مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته همه گیرشناسی در سوئد

رشته همه گیرشناسی در سوئد

از میان کشورهای مختلف به عنوان یک مقصد مطلوب در حوزه پزشکی و زیرمجموعه های آن، انتخاب رشته همه گیرشناسی در سوئد یک گزینه عالی به نظر می رسد. چراکه در این کشور به صورت تخصصی تحت عنوان برنامه های مختلف به این رشته پرداخته می شود. برای مثال مدرک کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی در بهداشت و رفاه اجتماعی از دانشگاه Mälardalen، به شما دانش عمیقی در مورد اینکه چگونه عادات روزمره ما بر سلامت ما تأثیر می گذارد، و همچنین کارهای پیشگیرانه و ارتقاء دهنده سلامت را به شما می دهد. در ارتباط با سایر برنامه ها، شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یا تماس و گفتگو با کارشناسان ما هم با برنامه های مختلف و هم بهترین شهرهای تحصیل در سوئد آشنا شوید.

هزینه زندگی دانشجویی رشته همه گیرشناسی در ُسوئد

سوئد درست مانند سایر کشورهای شمال اروپا دارای ویژگی کمی گران بودن در مقایسه با بسیاری از مناطق اروپا است، اما صرف نظر از هزینه های زندگی گران، بسیاری از دانشجویان به طور یکپارچه خود را تطبیق می دهند. اگر بخواهیم به نمونه ای از هزینه ها اشاره کنیم، باید گفت که یک آپارتمان تک اتاقه در اطراف مرکز شهر در سوئد معمولاً بین 10000 تا 12000 SEK (کرون) است و قیمت برای همین نوع آپارتمان در مناطق کوچکتر به 5000 تا 7000 SEK (کرون) در ماه کاهش می یابد. همچنین گزینه مسکن دانشجویی به شکل خوابگاه یا اقامتگاه مشترک دانشجویی وجود دارد که می تواند ماهیانه بین 2700 تا 6500 SEK (کرون) هزینه داشته باشد. غذا و اقلام غذایی در سوئد نسبتاً ارزان هستند و یک فرد متوسط ​​در سوئد می تواند تا 1635 SEK (کرون) برای خواربار فروشی یک ماهه خرج کند.

غذا خوردن در سوئد به دلیل مالیات های بالا برای رستوران های این کشور بسیار گران است، اما می توان آن را هنگام صرف غذا با گروهی از دوستان به حداقل رساند، زیرا سوئدی ها دوست دارند این صورت حساب را تقسیم کنند. رستوران ها و بوفه های ارزان تری نیز وجود دارد که غذاهای بسیار خوشمزه و جیبی را سرو می کنند. جابجایی در واقع بسیار آسان، موثر و در هیچ کجا گران نیست، دانشجویان حتی از حمل و نقل رایگان در زمان های خاصی از ماه در سوئد لذت می برند. رفت و آمدهای کوتاه یا طولانی، قیمت آنها بسیار کمتر از میانگین سفرهای انجام شده در سایر کشورهای اطراف است. حمل و نقل در سوئد با اتوبوس، قطار، تراموا، تاکسی و ماشین شخصی است. رفت و آمد در شهر با مترو/اتوبوس معمولاً 35 کرون و 790 SEK (کرون) برای کارت اتوبوس ماهانه است.

معرفی فضای رشته همه گیرشناسی در سوئد

برنامه های همه گیرشناسی در سوئد به شما امکان توسعه یک رویکرد علمی و درک نظری خوب از علوم بهداشت عمومی و همچنین برای تخصص انتخاب شده در اپیدمیولوژی بهداشت عمومی یا ارتقاء و پیشگیری سلامت را می دهد. هر 2 مسیر شامل مطالعات پیشرفته در اپیدمیولوژی، آمار زیستی و همچنین روش‌های ارزیابی نتیجه مداخلات هستند. دوره های رایج همچنین شامل مفاهیم و تئوری ها در علوم بهداشت عمومی، رویکردهای کیفی و مدیریت پروژه است. مسیر در اپیدمیولوژی بهداشت عمومی تمرکز بیشتری بر اپیدمیولوژی کاربردی دارد تا مهارت‌ هایی را برای توصیف، تجزیه و تحلیل و تأمل در مورد انواع مسائل بهداشت عمومی و بررسی انتقادی مطالعات اپیدمیولوژیک ایجاد کند. برای مسیر ارتقا و پیشگیری سلامت، تأکید بر استفاده از روش‌هایی برای ارتقای سلامت و اقدامات پیشگیرانه به منظور توسعه مهارت‌ ها در برنامه‌ ریزی، توسعه، اجرا و ارزیابی مداخلات سلامت در سطوح فردی و ساختاری است.

فارغ التحصیلان به خوبی برای مشاغل مختلف در بخش خصوصی و دولتی، به ویژه با مقامات مسئول مسائل زیست محیطی و بهداشتی، چه در سوئد و چه در خارج از کشور، آماده هستند. این برنامه ها برای فارغ التحصیلانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند، پایه محکمی می دهد.

الزامات ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در سوئد

الزامات ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در سوئد

برای ویزای دانشجویی سوئد اگر درخواست آنلاین را انتخاب کنید، زمان رسیدگی بلافاصله شروع می ‌شود و کوتاه ‌تر می‌شود، زیرا مدارک مستقیماً به اداره مهاجرت سوئد می ‌رسند. این دوره تحت تأثیر مقدار اطلاعاتی است که پرونده شما در آن وجود دارد. برای جلوگیری از افزودن اطلاعات پس از درخواست، باید مطمئن شوید که پرونده شما دارای تمام مدارک مورد نیاز است. برای عکسبرداری و انگشت نگاری و دریافت کارت اجازه اقامت خود به سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور خود مراجعه کنید. تصمیم در مورد ویزا یا اجازه اقامت شما از طریق ایمیل اعلام می شود و شما باید با تصمیم رسمی وقت بگیرید و مدارک را جمع آوری کنید. سند تصمیم گیری نیز برای دانشگاه شما ارسال می شود. البته شما باید هر چه زودتر برای ویزای دانشجویی/اجازه اقامت اقدام کنید زیرا زمان انتظار معمولی حدود 2 تا 3 ماه است.

هنگام درخواست ویزا در سفارت محلی، باید نسخه اصلی مدارک مورد نیاز را نیز ارائه دهید و یک سری نکاتی در مورد درخواست ویزا باید رعایت شود که عبارتند از: هنگام ارسال درخواست ویزای خود باید مصاحبه انجام دهید. برای تعیین وقت مصاحبه از سفارت وقت بگیرید. فراموش نکنید که گذرنامه و کپی اصلی مدارک را به همراه داشته باشید.

در جدول زیر به مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای دانشجویی سوئد اشاره شده است:

ردیفمدارک مورد نیاز
1رسیدی که ثابت می کند هزینه درخواست اجازه اقامت 145€ (یورو) را پرداخت کرده اید.
2کپی صفحات پاسپورت شما با اطلاعات شخصی
3نامه پذیرش از دانشگاه که در آن قید شده است که برای دوره تمام وقت پذیرفته شده اید.
4اثبات اینکه شما در سوئد دارای پوشش بیمه درمانی جامع هستید.
5صورت‌ حساب بانکی که ثابت می‌کند می‌ توانید از نظر مالی از خود حمایت کنید.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در سوئد

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در سوئد کار می کند معمولاً حدود 78700 SEK (کرون) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 40100 SEK (کرون) (کمترین) تا 121000 SEK (کرون) (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. با این حال حقوق متوسط ​​77100 SEK (کرون) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 77100 SEK (کرون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 77100 SEK (کرون) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 52800 SEK (کرون) درآمد دارند، در حالیکه 75% آنها بیش از 52800 SEK (کرون) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 97200 SEK (کرون) درآمد دارند در حالیکه 25% بیش از 97200 SEK (کرون) درآمد دارند.

بر مبنای تجربه یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 45000 SEK (کرون) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 58800 SEK (کرون) در ماه درآمد کسب کند که 31% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 82300 SEK (کرون) در ماه به دست می آورد که 40 درصد بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. بر مبنای جنسیت، کارمندان مرد ​​5% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در سوئد می باشد;

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در سوئدعلاوه بر مطالب فوق، شما برای رفع ریجتکی سوئد در زمینه پذیرش دانشجویی از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *