مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند

رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند یکی از برترین برنامه های تحصیلی در شاخه مهندسی بوده و به دلیل بازار کار عالی این رشته مورد توجه قرار گرفته است. تاریخ این کشور واقع در حومه شمال غربی اروپا، طولانی و پیچیده است. اولین قبایل بزرگی که در این جزیره مستقر شدند به نام سلت ها شناخته می شدند. آداب و رسوم، اسطوره ها و زبان این مردم هنوز برای شهروندان این کشور امروزی بسیار مهم است. در حالی که گئل ایرلندی هنوز یک زبان رسمی است و همراه با زبان انگلیسی، در هر خیابان و سایر علائم رسمی در ملاء عام آراسته است، تنها توسط اقلیتی صحبت می شود. زیرا امروزه همه مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

این کشور یکی از مقاصد تحصیلی برتر در خارج از کشور است. جای تعجب نیست که این کشور دارای دانشگاه های معتبر جهانی است که دانشجویان بین المللی را به دنبال برنامه های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و کارشناسی می کشاند. علیرغم جزیره ای کوچ ، دولت این کشور سالانه 870 میلیون€ (یورو) برای تحقیق در آموزش عالی ارائه می دهد. برای تشویق دانشجویان بین المللی دولت این کشور نیز بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. این کشور دارای 9 دانشگاه معتبر و حدود 15 موسسه فناوری است که هر ساله فرصتی برای تحصیل در این کشور برای بیش از 35000 دانشجو فراهم می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی و بررسی بازار کار این رشته پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند

این کشور میزبان تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان است. برخی از زمینه های کلیدی که دانشگاه های این کشور در آن تخصص دارند عبارتند از:

رشته های کلیدی در ایرلنددر سراسر این کشور، دانشگاه و موسسه فناوری بسیاری وجود دارد که می توانید برای آن ها درخواست دهید. اخذ کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این کشور یک تجربه عالی برای پیشرفت حرفه ای شما است. اما گران تر از سایر نقاط اروپا است. البته میزان پرداخت نهایی شما به عوامل زیادی بستگی دارد.

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند عبارتند از:

  • موسسه فناوری لیمریک
  • موسسه فناوری گالوی مایو
  • موسسه فناوری Tralee

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در ایرلند دارای شهرت عالی در صنعت هستند و این فرصت را دارند که در منطقه ماشین آلات کشاورزی در این کشور و در سطح بین المللی کار کنند. این دوره توسط موسسه مهندسان کشاورزی این کشور و مهندسان این کشور معتبر است. دانشجویان در کارگاه های پیشرفته مهندسی کشاورزی، سالن ماشین آلات، آزمایشگاه های علوم، آزمایشگاه های کامپیوتر و الکترونیک، آزمایشگاه مهندسی مکانیک، ماشین آلات و مغازه های جوشکاری و گاراژ واحد های برق کار می کنند.

مهندسان کشاورزی در صنایع مهندسی کشاورزی در زمینه های تولید، نگهداری و اصلاح تجهیزات کشاورزی به کار گرفته می شوند. آن ها در فروش، خدمات، نصب و نمایش تجهیزات کشاورزی و واردات و توزیع این تجهیزات مشغول به کار هستند. فارغ التحصیلان دوره کشاورزی با تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی، نمایندگان و شرکت های فروش و با شرکت های پیمانکاری مزرعه استخدام می شوند. برخی از فارغ التحصیلان دوره کشاورزی خود اشتغالی می شوند.

حقوق ماهیانه کار در ایرلند برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیربررسی شده است:

حقوق ماهیانه کار در ایرلند برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل در ایرلند

در این کشور، مدرک کارشناسی برای شهروندان این کشور، کشورهای اتحادیه اروپا/EEA و سوئیس رایگان است. هزینه ها توسط اداره آموزش عالی (HEA) تامین می شود. توجه داشته باشید که همه دوره های کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه های دولتی رایگان نمی باشد.

هزینه تحصیل در ایرلند برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/EEA در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به یورو
کارشناسیبین 9850€ تا 55000€
کارشناسی ارشد و دکترابین 9950€ تا 35000€

همه دانشجویان بین المللی اعم از شهروندان اتحادیه اروپا/EEA و غیر اتحادیه اروپا/EEA باید مبلغ 3000€ (یورو) در سال هزینه خدمات دانشجویی، مانند ثبت نام در امتحانات و حمایت از باشگاه ها و جوامع، پرداخت کنند. این هزینه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و هر سال می تواند تغییر کند. دانشکده های خصوصی در این کشور در مقایسه با کالج ها  دانشگاه های دولتی شهریه بیشتری دریافت می کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه ها، موسسات و کالج های خصوصی از 9000€ تا 35000€ (یورو) در سال متغیر است.

با این حال، همه دانشجویانی که در هر یک از کالج ها پذیرش می گیرند هزینه شهریه و همچنین هزینه زندگی را پرداخت نمی کنند. در حالی که برخی از موسسات و کالج های خصوصی هزینه بسیار بالایی دارند ، ادامه تحصیل در کشورهایی گران قیمت دشوار است. ظاهرا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان به عنوان نعمتی برای دنبال کردن رویایی به نظر می رسد. دولت این کشور بورسیه های متعددی را برای دانشجویان اتباع خارجی، به غیر از دانشجویان محل ، برای ارتقای آموزش عالی ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی برای فارغ التحصیلی، تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و برنامه های تحقیقاتی به همه دانشجویان از 161 کشور ارائه می شود.

کار حین تحصیل در ایرلند

دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل تمام وقت به مدت حداقل 1 سال در دوره ای که منجر به مدرک تحصیلی می شود که توسط اداره آموزش و پرورش این کشور شناخته شده است و در حال حاضر برای کار در ایرلند نیازی به مجوز کار ندارند. دانشجویانی که دارای مجوز تمبر مهاجرت 2 معتبر هستند، می توانند 40 ساعت در هفته فقط در ماه های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر و از 15 دسامبر تا 15 ژانویه کار کنند. در سایر مواقع دانشجویانی که دارای مجوز مهاجرت تمبر 2 هستند به 20 ساعت کار در هفته محدود می شوند. مجوز کار با انقضای اجازه مهاجرت دانشجویان تمبر 2 متوقف می شود.

دانش آموزان برنامه های مقطع تحصیلی می توانند در مواقع زیر کار معمولی را انجام دهند:

  • ثبت نام در یک برنامه شناخته شده منجر به صلاحیت شناخته شده توسط وزیر آموزش و مهارت
  • شرکت در یک برنامه آموزشی تمام وقت
  • انجام مطالعه روزانه حداقل 15 ساعت
  • دریافت شهریه، بین ساعات 8 صبح تا 6 بعد از ظهر در هفته برای حداقل 25 هفته در سال
  • در برنامه ای به مدت حداقل 1 سال

چنانچه علاقه مند به تحصیل در این کشور هستید، برای بررسی شرایط تحصیل در این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *