مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته هنر در رومانی

رشته هنر در رومانی

رشته هنر در رومانی مورد توجه دانشجویان بسیاری قرار گرفته که در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی خواهد شد. این کشور در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و پایتخت ملی آن بخارست است. این کشور در سال 1944 توسط نیروهای شوروی اشغال شد و در سال 1948 به ماهواره اتحادیه جمهوری های سوسیالیستی شوروی (U.S.S.R) تبدیل شد.

این کشور از سال 1948 تا 1989 که رژیم رهبر این کشور نیکلای چائوشسکو سرنگون شد، تحت سلطه کمونیست بود. انتخابات آزاد در سال 1990 برگزار شد. در سال 2004 این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیوست و در سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد. چشم انداز این کشور تقریبا یک سوم کوهستانی و یک سوم جنگلی است و باقی مانده آن از تپه ها و دشت ها تشکیل شده است. آب و هوا معتدل است و با 4 فصل مشخص مشخص شده است.

این کشور از ثروت قابل توجهی از منابع طبیعی برخوردار است:

  • زمین حاصلخیز برای کشاورزی
  • مرتع برای دام
  • جنگلهای سخت و نرم

ذخایر نفتی فلزات، از جمله طلا و نقره در کوه های آپوسنی می باشد. رودخانه های متعددی که برق آبی تأمین می کنند. یک خط ساحلی دریای سیاه که هم محل بندرها و هم استراحتگاه ها است.

بررسی رشته هنر در رومانی

هنرمندان برجسته رومانیایی وجود دارند، که در میان آن ها احتمالا مشهورترین مجسمه ساز قرن بیست و یکم است. ظرافت معمول زندگی و خوش بینی تقریبا ساده لوحانه که جهان واقعا مکان زیبایی است. در هنر و صنعت سنتی دهقانان این کشور به بهترین شکل بیان می شود. حتی تا نشانگرهای رنگارنگ و منحصر به فرد آن ها نیز گسترش می یابد. در «گورستان مبارک» ساپانتا، هم مرز با اوکراین، صلیب های چوبی حک شده با رنگ آبی سنتی (به نام صومعه نقاشی شده در این نزدیکی هست) رنگ آمیزی شده و با مرزهای خیالی، تفاسیر مرحوم و اغلب حکایات زندگی آن ها تزئین شده است. با حکایاتی از روش های زنانه وی به یادگار مانده است.

همانطور که در اکثر نقاط جهان، هنرمندان و صنعتگران تمام وقت دور هم جمع شده اند و تمایل به تشکیل جوامعی در سراسر کشور دارند، محلی که از نظر زیبایی شناختی الهام بخش و از نظر اقتصادی مناسب است. بخارست و چند شهر بزرگتر دارای چند گالری هستند که کارهای این گونه هنرمندان را به نمایش می گذارد. اما اکثر آن ها گالری ندارند. چند نمونه از کارهای هنرمندان و صنعتگران محلی در موزه های شهر نشان داده شده و به فروش می رسد. اما بیشتر آن ها در بازارهای خیابانی و جاذبه های اصلی مجاور به فروش می رسد. فروشندگان نیز معمولا سازنده هستند و بسیاری انگلیسی صحبت می کنند. به همین دلیل رشته هنر در رومانی طرفداران بسیاری دارد.

تحصیل رشته هنر در رومانی

تحصیل رشته هنر در رومانی

علاقه مندان به تحصیل رشته هنر در رومانی می توانند دوره کارشناسی ارشد در مورفولوژی تصویر و آزمایش هنر تجسمی را انتخاب نمایند. برنامه کارشناسی ارشد تصویرشناسی و تجسم هنر تصویری، به زبان انگلیسی تدریس می شود. این برنامه، چارچوبی را برای تحقیق و توسعه تصورات هنر معاصر و آزمایش اشکال میان بیان و بیان بصری از طریق خلاقیت، مهارت های نظری و فنی، بین نصب، هنرهای گرافیکی، و مناطق مجسمه سازی و نقاشی ارائه می دهد.

دانشجویان این فرصت را دارند که جدیدترین گرایش ها در زمینه هنرهای تجسمی را که در پروژه های خود با هماهنگی اعضای دانشکده هنر و طراحی، هنرمندان با فعالیت معتبر در این کشور اعمال می شوند، کشف و کشف کنند. در چارچوب فرهنگی تیمسوارا 2023، پایتخت فرهنگی اروپا، دانشجویان این فرصت را دارند که در رویدادهای خاص، کارگاه ها و جلسات با هنرمندان از سراسر جهان شرکت و فعال شوند. مهارت ها و شایستگی های به دست آمده مشاغل زیر را شامل می شود:

  • هنرمند تجسمی
  • کیوریتور
  • مشاور هنری
  • برگزار کننده رویدادهای فرهنگی در موسسات خصوصی یا دولتی
  • مدیر هنری
  • مدیر جشنواره های هنری

تحصیل در رومانی

سیستم آموزش عالی در این کشور بطور مداوم در حال بهبود است. این سیستم توسط وزارت آموزش و تحقیقات تنظیم می شود، که اطمینان حاصل می کند آموزش عالی این کشور با استانداردهای بقیه اروپا مطابقت دارد. این بدان معناست که هر مدرکی که در رومانی کسب کنید در سطح بین المللی مورد احترام خواهد بود. در یک دانشگاه این کشور، شما می توانید کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در طیف گسترده ای از موضوعات دریافت کنید. بسیاری از موسسات آموزش عالی در کشور هم دولتی و هم خصوصی وجود دارد. موسسات متمرکز بر عناصر آکادمیک و شغلی آموزش و پرورش، آماده سازی دانشجویان برای محل کار هستند. 7 دانشگاه رومانی در رتبه بندی QS World University وجود دارد.

در نمودار زیر رتبه 3 دانشگاه این کشور که در QS آمده است را مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه های رومانی در سال 2021

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، رتبه 3 دانشگاه این کشور بین 801 تا 1001 می باشد.

هزینه تحصیل در رومانی

شهریه و هزینه تحصیل در رومانی، بسته به رشته و نوع دانشگاه شما دارد. یک موسسه خصوصی معمولا هزینه بیشتری نسبت به یک موسسه دولتی دریافت می کند. در نمودار زیر شهریه و هزینه ماهیانه آمده است:

پارامترهزینه به لئو رومانی
شهریهبین 14000RON تا 30000RON
بودجه (ماهیانه)بین 1900RON تا 5300RON

هر 1$ (دلار) 4.304RON (لئو رومانی) می باشد. به طور متوسط، شما باید انتظار داشته باشید که برای یک مدرک تحصیلی در این کشور بین 14000RON تا 30،000 RON (لئو رومانی) در سال بپردازید. بورسیه تحصیلی در دسترس است اما رقابتی است. هزینه های زندگی شما به مکانی که برای زندگی انتخاب می کنید و سبک زندگی بستگی دارد. به طور متوسط، شما باید ماهانه بین 1400RON تا 3،300RON (لئو رومانی) بودجه اختصاص دهید.

این مقدار شامل محل اقامت، مواد غذایی و مسافرت شماست. اگر اجازه اقامت معتبری داشته باشید، می توانید در طول تحصیل کار کنید. به عنوان یک دانشجوی اتحادیه اروپا یا EEA، محدودیت زمانی برای کار وجود ندارد. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی مجاز به کار کردن حداکثر 4 ساعت در روز بدون جستجوی مجوزهای اضافی هستید. اگر می خواهید بیش از این کار کنید، باید درخواست اجازه کار دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تحصیل رایگان در رومانی را مطالعه نمایید. دانشجویانی که به رشته هنر در رومانی علاقه مند می باشند، جهت اقامت رومانی از طریق تحصیل برای مشاوره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیریند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *