مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان

رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان

یکی از برنامه های پرکاربرد در جهان رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان بوده که دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا خواهان تحصیل این برنامه می باشند. این کشور، در ساحل غربی دریای خزر و در انتهای جنوب شرقی قفقاز واقع شده است. این منطقه یک کشور کوهستانی است و تنها حدود 7% آن را زمین های قابل کشت تشکیل می دهند. دره رودخانه کورا بزرگترین منطقه کشاورزی این منطقه است. این کشور در مقایسه با کشورهای اروپای شرقی و کشورهای مستقل مشترک المنافع، به سطح بالایی از توسعه انسانی، توسعه اقتصادی و سواد و همچنین نرخ بیکاری پایینی دست یافته است.

این کشور بزرگترین کشور در منطقه قفقاز است و روسیه را در شمال، گرجستان را در شمال غربی، ارمنستان را در شمال و غرب و ایران را در جنوب قرار می دهد. دریای خزر را در شرق لمس می کند. با وجود اینکه، تورم در سال 2007 به 16.6% رسید و منجر به گمانه زنی شد که بخش سریع انرژی این کشور حبابی ایجاد کرد. تورم مزمن در اوایل این دهه بررسی شد و منجر به انتشار یک ارز جدید، منات شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امر تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان می تواند کمک ویژه ای به متقاضیان کند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان

سالانه بیش از 5000 دانشجوی بین المللی برای تحصیلات عالی به این کشور مهاجرت می کنند. دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجان
  • دانشگاه ایالتی لنکران
  • دانشگاه دولتی نخجوان

جدول زیر مقاطعی که دانشگاه های بالا ارائه می دهند، را نشان داده است:

نام دانشگاهمقاطع ارائه شده
دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجانکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
دانشگاه ایالتی لنکرانکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
دانشگاه دولتی نخجوانکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

هدف دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجان توسعه دانش، مهارت ها و عادات سیستماتیک، متخصصان رقابتی کشاورزی با تفکر مدرن است. این دانشگاه در شهر باستانی گنجه، زادگاه نظامی گنجوی شاعر و اندیشمند بزرگ این کشور، پایتخت جوانان اروپا در سال 2016 و پایتخت فرهنگی کشورهای مشترک المنافع (CIS) 2017 واقع شده است. گنجا در حالی که هنوز تاریخ بزرگ خود را حفظ می کند، شهری مدرن شده است. این دانشگاه در سال 1920 به عنوان یک دانشکده تاسیس شد و در سال 1929 به یک موسسه آموزش عالی مستقل تبدیل شد. این دانشگاه تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و بسیاری از فرصت های تحقیقاتی ارائه می دهد

سیستم آموزشی دانشگاه شامل:

  • زراعت
  • علوم خاک و شیمی
  • دامپزشکی
  • مهندسی باغ وحش
  • مهندسی
  • فناوری کشاورزی
  • اقتصاد کشاورزی
  • دانشکده های کشاورزی و مدیریت
  • بخش آموزش مکاتبات
  • مرکز آموزش کارشناسی ارشد

جدول زیر دوره های تحصیلی و طول دوره ها را نشان می دهد:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا2 سال

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان

رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان، حوزه مهندسی مربوط به طراحی، ساخت و بهسازی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی است. درواقع، مهندسان کشاورزی فناوری را با کشاورزی ادغام می کنند. به عنوان مثال، آن ها تجهیزات کشاورزی جدید و بهبودیافته ای را طراحی می کنند که ممکن است کارآمدتر کار کند یا کارهای جدیدی را انجام دهد. آنها زیرساخت های کشاورزی مانند سدها، مخازن آب، انبارها و سایر سازه ها را طراحی و ایجاد می کنند. آن ها همچنین ممکن است به مهندسی راه حل هایی برای کنترل آلودگی در مزارع بزرگ کمک کنند.

برخی از مهندسان کشاورزی در حال توسعه انواع جدیدی از سوخت های زیستی از منابع غیر غذایی مانند جلبک ها و زباله های کشاورزی هستند. چنین سوخت هایی می توانند از نظر اقتصادی و پایدار جایگزین بنزین شوند بدون این که عرضه مواد غذایی به خطر بیفتد. در حالی که مهندسان کشاورزی ممکن است تخصص هایی را توسعه دهند، اکثر آنها در فعالیت های اصلی خاصی مشارکت دارند. به عنوان مثال، اکثر متخصصان ماشین آلات، تجهیزات و قطعات کشاورزی را طراحی و آزمایش می کنند. آنها همچنین ممکن است ساختارهای ذخیره مواد غذایی و کارخانه های پردازش غذا را طراحی کنند. برخی ممکن است مسکن و محیطی برای دام طراحی کنند.

حقوق ماهیانه کار در آذربایجان برای مهندسی کشاورزی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در آذربایجان برای مهندسی کشاورزی

هزینه تحصیل و زندگی در آذربایجان

هزینه تحصیل در آذربایجان در نمودار زیر نشان داده شده است:

نمودار هزینه تحصیل در آذربایجانهزینه زندگی در آذربایجان در مقایسه با بسیاری از شهرهای روسیه و همچنین بسیاری از مناطق همسایگان خاورمیانه ای آن بالا است. اما هزینه زندگی هنوز پایین تر از بسیاری از کشورهای دیگر مانند ایتالیا است. میانگین هزینه زندگی در این کشور بدون احتساب اجاره بها باید حدود 440$ (دلار) باشد. اجاره معمولا به عنوان هزینه جداگانه در نظر گرفته می شود. این کشور بورسیه های زیادی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بورسیه کامل دولت این کشور برای جنبش عدم تعهد، طرح اصلی برای دانشجویان بین المللی است که توسط دولت این کشور ارائه می شود. دانشگاه های این کشور همانند کشورهای دیگر نیز در ارائه کمک های مالی به دانشجویان بین المللی عقب نمانده اند.

ویزای تحصیلی آذربایجان

روند اخذ ویزای دانشجویی آذربایجان نسبتا استاندارد و بدون عارضه است که نشان دهنده فرهنگ استقبال از این کشور است. به دانشجویان اجازه اقامت موقت به همراه ویزای تحصیلی داده می شود. این مجوز برای مدت زمان برنامه تحصیلی شما معتبر است. شما می توانید برای دریافت ویزای دانشجویی در نزدیکترین سفارت این کشور اقدام کنید.

شما باید برخی از اسناد پشتیبانی را ارائه دهید مانند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • 2 عکس پاسپورت
  • گذرنامه تو
  • فتوکپی صفحات سند شناسایی
  • گواهی پزشکی (نشان می دهد که شما مناسب و سالم هستید)
  • بیمه درمانی (برای مدت اقامت شما در آذربایجان)
  • قرارداد اجاره نامه محضری
  • کپی شناسنامه صاحبخانه که ثابت می کند شهروند آذربایجان است.

مونتاژ همه این اسناد به آن اندازه که به نظر می رسد سخت نیست. دانشگاه شما به شما کمک می کند تا مکانی برای اجاره پیدا کنید و مدارک آذربایجانی زبان را جمع آوری کنید. اگر به دنبال کشوری هستید که بتوانید از تحصیلات با کیفیت و مقرون به صرفه برخوردار شوید، این کشور ایده خوبی است. جهت مشاوره برای تحصیل در این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *