مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا با در نظر گرفتن الزامات و مدارک تحصیلی خوب می توانید موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شوید. همانطور که می دانید کانادا یکی از بزرگ ترین کشورهای مهاجر پدیر است که ایرانیان زیادی نیز در آنجا در حال تحصیل و کار و زندگی هستند. کانادا کشوری است که به تعلیم و تربیت و تحصیل بسیار توجه دارد و از دانشجویان واجد شرایط نیز استقبال می کند و شرایط خوبی را نیز برای آن ها فراهم می کند. شما هم می توانید در صورت تمایل به رشته مهندسی کشاورزی این کشور عالی را انتخاب کنید. تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی در این کشور رایج است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط تحصیل و مهاجرت به این کشور مشاور و راهنمای شماست.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

مهندس کشاورزی چیست؟ یک مهندس کشاورزی دانش مهندسی را با علوم زیستی در زمینه کشاورزی ترکیب می کند تا تولید کشاورزی پایدار را بهبود بخشد. مهندسان کشاورزی در بسیاری از پروژه های متنوع از جمله طراحی ماشین آلات و سازه ها و توسعه روش هایی برای حفظ خاک و آب برای بهبود فرآوری محصولات کشاورزی مشارکت دارند. کانادا در داخل به 2 چیز معروف است، عمدتاً تنوع فرهنگی و استاندارد بالای آموزش. وقتی صحبت از دومی می شود، این کشور به دلیل رشته ها و برنامه های متنوعی که در سطوح مختلف تحصیلی در دانشگاه های کانادا ارائه می دهد، مورد علاقه طبیعی دانشجویان بین المللی است. در میان تمام رشته‌هایی که دانشجویان بین‌المللی را از تمام نقاط جهان به کانادا می‌کشند، مهندسی در کانادا محبوب‌ترین رشته است.

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

با توجه به اینکه اکثر دانشجویان بین المللی رشته مهندسی را انتخاب می کنند، این موضوع در خط مقدم آموزش جهانی در کانادا قرار دارد. یکی از دلایل مهم محبوبیت برنامه های مهندسی در کشور این است که کانادا دارای برخی از بهترین موسسات مهندسی مانند دانشگاه تورنتو و UBC است که در بین 50 کالج مهندسی برتر در جهان قرار دارند. تحصیل در رشته مهندسی در کانادا مزایای خاص خود را دارد. به عنوان یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان، کانادا فرصت های فراوانی را برای فارغ التحصیلان مهندسی فراهم می کند و برای استفاده از بهترین مزیت ها، دانشجویان می توانند مهندسی را از یکی از کالج های متعددی که توسط هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری ABET تایید شده است دنبال کنند.

برترین دانشگاه های کانادا برای مهندسی عبارتند از:

  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه کلگری
  • موسسه فناوری دانشگاه انتاریو
  • دانشگاه رایرسون
  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه غرب
  • دانشگاه کوئینز
  • دانشگاه ویکتوریا

مزایا تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

مزایا تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

بسیاری از کالج ها در کانادا انواع مختلفی از مدارک مهندسی را ارائه می دهند، از مهندسی برق گرفته تا مهندسی شیمی تا تخصص های کمتر شناخته شده مانند مهندسی کشاورزی، مهندسی زیست پزشکی و مهندسی محیط زیست. دانشجویان همچنین می توانند با انجام یک دوره کارشناسی ارشد در کانادا یا حتی تحقیق، تحصیلات عالی را دنبال کنند. کانادا یکی از معدود کشورهایی است که فرصت های شغلی را برای دانشجویانی که از دانشگاه ها یا دانشکده های مهندسی در کانادا فارغ التحصیل شده اند و مدرک کانادایی دریافت کرده اند، ارائه می دهد. دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیل می توانند به مدت 3 سال در کانادا کار کنند. دانشگاه‌های مهندسی در کانادا با مدارک و گواهی‌هایی که در سراسر جهان ارزشمند هستند، از استانداردهای آکادمیک بسیار بالا و کنترل‌های کیفی دقیق پیروی می‌کنند که اطمینان حاصل می‌کند که دانشجویان تحصیلات با کیفیت بالایی دریافت می‌کنند.

شرایط لازم برای تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه های کانادا

در حالی که استانداردهای زندگی و کیفیت آموزش در کانادا از بالاترین سطح در جهان است، هزینه های زندگی و شهریه برای دانشجویان بین المللی به طور کلی کمتر از سایر کشورها است، زیرا اکثر دانشگاه ها توسط دولت تامین می شوند. در حالی که مدارس کانادا برنامه های آنلاین ارائه می دهند، دانش آموزان خارجی همیشه باید قبل از درخواست برای برنامه، شرایط واجد شرایط بودن را بررسی کنند. آنها باید هم الزامات عمومی اجباری برای همه دانشجویان و هم الزامات خاص برنامه مهندسی را برآورده کنند. حداقل، 2نامه مرجع علمی از کالج یا اساتیدی که به شما آموزش داده اند. اگر تجربه کاری دارید، دو توصیه نامه از طرف کارفرما مدیر ارشد که شما را به خوبی می شناسد و می تواند در مورد توانایی های حرفه ای شما نظر دهد.

در لیست زیر شاهد برخی از مدارک لازم برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا می باشید:

  • سوابق تحصیلی دبیرستان
  • نمره قبولی در آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • یک ریز نمرات ارسال کنید که نشان دهد شما مدرک قبلی خود را به پایان رسانده اید
  • آشنایی با کلاس های ریاضی و علوم
  • بیانیه هدف

مراحل تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

مراحل متداول درخواست پذیرش به شرح زیر است. با این حال، الزامات درخواست از موسسه ای به موسسه دیگر تغییر می کند. توصیه می شود از طریق وب سایت رسمی کالج مورد نظر خود بروید و یک چک لیست تهیه کنید، اما ابتدا کالج های برتر کانادا و بهترین دوره ها را برای خود جستجو کنید. برای اطلاعات دقیق با مدارس تماس بگیرید و از وب سایت ها بازدید کنید و سپس بهترین کالج یا دانشگاه ها را بر اساس ترجیحات خود فهرست کنید. در امتحانات ورودی مانند تافل، آیلتس، SAT، GMAT، GRE شرکت کنید. تمام امتحانات تحصیل در خارج از کشور مورد نیاز برای دوره خود را بررسی کنید. برای دانشگاه مهندسی در کانادا که نهایی کرده اید درخواست دهید. برای مصاحبه‌های اسکایپ/تلفنی کالج‌هایی که شما را در فهرست نهایی قرار داده‌اند، حاضر شوید. اگر کالج یا دانشگاه خاصی شما را قبول کرد، برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش مهاجرت تحصیلی به کانادا در چند سال اخیر هستید:

افزایش مهاجرت تحصیلی به کانادا

هزینه تحصیل در رشته مهندسی در کانادا

اکثر دانشجویان کشورهای دیگر در مورد رفتن به کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی سختی می کشند زیرا فکر می کنند این کار بسیار گران خواهد بود. در حالی که هزینه آن بیشتر از هزینه شرکت در یک برنامه محلی است، مزایایی که به دست می آورید باعث می شود قیمت ارزش پول را داشته باشد. کالج های مهندسی در کانادا دوره هایی را با هزینه کمتری نسبت به سایر کشورهایی که به عنوان مرکز بین المللی آموزش مهندسی در نظر گرفته می شوند ارائه می دهند. هزینه می تواند از حدود $7000 تا $20000 (دلار) در سال متغیر باشد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید برنامه های کمک مالی ارائه شده توسط آن دانشگاه ها را بررسی کنید. مدارس ممکن است برای دانش‌آموزان واجد شرایط، گزینه‌های شهریه پایین‌تری، کمک‌های بلاعوض و کمک هزینه تحصیلی، برنامه‌های پرداخت و غیره ارائه دهند.

هزینه تحصیل در کانادا در برخی از دانشگاه ها با هزینه های مهندسی خود در زیر آورده شده است:

نام دانشگاههزینه تحصیل به دلار
دانشگاه مک گیل37054$
دانشگاه تورنتو47020$
دانشگاه بریتیش کلمبیا35418$
دانشگاه آلبرتا در کانادا$25655
دانشگاه مک مستر26834$

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *