مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته همه گیرشناسی در ژاپن

راه یافتن به جمع دانشجویان بین المللی رشته همه گیرشناسی در ژاپن کاری سخت و انتخابی بسیار رقابتی برای دانشجویان محسوب می گردد. البته این موضوع نباید صرفا موجب نگرانی باشد، چراکه این سختی و رقابت به کیفیت بالای آموزشی دانشگاه های پزشکی ژاپن و اعتبار بین المللی مدارک دانشگاه های این کشور باز می گردد. در واقع هر متقاضی ای که بتواند در اخذ پذیرش تحصیلی ژاپن موفق شود، آینده حرفه ای و شغلی زندگی او تضمین شده است. همین مزیت در کنار امکانات عالی دانشگاهی، حمایت های فوق العاده اساتید از دانشجویان در علم، موجب شده که ژاپن نیز در کنار آمریکا به رویای مشتاقان مهاجرت تحصیلی تبدیل شود. از همین رو شما می توانید این مسیر سخت را از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و تجارب مستمر این موسسه در اعزام های دانشجویی به مسیری هموار تبدیل سازید.

هزینه زندگی دانشجویی در ژاپن

زندگی در ژاپن بسیار مقرون به صرفه است و از راه دور آنطور که انتظار دارید گران نیست. از نظر هزینه خانه، نیاز است که برخی اصطلاحات راجع خانه در فرهنگ ژاپنی ابتدا شناخته شود. به عنوان مثال 1R به معنای استودیو، 1K به معنای استودیو به علاوه آشپزخانه، 1DK به معنای 2 اتاق به علاوه آشپزخانه است. یک آپارتمان استودیویی در یک منطقه خوب در ژاپن خارج از مرکز شهر حدود 500 تا 900$ (دلار) برای یک ماه هزینه خواهد داشت. قیمت ها نیز بسته به محله بسیار تغییر می کند. برخی از آپارتمان ها می توانند تا 1000 یا 1300$ (دلار) برای برخی از آپارتمان های انتخابی در توکیو یا اوزاکا افزایش پیدا کنند. هزینه یک ماه خواربار حدود 200 تا 300$ (دلار) بسته به ترجیحات غذایی شما خواهد بود.

فروشگاه های فست فود در توکیو بسیار ارزان هستند، حتی برخی از وعده های غذایی کمتر از 1$ (دلار) قیمت دارند. در حمل و نقل در ژاپن بسیار کارآمد و به موقع است، بودجه ای در حدود 100$ (دلار) برای جابجایی های ماهانه خود در داخل شهر اختصاص دهید. مترو کارآمدترین وسیله برای رفت و آمد است و یک سفر 1.50$ (دلار) هزینه دارد. البته بهتر است یک کارت Pasmo دریافت کنید که می ‌توانید از آن در اتوبوس‌ ها، متروها و خطوط قطار JR استفاده کنید. برای دارندگان خودرو قیمت یک لیتر بنزین 1.30$ (دلار) است. Uber ها همچنین در شهرهای بزرگ ژاپن در دسترس هستند و به عنوان جایگزینی برای تاکسی های همه جا حاضر در سراسر کشور در دسترس هستند و 10 دقیقه تاکسی سواری حدود 15$ (دلار) هزینه دارد. از نظر مراقبت های بهداشتی، درمان پزشکی تحت پوشش سیستم جهانی مراقبت های بهداشتی دولت است.

مراحل ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در ژاپن

درخواست ویزای دانشجویی ژاپن یک فرآیند چند مرحله ای است. ابتدا، مدارک مختلف درخواست ویزا را پر کرده و به دانشگاه خود ارسال می کنید. سپس دانشگاه بررسی می کند که درخواست شما قبل از بازنویسی و ارسال آن به مقامات مهاجرت در ژاپن کامل است. سپس در نهایت گواهی واجد شرایط بودن (مرحله 4) را دریافت خواهید کرد که برای مرحله نهایی درخواست ویزا به آن نیاز دارید. هنگامی که به دانشگاه ای درخواست دادید، آنها مدارک زیر را برای شما ارسال می کنند (یا از شما می خواهند دانلود کنید) که باید آنها را پر کنید و به دانشگاه ارسال کنید: فرم درخواستی که در آن اطلاعات مربوط به خود و دوره را پر می کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه نام خود را همانطور که در گذرنامه شما نوشته شده است بنویسید. یک فرم شخصی که در آن سابقه تحصیلی و شغلی را پر می کنید.

تا حد امکان پر کنید. هر دوره خالی باید توضیح داده شود. در این فرم یا یک فرم جداگانه، باید برخی از جزئیات مربوط به اعضای خانواده خود را نیز پر کنید. مقاله کاربردی انگیزه می دهد که چرا می خواهید در ژاپن تحصیل کنید. بیش از 1-2 جمله بنویسید و اگر کمی بزرگتر هستید، بنویسید که تحصیل شما در ژاپن چگونه می تواند برای شغل شما مفید باشد. دیپلم و ریز نمرات آخرین دانشگاه ای که از آن فارغ التحصیل شده اید ترجمه شده به انگلیسی یا ژاپنی، گواهی مطالعات قبلی ژاپن در صورت وجود، 1 کپی از پاسپورت شما صفحه عکس. عکس پاسپورت مدارس معمولاً 8 عکس می خواهند. با این حال، امروزه تعداد کمی از دانشگاه ها می توانند عکس های دیجیتال را بپذیرند. سابقه پزشکی برخی از مدارس سابقه پزشکی یا معاینه سل را درخواست می کنند.

مراحل ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در ژاپن

شرایط ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در ژاپن

اینکه چه ویزایی نیاز دارید بستگی به مدت زمان تحصیل در ژاپن دارد: دوره های کوتاه مدت تا 90 روز: بسیاری از ملیت ها می توانند تا 90 روز با معافیت از ویزا به ژاپن سفر کنند. هنگامی که به ژاپن می رسید، برچسبی در پاسپورت خود دریافت می کنید که نشان می دهد می توانید 90 روز در ژاپن بمانید. در طول این مدت می توانید، برای مثال، یک دوره زبان در ژاپن بگذرانید. اما کمتر از 20 هفته: شهروندان برخی از کشورها مانند آلمان، ایرلند، سوئیس و بریتانیا می توانند با درخواست به وزارت دادگستری ژاپن، قبل از پایان 90 روز اول، دوره اقامت خود را با 90 روز بیشتر تمدید کنند. دانشگاه ها معمولاً برای کمتر از 20 هفته ویزای دانشجویی صادر نمی کنند، بنابراین تنها راه حل، اقامت 90 روزه در ژاپن و سپس سفر به یک کشور مجاور “اجرای ویزا” را انجام دهید.

برای اقامت طولانی تر، باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. برای انجام این کار باید هنگام ورود به ژاپن برای اولین بار بلیط خروج خود را رزرو کرده باشید. دوره های بلند مدت 20 هفته تا 2 سال: برای دوره هایی که 20 هفته (دو سه ماهه) یا بیشتر هستند، می توانید و باید طبق روش زیر برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. دانش آموزان بالقوه باید 18 سال یا بیشتر داشته باشند و دبیرستان یا بالاتر را با حداقل 12 سال تحصیل به پایان رسانده باشند تا ویزای تحصیلی ژاپن دریافت کنند. وقتی تصمیم گرفتید چه مدت می خواهید تحصیل کنید، وقت آن است که برای دانشگاهی در ژاپن درخواست دهید. اگر یک دوره طولانی مدت بگذرانید و برای ویزای دانشجویی درخواست دهید، فرآیند درخواست از طریق دانشگاه شما انجام می شود. مهلت آنها برای درخواست ویزا اغلب حدود 5 ماه قبل از شروع دوره است.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در ژاپن

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در ژاپن کار می کند، معمولاً حدود 844000 JPY (ین) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از 405000 JPY (ین) در ماه (حداقل حقوق) تا 1330000 JPY (ین) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می یابد. با این حال حقوق متوسط ​​878000 JPY (ین) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 878،000 JPY (ین) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 878000 JPY (ین) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 577000 JPY (ین) درآمد دارند، در حالی که 75٪ از آنها بیش از 577000 JPY (ین) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 1150000 JPY (ین) درآمد دارند.

بر اساس تجربه یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 474000 JPY (ین) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 672000 JPY (ین) در ماه درآمد کسب کند، که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 884000 JPY (ین) در ماه به دست می آورد که 31% بیشتر از افرادی با 2 تا 5 سال تجربه است. بر مبنای جنسیت مردان ​​5% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

برای دست یافت به پاسپورت ژاپن، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند فرصت ها و مشاوره های لازم را بر عهده گیرد تا امور شما به راحتی و در زمانی کوتاه حل شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *