مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته مهندسی شیمی در قبرس

رشته مهندسی شیمی در قبرس

رشته مهندسی شیمی در قبرس یکی از مهم ترین رشته های شاخه مهندسی بوده و توانسته دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان به خود جذب کند. این کشور دارای زیبایی های طبیعی غنی، پوشش گیاهی منحصر به فرد، سواحل طلایی و آب های شفاف بوده تا شما را همراهی کند تا زندگی آموزشی و اجتماعی خود را در خارج از کشور به تجربه ای بی نظیر تبدیل می کند. این کشور علاوه بر چشم انداز زیبای خود با کمک سرمایه گذاری های سازمان های بین المللی بزرگ در حال تبدیل شدن به مرکز آموزش در منطقه است. این کشور جزیره ای است که به 2 قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

قسمت شمالی توسط ترکیه هدایت می شود و به آن جمهوری ترک قبرس شمالی می گویند و قبرس جنوبی به رهبری یونان و به آن جمهوری قبرس می گویند. این کشور یکی از بزرگترین جزایر دریای مدیترانه است که در جنوب ترکیه قرار دارد. قسمت ترک این کشور در قسمت شمال شرقی این جزیره واقع شده است. با وجود اینکه، 2 کشور قبرس شمالی و جنوبی در یک جزیره و به هم متصل هستند، اما قوانین، فرهنگ و حتی زبان آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در قبرس می توانید این نگارش را که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در قبرس

با تحصیل در این کشور، در هر یک از دانشگاه های این کشور که برای تحصیل انتخاب کنید، دوستانی از سراسر جهان پیدا خواهید کرد. از آنجایی که این کشور در تقاطع آفریقا، آسیا و اروپا قرار دارد، فرهنگ های مختلفی را در طول زمان تجربه کرده است. با ورود به این جزیره زیبای مدیترانه ای برای یک انفجار متنوع فرهنگ آماده باشید.

تحصیل در این کشور ممکن است برای بسیاری از دانشجویان جالب باشد. زیرا، علاوه بر دانشگاه های دارای رتبه خوب در این کشور، هزینه تحصیل در این کشور نیز بسیار مناسب است. این کشور فرصتی عالی برای تحصیل در رشته های مختلف مانند مالی، هنر، موسیقی و رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای دانشجویان فراهم می کند. یکی از مهم ترین مواردی که تحصیل در این کشور را برای بسیاری از دانشجویان ایده آل می کند، امکان تحصیل در رشته پزشکی برای قبولی در این رشته می باشد.

دانشگاه های نمودار زیر، رشته مهندسی شیمی در قبرس را ارائه می دهند:

دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در قبرس

مشاغل رشته مهندسی شیمی در قبرس

یک فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی در قبرس از پیشینه خود در شیمی، فیزیک، ریاضیات و زیست شناسی همراه با مهارت های مهندسی و علوم کامپیوتر استفاده می کند. یک شیمیدان، یک متخصص مرتبط، به طور کلی به رفتار و سنتز مواد شیمیایی علاقه مند است و در مقادیر کم در آزمایشگاه کار می کند تا محصولات اقتصادی در مقیاس بزرگ را تولید کند. مسئولیت یک مهندس شیمی معمولا شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی امکان سنجی یک فرآیند به منظور تولید یک ماده شیمیایی یا یک محصول
  • انتخاب و طراحی تجهیزات پردازش
  • بهره برداری، نظارت و کنترل تولید
  • تهیه دستور العمل ها، تعیین مقادیری که باید مخلوط و ترکیب شوند.
  • کنترل کیفیت محصول با کیفیت بالا را تضمین می کند.
  • نظارت بر کارایی فرآیند و توسعه فرآیند
  • مدیریت شرکت های شیمیایی
  • بازاریابی و فروش محصولات شیمیایی

مهندسی شیمی به پیشینه قوی در علوم پایه، ریاضیات، علوم مهندسی و مهارت ها و همچنین آگاهی محیطی، اجتماعی و اخلاقی نیاز دارد. برنامه درسی این رشته برای آموزش نسل آینده مهندسین شیمی طراحی شده است که در همه این زمینه ها به خوبی مجهز هستند. دانشجویان با دروسی مانند شیمی آلی و فیزیک، ترمودینامیک، عملیات واحد و مهندسی واکنش، پیشینه قوی در شیمی و مهندسی ایجاد می کنند. با استفاده از این مبنا، دانشگاه های این کشور مهندسانی را آموزش می دهند که قادر به طراحی، بهره برداری، نظارت و نگهداری کارخانه های فرآیند شیمیایی باشند.

حقوق ماهیانه کار در قبرس برای مهندسان شیمی در نمودار زیر نشان داده شده اند:

حقوق ماهیانه کار در قبرس برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در قبرس

هزینه تحصیل در قبرس بستگی به موسسه و استان دارد. اما با این وجود هزینه ها در مقایسه با سایر کشورهای جهان به طور کلی مقرون به صرفه تر است. سطح شهریه بستگی به نوع برنامه تحصیلی و مدت آن دارد. بنابراین، مهم است که مستقیما از مؤسسه آموزش عالی مورد نظر خود برای اطلاعات دقیق در مورد هزینه های تحصیل استعلام بگیرید.

شهریه توسط دانشگاه ها تعیین می شود. جدول زیر هزینه های سالانه را نشان می دهد:

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به یورو
کارشناسیبین 3000€ تا 13000€
کارشناسی ارشدبین 5000€ تا 10000€
دکترا7000€

اگر می‌خواهید در رشته ‌های پزشکی و دندان ‌پزشکی تحصیل کنید، انتظار داشته باشید که شهریه ‌ها به طور معقولی بالاتر بوده و از 10000€ تا 22000€ (یور) است. بسته به کشور مبدا شما، این ممکن است گران به نظر برسد. واقعیت این است که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، EEA و EFTA (اتباع اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) احتمالا بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و EFTA پرداخت می کنند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در قبرس

کار حین تحصیل در قبرس

زمانی که به عنوان دانشجوی خارجی در خارج از کشور تحصیل می کنید، کار در حین تحصیل تقریبا اجباری است. نه تنها می توانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید، بلکه مقداری نیز برای پرداخت شهریه پس انداز می کنید. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، اقتصاد آنجا با بسیاری از کسب و کارهای راه اندازی و شرکت های تاسیس شده با ثبات و پررونق است. از طریق دانشگاه‌ها، دانشجویان می‌توانند فرصتی برای انجام برنامه‌های کارآموزی در شرکت ‌های مستقر و پرداخت با توجه به ساعات کاری خود و همچنین کسب تجربه کاری و قرار گرفتن در معرض حرفه ‌ای داشته باشند.

این کشور به اتباع کشور ثالث اجازه می دهد تا در صورت ثبت نام در یک برنامه تحصیلی تمام وقت در دانشگاه معتبر این کشور، 20 ساعت در هفته کار پاره وقت انجام دهند. دانشجویان بین المللی فقط در صورتی مجاز به کار در مناطق خاصی هستند که دوره های کارآموزی سازماندهی شده توسط دانشگاه خود را انجام ندهند. دانشجویان عزیز برای مهاجرت به قبرس می توانند از کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه کمک بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *