مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

استقبال از مهاجرت تحصیلی به بلغارستان و تلاش برای پیوستن به جمع دانشجویان در رشته همه گیرشناسی در بلغارستان به دلایل مختلفی باز می گردد. از سویی بلغارستان از سیستم اروپایی آموزش پیروی می کند و طی یک دهه گذشته به بازسازی و ترمیم نظام آموزشی جهت مدرن کردن و تکنولوژیک کردن آن دست زده است. از سوی دیگر اساتید دانشگاه های پزشکی بلغارستان از ایده های دانشجویان با استعداد به شدت حمایت نموده و پس از تحصیل زمینه های فعالیت آنان را فراهم می کنند. در کنار این موارد، بلغارستان امکانات لازم برای تجربه زندگی با کیفیت را برای مهاجران فراهم آورده است. شما می توانید ضمن مطالعه مطالب این مقاله، برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در بلغارستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوران همکار با این موسسه در ارتباط باشید.

معرفی دانشگاه مرتبط با رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

تحصیل همه گیرشناسی در بلغارستان اگرچه در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه پزشکی صوفیه دنبال می شود که دارای رتبه 276 در اروپیا و 863 در جهان است و 4000 نفر دانشجو را هرساله ثبت نام می کند و یا در دانشگاه پزشکی وارنا با رتبه 296 در اروپا و 963 در جهان نیز دنبال می شود، اما یکی از محبوب ترین دانشگاه ها و موسسات علمی در این زمینه در بلغارستان، موسسه Maccabitech است که بازوی تحقیقات اپیدمیولوژیکی و بالینی Maccabi Healthcare Services در KSM است. دانشگاهی که دارای هیئت علمی بیش از 15 دانشمند پژوهشی است که مطالعات در زمینه اپیدمیولوژی، علم داده و تحقیقات خدمات مراقبت های بهداشتی را هدایت می کنند.

راه‌های تحقیقاتی اصلی این دانشگاه طیف گسترده ‌ای از حوزه‌ های درمانی، از جمله بیماری ‌های قلبی عروقی، روماتولوژی، بیماری ‌های التهابی روده، دیابت، پزشکی پیشگیرانه، شرایط تخریب عصبی، درمان سرطان، بیماری ‌های عفونی، سلامت مادر و کودک، پوکی استخوان و موارد دیگر را پوشش می‌ دهند. در Maccabi Healthcare Services، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات بهداشتی غیردولتی غیرانتفاعی در جهان، تحقیقاتی به شدت مبتنی بر داده های الکترونیکی غنی است که بیش از 30 سال و بیش از 4 میلیون پرونده پزشکی را در بر می گیرد. Maccabitech با استفاده از داده های با کیفیت بالا و تجزیه و تحلیل های پیشرفته، به گسترش دانش و افزایش کیفیت مراقبت به اعضای خود اختصاص داده است. تحصیل دندان پزشکی در بلغارستان هم از فرصت های تحصیلی عالی در این کشور است.

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

دلایل زیادی برای انتخاب و حضور در رشته های پزشکی در بلغارستان نظیر همه گیرشناسی و یا داروسازی در بلغارستان  وجود دارد، از جمله اینکه دانشگاه های پزشکی بلغارستان برای دانشجویانی که مایل به تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند، آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهند. دلایل دیگر عبارتند از اینکه هزاران دانشجوی بین المللی در حال حاضر در بلغارستان تحصیل می کنند و بلغارستان به عنوان مکان تحصیلی با شهریه مقرون به صرفه و هزینه های زندگی کم دوره های آموزش زبان انگلیسی به رسمیت شناخته شده در اتحادیه اروپا و بریتانیا است و تشکل های دانشجویی برای حمایت از دانشجویان بین المللی تأسیس کرده است. از طرفی به جهت اینکه از لحاظ جغرافیایی بین یونان و ترکیه قرار دارد، برای سفرهای آخر هفته عالی است.

شیوه درخواست تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

برای برنامه های تحصیلی با دروس تدریس شده به زبان انگلیسی، داوطلبان برای پذیرش باید در آزمون ورودی شامل سوالات چند گزینه ای زیست شناسی و شیمی شرکت کنند. این متقاضیان توسط کمیته تعیین شده توسط هر دانشکده با تجزیه و تحلیل مدارک موجود در پرونده های درخواست ارزیابی می شوند. تحصیل، تکمیل و کسب نمرات (حداقل 62%) در درس زیست شناسی و شیمی در مقطع متوسطه الزامی است. علاوه بر این قبل از پذیرش، انگلیسی زبانان غیر بومی باید مهارت زبان انگلیسی خود را حداقل در سطح B1 با برگزاری آزمون تشخیصی در دانشگاه ثابت کنند. متقاضیانی که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند فقط می توانند از محل های شهریه بهره مند شوند. البته علی رغم این شرایط کلی برخی دانشگاه ها موضوعات خاص خود را دارند.

شیوه درخواست تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

معرفی دانشگاه های رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

دانشگاه پزشکی صوفیه قدیمی ترین موسسه آموزش عالی پزشکی در بلغارستان است. اعلیحضرت زر فردیناند با حکمی در سال 1917 آن را به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه صوفیه تأسیس کرد. دانشگاه پزشکی صوفیه بسیار مورد احترام و رهبر بلامنازع در زمینه آموزش خود در هر 5 زمینه حرفه ای است که برای پنجمین بار رتبه جدید متوالی دانشگاه های این کشور را کسب کرده است. این دانشگاه در هر یک از پنج حوزه تحصیلی رتبه 1 را دارد: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مراقبت های بهداشتی و بهداشت عمومی. این دانشگاه دارای بیش از 6000 دانشجوی داخلی و خارجی (حدود 1600 نفر از خارج از کشور) و بیش از 800 استاد و مدرس است.

از دیگر دانشگاه های پزشکی، دانشگاه وارنا است که سومین دانشگاه بزرگ پزشکی کشور بلغارستان است. دانشگاه پزشکی وارنا یک دانشگاه با تکنولوژی بالا است و بیش از نیم قرن تاریخ و سنت دارد. مدل ‌های کلاسیک تدریس در دانشگاه به خوبی با آخرین فنآوری‌ ها ترکیب شده‌ اند و آموزش آناتومی سه بعدی و سیستمی برای آموزش الکترونیکی مکمل غنی از محتوای الکترونیکی. این دانشگاه به دانشجویان خود محیطی مدرن با فرصت های نامحدود برای توسعه آنها ارائه می دهد. آزمایشگاه ها و محل های آموزشی با فناوری پیشرفته، کتابخانه ای با اتاق های مطالعه الکترونیکی و دسترسی به بهترین پایگاه های اطلاعاتی جهان، امکانات ورزشی مدرن و مربیان حرفه ای فوتبال، والیبال و تنیس، یک سالن تمرین برای گروه راک دانشگاه، یک گروه درام و رقص محلی دارد و از زمان تأسیس 977 دانشجوی خارجی از 45 کشور جهان از دانشگاه پزشکی وارنا فارغ التحصیل شده اند.

در بخش زیر شاهد رشته های مرتبط با همه گیرشناسی در بلغارستان هستید:

رشته های مرتبط با همه گیرشناسی در بلغارستان

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در بلغارستان کار می کند، معمولاً حدود 5450BGN (لو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. بر این مبنا حقوق اپیدمیولوژیست ها در بلغارستان از 2830 BGN (لو) در ماه (حداقل حقوق) تا 8340 BGN (لو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. البته حقوق متوسط ​​5230 BGN (لو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست (ها) کار می کنند کمتر از 5230 BGN (لو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 5230 BGN (لو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 3630 BGN درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 3630 BGN (لو) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 6510 BGN (لو) درآمد دارند.

یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 3220 BGN (لو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 4320 BGN (لو) در ماه درآمد کسب کند که 34 % بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 5610 BGN (لو) در ماه دریافت می کند که 30 % بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این کارمندان مرد اپیدمیولوژیست در بلغارستان به طور متوسط ​​6% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

شما می توانید با مراجعه به مطالب منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سایر اطلاعات موردنیاز برای درباره بلغارستان دست پیدا کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *