مهاجرت تحصیلی چین

رشته مهندسی کشاورزی در چین

رشته مهندسی کشاورزی در چین

برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین دانشگاه های بسیاری وجود دارند که دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل به آن ها مراجعه نمایند. این کشور، کشوری در شرق آسیا است. این کشور با بیش از 1.4 میلیارد نفر جمعیت پرجمعیت ترین کشور جهان است. این کشور از یک افست زمانی استاندارد واحد پیروی می‌کند، حتی با وجود اینکه 5 منطقه زمانی جغرافیایی را در بر می‌گیرد و با 14 کشور مختلف هم مرز است، که پس از روسیه دومین کشور در جهان است.

این کشور با مساحت تقریبی 9.6 میلیون کیلومتر مربع، سومین یا چهارمین کشور بزرگ جهان است. پکن (پایتخت)، چونگ کینگ، شانگهای (بزرگترین شهر) و تیانجین، و 2 منطقه اداری ویژه این کشور هنگ کنگ و ماکائو می باشند. رشته مهندسی کشاورزی در چین موضوعی است که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به آن پرداخته است.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین

رشته مهندسی کشاورزی در چین، رشته مهندسی است که علم و فناوری مهندسی را در تولید و فرآوری کشاورزی به کار می گیرد. تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه های علوم کشاورزی است.

برنامه فعلی از 3 گرایش تشکیل شده است که در نمودار زیر ذکر شده اند:

3 برنامه مهندسی کشاورزی در چیناین برنامه براساس مزایای دانشگاه های مهندسی کشاورزی دراین کشور طراحی شده است. هدف این برنامه پرورش دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی با ذهن جهانی است. تمامی دروس این برنامه توسط قوی ترین تیم هیئت علمی تدریس خواهد شد. پرورش قابلیت عملی در این برنامه با توجه به خواسته ها و ویژگی های دانشجویان خارج از این کشور افزایش یافته است. از ایستگاه های بیرون پردیس استفاده می شود تا از قابلیت های فناوری تولید محصولات کشاورزی و اداره خدمات در مناطق روستایی استفاده شود.

جدول زیر 10 دانشگاه برتر مهندسی کشاورزی در این کشور را به همراه رتبه جهانی آن ها نشان می دهد:

دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه کشاورزی چین379
دانشگاه صنعتی چین جنوبی250
دانشگاه جیانگ نان647
دانشگاه ژجیانگ115
دانشگاه کشاورزی نانجینگ531
دانشگاه شمال غربی A&F – چین613
دانشگاه نانچانگ771
دانشگاه کشاورزی هوآژونگ531
دانشگاه آکادمی علوم چین159
دانشگاه کشاورزی و جنگلداری فوجیان788

دانشگاه کشاورزی چین (CAU) یک دانشگاه دارای رتبه برتر دولتی در این کشور است. CAU همچنین قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی برای کشاورزی در این کشور است. زیرا، ریشه‌های آن به سال 1905 بازمی‌گردد. این دانشگاه دارای 14 کالج و 60 دپارتمان است و 20000 دانشجو در آن حضور دارند که حدود 450 دانشجوی بین‌المللی هستند. این دانشگاه دارای 12 برنامه کارشناسی ارشد و 11 برنامه دکترا را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشگاه به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی و مشاوره شغلی ارائه می دهد. رشته مهندسی کشاورزی در این دانشگاه به طور مداوم رتبه اول را در ارزیابی رشته توسط وزارت آموزش این کشور دارد.

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در چین

مهندس کشاورز متخصصی است که دانش خود را در زمینه زیست شناسی و رشته های مختلف مهندسی، عمدتا مهندسی شیمی، عمران، برق و مکانیک، برای طراحی ماشین آلات مورد استفاده در تولید و فرآوری کشاورزی به کار می گیرد. در حین کار، آن ها وظیفه بهبود شرایط کشاورزی و ایمن سازی محیط را برای تمام جنبه های کشاورزی انجام می دهند. مهندسان کشاورزی تحقیقات و تجزیه و تحلیل عملیات روزانه کشاورزان را انجام می دهند و با فناوری های جدید در تلاش برای بهبود تکنیک های موجود در تولید و فرآوری کشاورزی کار می کنند. بهبود این تکنیک ها اغلب نقش مهمی در کمک به کشاورزان برای استفاده بهتر از زمین و منابع خود ایفا می کند.

حقوق ماهیانه کار در چین برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در چین برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین

هزینه تحصیل در چین در جدول زیر نشان داده شده است:

نوع دانشگاههزینه به دلار
دانشگاه های دولتیبین 2500$ تا 10000$
دانشگاه های خصوصی30000$

متوسط ​​هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بین 2500$ تا 10000$ (دلار) در سال تحصیلی متغیر است. همچنین می توانید چندین برنامه را بدون هزینه تحصیل پیدا کنید. این ها معمولا توسط دانشگاه های کشورهای دیگر به عنوان مثال بریتانیا، آلمان، دانمارک که دارای پردیس در این کشور هستند ارائه می شوند.

دانشگاه های خصوصی معمولا شهریه بالاتری دارند. در حالی که بیشتر دوره ها کمتر از 30000$ (دلار) در سال هزینه دارند، برای برخی از برنامه های MBA می توانید بیش از 40000$ (دلار) در سال پرداخت کنید. هزینه ها در موسسات خصوصی سایر کشورها می تواند حتی بیشتر باشد. به عنوان مثال، دانشگاه نیویورک (NYU) شانگهای، که با همکاری دانشگاه عادی این کشور شرقی شانگهای تأسیس شده است، دارای شهریه بیش از 50000$ (دلار) در سال است.

هزینه زندگی در برخی از شهرهای این کشور در لیست زیر آمده است:

  • پکن یکی از گران ترین شهرها است و برای تامین هزینه های خود بین 1000$ تا 1200$ (دلار) در ماه نیاز دارید.
  • شانگهای و شنژن دومین شهر گران قیمت هستند که در آن بین 850$ تا 1200$ (دلار) در ماه هزینه خواهید کرد.

در سایر شهرهای چین، می توانید با 600$ تا 1000$ (دلار) در ماه مدیریت کنید. اگر در اقامتگاه زندگی می کنید، این مبلغ می تواند شامل محل اقامت نیز باشد. به خاطر داشته باشید که هزینه های زندگی در این کشور بسیار متفاوت است. عواملی مانند شهریه، اعتبار و نوع دانشگاه، وسعت شهر و عادات خرج کردن شما می توانند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش دهند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین

کار حین تحصیل در چین

کار در چین به عنوان یک دانشجوی بین المللی امکان پذیر است. اما این موضوع قبل از سال 2013 امکان پذیر نبود. در آن زمان دانشجویان اجازه کار و تحصیل نداشتند و در نتیجه تعداد دانشجویان بین‌المللی که این کشور را به عنوان مقصد انتخاب می‌کردند، افزایش نمی‌یافت. این امر باعث شد که دولت این کشور این قانون را کنار بگذارد و به دانشجویان اجازه دهد تا به صورت پاره وقت یا در طول تعطیلات کار کنند.

شما باید ویزای تحصیلی در این کشور از نوع X داشته باشید و 2 نوع ویزای دانشجویی وجود دارد که عبارتند از:

  • اولین ویزای x1 است که به دانشجویانی داده می شود که می خواهند بیش از 6 ماه در این کشور تحصیل کنند.
  • نوع دوم، ویزای تحصیلی x2 است که به دانشجویان مبادله ای یا افرادی که بیش از 6 ماه در این کشور نخواهند بود، داده می شود.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور یا سایر کشورهای دیگر دارند مشاوره ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *