مهاجرت تحصیلی قطر

رشته همه گیرشناسی در قطر

رشته همه گیرشناسی در قطر

به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در قطر باید گفت که علی رغم تصور بر یک سیستم پادشاهی، قطر یکی از بازترین کشورهای عربی است. یکی از بهترین بخش‌ ها این است که دانشجویان در یک مفهوم اجتماعی با هم زندگی می‌ کنند و بسیار نزدیک، هم محلی و بین ‌المللی هستند. بسیاری از دانشگاه ‌ها با سازمان ‌دهی نمایشگاه‌ ها و رویدادهای شغلی، دانشجویان را برای آینده آماده می‌ کنند و این موضوع بیش از هرجای دیگری در حوزه پزشکی و رشته های زیرمجموعه این حوزه به چشم می خورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به فعالیت هایی که در زمینه اعزام متقاضیان مهاجرت تحصیلی به قطر دارد، آماده است تا هرگونه راهنمایی را به متقاضیان منتقل نماید.

هزینه زندگی دانشجویی در قطر

بررسی کلی هزینه های زندگی در قطر در مقایسه با بسیاری از کشورهای عربی و در سراسر جهان بسیار مطلوب است. این فراتر از این واقعیت است که بگوییم قطر کشوری ثروتمند است و مردم از ثروت دولت لذت می برند و بسیاری از هزینه ها برای شهروندان و ساکنان آن یارانه یا حتی رایگان است. دانشجویانی که به این کشور مهاجرت می کنند، نیازی به صرف هزینه زیاد ندارند، زیرا خوابگاه تنها هزینه واقعی است که دانشجویان می ‌توانند با مبالغ بسیار معقول در محوطه دانشگاه خود اقامت کنند. دانشجویان همچنین می توانند به دلایل شخصی در مناطق خارج از مجاورت دانشگاه خود زندگی کنند. این گزینه بسیار مناسب است، اما نسبتاً پرهزینه تر از خوابگاه در محوطه دانشگاه است. خانه های دانشجویی خصوصی با گزینه های 1، 2 یا حتی 3 خوابه در دسترس هستند. هزینه اجاره در قطر تا حد زیادی به موقعیت مکانی بستگی دارد.

اجاره در قطر برای یک اتاق خواب یا استودیو می تواند حدود 2800QR (ریال) تا 7000 QR (ریال) برای یک ماه هزینه داشته باشد. اکثر دانشجویان ترجیح می‌ دهند یک فضای تخت در یک آپارتمان دانشجویی اجاره کنند که هزینه آن حدود 900 QR (ریال) تا 1200 QR (ریال) است. شایان ذکر است، دانشجویان باید توجه داشته باشند که بسیاری از خانه ‌ها در قطر به جز مجتمع‌ های آپارتمانی مجلل، بدون مبلمان هستند. در بحث حمل و نقل، باید گفت به جت اینکه نفت در قطر بسیار ارزان است، حمل و نقل عمومی و خصوصی با قیمت بسیار کمی همراه است. وسایل متعارف جابجایی در قطر با اتوبوس، تاکسی شخصی یا تاکسی Karwa است. کرایه اتوبوس معمولی برای یک سفر کامل بسته به موقعیت مکانی از 3 QR (ریال) تا 10 QR (ریال) است.

نگاه دولت به رشته همه گیرشناسی در قطر

حوزه بهداشت در قطر یک حوزه عمومی پویا و رو به رشد است و بهداشت عمومی در قطر به سرعت در حال گسترش است. اولین راهبرد ملی بهداشت عمومی قطر که توسط وزارت بهداشت عمومی در ماه می 2017 راه اندازی شد، تلاش های این کشور را برای ارتقای سلامت شهروندان و ساکنان، پیشگیری از بیماری ها و ایجاد محیطی مساعد برای سلامت و رفاه تشریح کرد. وزارت صحت عامه مفتخر است که با آموزش و آموزش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه شایستگی های اصلی بهداشت عمومی، از جمله آمار زیستی، اپیدمیولوژی، ارتقای سلامت، ارتباطات بهداشتی، بهداشت محیط و خط مشی بهداشتی، به این تلاش ها کمک کند. فرصت‌ های یادگیری تجربی و آموزش در محل، مؤلفه‌ های مهم این برنامه هستند که به دانشجویان فرصتی می ‌دهند تا سلامت عمومی را در عمل مشاهده کنند و تجربه کنند.

از طریق برنامه های تحقیقاتی فعال و تلاش های اطلاع رسانی جامعه، تیم های سلامت عمومی قطر از اعضای هیئت علمی با تجربه با هم در یک محیط مشترک دانشج محور کار می کنند و در عین حال به چشم انداز سلامت عمومی گسترده تر در کشور و بین المللی کمک می کنند و فضا به گونه ای در این کشور شکل گرفته است که کار در بهداشت عمومی یک پاداش است و همین اهمیت منجر می شود که علاوه بر بهبود سلامت در سطح جامعه و ملی، عده زیادی برای تحصیل در قطر رغبت پیدا کنند.

موقعیت ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در قطر

موقعیت ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در قطر

دانشجویان بین المللی آینده نگر که دارای مجوز اقامت معتبر در ایالت قطر نیستند (به استثنای شهروندان شورای همکاری خلیج فارس) باید یکی از معیارهای زیر را برای پذیرش در قطر رعایت کنند:

پرداخت هزینه، اگر دانشجوی آینده نگر بین المللی با هزینه شخصی برای تحصیل درخواست می کند، باید به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی تحت حمایت دانشگاه قطر اقدام کند و مدارک مورد نیاز را در همان جدول زمانی پذیرش برای دانشجویان بین المللی آپلود کند. اما اگر دانشجوی آینده نگر بین المللی تنها در صورت اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه قطر قصد تحصیل در دانشگاه قطر را دارد، نیازی به پر کردن و تکمیل درخواست ویزا ندارد. بخش بورسیه ها و پذیرش های بین المللی مراحل لازم را برای صدور ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی که بورسیه تحصیلی از دانشگاه قطر دریافت می کنند انجام می دهد.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در قطر

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در قطر کار می کند، به طور معمول حدود 24200 QR (ریال) در ماه درآمد دارد و میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. بر این مبنا حقوق اپیدمیولوژیست ها در قطر از 13100 QR (ریال) در ماه (حداقل حقوق) تا 36500 QR (ریال) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 22300 QR (ریال) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 22300 QR (ریال) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 22300 QR (ریال) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 15900 QR (ریال) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 15900 QR (ریال) درآمد دارند.

همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 2700 QR (ریال) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 27000 QR (ریال) درآمد دارند. یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 15200 QR (ریال) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 19200 QR (ریال) در ماه کسب کند، که 26% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 25300 QR (ریال) در ماه دریافت می کند که 32% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در قطر می باشد:

سطح حقوق بر حسب تجربه کاری در قطر

جهت آماده سازی مقدمات مهاجرت به قطر برای آغاز تحصیل در رشته همه گیرشناسی می توانید مسیر مهاجرتی خود را از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *