مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته همه گیرشناسی در صربستان

رشته همه گیرشناسی در صربستان

با اضافه کردن هزینه های پایین زندگی در این کشور، یکی از مقاصد برتر اروپایی، مطالعه رشته همه گیرشناسی در صربستان است. چراکه شهریه تحصیل پزشکی در صربستان هزینه های تحصیل در صربستان برای برنامه های انگلیسی زبان در میان پایین ترین در اروپا است. هزینه های پزشکی از 550€ (یورو) تا 7000€ (یورو) در سال متغیر است. از آنجایی که کیفیت آموزشی در صربستان مطابق با استانداردهای اروپایی است، این کشور ارزش بسیار بالایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. علاوه بر این، برخی از دانشگاه ها دوره های کنکور مقدماتی زیست شناسی و شیمی را با مبلغ 500€ (یورو) برای هر موضوع ارائه می دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در بخش اعزام متقاضیان به صربستان فعالیت دارند، آماده هستند تا هرگونه راهنمایی و خدمات را به متقاضیان ارائه دهند.

هزینه زندگی دانشجویی در صربستان

در صربستان برای دانشجویان بین المللی هزینه های زندگی در صربستان از پایین ترین هزینه ها در اروپا است. میانگین هزینه در هر ماه 450€ (یورو) بدون اجاره است. این رقم در پایتخت بلگراد کمی بیشتر است 500€ (یورو) و تا حدودی در نیس400€ (یورو) کمتر است. قیمت اجاره نیز در پایتخت بالاتر است و از 280€ (یورو) تا 450€ (یورو) برای یک آپارتمان 1 خوابه متغیر است. از این نظر، بقیه کشور بسیار ارزان تر است. قیمت اجاره در نووی ساد، بسته به موقعیت مکانی برای یک آپارتمان 1 خوابه بین €220 تا 300€ (یورو) است. برای تحصیلات تکمیلی پزشکی در صربستان، هیچ دانشکده پزشکی انگلیسی زبان در صربستان وجود ندارد که دوره تحصیلات تکمیلی را ارائه دهد. البته دانشكده پزشكي دانشگاه نيس در حال كار بر روي معرفي دوره ورودي فارغ التحصيل در 3 سال آينده است.

اما پرسش اینجاست که چرا همچنان استقبال از صربستان بالاست. آیا تنها مربوط به هزینه کم تحصیلی پزشکی مربوط می شود. باید گفت که خیر. صربستان یک مکان پر رونق برای گردشگری پزشکی، به ویژه مراقبت های بهداشتی دندان و جراحی های اصلاحی و انتخابی و بهداشت عمومی است. سیستم آموزشی با بسیاری از پزشکان مجرب کار می کند و آمادگی علمی و بالینی دانشجویان از تخصص آنها بهره می برد. مهمترین دلایل عینی برای تحصیل پزشکی در صربستان آورده شده است عبارتند از: به رسمیت شناختن درجه اعتباری مدارک پزشکی در سراسر جهان، شهریه بسیار مقرون به صرفه، هزینه های زندگی بسیار مقرون به صرفه، سنت های غنی صربستان در پزشکی، صنعت توریسم پزشکی پر رونق فرهنگ و مهمان نوازی و این موضوع که صربستان رتبه 31 امن ترین کشور جهان را دارد.

دانشگاه های فعال رشته همه گیرشناسی در صربستان

به طور کلی دانشگاه های پزشکی در صربستان برای دانشجویان بین المللی نخست عبارت است از دانشگاه نیس که در سومین شهر بزرگ صربستان نیس واقع شده است. این دانشگاه در سال 1965 تأسیس شد و امروزه با با 13 دانشکده و بیش از 20000 دانشجو فعال است. برنامه های آموزش انگلیسی در اینجا دوره های پزشکی و پیش پزشکی را ارائه می دهند. هزینه برنامه پزشکی 5500€ (یورو) در سال است. دانشگاه نیس تنها متقاضیانی را در نظر می گیرد که دارای نمرات خوب در گواهی پایان دوره متوسطه باشند. امتیاز رتبه بندی بر اساس نتایج کنکور داوطلبان است. یک آزمون کتبی در زیست شناسی و شیمی وجود دارد. پس از گذراندن موفقیت آمیز آن، باید در مصاحبه ای شرکت کنید که مهارت های انگلیسی شما را ارزیابی می کند. مدرک صادر شده توسط دانشگاه نیس در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شود.

بعد از نیس، دانشگاه بلگراد یک موسسه آموزش عالی با بیش از 2 قرن سابقه تدریس است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های صربستان و اروپا است که بیش از 100000 دانشجو دارد. از 31 دانشکده و 12 موسسه تحقیقاتی تشکیل شده است و دائماً در پروژه های تحقیقاتی شرکت می کند که دانشجویان می توانند دانش بیشتری کسب کنند و زمینه های جدید مورد علاقه را کشف کنند. در این دانشگاه می توانید در یک دوره 6 ساله پزشکی را به زبان انگلیسی بخوانید. شهریه سالانه 7000€ (یورو) است که در یک یا دو قسط پرداخت می شود. برنامه درسی به 2 بخش سالهای پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود. اولین مورد زمانی است که شما به طور فشرده موضوعات نظری را مطالعه می کنید و در سخنرانی ها شرکت می کنید.

در شکل زیر به شرایط دانشگاه نوی ساد در صربستان اشاره شده است:

شرایط دانشگاه نوی ساد در صربستان

مراحل ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در صربستان

برای اقامت بیش از 90 روز، دانشجویانی که در صربستان تحصیل می کنند به ویزای تحصیلی نیاز دارند. برای درخواست به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه با اعتبار باقیمانده حداقل 6 ماه پس از تاریخ های سفر
  • گواهی پلیس با سابقه کیفری کشور محل سکونت او.
  • گواهی پزشکی.
  • بلیط رفت و برگشت
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • فرم درخواست
  • گواهی ثبت نام دوره در یک موسسه آموزشی در صربستان.
  • گواهی تمکن مالی
  • هزینه ویزا و درخواست

چه چیزی شما را برای ویزای دانشجویی در صربستان واجد شرایط می کند؟ که لازم است گفته شود باید معیارهای زیر رعایت شود. نامه پذیرش باید ارائه شود که نشان دهد به متقاضی در یک دوره تحصیلی تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است. نامزدها باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود در کشور نشان دهند. باید نشان داده شود که هزینه دوره به طور کامل پرداخت شده است. بیمه درمانی خصوصی باید ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود. این باید مقصود قابل اثبات داوطلب باشد که در پایان دوره تحصیلی خود به کشور خود بازگردد. همه مهاجران در صربستان باید به قوانین، دستورالعمل ها و تشریفات ملی مهاجرت احترام بگذارند. مطالعه باید فقط از موسسات آموزشی تایید شده و دارای مجوز انجام شود.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در صربستان

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در صربستان

فردی که در صربستان در بخش بهداشت و درمان کار می کند معمولاً حدود209000RSD (دینار) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بین مشاغل مختلف بهداشتی و پزشکی به شدت متفاوت است و در کل حقوق بهداشت و درمان در صربستان از 43800 RSD (دینار) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 626000 RSD (دینار) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 222000 RSD (دینار) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 222000 RSD (دینار) درآمد دارند. در حالیکه نیمی دیگر بیش از 222000 RSD (دینار) درآمد دارند. از سوی دیگر 25 درصد از افراد شاغل در بهداشت و درمان کمتر از RSD (دینار) درآمد دارند در حالیکه 75% از آنها بیش از 120000 RSD (دینار) درآمد دارند.

به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه ‌کاران و جوانان در همه صنایع و رشته ‌ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. با رسیدن به مرز 10 سال، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند 14% افزایش می یابد.

در جدول زیر به سایر تغییرهای حقوقی برحسب درصد اشاره شده است:

نوع مدرکدرصد تغییر
کارشناسی%24 بیشتر می گیرد
کارشناسی ارشد%29 بیشتر می گیرد
دکتری%24بیشتر از سایر مدارک می گیرد

علاوخ بر مطالب این مقاله در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته های متعددی در رابطه با قوانین صربستان و سایر موضوعات موردنیاز برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *