مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته همه گیرشناسی در فرانسه

رشته همه گیرشناسی در فرانسه

افرادی که به مهاجرت تحصیلی فکر می کنند و قصد انتخاب رشته همه گیرشناسی در فرانسه را دارند، باید گفت که فرانسه مهد علم شناخته می شود. البته در هزینه ها جای نگرانی نیست و دولت برای زندگی آنها نیز تخفیف هایی دریافت می کنند. به عنوان مثال و به طور کلی، دانشجویان بالای 26 سال، می توانند یک کارت حمل و نقل 75€ (یورو) در ماه خریداری کنند و با آن کل هزینه حمل و نقل خود را پوشش دهند. یکی از خدمات حامل محبوب دیگر «موبایل رایگان» است و بسته های معمولی دانشجویی بسته به استفاده حدود 20€ (یورو) در ماه هزینه دارند. برای اطلاع بیشتر، علاوه بر مطالعه مقاله فوق، نی توانید در گفتگو و پرسش از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته همه گیرشناسی در فرانسه

هزینه تحصیل در یک موسسه خصوصی به طور قابل توجهی بالاتر است و به طور معمول در محدوده 5000€ تا 20000€ (یورو) برای یک سال است. هزینه زندگی در فرانسه از شهری به شهر دیگر تغییر می کند، با این حال، هزینه زندگی عمومی در فرانسه در مقایسه با همسایگان اروپایی آن مانند سوئیس، دانمارک و سوئد به طور قابل توجهی متوسط ​​است. هر ماه، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که 500€ تا 900€ (یورو) هزینه کنند که بخش عمده ای از بودجه صرف خوابگاه می شود. محل اقامت بخش عمده ای از بودجه دانشجو را به خود اختصاص می دهد و از شهری به شهر دیگر تغییر می کند، با این حال، از آنجایی که دانشگاه های فرانسه در شهرهای بزرگ کشور مانند پاریس، بوردو، لیون، مارسی، تولوز، نیس و غیره بسیار متمرکز هستند، هزینه مسکن به میزان قابل توجهی است.

بسته به شهر و نوع محل اقامت، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که مبالغی بین 300€ تا 900€ (یورو) در ماه برای آپارتمان های 1 خوابه یا 2 خوابه پرداخت کنند. زندگی در حومه شهرهای بزرگ نیز هزینه را به حداقل نصف قیمتی که در داخل شهر هزینه می کند کاهش می دهد. در مورد غذا، اگر زمان کافی برای آن دارید، غذای خود را تهیه کنید، بسیار ارزان تر است. هزینه اقلام غذایی برای افرادی که وعده های غذایی خود را تهیه می کنند بین 200€ تا 250€ (یورو) است و هزینه ماهیانه برای غذا خوردن در خارج از منزل چیزی بین 300€ تا 350€ (یورو) است. یکی از چیزهای خوب در مورد فرانسه سیستم حمل و نقل بسیار موثر و ارزان آن با اتوبوس، قطار، مترو، تاکسی، تراموا و تاکسی های الکترونیکی است که با تخفیف برای دانشجویان، 38€ (یورو) در ماه هزینه دارد.

توضیحاتی پیرامون پزشکی و رشته همه گیرشناسی در فرانسه

دانشکده پزشکی در فرانسه به 3دوره زیر تقسیم می شود: در فرانسه، چرخه اول Premier Cycle d’études Médicales یا PCEM نامیده می شود. PCEM 2 سال اول تحصیلات پزشکی شما را پوشش می دهد و برنامه درسی آن برای دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و پرستاری و بهداشت عمومی یکسان است. در پایان سال اول تحصیل خود، PACES را انجام خواهید داد و یک آزمون بسیار رقابتی که فقط %15 – 20% از دانشجویان موفق به قبولی می شوند. توجه داشته باشید که برای ادامه تحصیل در سال دوم باید این آزمون را قبول کنید. چرخه دوم مطالعات شما DCEM است. تکمیل این چرخه 4 سال طول می کشد و در این دوره باید روی سمینارها کار کنید، تمام الزامات دانشگاهی را برآورده کنید و دوره کارآموزی خود را در بیمارستان به پایان برسانید. تا پایان سال چهارم، یک نوبت دیگر در امتحانات نظری شرکت می کنید.

چرخه سوم DES نام دارد. این چرخه از 2 برنامه تحصیلی تشکیل شده است: شما می توانید پزشکی عمومی یا پزشکی تخصصی را انتخاب کنید. پس از اتمام این چرخه به شما یک دیپلم مطالعات تخصصی اعطا می شود. پس از گذراندن دوره ‌های فوق، می‌ توانید برای 2 سال دیگر به تحصیل خود ادامه دهید و در آن دوره ‌های فوق‌ تخصصی دریافت کنید و مدرک تحصیلی تکمیلی تخصصی یا DESC به شما اعطا شود و در آخر، اگر مایل به ادامه تحصیل هستید، باید از پایان نامه تحقیقاتی خود دفاع کنید و سپس در Conseil National de l’Ordre des Médecins ثبت نام کنید تا بتوانید مجوز خود را بگیرید و شروع به تمرین کنید.

الزامات ویزای تحصیلی رشته همه گیرشناسی در فرانسه

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، اخذ ویزای تحصیلی شرط اصلی است، زیرا نمی توانید بدون دریافت ویزای تحصیلی خود را شروع کنید. فرآیند برنامه روند درخواست در دانشگاه های فرانسه چندان پیچیده نیست. برای درخواست مدرک پزشکی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دانشگاهی را که می خواهید برای آن درخواست دهید انتخاب کنید. دانشگاه های زیادی هستند که رشته های پزشکی را ارائه می دهند بنابراین در انتخاب دانشگاه با مشکل مواجه نخواهید شد. وب‌ سایت ‌های دانشگاه ‌های فرانسه معمولاً تمام اطلاعات لازم را دارند که دانشجویان بین ‌المللی برای درخواست مدرک پزشکی باید بدانند. اگر برای سال اول تحصیل خود در رشته پزشکی درخواست می دهید، باید از طریق پورتال متمرکز درخواست فرانسه ParcoursUp اقدام کنید. اگرچه، اگر از یک کشور غیر اروپایی می آیید و یا تابعیت یک کشور اروپایی را ندارید، باید قبل از شروع تحصیل، درخواست پذیرش بدهید.

مدارکی که باید همراه با فرم درخواست ارسال کنید عبارتند از: گواهی دبیرستان (یا معادل آن)، متن کپی پاسپورت، مدرک مهارت زبان فرانسه، هزینه درخواست، توصیه نامه ها، نامه های انگیزشی. سابقه کار (در صورت وجود) پس از دریافت نامه پذیرش می توانید برای ویزا اقدام کنید.

در جدول زیر به سایر موارد موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اشاره شده است:

  • گواهی سوپیشینه
  • نامه تمکن مالی
  • 4 قطعه عکس
  • مدرک سلامت پزشکی
  • بیمه سلامت
  • کپی های همه مدارک

اما علاوه بر این شرط اصلی که برای تحصیل پزشکی در فرانسه باید رعایت کنید، تسلط به زبان فرانسه است. داشتن مهارت های زبان فرانسه برای هر کسی که مایل به تحصیل پزشکی در فرانسه است ضروری است، زیرا شما دائماً با افرادی که ممکن است فقط به زبان فرانسوی صحبت کنند، در تماس باشید.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در فرانسه

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در فرانسه کار می کند، معمولاً حدود 79400€ (یورو) در سال درآمد دارد. حقوق ها از 40500€ (یورو) تا 122000€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. با این حال متوسط ​​حقوق 77800€ (یورو) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 77800€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 77800€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 53200€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75%از آنها بیش از 53200€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 98000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 98000€ (یورو) درآمد دارند.

اگر تجربه را معیار قرار دهیم، یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 45400€ (یورو) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 59300€ (یورو) در سال درآمد کسب کند که 31% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوق 83000€ (یورو) در سال را به همراه دارد که 40% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در فرانسه می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در فرانسهشما برای کسب اطلاعات کامل پیرامون هزینه اقامت فرانسه و سایر موضوعات مرتبط با مهاجرت به این کشور می توانید از مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت افزایش آگاهی خود استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *