مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته همه گیرشناسی در رومانی

رشته همه گیرشناسی در رومانی

گرچه حوزه ای فعال پزشکی همچون رشته همه گیرشناسی در رومانی جزء پرچمداران نیست، اما هزینه پایین زندگی و بورسیه دانشجویان زیادی را جذب کرده است. از سوی دیگر طبق قوانین رومانی امکان کار همزمان با تحصیل برای همه دانشجویان بین المللی اعم از عضو اتحادیه اروپا و اعضای غیرعضو فراهم است. علاوه بر این برخی بورسیه های استانی وجود دارد که به دانشجویان شایسته شاخه های پزشکی تعلق می گیرد. برای آگاهی از سایر مزیت های زندگی دانشجویی و تحصیل پزشکی در رومانی می توانید به آرشیو مطالب مرتبط با رومانی در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید یا با تماس تلفنی از نظرات کارشناسان حاضر در موسسه استفاده نمایید.

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته همه گیرشناسی در رومانی

شهریه های دانشگاه در رومانی از 600 RON تا 5000RON (لئو) در سال متغیر است، اگرچه برنامه های پزشکی و مهندسی می توانند گران تر باشند. دانشجویان اتحادیه اروپا همان هزینه هایی را که دانشجویان رومانیایی پرداخت می کنند، می پردازند، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معمولاً باید هزینه کمی بالاتر بپردازند. نحوه پرداخت شهریه در رومانی بسته به نیاز یا عدم نیاز به ویزای دانشجویی متفاوت است. دانشجویانی که نیاز به ویزا دارند باید قبل از درخواست ویزای خود، 1 سال شهریه را در یک قسط پرداخت کنند. دانش آموزانی که نیازی به ویزا ندارند می توانند در یک، دو یا سه قسط در سال پرداخت کنند. از نظر هزینه اقامت، اکثر دانشگاه ها محل اقامت خود را به سبک خوابگاهی برای دانشجویان ارائه می دهند که قیمت آنها از حدود 60 RON (لئو) در ماه برای یک اتاق مشترک شروع می شود.

هزینه زندگی در رومانی به طور کلی بسیار پایین است. به طور کلی، دانش آموزان به طور متوسط ​​​​ماهانه از RON300 تا 500 RON (لئو) نیاز دارند. این می تواند به 150 RON تا 300 RON (لئو) در ماه برای اجاره یک آپارتمان خصوصی و حدود 150 RON (لئو) برای غذا تقسیم شود. این بدان معناست که پایتخت رومانی، بخارست، حدود 50% ارزان تر از لندن برای زندگی است، با اجاره ای که 87%کمتر از نیویورک است. همچنین، در رومانی، همه دانشجویان کارت حمل و نقل رایگان دریافت می کنند، که زندگی دانشجویی را حتی مقرون به صرفه تر می کند. علاوه بر این دولت رومانی کمک های مالی سخاوتمندانه ای از جمله معافیت کامل هزینه ها را به دانشجویان ارائه می دهد. اغلب، اینها قبل از شروع مدرک شما اعطا می شود، اما در رومانی معمول است که برای دانشجویان با بالاترین عملکرد در هر گروه سال پوشش دهند.

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته همه گیرشناسی در رومانی

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در رومانی

رومانی خانه آموزش عالی و ارزان ترین هزینه زندگی در تمام اتحادیه اروپا است. علاوه بر تحصیل شما می توانید به دنبال مشاغل نیمه وقت باشید تا حتی بار هزینه ها را کاهش دهید. اگر به دنبال تحصیل در رومانی هستید، قطعاً با در نظر گرفتن مقرون به صرفه بودن شهریه، تصمیمی آگاهانه گرفته اید. از سوی دیگر رومانی با چندین قرن برتری دانشگاهی بدون سازش به خود می بالد. میراث آکادمیک غنی حول بسیاری از نقاط عطف دانش بشری بنا شده است و مؤسسات آموزش عالی رومانی امروزی از این میراث ماندگار بهره می برند. در رومانی، دانشجویان بین ‌المللی از ترکیب فوق‌ العاده سنت و مدرنیته، سرزندگی و عملکرد، همراه با پردیس‌ های سنتی و جدید با هزینه کم بهره می‌ برند. از سوی دیگر دسترسی به تمام کشورهای اروپایی، قلب مراکز تحقیقاتی و کنفرانس‌ ها و امکان مشارکت آسان در جامعه وجود دارد.

در شکل زیر به سایر جذابیت های رومانی برای تحصیل رشته همه گیرشناسی اشاره شده است:

 

شرایط ویزای تحصیلی رشته همه گیرشناسی در رومانی

دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و همچنین از کانادا، کرواسی، ژاپن، مولداوی، کره جنوبی، سوئیس، ایالات متحده آمریکا و صربستان می‌آیند، برای اقامت در رومانی نیازی به ویزا ندارند اما سایر دانشجویان بین المللی باید قبل از ورود برای ویزای دانشجویی رومانی درخواست دهند. پردازش ویزای دانشجویی ممکن است از 2 روز تا 2 ماه طول بکشد و تنها زمانی می توان برای ویزای دانشجویی اقدام کرد که وزارت آموزش و پرورش رومانی نامه پذیرش تحصیلی را صادر کرد. بهتر است زودتر برای نامه پذیرش اقدام کنید. دانشجویانی که با ویزای اقامت طولانی مدت وارد خاک رومانی شده اند می توانند برای تمدید حق اقامت موقت و دریافت مجوز اقامت اقدام کنند. درخواست ثبت شده در این رابطه باید به اداره مهاجرت رومانیایی در وزارت امور اداری و کشور رومانی ارسال شود. شرایط ویزای اقامت طولانی مدت دانشجویی رومانی بر حسب شرایط زیر است.

  1. نامه پذیرش از وزارت آموزش رومانی.
  2. اثبات پرداخت شهریه یک ساله (پرداخت باید پس از اخذ پذیرش، واریز شهریه به حساب بانکی دانشگاه انجام شود).
  3. مدرک حمایت کافی برای کل دوره مشخص شده در ویزا (تقریباً 2500€ (یورو).
  4. گواهی سوء پیشینه یا سند دیگری با همان ارزش قانونی.
  5. بیمه درمانی برای تمام مدت اعتبار ویزا.
  6. تأیید والدین یا والدین خوانده در ارتباط با اقامت در قلمرو رومانی برای مقاصد تحصیلی، در صورتی که شهروند خارجی خردسال باشد.

درخواست های ویزا فقط می تواند به نمایندگی های دیپلماتیک و مقرهای کنسولی رومانی در خارج از کشور (مأموریت های دیپلماتیک رومانیایی رومانیایی در خارج از کشور) ارسال شود. شرایط لازم برای عبور از کنترل پاسپورت در هنگام ورود به رومانی: پاسپورت با ویزای معتبر، کپی پذیرش نامه رسمی، نشان دادن اینکه بودجه کافی برای امرار معاش دارید.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در رومانی

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در رومانی کار می کند معمولاً حدود 14700 RON (لئو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. حقوق اپیدمیولوژیست در رومانی از 7370 RON (لئو) در ماه (حداقل حقوق) تا 22800 RON (لئو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 14700 RON (لئو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 14700 RON (لئو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 14700 RON (لئو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 9940 RON (لئو) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 9940 RON (لئو) درآمد دارند و 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 18800 RON (لئو) درآمد دارند.

یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 8830 RON (لئو) در ماه درآمد دارد. در حالیکه انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 11700 RON (لئو) در ماه درآمد داشته باشد که 32% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 15600 RON (لئو) در ماه دریافت می کند که 34% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. بر مبنای جنسیت، مردان ​​5% بیشتر از زنان درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در رومانی می باشد:

 

شما برای آگاهی از مشکلات زندگی در رومانی می توانید دغدغه ها و سوالات خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید و از طریق کارشناسان حاضر در این مجموعه به درست ترین تصمیم برسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *