مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی نسبت به سایر رشته ها بازار کار بهتری در جهان داشته و دانشجویان بسیاری علاقه مند به این رشته می باشند. در این کشور چیزهای زیادی برای دیدن، انجام و تجربه وجود دارد. خواه تحصیل در پایتخت قانونی این کشور کیپ تاون یا سایر مقاصد محبوب مانند ژوهانسبورگ و پرتوریا را انتخاب کنید. این کشور نیز به طور فزآینده ای به محل اشتغال برای زندگی پس از دانشگاه تبدیل شده است.

به عنوان یک کشور BRICS (همراه با برزیل، روسیه، هند و چین)، این کشور به عنوان یک اقتصاد نوظهور با پتانسیل رشد بسیار سریع تر از میانگین جهانی شناخته شده است. انجمن بین المللی آموزش آفریقای جنوبی (IEASA) تلاش می کند تا دانشجویان در دانشگاه های این کشور در طول تحصیل فرصت هایی را برای کسب چشم انداز تجاری بین المللی فراهم کند. بررسی رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی و معرفی دانشگاه های این رشته توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش ارائه شده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

این کشور که دارای 26 دانشگاه دولتی است، تحصیلات عالی را در 3 نوع موسسه ارائه می دهد که آن ها در جدول زیر نشان داده شده است:

نوع دانشگاه هاتعداد دانشگاه ها و مدارس
دانشگاه سنتی12
دوره های فنی و حرفه ای8
دانشگاه جامع ترکیبی از موارد بالا6

هر یک از 9 استان کشور دارای بخش آموزشی خاص خود هستند که تحت اداره آموزش و پرورش عالی نظارت می شود. هر استان آموزش و پرورش خود را متناسب با نیازها و علایق محلی و ملی تنظیم می کند. به این معنی که تحصیلات شما بسته به موسسه ای که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود.

تخصص های رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی عبارتند از:

  • سیستم های سخت افزاری
  • محاسبات توزیع شده
  • رباتیک و سایبرنتیک
  • سیستم های جاسازی شده
  • گرافیک کامپیوتری و تجسم
  • محاسبه تصویر پزشکی
  • کامپیوتر و امنیت شبکه

دانشجویان علاقه مند به این برنامه می توانند در دانشگاه های زیر تحصیل کنند:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های مهندسی
دانشگاه پرتوریا444286
دانشگاه ژوهانسبورگ378392
دانشگاه ویتواترسرند192476
دانشگاه کیپ تاون103541
دانشگاه کوازولو ناتال332566
دانشگاه استلنبوش321613

سال تحصیلی در این کشور از اوایل فوریه تا اواخر نوامبر اجرا می شود و به 2 ترم تقسیم می شود که بین اوایل ژوئن و اواسط ژانویه تعطیل می شود. تکمیل مدرک کارشناسی به طور معمول 3 سال به طول می انجامد. اگرچه، دانشجویان می توانند 1 سال تحصیلی دیگر برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد به تحصیلات خود ادامه دهند. که این مدرک نیاز به پایان نامه تحقیقاتی داشته و دانشجو باید همان زمینه مقطع کارشناسی خود را ادامه دهد.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی یا مهندس نرم افزار مسئول طراحی سیستم های کامپیوتری، نرم افزار و سخت افزار است. حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی برای رشته مهندسی کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی برای رشته مهندسی کامپیوتروظایف آن ها شامل ایجاد انواع سخت افزار و نرم افزار مانند روترها، بردهای مدار یا برنامه های کامپیوتری است. آزمایش طرح های آن ها برای اصلاح عیوب و نظارت بر شبکه های کامپیوتری می باشد. یک مهندس کامپیوتر بسیاری از کارهای فنی و مشارکتی را برای توسعه، تعمیر و به روز رسانی سیستم هایی که بر روی آن ها کار می کند، انجام می دهد. وظایف و مسئولیت های آن ها اغلب شامل موارد زیر است:

  • همکاری با مهندسان ارشد، طراحان، توسعه دهندگان و مدیران پروژه برای تعیین اهداف و مهلت ها
  • تحقیق در مورد فناوری های جدید و جدید و راه حل های برنامه نویسی
  • استفاده از طرح ها و طرح های توسعه سایر اعضای تیم برای ساختن نرم افزار و سخت افزار
  • نوشتن و ایجاد برنامه هایی برای مصارف خاص در هر شرکت یا نیاز مشتری
  • عیب یابی ناهنجاری ها، مشکلات، ناکارآمدی ها و از دست رفتن داده های پایگاه داده
  • گردآوری و ارائه گزارش ماهانه پیشرفت و عملکرد به تیم مدیریت
  • رسیدگی به سوالات پشتیبانی فنی در مورد رفع اشکالات عمده و جزئی و سایر مسائل
  • ادغام به روزرسانی ها و ویژگی های جدید با نرم افزار و سخت افزار موجود

هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی بین 35€ تا 19000€ (یورو) در سال است. عوامل زیادی بر این هزینه ها تأثیر می گذارد که در نمودار زیر ذکر شده است:

هزینه های تاثیر گذار بر زندگی در افریقای جنوبیبا این وجود، شما هزینه بسیار کمتری را در مقایسه با دانشگاه های غربی در اینجا پرداخت خواهید کرد. همچنین به یاد داشته باشید که هزینه های زندگی مقرون به صرفه بوده و حدود 550€ (یورو) در ماه است. بنابراین، نیازی به نگرانی برای تامین هزینه زندگی خود نخواهید داشت.

این کشور دارای چشم انداز زیبا و متنوعی است. می توانید از سواحل زیبا لذت ببرید یا کوه های باشکوه آن را کاوش کنید. توصیه می کنیم از مکان های زیر دیدن کنید:

  • پارک ملی کروگر
  • مکلیر بیکن
  • کیپ امید خوب
  • ذخیره ملی کرستنبوش
  • ساحل بولدرز
  • پارک ملی میز کوه

کار حین تحصیل در آفریقای جنوبی

دانشجویان خارجی در این کشور مجاز به کار پاره وقت در کنار تحصیل هستند. با داشتن ویزای دانشجویی، دانشجویان می توانند در حین ثبت نام در یک برنامه دانشگاهی به دنبال کار در کشور باشند. دانشجویان می توانند 20 ساعت در هفته و نه بیشتر در طول تحصیل کار کنند. اما در طول تعطیلات یا تعطیلات تابستانی دانشجویان می توانند در صورت تمایل تا 40 ساعت در هفته کار کنند. در این کشور، دانشجویان می توانند در درجه اول به صورت پاره وقت در چندین موسسه در داخل و خارج از دانشگاه خود کار کنند.

همچنین کارآموزی، دوره های آموزشی و دانشجویی وجود دارد که مبلغ بسیار قابل توجهی را برای تأمین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور پرداخت می کند. در حال حاضر، دانشجویان رشته های مهندسی، فناوری اطلاعات و فناوری به دنبال کارآموزی آموزش دیده ای هستند که پاداش مالی به همراه دارد. به همین ترتیب، دانشجویانی که برنامه های تحصیلات تکمیلی را دنبال می کنند می توانند به عنوان دستیار سخنرانی یا پژوهش در دانشگاه کار کنند. این مشاغل بسیار رقابتی هستند اما بسیار سودآور هستند. زیرا، برخی از بورسیه ها کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه ماهانه ارائه می دهند. برای آگاهی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می توانید به مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *