مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس

رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس

رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس از پرمخاطب ترین رشته های مهندسی بوده و دانشجویان می توانند این رشته را با هزینه مقورن به صرفه به پایان برسانند. این کشور، کشوری در شرق اروپا است. این کشور دارای شهرهای بزرگ است. دارای فرهنگ های مختلف، معماری تاریخی و مدرن است. بنابراین، این کشور کشوری متنوع است و مکانی بسیار جالب برای کشف است. مینسک بزرگترین شهر و پایتخت بلاروس است. سالانه بیش از 6000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند و این تعداد هر سال در حال افزایش است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس همه اطلاعات لازم را گفته است.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس

یکی از شاخه های رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس که طرفداران بسیاری دارد، مهندسی نرم افزار است. مهندسی نرم افزار در این کشور برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. هر دانشجوی بین المللی که مایل به تحصیل مهندسی نرم افزار در این کشور است در دانشگاه های مهندسی بلاروس استقبال می شود.

مهندسی نرم افزار در دانشگاه های فنی این کشور به مدت 4 سال در حال تحصیل در مقطع کارشناسی تدریس می شود و برای پذیرش در هر دانشگاه این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی نرم افزار هر متقاضی خارجی باید گواهینامه متوسطه خود را گذرانده باشد. برای تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور، هر تبعه خارجی صرف نظر از اینکه به کدام کشور باشد، باید قبلا دارای مدرک کارشناسی باشد.

دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس

این کشور مرکز دانشگاه ها و کالج های مهندسی است. دانشگاه های مهندسی زیادی در این کشور وجود دارد و در هر شهر دانشگاه فنی و کالج وجود دارد. این دانشگاه های مهندسی در این کشور تحت مالکیت دولتی با کیفیت بالای آموزش فنی هستند.

این دانشگاه ها برنامه های مهندسی را در سال جاری در همه زمینه ها آموزش می دهند که عبارتند از:

  • رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس
  • مهندسی عمران
  • مهندسی شیمی
  • معماری
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • مهندسی زیست پزشکی
  • مهندسی هوانوردی
  • مهندسی الکترونیک

دانشجویان بین المللی با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر خود به برنامه های مختلف مهندسی در دانشگاه ها و کالج های مختلف می پیوندند. اکثر دانشجویان بین المللی به برنامه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات می پیوندند. اما بسیاری از آن ها برای برنامه های مهندسی دیگر نیز می آیند. این کشور هر سال بهترین مهندسان جهان را تولید می کند و این به دلیل استاندارد بسیار بالای آموزش فنی در این کشور است. قوانین پذیرش برای دانشجویان با شایستگی رایگان تقریبا یکسان است. اما گذراندن درس ریاضی برای متقاضیان مهندسی اجباری است. هر دانشگاه فنی دارای خوابگاه اختصاصی است که در آن دانشجویان خارجی و ملی در طول دوره تحصیل خود اقامت دارند.

دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس

هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس

هزینه تحصیل در بلاروس رایگان نیست، اما بسیار مقرون به صرفه تر از سایر نقاط جهان است. هزینه تحصیل بسته به برنامه انتخاب شده و سطح تحصیل متفاوت است. می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور کم و مقرون به صرفه است.

شهریه معمولی در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه سالانه به دلارهزینه سالانه به یورو
کمترین2000$1600€
بیشترین2500$1800€

کتب درسی شامل هزینه شهریه بوده که توسط کتابخانه های دانشگاه توزیع می شود. دانشجویان بین المللی که براساس موافقت نامه های بین دانشگاهی یا بین المللی آمده اند، شهریه بستگی به توافق دارد. همچنین، هزینه های مرحله اول آموزش عالی با انتخاب دوره و طول دوره متفاوت است. هزینه های مرحله دوم آموزش عالی براساس تخصص و برنامه درسی متفاوت است. هزینه اقامت بلاروس به ویژه در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی اروپایی در خارج از کشور پایین و مقرون به صرفه است. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند بین 200$ تا 400$ (دلار) در ماه هزینه کنند. این مقدار شامل هزینه های اقامت، غذا، کتاب و غیره را پوشش می دهد.

مشاغل مهندس نرم افزار در بلاروس

مهندسان نرم افزار از اصول علوم کامپیوتر برای توسعه راه حل های نرم افزاری استفاده می کند تا خواسته ها و نیازهای مشاغل و مصرف کنندگان را برآورده می کند. مهندسان نرم افزار انواع مختلفی از راه حل ها مانند برنامه های رومیزی و وب، برنامه های تلفن همراه، بازی ها، روبات ها، سیستم عامل ها، سیستم های شبکه و غیره را ایجاد می کنند. آن ها این کار را با استفاده از زبان های برنامه نویسی، چارچوب ها، پایگاه های داده، سرورها و سایر فناوری ها تا یک ایده را به محصول نهایی را انجام می دهند. از آنجا که مهندسان نرم افزار روی انواع مختلفی از پروژه ها کار می کنند، نقش های شغلی، مسئولیت ها و حتی شخصیت های متفاوتی را نیز بر عهده می گیرند.

حقوق ماهیانه کار در بلاروس برای مهندسان نرم افزار در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در بلاروس برای مهندسان نرم افزارمشاغلی که فارغ التحصیلان این رشته می توانند انجام دهند، در نمودار زیر نشان داده شده است:

مشاغل فارغ التحصیلی در بلاروس

پذیرش تحصیلی در بلاروس

به همه متقاضیان بین المللی توصیه می شود مدارک پذیرش خود را از طریق خدمات پستی یا پیک ارسال نکنند. زیرا، ارسال مدارک پذیرش روزها و روش بسیار گران قیمت طول می کشد. دانشگاه ها نسخه های اسکن شده از اسناد پذیرش را در ایمیل دفتر پذیرش که در زیر ذکر شده است، می پذیرند. این راه برای ارسال مدارک پذیرش بسیار سریع و ارزان است و حتی هیچ خطری برای از دست دادن مدارک اصلی در راه این کشور وجود ندارد.

همانطور که اسناد پذیرش در ایمیل دفتر پذیرش دریافت می شود، آن ها ارزیابی این اسناد را آغاز می کنند تا ارزیابی کنند که آیا متقاضی واجد شرایط پذیرش است یا برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلاروس مناسب است یا خیر. این فرآیند ظرف 2 روز به پایان می رسد و کارکنان پذیرش ایمیلی را برای همه متقاضیان خارجی ارسال می کنند که آن ها را برای صلاحیت خود و یا در صورت نیاز به مستندات بیشتر مطلع می کند. از متقاضیان واجد شرایط خواسته می شود هزینه پذیرش خود را ارسال کرده و رسید را در ایمیل کارکنان پذیرش برای سوابق خود اسکن کنند. چنانچه در این زمینه به راهنمایی یا مشاوره نیاز دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *