مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا یکی از شاخه های مهندسی بوده که به دلیل کیفیت آموزشی رشته مهندسی در این کشور همواره مورد توجه است. گنجینه های تاریخی و غذاهای باشکوه این کشور همچنان برای قرن ها گردشگران را به خود جذب می کند. از دولومیت های پوشیده از برف در شمال گرفته تا فرهنگ دریایی گرم دریایی جنوب، مناطق این کشور متنوع و هیجان انگیز است. برای دانشجوی بین المللی که به دنبال تحصیل در سطح جهانی اما مقرون به صرفه است. با طیف گسترده ای از فعالیت های اجتماعی و تفریحی، تعداد کمی از کشورها به اندازه این کشور یک انتخاب هیجان انگیز هستند.

اهمیت فرهنگی این کشور به دوران باستان باز می گردد و گذشته در هر گوشه خیابان به استقبال دانشجویان تاریخ و باستان شناسی می رود. برای بسیاری، رم هنوز شهر ابدی است، مرکز امپراتوری که  حدود 2000 سال پیش  از بریتانیای بارانی تا بیابان های سوریه امتداد داشت. در اوج خود، مصر، بخش اعظم شمال آفریقا و تقریبا تمام قاره اروپا را نیز در بر می گرفت. آثار تاریخی روم باستان این کشور، هرچند باشکوه هستند. تنها بخشی از داستان را بیان می کنند. رنسانس قرن چهاردهم تا هفدهم در این کشور به عنوان رنسانس شروع شد و باعث ایجاد نوآوری و انقلاب در هنر، معماری، فلسفه، دین و علوم در سراسر اروپا شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

این کشور ثابت کرده است که یکی از گزینه های برتر برای تحصیل در خارج از کشور است. این رویکرد مترقی در جهت اصلاحات آموزشی دارد که به زودی به مرکز آموزش تبدیل می شود. به غیر از این، تحصیل را با هزینه های مقرون به صرفه همراه با فرصت های بورسیه ارائه می دهد. دانشگاه های آن در رتبه بندی QS World عملکرد خوبی داشته اند. این باعث می شود که برای دانشجویان بین المللی نیز انتخاب خوبی در مهندسی در این کشور باشد.

برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا دانشگاه های زیر توصیه می شوند:

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه ناپل فدریکو II
  • دانشگاه باری
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه پارما
  • دانشگاه پروجا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه توسکیا

جدول زیر رتبه جهانی دانشگاه های مهندسی کشاورزی را برای این کشور نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه بولونیا112
دانشگاه میلان164
دانشگاه ناپل فدریکو II192
دانشگاه باری378
دانشگاه پادوا114
دانشگاه تورین217
دانشگاه پارما557
دانشگاه پروجا316
دانشگاه فلورانس235
دانشگاه توسکیا885

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در ایتالیا، که گاهی اوقات به عنوان مهندسین منابع طبیعی نیز شناخته می شوند، از اصول مهندسی علم و فناوری و همچنین دانش شیوه های کشاورزی برای حل مشکلات مربوط به تولید پایدار کشاورزی، تأثیرات زیست محیطی کشاورزی فشرده و مدیریت کشاورزی پس از برداشت استفاده می کنند. محصولات آن ها موجودات زنده و منابع حیات بخش را به گونه ای مدیریت می کنند که با استفاده از مهارت های مهندسی مکانیکی، عمران و الکترونیک از آن ها محافظت کرده و آن ها را حفظ کنند.

آن ها تجهیزات، ساختمان ها و سدها را طراحی می کنند که می توانند از محیط و منابع به طور مثرتری استفاده کنند و در عین حال از تجدیدپذیری و پایداری آن ها اطمینان حاصل کنند. برخی در زمینه هایی مانند جنگلداری، فرآوری مواد غذایی، توسعه شهری و روستایی، طراحی و ساخت ماشین آلات کشاورزی تمرین می کنند.

مهندسان کشاورزی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را طراحی کرده و روش هایی را برای بهبود تولید، پردازش و توزیع مواد غذایی و سایر محصولات کشاورزی توسعه می دهند. آن ها در حفاظت و مدیریت منابع انرژی، خاک و آب نقش دارند. این مهندسان ابزارهایی را برای مطالعه تأثیر نور، رطوبت و دما بر گیاهان و حیوانات طراحی و استفاده می کنند. آن ها همچنین سازه هایی برای ذخیره محصولات و پناهگاه حیوانات طراحی می کنند. برخی در دانشگاه ها و دانشگاه های فناوری تدریس می کنند.

حقوق کار در ایتالیا برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق کار در ایتالیا برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

در این کشور 2 نوع دانشگاه وجود دارد:

انواع دانشگاه های ایتالیاجدول زیر هزینه تحصیل را در دانشگاه ها نشان می دهد:

نوع دانشگاههزینه تحصیل به یورو
دانشگاه های دولتیبین 0€ تا 5000€ (یورو)
دانشگاه های خصوصیبین 3000€ تا 35000€ (یورو)

دانشگاه های دولتی در این کشور شهریه خود را براساس رشته و نوع مدرک یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تعیین می کنند. اگر دانشجویی خارج از اتحادیه اروپا/EEA باشد، برخی از برنامه های تحصیلی می توانند شهریه بسیار بالاتری را طلب کنند. دانشگاه های خصوصی در این کشور معمولا شهریه بالاتری را در مقایسه با دانشگاه های دولتی دریافت می کنند و اکثر آن ها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا/EEA هزینه های یکسانی دارند. هزینه های کل زندگی دانشجویان بین المللی در این کشور بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه متغیر است. زندگی در این کشور یک تجربه عالی است. اما به خاطر داشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید، در مقایسه با سایر شهرهای این کشور گران تر هستند.

میانگین هزینه اقامت در ایتالیا دانشجویان در این شهرهای دانشجویی در این کشور در جدول زیر بررسی شده است:

نام شهرهزینه به یورو
بولونیابین 750€ تا 1100€
فلورانسبین 850€ تا 1300
میلان و رمبین 3000€ تا 35000€ (یورو)

کار حین تحصیل در ایتالیا

دانشجویان بین المللی که از اتباع اتحادیه اروپا هستند حق دارند در کنار تحصیل در ایتالیا کار کنند. اما نباید در طول دوره های مطالعه بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. با این حال، ممکن است در طول تعطیلات ساعت های بیشتری را به خود اختصاص دهید. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در صورت اخذ مجوز کار، که مستلزم پیشنهاد کار از یک کارفرمای ایتالیایی است، ممکن است در طول تحصیل کار کنند. این فرآیند کمی پیچیده است.

زمان پردازش در مناطق مختلف متفاوت است. اما به طور متوسط حدود 2 ماه است. دانشجویان بین المللی که از خارج از اتحادیه اروپا می آیند نباید امیدوار به یافتن شغل بلافاصله پس از ورود به این کشور داشته باشند، آن ها باید بر عادت به زندگی جدید خود در این کشور متمرکز شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی یا سایر نقاط جهان اطلاعات بسیاری دارند و با تماس به این موسسه می توانید از این اطلاعات بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *