مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته مهندسی شیمی در لیتوانی

دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در لیتوانی می توانند از دانشگاه صنعتی کاوناس پذیرش گرفته و این برنامه را مطالعه کنند. این کشور با تاریخ رنگارنگ و موقعیت جغرافیایی مهم خود، مرکز ارتباطی شلوغ بین اروپای غربی و شرقی است. این کشور کوچک با جمعیتی حدود 2.8 میلیون نفر از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا بوده و در سال 2015 یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود پذیرفته است. در طول 2 دهه گذشته، سیستم آموزشی این کشور شاهد اصلاحات هیجان انگیزی بوده است. امروزه، صدها گزینه تحصیلی جالب آموزش انگلیسی در دسترس دانشجویان بین المللی وجود دارد.

این کشور یک اقتصاد مدرن با ذهنیت جهانی است و بسیاری از شرکت های بین المللی در این کشور دفاتر دارند. اما حتی اگر تسلط به زبان انگلیسی به ‌ویژه در میان افراد جوان به طور معقولی بالاست، صحبت کردن به لیتوانیایی ممکن است همچنان بزرگترین مانع برای خارجی‌هایی باشد که به دنبال کار هستند. اگر می‌خواهید بعد از فارغ‌ التحصیلی بمانید، بهترین گزینه این است که زودتر یک دوره زبان لیتوانیایی را بگذرانید تا بتوانید شانس خود را در رقابت با متقاضیان شغل محلی افزایش دهید. برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در لیتوانی نیاز به اطلاعاتی دارید که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش آمده است.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در لیتوانی

برنامه تحصیل در لیتوانی در رشته مهندسی شیمی در محل اتصال علم و صنعت با هدف آموزش تکنسین های واجد شرایط ایجاد شده است. برنامه درسی آن با همکاری بزرگترین شرکت های شیمی در این کشور تهیه شده است. در طول تحصیل، دانش و مهارت های طراحی محصول و فرآیندهای مدیریت سیستم های فناورانه را به دست خواهید آورد. شما درک عمیقی از فرآیندها و تجهیزات فناوری شیمیایی به دست خواهید آورد. توسعه محصول، توسعه فناوری ها و کنترل کیفیت محصول 3 شایستگی کلیدی هستند که برای متخصصان این حوزه اهمیت ویژه ای دارند. پس از فارغ التحصیلی از کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، می توانید فرآیندهای جاری را مدیریت کنید و محصولات خود را با جدیدترین روش ها بهبود خواهید بخشید.

هدف موسسات آموزشی این کشور توسعه تفکر انتقادی دانشجویان و پرورش کنجکاوی آن ها از طریق کار گروهی و مطالعه مستقل است. وظایف عملی، با استفاده از آزمایشگاه های پیشرفته مهندسی شیمی و تجهیزات تحلیلی، دانشجویان را برای مقابله با مسائل بزرگتر که مرزهای سنتی مهندسی یا شیمی را در بر می گیرند، آماده می کند. دانشگاه صنعتی کاوناس تنها دانشگاه این کشور است که این برنامه را ارائه می دهد. این دانشگاه که در سال 1922 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر متوسط کاوناس واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس در پانوزیس است. این دانشگاه که رسما توسط وزارت آموزش و علوم جمهوری لیتوانی به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط این کشور می باشد.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در لیتوانی

مشاغل رشته مهندسی شیمی در لیتوانی

در حرفه به عنوان فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی در لیتوانی، فرد نقش مهمی در صنعت پلاستیک، صنعت نفت، صنعت دارو، صنعت رنگ و بسیاری از صنایع تولیدی دیگر ایفا می کند که نیاز به توسعه مواد شیمیایی خاص برای افزودن به محصولات خود برای بهبود کارایی یا بسته بندی آن ها دارند. حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای مهندسان شیمی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه مهندسان شیمی در لیتوانیمهندس شیمی کسی است که از مهارت های تحلیلی و ریاضی با استفاده از اصول شیمی برای توسعه مواد شیمیایی مختلف برای بهبود استانداردهای زندگی انسان استفاده می کند. آن ها پس از آن برای حفظ و بهبود این روش ها کار می کنند.

مشاغل مهندسی شیمی عبارتند از:

  • ساختار و بررسی فرآیندهای ایجاد ترکیبات شیمیایی
  • سوخت
  • مواد غذایی
  • داروها
  • مواد بیولوژیکی

مهندسان شیمی بیشتر توسط کارخانه‌های تولیدی که در مقیاس بزرگ تولید می‌کنند، استخدام می‌شوند. آن ها به منظور ارائه حداکثر کیفیت خروجی با حداقل ورودی و همچنین کاهش هزینه استخدام می شوند. مشاغل مهندسی شیمی به سازمان های مختلف تولیدی کمک می کند تا هزینه های تولید را تا حد زیادی کاهش دهند.

هزینه زندگی در لیتوانی

2 نوع دانشگاه در این کشور وجود دارد که در نمودار زیر آمده است:

2 نوع دانشگاه در لیتوانیدانشگاه های دولتی این کشور هزینه های مقرون به صرفه ای را از دانشجویان بین المللی دریافت می کنند. در جدول زیر هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسی1300€
کارشناسی ارشد1000€
دکترا8400€

برنامه های پزشکی برخی از گران ترین برنامه ها هستند، که هزینه تحصیل بیش از 10000€ (یورو) در سال برای برخی از تخصص ها می باشند. دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) می توانند برای مکان های دولتی درخواست دهند. همه دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند برای دوره های دکترا با بودجه دولتی درخواست دهند. مانند هر کشور دیگری، دانشگاه های خصوصی گران تر هستند. آن ها معمولا هیچ تفاوتی بین دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا و EEA ایجاد نمی کنند و یافتن برنامه های بورسیه تحصیلی معمول نیست.

این کشور در مقایسه با همتایان غربی خود ارزان تر است. با این حال، سبک زندگی و عادات خرج کردن شما همان چیزی است که تعیین می کند چقدر پول نیاز دارید. بودجه ای بین 350€ تا 750€ (یورو) در ماه برای اکثر دانشجویان بین المللی کافی است. این کشور بخشی از اتحادیه اروپا است. بنابراین، واحد پول ملی یورو (EUR) است. اگر از یک کشور اروپایی دیگر آمده ‌اید که واحد پولی مشابهی دارد، دیگر مجبور نخواهید بود پول خود را تبدیل کنید یا به سکه‌ها و اسکناس‌های مختلف عادت کنید.

کار حین تحصیل در لیتوانی

این کشور فرصت بزرگی برای مشاغل دانشجویی ارائه می دهد. در اینجا می توانید به پرداخت هزینه تحصیل خود با کار پاره وقت در حین تحصیل کمک کنید. دانشجویان بین المللی تا زمانی که در یک مؤسسه ثبت نام کرده باشند، حق دارند در حین تحصیل در این کشور شغل مطمئنی داشته باشند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که قصد کار در اینجا را دارند باید مجوز کار را از بورس کار در لیتوانی دریافت کنند.

دانشجویان پس از اخذ مجوز اقامت موقت می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. شانس بالا برای یافتن فوری شغل معمولا با مشاغل مربوط به اطلاعات و فناوری، ساخت و ساز و مهندسی در بیشتر موارد مرتبط است. تحت شرایط خاص، ممکن است با ارتباطات محلی، دفاتر دانشگاه و تابلوهای اعلامیه خود کار کنید. در آخر اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی این کشور را دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و درباره نحوه اخذ ویزای دانشجویی اطلاعات لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول در باب رشته مهندسی شیمی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در باب رشته مهندسی شیمی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • کدام دانشگاه در لیتوانی رشته مهندسی شیمی را ارائه می دهد؟ دانشگاه صنعتی کاوناس تنها دانشگاه این کشور است که این برنامه را ارائه می دهد.
  • فرصت های شغلی رشته مهندسی شیمی در لیتوانی چیست؟ در حرفه به عنوان فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی در لیتوانی، فرد نقش مهمی در صنعت پلاستیک، صنعت نفت، صنعت دارو، صنعت رنگ و بسیاری از صنایع تولیدی دیگر ایفا می کند که نیاز به توسعه مواد شیمیایی خاص برای افزودن به محصولات خود برای بهبود کارایی یا بسته بندی آن ها دارند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *