مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته همه گیرشناسی در لیتوانی

رشته همه گیرشناسی در لیتوانی

رشته همه گیرشناسی در لیتوانی از این جهت جذاب به نظر می رسد که لیتوانیایی ها یکی از تحصیل کرده ترین و دوزبانه ترین ملت های اروپا هستند. پس از تحصیل، مطمئناً با بسیاری از آشنایان جدید و دوستان همیشگی خود را ترک خواهید کرد. از سوی دیگر شرایط پذیرش در حوزه های پزشکی درگیر رقابت های شدیدی نیست که متقاضیان مدت زیادی پشت درهای انتظار بمانند. اکثر دانشگاه‌ ها در ماه ژوئن مهلت‌ هایی برای پذیرش در سپتامبر دارند، اما به دانشجویان بین ‌المللی توصیه می‌شود که هر چه زودتر درخواست دهند تا زمان بیشتری برای بررسی جزئیات باقی بماند. در همین زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا از طریق کادر مجرب خود امور مربوط به اخذ پذیرش متقاضیان را برعهده گیرد و فرآیند مهاجرتی آنان را به سرانجام برساند.

مراحل ثبت نام رشته همه گیرشناسی در لیتوانی

ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را در جمهوری لیتوانی به رسمیت بشناسید. ارزیابی و به رسمیت شناختن گواهی های پایان تحصیلات خارجی و مدارک تحصیلات عالی بر این اساس توسط مرکز لیتوانیایی برای ارزیابی کیفیت در آموزش عالی CQAHE انجام می شود پس از شناسایی مدارک شما، می توانید برای یک دانشگاه اقدام کنید (بیشتر اوقات می توان آن را به صورت آنلاین انجام داد).

  • .در اینجا اسنادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در طول درخواست دانشگاه خود ارسال کنید:
  • اسکن دیپلم متقاضی (دبیرستان یا کارشناسی)
  • کارنامه / سوابق دوره های قبلی متقاضی
  • اسکن پاسپورت و/یا شناسنامه متقاضی
  • CV متقاضی
  • نمرات تست
  • مدرک تحصیلی یا کمک مالی
  • .توصیه نامه که شامل 2 یا 3 توصیه نامه می شود
  • نمونه کارها و یا نمونه های نوشتاری پژوهشی

معرفی برنامه رشته همه گیرشناسی در لیتوانی

رشته همه گیرشناسی در لیتوانی جزو برنامه های درجه بهداشت عمومی کاربردی شناخه می شود. مدرک MPH شناخته شده ترین مدرک حرفه ای برای رهبری در سلامت عمومی است. این برنامه برای فارغ التحصیلانی در نظر گرفته شده است که قبلا دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند و به دنبال گسترش درک و دانش خود در زمینه بهداشت عمومی هستند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند کار در خدمات مراقبت های بهداشتی عمومی در مراکز بهداشت عمومی محلی، ملی و بین المللی و سایر موسسات، کار در زمینه بین بخشی در سازمان های غیردولتی و پروژه ها، اقدامات و ابتکارات بهداشت عمومی را دنبال کنند. همچنین آنها می توانند نقش های رهبری و مدیریتی در سیستم مراقبت های بهداشتی را ایفا کنند. ساختار برنامه های همه گیرشناسی در لیتوانی به شرح زیر است.

سال اول شامل مقدمه ای بر سلامت عمومی و نظام مراقبت های بهداشتی، بهداشت محیط، اخلاق و حقوق سلامت، انفورماتیک و تحقیقات سلامت، اپیدمیولوژی کاربردی و سال دوم سیاست و استراتژی سلامت، اقتصاد سلامت، مدیریت تغییرات، روانشناسی سلامت و روابط انسانی، روش های تجزیه و تحلیل داده ها، تهیه و دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد. اما چرا این ساختار برنامه لیتوانی دارای اعتبار است؟ در پاسخ باید گفت که مجموع برنامه های بهداشت عمومی لیتوانی، تحصیل در بزرگترین دانشکده بهداشت عمومی در کشورهای بالتیک را فراهم می کند و از سوی دیگر مدارک این کشور توسط اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها به رسمیت شناخته شده است.

در شکل زیر به سایر دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در لیتوانی اشاره شده است.

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در لیتوانی

شرایط زندگی و تحصیل در کشور لیتوانی

یکی از مهمترین دغدغه دانشجویان مهاجر به لیتوانی، مسئله اقامت است. در این مورد یکی از گزینه های در دسترس، خوابگاه است که در مورد خوابگاه دانشجویی در لیتوانی، شما گزینه های زیر را دارید: یا در خوابگاه دانشگاه بمانید یا در یک خوابگاه مشترک یا خصوصی. اکثر دانشگاه ها به دانشجویان در تأمین مسکن کمک می کنند تا هزینه های زندگی در لیتوانی را کاهش دهند و گزینه های اقامتی بسیار مقرون به صرفه را ارائه دهند. این نوع اقامتگاه بسیار محبوب است، بنابراین مطمئن شوید که به موقع درخواست دهید. خوابگاه های دانشجویی بیشتر در محوطه دانشگاه قرار دارند و امکانات بازسازی شده و کاملا مجهز را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. شما اتاق خود را با دانشجویان دیگر مشترک می کنید و فقط با کارت دانشجویی می توانید وارد امکانات شوید. به خاطر داشته باشید که ممکن است اینترنت در قیمت گنجانده نشده باشد.

بنابراین باید آن هزینه را خودتان بپردازید. علاوه بر این، می توانید انتخاب کنید که آپارتمان خود را در شهر اجاره کنید و به تنهایی زندگی کنید یا حتی با تعدادی از همکلاسی های خود یک آپارتمان اجاره کنید تا بتوانید هزینه های زندگی را کاهش دهید. با این حال، هزینه اجاره خانه به تنهایی بسیار بیشتر از زندگی در خوابگاه دانشگاه خواهد بود. می توانید آپارتمان های موجود را در Aruodas و Solo Society پیدا کنید. به طور کلی، هزینه های شما در لیتوانی 90€ الی 300€ (یورو) برای خوابگاه دانشجویی، 150€ الی 300€ (یورو) برای غذا و نوشیدنی، 20€ الی 50€ (یورو) برای مواد آموزشی و 100€ الی 300€ (یورو) برای فعالیت ها و علایق شما خواهد بود. حمل و نقل نیز بسیار گران است، حدود 30€ (یورو) در ماه، اما این مورد حتی می تواند با استفاده از تخفیف دانشجویی شما ارزان تر باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا / EEA هستید، برای تحصیل در لیتوانی نیازی به ویزا ندارید. در این صورت همچنین نیازی به دریافت مجوز اقامت ندارید، اما باید در اداره مهاجرت لیتوانی ثبت نام کرده و محل اقامت خود را در یک اداره محلی محلی طی 7 روز پس از ورود خود اعلام کنید. اگر از کشورهای خاصی هستید، برای ورود به لیتوانی نیازی به ویزا ندارید، اما پس از ورود باید برای ویزا درخواست دهید. اما دانشجویانی که مستقیما ار ایران مهاجرت می کنند برای تحصیل در لیتوانی نیاز به دریافت ویزا دارند و با توجه به الینکه جزو دانشجویان غیر اتحادیه اروپا محسوب می شوند به ویزای D نیاز دارند، که به آنها اجازه می دهد در یک دوره 6 ماهه به مدت 3 ماه در کشور بمانند و پس از آن باید برای مجوز اقامت موقت یا TRP معتبر درخواست کنند.

علاوه بر این برای یک سال تحصیلی و باید 2 ماه قبل از انقضا آن تمدید شود. برای دریافت این ویزا نیاز به مدارکی است که در ادامه توضیح داده شده است. پاسپورت، نسخه اصلی صورت حساب بانکی شما که شواهدی مبنی بر توانایی حمایت از خود در طول مدت تحصیل ارائه می کند، نامه پذیرش از دانشگاه، بیمه درمانی که در لیتوانی معتبر است. البته ممکن است مدارک بیشتری مورد نیاز باشد، بنابراین قبل از رفتن با سفارت محلی لیتوانیایی خود تماس بگیرید. همه دانشجویان همچنین باید مدرکی ارائه دهند که حداقل 115€ (یورو) در ماه برای حمایت از خود دارند. پس از ورود، همه دانشجویان بین المللی ملزم به دریافت مجوز اقامت هستند و این اغلب با کمک دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه انجام می شود.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در لیتوانی

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در لیتوانی

فردی که در لیتوانی در بخش اپیدمولوژی کار می کند، معمولا حدود 4890LTL (لیتاس) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 1020 LTL (لیتاس) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 14600 LTL (لیتاس) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​4890 LTL (لیتاس) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 4890 LTL (لیتاس) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4890 LTL (لیتاس) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از افرادی که در بخش بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 2660 LTL (لیتاس) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 2660 LTL (لیتاس) درآمد دارند.

به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط 32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36٪ بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. با رسیدن به مرز 10 سال، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند 14% افزایش می یابد.

در جدول زیر، تغییرات حقوقی برحسب درصد و نوع مدرک در لیتوانی اشاره شده است:

نوع مدرکدرصد تغییر حقوق
کارشناسی%24 بیشتر درآمد دارند.
کارشناسی ارشد%31 بیشتر از مدارک کارشناسی می گیرند.
دکتری%24 بیشتر درآمد دارند.

دانشجویانی که مشتاق مهاجرت به لیتوانی هستند، برای آشنایی بیشتر از هزینه زندگی لیتوانی می توانند مقاله های سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایند.

سوالات متداول در خصوص رشته همه گیرشناسی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات شما در خصوص رشته همه گیرشناسی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • میزان درآمد رشته همه گیرشناسی در لیتوانی چقدر است؟ فردی که در لیتوانی در بخش اپیدمولوژی کار می کند، معمولا حدود 4890LTL (لیتاس) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 1020 LTL (لیتاس) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 14600 LTL (لیتاس) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است.
  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در لیتوانی چیست؟ رشته همه گیرشناسی در لیتوانی جزو برنامه های درجه بهداشت عمومی کاربردی شناخه می شود. مدرک MPH شناخته شده ترین مدرک حرفه ای برای رهبری در سلامت عمومی است. این برنامه برای فارغ التحصیلانی در نظر گرفته شده است که قبلا دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند و به دنبال گسترش درک و دانش خود در زمینه بهداشت عمومی هستند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *