مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند تنها در یک دانشگاه به نام دانشگاه کشاورزی ایسلند ارائه می شود که در تمامی مقاطع به دانشجویان ارائه میشود.  بسیاری از مردم فکر می کنند این کشور یک منطقه دور افتاده بدون زندگی و فرهنگ زیاد است، اما این چیزی جزء حقیقت نیست. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، متوجه خواهید شد که این جزیره شمالی یکی از منحصر به فردترین کشورها است. جمعیت این کشور اندک است و تنها 320 هزار نفر مساحت 40 هزار مایل مربع جزیره را خانه خود می نامند. ریکیاویک پایتخت و همچنین بزرگترین شهر کشور است. همچنین حدود 3.2 از جمعیت جزیره را در خود جای داده است. این کشور از فعالیت های آتشفشانی گرفته تا نقاط شدید زمین شناسی، کشوری زیبا است که می تواند به دانشجویان در خارج از کشور تحصیل کند.

تحصیل در این کشور برای برخی می تواند یک چالش باشد. این کشور در بحران مالی سال 2008 به شدت ضربه خورد و در حالی که شرایط اقتصادی آن بهبود یافته است. هنوز در وضعیت قبلی خود نیست. هرچند فرصت هایی وجود دارد. صنعت گردشگری نیز در اینجا رشد کرده است. بسیاری از مردم به تماشای مناظر بی نظیری می روند که این کشور را به یک گنج تبدیل کرده است. با این وجود، در شهر ریکیاویک، شهری مدرن تر، فرصت های فرهنگی عالی و اشتغال بالقوه خواهید یافت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد تا درباره رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، اولین چیزی که باید در نظر بگیرند این است که در کدام دانشگاه درس بخوانند. با جمعیت اندک، تعداد زیادی از مدارس برای انتخاب برای تحصیلات عالی وجود ندارد. بزرگترین دانشگاه حاضر دانشگاه ایسلند است. گزینه دوم دانشگاه ریکیاویک است. هر 2 در پایتخت واقع شده اند و طیف گسترده ای از گزینه های تحصیلی ارائه می دهند که عبارتند از:

  • هنر و علوم انسانی
  • تجارت و اقتصاد
  • علوم و مطالعات بهداشتی

یکی دیگر از گزینه ها دانشگاه آکوریری است. این شهر در آکوریری، شهری در شمال واقع شده است. از دیگر مدارس می توان به دانشگاه کشاورزی ایسلند و دانشگاه بیفروست اشاره کرد. دانشگاه کشاورزی ایسلند یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی است که در زمینه رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند و علوم محیط زیست تخصص دارد.

این دانشگاه مدرک کارشناسی را در زمینه های زیر ارائه می دهد:

  • علوم کشاورزی
  • علوم اسب
  • علوم طبیعت و محیط زیست
  • برنامه ریزی منظر و معماری
  • علوم جنگل
  • زیست شناسی
  • مدیریت بازسازی

همچنین طیف وسیعی از مقاطع تحصیلات تکمیلی در این زمینه ها از جمله دکترا را ارائه می دهد. این دانشگاه در شهر هوانری در این کشور مستقر است و حدود 300 دانشجو دارد.

نمودار زیر نرخ پذیرش این دانشگاه را نشان می دهد:

نرخ پذیرش دانشگاه کشاورزی ایسلند

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

کار فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند، اغلب حول دو موضوع می چرخد که در نمودار زیر اشاره شده است:

کار فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در ایسلندآن ها ممکن است مجبور شوند در صورت کاشت بیش از حد زمین از مواد معدنی ضروری، بارور بودن زمین را بیاموزند، راهی برای آبیاری محصولات بدون تخلیه منابع آب پیدا کنند یا روش هایی برای کشت بیشتر محصولات در مناطق کوچک تر از زمین ایجاد کنند.

اولین کاری که شما به عنوان یک مهندس کشاورزی انجام می دهید این است که مشکل را بررسی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید محصول را بررسی کنید که خوب رشد کرده است اما در حال حاضر شکست خورده است حتی اگر کشاورز چیزی را تغییر نداده باشد. شما عوامل موثر مانند فرسایش، کیفیت بذر و کاهش مواد معدنی را بررسی خواهید کرد. شما سیستم آبیاری را تجزیه و تحلیل می کنید تا ببینید آیا نیاز به تغییر دارد یا آب آلوده شده است. وظیفه شما به عنوان مهندس کشاورزی این است که دریابید چه عواملی باعث این مشکل می شوند و راه هایی برای حل آن بیابید.

برای انجام این کار، باید موارد زیر را درک کنید:

  • هیدراتاسیون
  • زیست شناسی
  • کشاورزی
  • مجموعه ای از سیستم های مهندسی

حقوق ماهیانه کار در ایسلند برای مهندسان کشاورزی در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترحقوق ماهیانه به کرون ایسلند
کمترین269000ISK
متوسط585000ISK
بیشترین930000ISK

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ایسلند

هزینه تحصیل در ایسلند

هزینه تحصیل در ایسلند می تواند از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت باشد. در مدارسی که هزینه دریافت می کنند، هزینه ها بسیار کمتر از ایالات متحده یا انگلستان است.

جدول زیر شهریه دانشجویان کشورهای EEA، اتحادیه اروپا و سوئیس را نشان داده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسی3000€
تحصیلات تکمیلی7000€

دانشجویانی که از کشورهای دیگر هستند می توانند انتظار داشته باشند که سالانه بیش از 5000€ یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی و تقریبا همان میزان بومی برای تحصیلات تکمیلی هزینه کنند. دکترا در این کشور شهریه ندارند. در واقع، آن ها مشاغل با حقوق دارند. بسیاری از مدارس برای کارکنان دکترا خود حقوق رقابتی ارائه می دهند. در مورد بورسیه ها، باید گفت که توسط مدارس جداگانه و توسط شوراهای تحقیقاتی ارائه می شود. از جمله مهم ترین آن ها می توان به بورسیه تحصیلی ایسلند برای مقطع دکترا و بورسیه های متعدد دانشگاه ایسلند اشاره کرد.

کار حین تحصیل در ایسلند

بسیاری از دانشجویان در این کشور برای کمک به تأمین هزینه های زندگی مشاغل پاره وقت کار می کنند. در واقع مشاغل نیمه وقت تشویق می شود زیرا کارگران ماهر بیشتری در این کشور تقاضا دارند. این مشاغل به صورت پاره وقت برای دانشجویانی که در برنامه دانشگاه ثبت نام کرده اند در دسترس است و می تواند ثابت کند که مدام مدرک خود را دنبال می کنند.دانشجویان اتحادیه اروپا برای کار در ایسلند نیازی به مجوز کار ندارند و دانشجویان سایر کشورها می توانند به کار گرفته شوند مادامی که دارای وضعیت اقامت مستند باشند که معمولا هر سال تمدید می شود.

دانشجویان باید بسیار فعال و هوشیار باشند. زیرا، مشاغل در این کشور به طور مداوم در چندین سیستم تبلیغ می شود. میانگین حقوق در این کشور برای مشاغل اساسی در سوپر مارکت ها، فروشگاه ها، رستوران ها و بسیاری از مشاغل خدمات خانگی از 20000ISK و 30000ISK (کرون) متغیر است. متقاضیان عزیز جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به ایسلند می توانند با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از اطلاعات آن ها بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *