مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته همه گیرشناسی در سوئیس

رشته همه گیرشناسی در سوئیس

پیوستن به دانشجویان مشغول به مطالعه رشته همه گیرشناسی در سوئیس کاری سخت و رقابتی است. چراکه سوئیس رویای بسیاری از دانشجویان جهان است. دانشگاه های این کشور، مدرن ترین امکانات را با بهترین اساتید بین المللی فراهم کرده اند. به دانشجویان خود پس از فارغ التحصیلی به همان اندازه دوران تحصیل بها می دهند و هیچ نگرانی برای شغل و درآمد به خصوص در حوزه های پزشکی وجود ندارد. همین موضوعات پذیرش از دانشگاه های این کشور را سخت می کند، اما کاری نیست که نتوان انجام داد. تنها به بررسی و مشاوره های دقیق نیاز دارد. در همین زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا از طریق کارشناسان فعال خود در حوزه مهاجرت بسترهای لازم اخذ ویزا و پذیرش دانشگاه را فراهم نماید.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالا است، زیرا سوئیس بدون شک یکی از گران ترین کشورها برای زندگی است. اسکان و تغذیه نیز به طور کلی گران هستند، اما برای جبران و ایجاد تعادل، حقوق ها با حداقل دستمزد 25 دلاری فوق العاده بالا هستند. مشاغل یقه آبی می توانند تا 70000$ (دلار) در سال و مشاغل حرفه ای بیش از 150000$ تا 200000$ (دلار) در سال درآمد داشته باشند. فرصت های شغلی همیشه برای دانشجویانی که می خواهند آنها را انتخاب کنند در دسترس است. اما صرف نظر از هزینه های بالای زندگی که ناشی از ثبات و قدرت پول آنهاست، این کشور هنوز فقر نسبتا کمی دارد و یک سیستم رفاهی و خدمات اجتماعی بسیار قوی دارد. دولت سوئیس به دانشجویان خارجی یارانه پرداخت کرده است و یکی از کمترین هزینه های شهریه را برای دانشگاه های خصوصی و دولتی در این کشور دارد.

دانشگاه ‌ها و مراکز آموزشی برای دانشجویانی که استعداد رهبری و خدمات را نشان می‌ دهند، شغل ایجاد می ‌کنند و در بیشتر دانشگاه ها، دارای فرصت‌ های زیادی در بخش‌ های اداری و دانشگاهی هستند و همچنین از فعالیت‌ هایی که دارای ارزش پولی هستند، بهره‌ مند می‌ شوند. همچنین دانشجو می تواند از تخفیف برخی مواد غذایی و خواربار نیز بهره مند شود، زیرا این اقلام قیمت ها را کاهش داده است. بسیاری از فروشگاه های لیبل بزرگ اقلام مورد نیاز را با قیمت ثابتی ارائه می کنند که برای بسیاری از دانشجویان مطلوب است. کوپن ها برای مواد غذایی کنسرو شده تقریباً بدون هیچ هزینه ای به راحتی در دسترس هستند. فروشگاه های پوشاک در پایان هر فصل تخفیف دارند و اجناس با تقریباً نیمی از قیمت اصلی خود فروخته می شوند. برخی از همین فروشگاه ‌ها، کمپین ‌های برندی را ارائه می ‌کنند.

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در سوئیس

یکی از سوالات متداول این است که شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس چیست؟ در این ارتباط باید گفت که شرایط لازم برای دانشکده پزشکی مشابه سایر دوره های دانشگاهی سوئیس است. به طور کلی، دانشجویان بین المللی نیاز به داشتن مدرک (حداقل 3 سال) از یک دانشگاه رسمی دولتی دارند. تسلط به زبان نیز مورد نیاز است. البته با زبان بومی و بسته به دانشگاه. برای مثال، دانش آلمانی مورد نیاز است. از آنجایی که پذیریش در دانشکده های پزشکی سوئیس به دلیل محدودیت های پذیرش در سال 1998 بسیار محدود است، رقابت سختگیرانه است. برای محدود کردن حوزه متقاضیان، دانشگاه های ژنو، لوزان و نوشاتل یک فرآیند انتخاب داخلی سختگیرانه را رعایت می کنند. سایر دانشگاه ها آزمون صلاحیتی برگزار می کنند. برای شرکت در این آزمون، باید از طریق سایت دانشگاه های سوئیس درخواست دهید و مبلغ CHF (فرانک) 200 را پرداخت کنید.

آزمون صلاحیت برای پزشکان مشتاق هر ساله از ماه جولای برگزار می شود. این به زبان آلمانی در دانشگاه های بازل، برن، چور، لوسرن، سنت گالن، سوهر و زوریخ ارائه شده است و به زبان فرانسوی در فریبورگ و ایتالیایی در لوگانو ارائه می شود. در برخی موارد، دانشگاه ها ممکن است به آزمون های استعداد قبل از دوره نیز نیاز داشته باشند. از نظر زبان، آلمانی معمولاً برای تحصیل پزشکی در سوئیس استفاده می شود، همانطور که در دانشگاه برن نیز چنین است. در دانشگاه فریبورگ، دانشجویان می توانند به زبان فرانسوی یا آلمانی تحصیل کنند. در مورد اینکه شما به عنوان یک متقاضی ایرانی آیا می توانید به عنوان دانشجوی بین المللی در دانشکده های پزشکی سوئیس تحصیل کنید؟ باید گفت بله. اما بر اساس شورای عالی آموزش و پرورش، تنها یک دسته منتخب از اتباع خارجی می توانند پذیرش شوند.

در شکل زیر به برخی افراد قابل پذیرش اشاره شده است:

افراد قابل پذیرش در سوئیس

مدارک ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در سوئیس

اگر می خواهید در سوئیس تحصیل کنید، اولین کاری که باید انجام دهید پذیرش در یک موسسه آموزشی سوئیس است. پس از دریافت گواهی ثبت نام در موسسه آموزشی که می خواهید در آن تحصیل کنید، می توانید برای ویزای دانشجویی سوئیس اقدام کنید. بررسی کنید که آیا نیاز به درخواست ویزای دانشجویی سوئیس دارید یا خیر اکثر اتباع خارجی که می خواهند وارد سوئیس شوند و مدت طولانی اقامت داشته باشند، باید ویزای سوئیس دریافت کنند. حتی اگر شخصی از درخواست ویزای اقامت طولانی مدت برای ورود به سوئیس معاف باشد، هر کس، صرف نظر از ملیت خود، اگر بخواهد بیش از 3 ماه بماند، باید برای اجازه اقامت اقدام کند. جمع آوری مدارک مورد نیاز زمانی که برای ویزای دانشجویی سوئیس اقدام می کنید، باید شرایط خاصی داشته باشید و برای هر مدرکی که ارسال کنید، باید اصل را به همراه 3 نسخه از آن ارسال کنید.

شرایط ویزای تحصیلی سوئیس عبارتند از: رعایت الزامات اجباری استاندارد برای هر درخواست ویزای سوئیس، فرم های درخواست تکمیل و امضا شده به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی یا انگلیسی، پاسپورت معتبر با حداقل 2 صفحه خالی. باید حداقل 3 ماه پس از مرخصی برنامه ریزی شده شما از سوئیس معتبر باشد. همچنین شما باید 3 کپی از صفحات مربوطه گذرنامه خود داشته باشید (صفحات 1-4، صفحه آخر، صفحه صدور و انقضا، و کپی از تمام ویزاهای قبلی). 4 عکس اخیر اندازه پاسپورت و بیومتریک، هزینه درخواست ویزا پرداخت شده، اثبات وجوه کافی (کپی از صورت حساب بانکی یا نامه ای از بانک). این می تواند توسط شما (دانشجو) یا حامی مالی شما ارائه شود. تاییدیه پرداخت هزینه دوره برای سال اول. گواهی ثبت نام در دانشگاه، برنامه مطالعه شما، کپی مدارک و مدارک تحصیلی قبلی، انگیزه نامه به یکی از زبان های رسمی سوئیس.

مراحل ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در سوئیس

برای ویزای دانشجویی سوئیس از نمایندگی سوئیس در کشور خود درخواست می دهید. روش درخواست ویزای تحصیلی سوئیس تا حد زیادی مشابه روش درخواست برای تمامی ویزاهای سوئیس است. مراحل درخواست ویزای تحصیلی سوئیس به شرح زیر است:

  • از نمایندگی کشور خود در سوئیس (سفارت/کنسولگری) وقت بگیرید.
  •  فرم درخواست را دانلود، تکمیل و امضا کنید. (در برخی موارد، می توانید فرم های درخواست را در نمایندگی سوئیس که در آن درخواست می کنید، پیدا کنید).
  • مدارک را شخصاً در سفارت یا کنسولگری سوئیس ارسال کنید.
  • هزینه ویزای دانشجویی سوئیس را پرداخت کنید.

پس از ارسال درخواست ویزای تحصیلی سوئیس، نمایندگی سوئیس در کشور شما آن را به اداره مهاجرت کانتونی صلاحیتدار در سوئیس ارسال می کند و پس از اینکه اداره مهاجرت کانتون درخواست شما را تایید کرد، سرکنسولگری سوئیس ویزا را به شما می دهد.

پس از دریافت ویزای دانشجویی سوئیس اگر ویزای تحصیلی سوئیس برای شما صادر شد، می توانید وارد سوئیس شوید. ظرف 14 روز پس از ورود به سوئیس، باید ورود خود را در اداره ثبت نام ساکنان محلی خود ثبت کنید و به اداره مهاجرت کانتونی که در آن زندگی خواهید کرد مراجعه کنید تا اجازه اقامت خود را از آنجا دریافت کنید. (این امر در مورد اتباع کشورهایی که از ویزای اقامت طولانی مدت سوئیس معاف هستند صدق می کند.). نوع اجازه اقامت سوئیس که به عنوان دانشجو به آن نیاز دارید، مجوز B است. ممکن است 8 هفته طول بکشد تا شما مجوز B خود را دریافت کنید. در این مدت، گواهینامه ای دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد حساب بانکی سوئیس باز کنید، اما نمی توانید کشور را ترک کنید. مجوز B شما، پس از دریافت آن، به صورت یک کارت بیومتریک خواهد بود.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در سوئیس

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در سوئیس

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در سوئیس کار می کند، معمولاً حدود 202000 CHF (فرانک) در سال درآمد دارد. البته دستمزدها از 98900 CHF (فرانک) تا 315000 CHF (فرانک) متغیر است و شامل حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می شود و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. با این حال حقوق متوسط ​​206000 CHF (فرانک) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 206000 CHF (فرانک) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 206000 CHF (فرانک) دریافت می کنند. از سوی دیگر 25% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 137000 CHF (فرانک) درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیش از 137000 CHF (فرانک) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 265000 CHF (فرانک) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 265000 CHF (فرانک) درآمد دارند.

بر اساس تجربه، یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 117000 CHF (فرانک) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 151000 CHF (فرانک) در سال درآمد داشته باشد که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 208000 CHF (فرانک) در سال دارد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. بر مبنای جنسیت، کارمندان مرد به طور متوسط ​​4% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در سوئیس می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در سوئیس

در صورت علاقه به اطلاعات بیشتر از بحث درآمد شغلی و مسائل مربوط به مشکلات زندگی در سوئیس، شما می توانید از مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *