مهاجرت تحصیلی اندونزی

رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی یکی از برترین رشته ها در شاخه مهندسی بوده که متقاضیان برای تحصیل می توانند به این کشور مهاجرت کنند. این کشور، بزرگترین مجمع الجزایر جهان است که در 2 طرف خط استوا نشسته است. این کشور که به دلیل سواحل بکر، آتشفشان های فعال و حیات وحش متمایز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در جهان است. این کشور، به غیر از گردشگری، مقصدی قابل توجه برای تحصیل در مقاطع بالاتر است. شعار ملی این کشور وحدت در تنوع است که فرهنگ باز و مترقی مناسب برای دانشجویان بین المللی را نشان می دهد. این کشور، نزدیک به 3000 موسسه برای آموزش عالی دارد و 8 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های تایمز قرار گرفته اند.

دانشجویان بین المللی بیشتر در رشته های پزشکی، داروسازی، مهندسی، علوم انسانی و ادبیات تحصیل می کنند. بسیاری نیز مطالعات اسلامی را دنبال می کنند. زیرا، این کشور پرجمعیت ترین کشور اکثریت مسلمان در سطح جهان است. زبان اصلی آموزش اندونزیایی است، اما دانشگاه ها از دانشجویان بین المللی با آموزش زبان پشتیبانی می کنند. با این وجود، تعدادی برنامه وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود و اکثر اندونزیایی ها به زبان انگلیسی مسلط هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش دانشگاه هایی که رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی را ارائه می دهند، معرفی کرده و به بررسی تحصیل در این کشور پرداخته است.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه اندونزی

رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی رشته خاصی است که ترکیبی از مهندسی برق و علوم کامپیوتر است. رابط کاربری مهندسی کامپیوتر نه تنها بر سخت افزار کامپیوتر تمرکز دارد. بلکه بر الکترونیک، هم نرم افزار و هم سخت افزار تمرکز دارد. دانشگاه اندونزی این رشته را ارائه می دهد.

این دانشگاه، یک دانشگاه دولتی در شهر جاکارتا واقع در این کشور است. این یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در سطح عالی در این کشور است، به طور کلی به همراه دانشگاه Gadjah Mada و موسسه فناوری Bandung یکی از معتبرترین دانشگاه های اندونزی محسوب می شود. در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2023 ، این دانشگاه در این کشور در رتبه اول، در آسیا 57 و در جهان 292 است.

هزینه تحصیل در دانشگاه اندونزی

هزینه تحصیل در اندونزی برای این دانشگاه برای برنامه دوره کارشناسی معمولی با توجه به توانایی مالی دانشجو پرداخت می شود که به سیستم BOP-B (هزینه عملیاتی تحصیلی معادل) معروف است.

محدوده در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به روپیه اندونزی
کمترین100000IDR
بیشترین7500000IDR

به دلیل یارانه های ارائه شده توسط دولت از طریق BOPTN (کمک عملیاتی برای دانشگاه های دولتی)، دانشجویان برنامه معمولی دیگر ملزم به پرداخت هزینه پذیرش نیستند که از سال 2013 اعمال می شود. این دانشگاه از UKT (هزینه تحصیلی یکپارچه) به عنوان سیستم پرداخت خود استفاده می کند که در آن دانشجویان برای هر برنامه تحصیلی هزینه تحصیلی یکپارچه می پردازند و دیگر با توجه به تعداد واحدهای اعتباری که هر ترم می گیرند، پرداخت نمی کنند.

هزینه تحصیل برای برنامه کارشناسی موازی، جایی که UKT نیز اعمال می شود، ثابت است. هزینه تحصیل 7500000IDR (روپیه) در هر ترم و هزینه پذیرش 45000000IDR (روپیه) است. دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی KITAS به این کشور می آیند، که به منظور تحصیل مجوز اقامت محدود است. از جمله تعهدات قانونی ویزای دانشجویی KITAS شامل هیچ کار پولی در کشور نیست. بنابراین، دانشجویان بین المللی عموما مجاز به کار در حین تحصیل نیستند.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

مهندسان کامپیوتر در طراحی سیستم های مبتنی بر کامپیوتر برای رفع نیازهای کاربردی بسیار تخصصی و خاص مشارکت دارند. مهندسان کامپیوتر در اکثر صنایع از جمله موارد زیر کار می کنند:

  • کامپیوتر
  • هوافضا
  • مخابرات
  • تولید برق
  • تولید
  • دفاع
  • صنایع الکترونیک

آن ها دستگاه های با تکنولوژی بالا اعم از تراشه های کوچک میکروالکترونیکی مدار مجتمع، تا سیستم های قدرتمندی که از آن تراشه ها و سیستم های مخابراتی کارآمد که این سیستم ها را به هم متصل می کنند، استفاده می کنند. برنامه های کاربردی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در اندونزی برای رشته مهندسی کامپیوترهمچنین آن ها در مجموعه وسیعی از سیستم های پیچیده تکنولوژیکی، مانند سیستم های تولید و توزیع برق و کارخانه های پردازش و تولید مدرن، بر سیستم های کامپیوتری تکیه و طراحی شده توسط مهندسان کامپیوتر متکی است، کار می کنند.

حقوق ماهیانه کار در اندونزی برای رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در اندونزی برای رشته مهندسی کامپیوترپیشرفت های تکنولوژیکی و نوآوری همچنان باعث پیشرفت مهندسی کامپیوتر می شود. در حال حاضر همگرایی چندین فناوری ثابت مانند تلویزیون، کامپیوتر و فناوری شبکه وجود دارد که منجر به دسترسی گسترده و آماده به اطلاعات در مقیاس عظیم می شود. این امر فرصت ها و چالش های زیادی را برای مهندسان کامپیوتر ایجاد کرده است. این همگرایی فناوری ها و نوآوری های مرتبط در قلب توسعه اقتصادی و آینده بسیاری از سازمان ها نهفته است. این وضعیت به خوبی نشان دهنده یک حرفه موفق در مهندسی کامپیوتر است.

ویزای دانشجویی در اندونزی

اگر برای ادامه تحصیل و گسترش افق فرهنگی خود با تحصیل در اندونزی مشتاق هستید، باید ویزای دانشجویی بگیرید. ویزای دانشجویی این کشور از 3 سند رسمی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • مجوز تحصیل
  • ویزای ورودی (VITAS)
  • اجازه اقامت موقت (KITAS)

ویزای ورودی تا 6 ماه طول می کشد، در حالی که مجوز اقامت برای 12 ماه معتبر است و باید سالانه تمدید شود تا برنامه خود را تکمیل کنید. کل مراحل اخذ ویزای دانشجویی این کشور از ابتدا تا انتها 2 ماه به طول می انجامد. بنابراین، عاقلانه است که به محض تأیید محل دانشگاه خود ، درخواست خود را شروع کنید. اگرچه، هزینه ها بسته به ملیت شما و نرخ ارز در زمان سفر شما متفاوت است. هزینه کل این پروسه حدود 1970000IDR (روپیه) است. این مبلغ به حدود 135$ (دلار)، می رسد.

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان بین المللی باید برای مجوز خروج (EPO) از اداره مهاجرت درخواست کنند. کسانی که مایل به بازگشت و اقامت در این کشور هستند ممکن است بسته به هدفشان برای مجوز دیگری درخواست کنند. ویزای توریستی به اتباع خارجی اجازه می دهد تا 60 روز در این کشور اقامت داشته باشند. برای اقامت طولانی مدت، افراد بسیار ماهر مانند فارغ التحصیلان دانشگاه می توانند برای Work KITAS که دارای اعتبار 6 تا دوازده ماه است و هر سال تا 5 بار قابل تمدید است، درخواست دهند. برای مهاجرت به اندونزی از روش های قانونی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *