مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته همه گیرشناسی در بلاروس

دپارتمان اپیدمیولوژی در بلاروس تنها در بیمارستان شهر سل برگزار می شد. اما امروزه در اکثر شهرها رشته همه گیرشناسی در بلاروس حضور دارد. همین موضوع نشان از ارزش این رشته در بلاروس دارد و اهمیت نظام درمانی بلاروس را نشان می دهد. بنابراین دانشجویانی که پا به بلاروس میگذارند، باید بدانند که از نظر تحصیلی و شغلی، یکی از بهترین کشورها را برای تحصیل رشته همه گیرشناسی انتخاب کرده اند و از سوی دیگر فرصت اقامت پس از تحصیل در دسترس آنان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا مسیرهای مناسب را برای ورود به تحصیل این حوزه از پزشکی پیش پای علاقه مندان مهاجرت بگذارد.

تاریخچه رشته همه گیرشناسی در بلاروس

رشته همه گیرشناسی در بلاروس گرچه در سال 1935 تاسیس شد، اما در سال 1951، این دوره به یک بخش جداگانه سازماندهی شد. تا سال 1969 دوره های اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی به مدت 3 تا 4 ماه در این بخش برگزار می شد. از دسامبر 1969 تا 1986، این بخش توسط دکتر علوم پزشکی، پروفسور N. I. Valvachev، فارغ التحصیل آکادمی پزشکی نظامی لنینگراد اداره می شد. از سال 1973 دوره هایی در بخش های جداگانه اپیدمیولوژی و میکروب شناسی برگزار شد که از دهه 80 در برنامه های آموزشی این گروه رواج بیشتری یافت. طی سال های 1998-2004، کارکنان با متخصصان جوان – مدرسان ارشد موسسه خاننکو و Shmeleva با موفقیت فعالیت های تحقیقاتی و آکادمیک را ترکیب کردند. و از 215 به بعد، دانشجویان دانشگاه های بلاروس در تعدادی از تحقیقات علمی، در توسعه استانداردهای جمهوری بلاروس، هنجارها و قوانین بهداشتی، دستورالعمل های استفاده شرکت می کنند.

امروزه مدرسان این رشته در بلاروس به عنوان کارشناسان، مدیران گروه های کاری، اعضای کمیسیون ها، نه تنها در فعالیت های دانشگاهی، کارهای علمی و پژوهشی، بلکه در تحقق مفهوم توسعه خدمات بهداشتی و اپیدمیولوژیک در کشور مشارکت فعال دارند. اشکال اصلی آموزش سخنرانی ها، بحث های بالینی و سمینارهای عملی در بخش و پایگاه های بالینی، مطالعات موردی، کار با برنامه کامپیوتری WHONET، اپیدمیولوژی AIS، تسلط بر مهارت های عملی، رعایت اصول ایمنی عفونی، تجزیه و تحلیل آماری داده ها است. بررسی ‌های اپیدمیولوژیک و میکروبیولوژیکی، تدوین و دفاع از پایان‌نامه ‌ها، روش‌ های استاندارد عملیات، سخنرانی ها با استفاده از رویکرد مبتنی بر مسئله و تعاملی با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مختلف از جمله مطالب ویدئویی انجام می شود و کارآموزان بر مهارت های عملی خود تسلط پیدا می کنند.

فعالیت های رشته همه گیرشناسی در بلاروس

در مراکز تحقیقاتی و عملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی مرکز ملی تحقیق و توسعه پیشرفته جمهوری بلاروس، طیف وسیعی از مطالعات در زمینه کنترل بیماری ‌های واگیر انجام می ‌شود و در حال حاضر این کارکنان حدود 250 نفر هستند که حدود نیمی از آنها دانشمند هستند. گرایش ها و فعالیت های اصلی تحقیق و توسعه این مراکز عبارتند از: ارتقای سیستم ملی مراقبت بیماری ‌های عفونی، توسعه آماده ‌سازی‌ های تشخیصی بیولوژیکی ایمنی و مولکولی در برابر عوامل عفونت ‌های اصلی، بسط و پیاده سازی در عمل پزشکی آماده سازی های تشخیصی، پزشکی و واکسن به روز، کنترل کیفیت محصولات ایمونوبیولوژیکی، آموزش متخصصین در دوره های مربوطه، مراکز فعال در RRPCEM، مرکز ملی مرجع فلج اطفال، مرکز ملی آنفولانزا و سایر بیماری های حاد تنفسی، مرکز مرجع پایش مقاومت آنتی بیوتیکی، ضدعفونی کننده و ضدعفونی کننده میکروارگانیسم های مهم بالینی. برای انجام این فعالیت ها در بلاروس مراکزی همچون آزمایشگاه مرجع دیفتری، آزمایشگاه ملی سرخک، سازمان های عمومی غیردولتی، انجمن علمی پزشکی بلاروس اپیدمیولوژیست ها، میکروبیولوژیست ها و انگل شناسان و انجمن علمی بلاروس ایمونولوژیست ها و آلرژولوژیست ها فعال شده اند.

شرایط کلی تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلاروس

تحصیل پزشکی و حوزه های درونی آن همچون رشته همه گیرشناسی در بلاروس به زبان انگلیسی یکی از ارزان ترین و بهترین گزینه ها برای دکتر شدن برای بسیاری از دانشجویان خارجی است که در خارج از کشور تحصیل می کنند. آموزش و بهداشت عمومی یکی از اولویت های اصلی سیاست ملی جمهوری بلاروس است، دانشگاه های پزشکی در بلاروس از استاندارد اروپایی پیروی می کنند و مدرک پزشکی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. آموزش پزشکی در بلاروس مبتنی بر فناوری های آموزشی به روز آموزش عالی و متوسطه پزشکی در ترکیب با روش های پیشرفته پزشکی عملی است که متخصصان سلامت را قادر می سازد در بازار بین المللی رقابتی و انعطاف پذیر باشند. تحصیل پزشکی در بلاروس توسط ایالت سازماندهی می شود و از دبیرستان شروع می شود و تا دانشگاه ادامه می یابد که البته 93% توسط دولت تنظیم می شود.

از نظر تعداد کالج ها و دانشگاه های مرتبط با رشته پزشکی باید گفت که 14 کالج پزشکی در بلاروس تخصص های 3 ساله (2 سال و 10 ماه) را به عنوان آموزش متوسطه عمومی ارائه می دهند و تحصیل پزشکی عالی در بلاروس توسط 4 دانشگاه پزشکی دولتی اداره می شود. حتی اگر زبان اصلی آموزش در بلاروس روسیه باقی بماند، برخی از برنامه های پزشکی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در دسترس هستند. برنامه های تحصیل پزشکی در بلاروس 6 ساله طراحی شده است و دانشجویان 3 سال اول علوم پایه مانند آناتومی، بافت شناسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، لاتین و سایر زبان های خارجی، فلسفه را مطالعه می کنند دانش آموزان 4-6 ساله در بیمارستان ها و پلی کلینیک ها هدایت می شوند: بیماری های داخلی و جراحی، زنان و زایمان، بیماری های عفونی، انکولوژی، مغز و اعصاب، اطفال و بسیاری موضوعات دیگر.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در بلاروس

فردی که در بخش بهداشت و پزشکی در بلاروس کار می کند معمولاً حدود 4380BYN (روبل) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین مشاغل مختلف بهداشتی و پزشکی به شدت متفاوت است و از 920 BYN (روبل) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 13100 BYN (روبل) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​4290 BYN در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 4290 BYN (روبل) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 4290 BYN (روبل) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از افرادی که در بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 2340 BYN (روبل) درآمد دارند، در حالی که 75٪ از آنها بیش از 2340 BYN (روبل) درآمد دارند.

به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه ‌کاران و جوانان در همه صنایع و رشته ‌ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36٪ بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند.. با رسیدن به مرز ده سال، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند 14% افزایش می یابد.

در جدول زیر، سطوح حقوقی در بخش بهداشت بلاروس بر اساس مدرک اشاره شده است:

مدرکدرصد درآمد
کارشناسی%24 بیشتر درآمد دارند
کارشناسی ارشد%29 بیشتر درآمد دارند
دکتری%23 بیشتر درآمد دارند

برای آغاز مسیر مهاجرت به بلاروس و حل مسائل مرتبط با پاسپورت و یزای تحصیلی این کشور، می توانید امور خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *