مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته همه گیرشناسی در مالزی

رشته همه گیرشناسی در مالزی

حرکت به سمت مهاجرت برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی در مالزی از چند وجه می تواند به عنوان گزینه ای عالی در نظر گرفته شود. از یک سو دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند با یک بودجه 500 دلاری در ماه زندگی خود را سپری کنند که این هزینه کمی نسبت به سایر کشورهای با کیفیت در آشیای شرقی است. از سوی دیگر مالزی کشوری است با تنوع فرهنگی که عقاید مختلف را در خود جای داده است و شما می توانید مطمئن باشید که زندگی امن و به دور از رفتارهای نژادپرستانه را تجربه کنید. مسئله مهم دیگر ارزش علم در جامعه مالزی است. به خصوص بهای زیادی که دولت به برنامه های سلامت عمومی می دهد. شما می توانید برای آگاهی از سایر واقعیت های مرتبط با تحصیل پزشکی در مالزی از مطالب منتشرشده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

فرهنگ زندگی برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در مالزی

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مالزی را دارند، شواهد زندگی دانشجویی مالزی آنان را جذب می کند، چراکه هزینه های زندگی و هزینه های روزانه دانشجویان در مالزی نسبتاً معقول است و دانشجویان می توانند به راحتی زندگی کنند و در عین حال به مشاغل پاره وقت موجود نیز متکی هستند. از نظر غذا، مسکن، حمل و نقل، بیرون رفتن چند جمعی، استقبال از جامعه برای همه دانشجویان بین المللی، آب و هوای مناسب و مسائل دیگر همه شرایط مطلوب هستند. به ‌جای استفاده از اتوبوس‌ های دانشگاه آزاد، برخی از دانشجویان معمولاً کرایه خودروهای شخصی را ارزان ‌تر و راحت‌ تر می ‌دانند، زیرا در برخی شهرهای کوچک ممکن است ماشینی را برای تمام ماه با قیمت 150$ (دلار) کرایه کنید. در پایتخت شهر کوالالامپور، قطارهای سریع و تاکسی به طور عجیبی استفاده می شود. در بیشتر موارد، مراکز حاشیه ‌ای برای خرید ارزان ‌تر هستند.

مالزی برای اوقات فراغت، فعالیت ها و فرصت های اجتماعی بی حد و حصری مانند ورزش، تئاترهای اجتماعی و گالری ها، پارک های موضوعی، مراکز خرید و غیره را به دانش آموزان ارائه می دهد. دانشجویان در مالزی مقدار قابل توجهی از اوقات فراغت خود را به ورزش در باشگاه های خصوصی مانند بسکتبال، راگبی، فوتبال، تنیس، پینگ پنگ می گذرانند. دانشجویان همچنین تمایل زیادی به سفر در اطراف مالزی دارند، زیرا بازدید از شهرهای مختلف مالزی بسیار مقرون به صرفه است. منطقه سابار مالزی با جزایر کوچک مختلف واقعا شگفت‌ انگیز است و فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌ کند تا آخر هفته‌ های خود را به شنا بگذرانند. پروازهای مستقیم ارزان به سنگاپور، تایلند، چین، هنگ کنگ و اندونزی این امکان را فراهم می‌ کند تا دانشجویان با حداقل هزینه در کشورهای مختلف کاوش کنند.

در شکل زیر به سایر مسائل مربوط به زندگی در مالزی اشاره شده است;

مسائل مربوط به زندگی در مالزی

شرایط ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در مالزی

در مالزی روند درخواست ویزای دانشجویی به مالزی دشوار و پیچیده نیست، کل فرآیند شامل 3 قسمت است، یعنی دانشجو، دانشگاه مورد درخواست و اداره مهاجرت مالزی و اگر به درستی انجام شود تنها چند هفته طول می کشد. پس از دریافت نامه های پیشنهادی، دانشجویان بین المللی ملزم به درخواست نامه درخواست ویزا هستند که سپس اجازه ویزا را از سفارت کشور متبوع متقاضیان مالزی می دهد. توصیه می ‌شود که فرآیند درخواست ویزا را شروع کنید و حداقل ماه ‌ها قبل از دوره سفر مورد نظر ارسال کنید، چراکه فرآیند واقعی ویزای دانشجویی معمولاً به طور متوسط ​​حداکثر 2 هفته طول می‌کشد، زیرا همه چیز بر اساس آن و به موقع انجام می ‌شود. دانشجو برای درخواست ویزای مالزی به مدارک زیر نیاز دارد. یک پاسپورت معتبر، 2 عکس جدید اندازه پاسپورت، کپی های معتبر و تایید شده از مدارک تحصیلی.

علاوه بر این به گواهی سطح دبیرستان یا مدرک لیسانس و فوق لیسانس، نامه پذیرش از موسسه که جزئیات متقاضی را باید اشاره کند و انتخاب رشته تحصیلی را مشخص سازد، گواهی پرداخت شهریه، مدت اقامت و مدرک تحصیلی تمام وقت بلیط رفت و برگشت به مالزی نیاز است. (لطفا توجه داشته باشید که نیازی به خرید بلیط هواپیما ندارید، بلیط سفر یا رزرو کافی است). در کنار مدارگ فوق به فرم تکمیل شده درخواست ویزا که از سفارت مربوطه مالزی دریافت شده است و مدرک بیمه سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، هزینه درخواست ویزا پس از ارائه مدارک فوق در سفارت محلی نیاز است. دانشجویان بین المللی باید آماده پرداخت هزینه غیرقابل استرداد باشند که از نظر هزینه تقریبا 250$ (دلار) برای کل فرآیند درخواست ویزا نیاز است. پس از ورود دانشجو به مالزی ، از آنها انتظار می رود گذرنامه خود را به دفاتر مهاجرت تحویل دهند.

شرایط ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در مالزی

هزینه زندگی برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در مالزی

برای اکثر دانشجویان، بودجه ماهانه ای حدود 500$ (دلار) برای زندگی راحت در مالزی نیاز است. اما اگر بخواهیم به تفکیک اشاره کنیم بهشبه $75 تا 150$ (دلار) برای محل اقامت خود در ماه تخمین بزنید. اجاره بسته به منطقه جغرافیایی، نوع محل اقامت متفاوت خواهد بود. هزینه های غذا و خانه داری شما حدود 150$ تا 225$ (دلار) تخمین زده می شود. این برای سه وعده غذایی در روز است. طبیعتاً اگر آشپزی کنید و هزینه های آشپزی را با دوستان خود تقسیم کنید، ارزان تر خواهد بود. در مالزی می توانید یک وعده غذایی فست فود با قیمت کمتر از 2.50$ (دلار) داشته باشید. غذاهای محلی مانند برنج و رشته فرنگی در غرفه های مواد غذایی یا کافی شاپ ها از 1 تا 2.50$ (دلار) متغیر است. در رستوران های میان رده، می توانید انتظار داشته باشید که برای یک وعده غذایی 5 تا 10$ (دلار) بپردازید.

یک قهوه استارباکس به طور متوسط ​​3$ الی 4$ (دلار) قیمت دارد. هزینه های شست و شوی شما مانند شستن و استفاده از خشک کن در خشکشویی سلف سرویس هر بار حدود 8$ (دلار) است. هزینه های لباس بسته به سلیقه شما و تعداد دفعاتی که لباس نو می پوشید متفاوت است. از نظر حمل و نقل دانشجویانی که در محوطه دانشگاه یا نزدیک محوطه دانشگاه می مانند، ممکن است هیچ هزینه ای برای رفت و آمد به کلاس ها متحمل نشوند. با این حال، سایر سفرها ممکن است تقریباً $20 تا 37$ (دلار) در ماه هزینه داشته باشد. بسته های تلفن همراه در مالزی بسیار رقابتی هستند. اینکه چقدر هزینه می کنید به میزان استفاده و بسته تبلیغاتی شما بستگی دارد. دانشجوی متوسط ​​ممکن است 7$ تا 12$ (دلار) در ماه هزینه کند. هزینه تخمینی کتاب و لوازم التحریر باید حدود $12 تا 25$ (دلار) در ماه باشد.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در مالزی

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در مالزی کار می کند، معمولاً حدود 10900MYR (رینگیت) در ماه درآمد دارد که شامل حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از 5140 MYR (رینگیت) در ماه (حداقل حقوق) تا 17300 MYR (رینگیت) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می یابد. با این حال حقوق متوسط ​​11600 MYR (رینگیت) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 11600 MYR (رینگیت) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 11600 MYR (رینگیت) درآمد دارند. همچنین 25% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 7530 MYR (رینگیت) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 7530 MYR (رینگیت) درآمد دارند و 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 15300 MYR (رینگیت) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سال های تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود. بر این اساس یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 5930 MYR (رینگیت) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 8180 MYR (رینگیت) در ماه درآمد داشته باشد که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 11600 MYR (رینگیت) در ماه دریافت می کند که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در مالزی می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در مالزیمتقاضیان می توانند مراحل اخذ پاسپورت مالزی را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت واگذار نمایند در زمانی کوتاه این مسئله را پشت سر بگذارند

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *