تعدادی موسسه تخصصی مستقل در بلاروس را ایجاد کرد:

  • دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس
  • دانشگاه اقتصادی دولتی بلاروس
  • دانشگاه فنی ملی بلاروس

دوره های مهندسی هوافضا در دانشکده فنی این کشور ارائه می شود. دانشجویان در مرحله اول آموزش عالی در 79 تخصص آموزش می بینند. طول دوره آموزش در دوره های تمام وقت در این مرحله از 4 تا 5.5 سال است. مدت دوره های پاره وقت 1 سال بیشتر است. پذیرش متقاضیان در چارچوب پذیرش سالانه تخصص ها (رشته های موضوعی) مطابق با قوانین پذیرش افراد در دوره های آموزش عالی مرحله اول مصوب رئیس جمهور بلاروس روش های پذیرش BSU و برنامه پذیرش مصوب توسط وزارت آموزش و پرورش جمهوری بلاروس است. جهت اعزام دانشجو به بلاروس می توانید از مطالب ارائه شده کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در وبسایت این مجموعه استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *