مهاجرت تحصیلی آرژانتین

رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین با توجه به موقعیت جغرافیایی که این کشور دارد، یکی از بهترین گزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی است. این کشور، کشوری غنی است که در جنوبی ترین منطقه قاره آمریکا واقع شده است. این شهر به دلیل فرهنگ رنگارنگ و پر جنب و جوش خود شناخته شده است که همچنان گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می کند. به غیر از بازدیدکنندگان چشم باز، دانشجویان بین المللی نیز به سواحل این کشور راه یافته اند.  این کشور قسمت اعظم مخروط جنوبی را با شیلی در غرب دارد و همچنین از شمال با بولیوی و پاراگوئه، از شمال شرقی با برزیل از شرق با اروگوئه و اقیانوس اطلس جنوبی و از جنوب با گذرگاه دریک هم مرز است.

مساحت این کشور 2780400 کیلومتر مربع است. به طوری که، آن را بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان می کند. این کشور پس از برزیل دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی، چهارمین کشور بزرگ قاره آمریکا و هشتمین کشور بزرگ جهان است. این کشور به 23 استان و یک شهر خودمختار تقسیم می شوند، که پایتخت فدرال و بزرگترین شهر کشور بوئنوس آیرس است. هرکدام از استان ها و پایتخت قانون اساسی خود را دارند. اما تحت نظام فدرال وجود دارد. این کشور مدعی حاکمیت بر بخشی از قطب جنوب، جزایر فالکلند و جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه مقاله به معرفی دانشگاه ها و برنامه های رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین پرداخته است.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین عبارتند از:

  • دانشگاه بوینس آیرس
  • دانشگاه ملی لا پلاتا

جدول زیر رتبه آنها را در سطح جهان و در بین دانشگاه های علوم کشاورزی نشان می دهد:

دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کشاورزی
دانشگاه بوینس آیرس378123
دانشگاه ملی لا پلاتا639222

این رشته در تمامی مقاطع تحصیلی در این کشور تدریس می شود. مدرک کارشناسی به دانشجویانی داده می شود که شرایط لازم را که دانشگاه آنها در آن تحصیل می کنند، برآورده کنند. الزامات شامل 3 تا 7 سال تمرکز بر موضوعی است که معمولا به عنوان اصلی یا تمرکز نامیده می شود. دانشجویانی که علاقه مند به کار در محیط مزرعه هستند، ممکن است بخواهند در زمینه علوم و مهندسی کشاورزی تحصیل کنند.

تمرکزهای مختلفی برای مطالعه مانند تجارت باغبانی، مدیریت منابع طبیعی و مدیریت سیستم های کشاورزی وجود دارد. مقطع کارشناسی ارشد مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد است. شخص باید قبلا دارای مدرک کارشناسی برای درخواست برنامه کارشناسی ارشد باشد. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد مستلزم آن است که دانشجویان پایان نامه کارشناسی ارشد یا مقاله تحقیقاتی خود را تکمیل کنند. علم کشاورزی حوزه وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد و می توان در مدارس سراسر جهان کلاس های آموزشی را در این زمینه گذراند.

موضوعات شامل:

  • علم غذا
  • کشاورزی
  • فناوری جنگل
  • زیست محیطی
  • دامپزشکی
  • مهندسی بیولوژیکی
  • فناوری حیات وحش
  • علم محصول

آمریکای جنوبی که گستره وسیعی از کشورها و سرزمین های جزیره ای را در بر می گیرد، خانه بسیاری از کشورهای اسپانیایی زبان است. در این کشور، دانشجویان می توانند به معنای واقعی کلمه در راه رفتن به کلاس درس قدم بردارند و فرهنگ جوامع باستانی را جذب کنند.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتین مشکلات فنی را حل می کنند که بر کارایی و تولید کشاورزی تأثیر می گذارد. آنها می توانند در زمینه های مختلف کار می کنند، که در نمودار زیر نشان داده شده است:

نمودار مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در آرژانتینمهندسان کشاورزی دانش خود را در زمینه علوم و مهندسی بیولوژیکی برای بهبود منبع تغذیه، ماشین آلات کشاورزی، آبیاری، مسائل مربوط به آلودگی، سازه های ساختمان، پردازش غذا، حفاظت از خاک و آب و موارد دیگر ترکیب می کنند. مهندسان کشاورزی در حال تحقیق، ارائه مشاوره و توسعه فناوری ها و تکنیک های مهندسی هستند که در تولید کشاورزی و مدیریت منابع طبیعی استفاده می شود. آنها از مهارت ها و دانش مهندسی خود برای ارزیابی و حل مسائل زیست محیطی مانند تولید پایدار کشاورزی استفاده می کنند. آنها همچنین باید گزارش هایی بنویسند و ممکن است نیاز داشته باشند با طیف وسیعی از مردم از جمله عموم مردم، افرادی که در صنعت کشاورزی، ادارات دولتی و سایر متخصصان ارتباط برقرار کرده و به آنها اطلاع دهند.

حقوق ماهیانه کار در آرژانتین برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در آرژانتین برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل و زندگی در آرژانتین

این کشور، کشوری در نیمه جنوبی آمریکای جنوبی است. تحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی رایگان است. اما دانشگاه های خصوصی و تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی رایگان نمی باشد.

جدول زیر هزینه تحصیل در آرژانتین را نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلار
دانشگاه های خصوصی 3000$ الی 20000$
تحصیلات تکمیلی 2300$ الی 27000$

مانند بیشتر دانشگاه های دولتی در این کشور، شهریه دانشگاه بوینس آیرس برای دانشجویان کارشناسی داخلی و خارجی رایگان است. به این ترتیب، بسیاری از دانشجویان بین المللی را جذب کرده است. به طوری که، 4% از کل جمعیت را تشکیل می دهند. دانشجویان بین المللی که مایل به گذراندن دوره های کارشناسی در این کشور هستند باید گواهینامه تحصیلات متوسطه را ارائه دهند. کسانی که بیش از 25 سال سن دارند  و بدون داشتن گواهینامه دیپلم ممکن است تحت شرایط خاصی در دانشگاه های این کشور پذیرفته شوند.

بیشتر هزینه زندگی در آرژانتین که شامل موارد زیر است، حدود 50% تا 60% کمتر از آمریکا می باشد:

  • مواد غذایی
  • اتصال به اینترنت
  • غذاهای رستوران
  • رفتن به سینما

اگر مکانی برای اقامت اجاره می کنید، اجاره آپارتمان در سراسر این کشور به طور متوسط ​​75% ارزان تر از هزینه ای است که در کشور خود پرداخت می کنید. به دلیل نوسانات گسترده پزو، املاک این کشور اغلب بر حسب دلار آمریکا ارزیابی و فروخته می شود. اگر قصد خرید مکانی برای بازنشستگی خود را دارید، بهترین معاملات مربوط به خانه ها در خارج از کلان شهرهای اصلی یافت می شود. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان درباره تحصیل و اعزام دانشجو به آرژانتین یا سایر کشورهای جهان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *