مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته همه گیرشناسی در پرتغال

رشته همه گیرشناسی در پرتغال

بودن در کشوری آفتابی با مناظر زیبا و فرهنگ باشکوه از جمله دلایلی است که دانشجویان را جذب تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال می کند. علاوه بر این، پرتغال یکی از کم هزینه ترین کشورها برای زندگی در اروپا است و دانشجویان می توانند به راحتی بهترین غذاها و نوشیدنی های پرتغالی و بسیاری از امکانات فوق العاده دیگر را تجربه می کنند. شهرهای بزرگی مانند لیسبون و پورتو دارای جامعه دانشجویی پر جنب و جوش و احساس شهری هستند که آموزنده تر است. در چند سال اخیر، تولید علمی تحقیقاتی پرتغال 35% افزایش یافته است و تعداد اختراعات به لطف کار خوب دانشمندان پرتغالی 45% افزایش یافته است. شما می توانید برای پیوستن به جمع بزرگ فعالان علمی این کشور، مسیر مهاجرتی را همراه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال نمایید.

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال

نکات مختلفی را می توان برشمرد که نشانگر جذابیت پرتغال برای تحصیل هستند. از سویی دانشگاه های پرتغال در چندین حوزه آموزش عالی فعال هستند و پرتغال یکی از محبوب ترین کشورها برای برنامه های تبادل دانشجو است و بسیاری از دانشگاه ها اعضای فعال برنامه Erasmus+ هستند. از سوی دیگر دانشگاه های پرتغال هم بر ارائه دانش نظری ارزشمند و هم بر مشارکت دادن دانشجویان در پروژه های تحقیقاتی رایج تمرکز دارند. بسیاری از دانشگاه ها به چندین مرکز تحقیقاتی وابسته هستند و در بیش از 1% از نشریات تحقیقاتی پراستناد جهان مشارکت داشته اند. به عنوان دانشجویی که در یکی از دانشگاه های پرتغال ثبت نام کرده اید، می توانید مدرک خود را با یک دوره کارآموزی در یک شرکت محلی تکمیل کنید و در کارگاه های آموزشی جالب تحت آموزش کارشناسان بین المللی شرکت کنید. موضوع دیگر مقرون به صرفه بودن تحصیل در پرتغال است.

در دانشگاه های دولتی، دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که بین 500 تا 5000€ (یورو) در هر سال تحصیلی بپردازند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA معمولا کسانی هستند که هزینه های بیشتری را پرداخت می کنند. اگر به این واقعیت اضافه کنیم که هزینه های زندگی نیز پایین است، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از خارجی ها پرتغال را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند. علاوه بر این می توانید از آب و هوای مدیترانه ای لذت ببرید و هر کسی که در پرتغال زندگی می کند، یا حداقل از آن بازدید می کند، عاشق آب و هوای محلی می شود. تابستانها گرم و زمستان‌ ها فقط سرد است که برای افرادی که نمی‌توانند هوای سرد را تحمل کنند، عالی است. پ

در شکل زیر به سایر دلایل جذاب برای زندگی در پرتغال اشاره شده است:

 

قوانین شغلی زمان تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال

دانشجویان خارجی از منطقه اتحادیه اروپا / EEA می توانند در حین تحصیل در پرتغال بدون هیچ گونه محدودیت یا محدودیتی از سوی دولت کار کنند. سایر دانشجویان خارج از منطقه اتحادیه اروپا / EEA می توانند تا 40 ساعت یا بیشتر در طول تعطیلات و در ماه های تابستان به صورت پاره وقت در پرتغال کار کنند. حداقل دستمزد برای کار غیر ماهر در پرتغال بین 5 تا 6€ (یورو) و حقوق پایه 600€ (یورو) است. شرکت ها و مؤسسات در مورد کار در پرتغال بر اساس ملیت یا قومیت تفکیک نمی کنند. مشاغل بر اساس شایستگی یا نیازهای شرکت به صورت رایگان به نامزدهای شایسته ارائه می شود. بسیاری از دانشجویان خارجی به راحتی شغل خود را در رستوران ها یا بارها به عنوان کارکنان انتظار یا شغل در شرکت های بین المللی به عنوان پشتیبانی مراقبت از مشتری یا صندوقدار در سوپرمارکت ها انتخاب می کنند.

مشاغل دیگر عبارتند از بارمن، مترجم، فروش مشتری، مترجم، متخصص فناوری اطلاعات و فناوری، مدیریت پروژه، توسعه دهندگان تلفن همراه و موارد دیگر. در پرتغال، مشاغلی که شامل ارتباط و تعامل است نه تنها برای خارجی های انگلیسی زبان محفوظ است، زبان های دیگری مانند آلمانی، عربی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی و اسپانیایی نیز تقاضای بالایی دارند. دانش‌آموزان همچنین موضوعات تدریس خصوصی کار پاره وقت را در علم ( فناوری، مهندسی و پزشکی)، مدارس زبان یا مراکز خارجی نیز برای نقش‌ های آموزش زبان در پرتغال جستجو می ‌کنند. البته اخیراً دانشجویان استعداد خود را به ابزارهای جدیدتری برای کسب درآمد در حین تحصیل تبدیل کرده ‌اند. مهارت در عکاسی، طراحی مد و خیاطی، هنر خلاق و موسیقی، اکنون در این کشور پولساز هستند. کنسرت های آزاد و رسانه های اجتماعی گزینه های شغلی بسیار محبوبی برای دانشجویان در پرتغال هستند.

قوانین شغلی زمان تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال

هزینه زندگی برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال برای یک دانشجو متوسط ​​به شدت به موقعیت آنها در این کشور و سبک زندگی یا عادات شخصی آنها بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت یک آپارتمان دانشجویی یک خوابه در مرکز شهر شهرهای بزرگ مانند لیسبون بسته به منطقه و نوساز بودن آپارتمان می تواند از 400 تا 800€ (یورو) متغیر باشد. قیمت یک اتاق در یک خانه مشترک معمولا بین 150 تا 300€ (یورو) برای هر فرد متغیر است. در پرتغال، شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچکتر یا حومه شهرها قیمت بالاتری برای اقامت دارند. اقامتگاه های دانشجویی و خوابگاه های خصوصی برای بسیاری از دانشجویان در دسترس است و به طور معمول حدود 700 تا 1500€ (یورو) در هر ترم هزینه دارد. همچنین، خانه ‌های حومه مرکز شهر به ‌طور قابل ‌توجهی ارزان ‌تر هستند، اما دانشجویان باید هزینه رفت ‌و آمد تا دانشگاه را در نظر بگیرند.

در زمینه خدمات رفاهی، برق پرتغال یکی از گران ترین برق های اروپا است، اما نگران نباشید که خدمات ارزان تری برای دانش آموزان وجود دارد. گاز به عنوان بخشی از قبض برق است و حدود 15٪ تا 20٪ از کل قبض هزینه دارد. هزینه گرمایش نیز جزئی از قیمت گاز است و حتی در ماه های زمستان نیز بسیار مطلوب است. قیمت آب بسیار مناسب است و بین 10 تا 20€ (یورو) در ماه هزینه دارد. سایر امکانات مانند تلویزیون و اینترنت قیمت مناسبی دارند. اینترنت حدود 24€ (یورو) در ماه هزینه دارد و تلویزیون محلی رایگان است، با این حال تلویزیون کابلی بین 15 تا 20€ (یورو) برای هر اشتراک ماهانه هزینه دارد. اپراتورهای تلفن مانند MEO یا Vodaphone بسیار مقرون به صرفه هستند و خدمات واقعاً خوبی ارائه می دهند.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در پرتغال

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در پرتغال کار می کند، معمولاً حدود 4410€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 2160€ (یورو) (کمترین) تا 6880€ (یورو) (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. با این حال حقوق متوسط ​​4500€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 4500€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 4500€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 3000€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از 3000€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 5800€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 5800€ (یورو) درآمد دارند.

یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 2560€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2تا 5 سال 3290€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4550€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در پرتغال می باشد:

 

دانشجویانی که مهاجرت تحصیلی را به قصد اقامت پرتغال دنبال می کنند، قبل از تصمیم گیری می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت کسب آگاهی کامل از شرایط، گفتگو کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *