مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک نیز جزء رشته های علوم کامپیوتر است که در دانشگاه های این کشور برای متقاضیان برنامه هایی را فراهم نموده است. مکزیک دارای مراکز تحقیقاتی مختلفی در نقاط مختلف است. این مراکز بیشتر بر روی بخش های تحقیقاتی و مطالعه مقطع کارشناسی ارشد و حتی دکترا بنا نهاده شده اند. امروز مکزیک نیز مانند سایر کشورهای جهان دچار تحولات تغییرات تکنولوژی گشته و در بازار کار خود نیاز بیشتری به رشته مهندسی کامپیوتر و سایر رشته های علوم کامپیوتر دارد.

با داشتن تسلط به زبان اسپانیایی و انگلیسی می توانید فرصت های کاری خوبی پس از تحصیل در مکزیک داشته باشید. البته توجه داشته باشید که قبل از اقدام درباره دوره و موسسه مورد نظر به خوبی تحقیق کنید چرا که موسسات زیادی هستند که کیفیت لازم را ندارند. استفاده از مشاوره و صحبت با تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای هر گونه اقدامی برای مهاجرت خالی از لطف نیست.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

با داشتن شرایط تحصیل در مکزیک و شرایط زندگی در این کشور می توانید دوره های مناسبی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در مکزیک پیدا کنید. دوره های دکترا در مکزیک نیز ارائه می شوند. اما در رشته مهندسی کامپیوتر نمی تواند آنچنان چیزی به شما اضافه کند. طبق تجربه دانشجویان در مکزیک، دوره های دکترای رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. لذا پیشنهاد می شود برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دکترا این کشور را انتخاب نکنید. برخی از معادل های برنامه علوم کامپیوتر در مکزیک شامل مهندسی سیستم، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر و مهندسی فناوری است. موسسات و مراکز مختلفی در مکزیک برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر وجود دارد.

در اینجا برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک معرفی شده است:

ردیفنام دانشگاه
1موسسه فناوری و مطالعات عالی مونتری (ITESM)
2دانشگاه ملی خودمختار ایالت مکزیک (UNAM)
3موسسه ملی پلی تکنیک مکزیک
4مرکز تحقیقات CIMAT
5دانشگاه ملی نوئوو لئون
6مرکز تحقیقاتی CINVESTAV
7مرکز تحقیقاتی IIMAS-UNAM
8مرکز تحقیقاتی CIMAT
9مرکز آموزش فنی و عالی ستیس

توجه داشته باشید که با تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور تنها می توانید شانس خوبی برای یافتن کار در مکزیک داشته باشید. البته چنانچه از دانشگاه های خصوصی فارغ التحصیل شوید و شبکه ارتباطی خوبی برقرار کنید نیز می توانید در این کشور کار بیابید. هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک نیز در مقاله ای مجزا بررسی شده است.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

تحصیل مهندسی کامپیوتر در مرکز آموزش عالی ستیس مکزیک

مرکز آموزش فنی و عالی (CETYS University) یک موسسه خصوصی عالی برای تعلیم و تربیت است که در سال 1961 در باخا تحت حمایت گروهی از کارآفرینان متعهد به آموزش و پرورش برای ایجاد سیستم های محاسباتی شامل شبکه ها، سیستم عامل ها، پایگاه های داده و میان افزار برای حل مشکلات پیچیده و متنوع متولد شد.

با تحصیل برنامه مهندسی کامپیوتر در این مرکز:

  • شما قادر به طراحی شبکه های ارتباطی ایمن با استفاده از فناوری های اتصال متقابل خواهید بود.
  • شما قادر به نصب، نظارت و تنظیم پایگاه های داده، سیستم عامل ها و نرم افزار خواهید بود.
  • شما دانش خود را در زمینه علوم پایه، ابزارها و فناوری های نرم افزاری برای شناسایی، حل و بهینه سازی مشکلات به کار می برید.

الزامات کلی:

  • علاقه به مطالعه علوم فیزیکی و ریاضی
  • علاقه به کار با رایانه و سایر دستگاه های دیجیتالی
  • استفاده مکرر از فناوری های اینترنتی
  • مهارت های مهندسی حل مساله

مسیرهای شغلی با مطالعه این برنامه به شرح زیر هستند:

  • مدیر ارشد اطلاعات
  • مدیر فناوری اطلاعات
  • مدیر پایگاه داده
  • مهندس پشتیبانی
  • مدیر پروژه فناوری اطلاعات
  • تحلیلگر فرآیندها و سیستم ها
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • مشاور مستقل

درآمد مهندسین کامپیوتر در مکزیک

مکزیک با جمعیت جوان خود در سال های اخیر قدم مثبتی برای رشد و توسعه صنعت فناوری خود برداشته است. لذا مشاغل حوزه کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر در مکزیک نیز تب و تاب خوبی گرفته است. با توجه به رشد سرمایه گذاری و افزایش بخش تولید صنعتی در مکزیک شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر در مکزیک به افراد با استعداد و متخصص در این زمینه نیاز دارند.

میزان درآمد ماهیانه کار در مکزیک برای مهندسین کامپیوتر به صورت متوسط 30600MXN (پزو مکزیک) در ماه است که سالانه حدود 367000MXN (پزو مکزیک) می باشد. همچنین کم ترین میزان درآمد مهندسین کامپیوتر در مکزیک به میزان 18400MXN (پزو مکزیک) و بیشترین آن به میزان 41800MXN (پزو مکزیک) می باشد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مکزیک توسط کارشناسان ما گفته شده است.

مقایسه حقوق مهندسین کامپیوتر در مکزیک با سایر مشاغل این حوزه ذکر شده است:

مقایسه حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در مکزیک

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه فنی نیومکزیک

دانشجویان از سراسر جهان برای ثبت نام در بخش کامپیوتر ECE دانشگاه نیومکزیکو آمده اند. زیرا می دانند که تحصیلات عالی را دریافت خواهند کرد. کلاس های کوچک و اساتید به صورت تک به تک با دانشجویان کار می کنند. رزومه اعضای هیئت علمی گویای همه چیز است و گواهی بر این است که فقط بهترین استادان را استخدام می کند.

گروه ECE مدارک کارشناسی ارشد زیر را ارائه می دهد:

  • کارشناسی ارشد مهندسی برق
  • کارشناسی ارشد در مهندسی کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد در علوم و مهندسی نوری
  • مهندسی برق یا کامپیوتر با تمرکز در کارآفرینی و فناوری گزینه سنتی
  • مهندسی برق یا کامپیوتر با تمرکز در کارآفرینی و فناوری – گزینه مدیریت پروژه
  • مهندسی کامپیوتر با تمرکز در اینترنت اشیاء
  • مهندسی برق با تمرکز در مهندسی سیستم های فضایی

برنامه کارشناسی ارشد (در مهندسی برق یا مهندسی کامپیوتر) به 31 ساعت اعتبار نیمسال برای گزینه پایان نامه (طرح 1) و 31 ساعت برای گزینه فقط دوره (طرح III) نیاز دارد. متقاضیان بین المللی بطور خودکار برای بورس بین المللی Amigo در نظر گرفته می شوند. افرادی که انتخاب می شوند از معافیت شهریه غیرمقیم (با ارزش بیش از $11000 (دلار) در سال برخوردار می شوند. بورسیه های تحصیلی Amigo از نظر تعداد محدود است، بنابراین متقاضیان اولیه شانس بیشتری برای دریافت این بورسیه دارند. برای کسب بورس تحصیلی در مکزیک همچنین سایر مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *