مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته مهندسی شیمی در آذربایجان

رشته مهندسی شیمی در آذربایجان

رشته مهندسی شیمی در آذربایجان از رشته های پر تقاضاست. آذربایجان کشوری با منابع پتروشیمی است. لذا داشتن مهندسین شیمی در این کشور حس میشود. با توجه به نیاز صنعت این کشور به مهندسی شیمی، دانشگاه های معتبری در آذربایجان رشته مهندسی شیمی را تدریس می کنند. دوره های ارائه شده در این کشور به صورت کلی به زبان های آذربایجانی، انگلیسی و روسی می توان یافت. تحصیل مهندسی شیمی در آذربایجان از پایه تا مقاطع تکمیلی و دکترا ارائه می شود. البته برای هموطنان ایرانی باید بگوییم که دانشگاه های آذربایجان مورد تایید ایران نیست و برای کار در ایران پس از تحصیل مناسب نیستند. در هر صورت چنانچه علاقه مند به تحصیل مهندسی شیمی در آذربایجان هستید می توانید مطالبی را که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در آذربایجان

در آذربایجان میادین غنی نفت و گاز طبیعی و یک صنعت رو به رشد انرژی وجود دارد. برای گسترش و توسعه این صنعت نیاز به مهندسین با کیفیت بالا وجود دارد. از نظر تاریخی، سهم مهندسان آذربایجانی در صنعت نفت و گاز نه تنها در کشور، بلکه در سراسر جهان نقش مهمی ایفا کرده است. ادامه و گسترش مأموریت آنها یکی از وظایف اصلی واحد مهندسی شیمی است. به منظور ادامه نیازهای توسعه صنعت، دانشگاه مهندسی باکو در سال 2016 تأسیس شد.

در حال حاضر آموزش مهندسی در سراسر جهان در حال گسترش و توسعه است. دانشگاه های آذربایجان نیز این پیشرفت را دنبال می کنند. فارغ التحصیلان از دانشگاه های محلی باید بتوانند در برابر توسعه صنعت انرژی، که وظایف مختلفی را انجام می دهد، همراه با شیمی، فیزیک، ریاضیات و سایر علوم فنی، که دارای دانش بنیادی علمی هستند آموزش های لازم را به دانشجویان ارائه کنند. برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در آذربایجان باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در آذربایجان می توانید دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه مهندسی باکو
2دانشگاه خزر
3دانشگاه نفت و صنعت آذربایجان
4دانشگاه بین المللی باکو آذربایجان

درآمد مهندسین شیمی در آذربایجان

با کار در آذربایجان در رشته شیمی می توانید درآمد خوبی کسب کنید. از آنجایی که رشته شیمی در صنعت آذربایجان نقش مهمی دارد مهندسین در این حوزه نیز از موقعیت های شغلی خوب با درآمد مناسب بهره می برند. میزان حقوق ماهیانه کار در آذربایجان برای یک متخصص در رشته شیمی به طور به میزان 4780AZN (منات آذربایجان) در ماه است. این درآمد مبلغی بالغ بر 57300AZN (منات آذربایجان) در سال است. همچنین متخصصین رشته شیمی در آذربایجان کم ترین میزان درآمد ماهیانه آنها حدود 2480AZN (منات آذربایجان) و در بیشترین درآمد متوسط آنها 7310AZN (منات آذربایجان) می باشد.

میزان حقوق مهندسین شیمی در بهترین شهرهای آذربایجان در نمودار زیر آمده است:

حقوق مهندسین شیمی در شهرهای آذربایجان

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه مهندسی باکو آذربایجان

گروه مهندسی شیمی در دانشگاه مهندسی باکو در سال 2016 زیر نظر دانشکده مهندسی افتتاح شد. این گروه منابع غنی دارد. این شامل آزمایشگاه های مجهز، کتابخانه و محیط های دانشگاهی است. اهداف:

  • ایجاد آزمایشگاه ها مطابق برنامه مهندسی شیمی مدرن
  • استفاده از نرم افزاری که بتواند با صنعت همگام شود
  • هماهنگی کلیه فرآیندها با صنعت
  • جذب بهترین دانشجویان
  • خدمت به بخش نفتی و غیرنفتی که نقش اساسی در توسعه کشور دارد
  • گسترش دانشکده مهندسی BMU
  • توسعه تحقیقات علمی

هدف اصلی دپارتمان مهندسی شیمی دانشگاه مهندسی باکو، تربیت مهندسان شیمی حرفه ای است که عاشق میهن خود هستند، که بتوانند حرف خود را در دنیایی جدید و در حال توسعه بیان کنند. زبان انگلیسی زبان آموزشی این امکان را می دهد که از سیستم برنامه درسی بین المللی استفاده کند و از ادبیات علمی مورد استفاده در دانشگاه های خارجی و کلاس جهانی بهره مند شوید. هدف توسعه و مدیریت متخصصان صنعت در چارچوب استانداردهای زیست محیطی است. همه دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند این فرصت را دارند که با آزمایشگاه های درجه یک جهانی که با تجهیزات مدرن ارائه شده است آزمایش کنند. آنها در طول تحصیلات خود، آزمایشاتی را در سازمان های مختلف محلی و بین المللی انجام می دهند، دانش نظری خود را در صنعت به کار می برند و دانش خود را تقویت می کنند.

تخصص مهندسی شیمی در کامپیوتر دانشگاه مهندسی باکو آذربایجان

خوشه های کامپیوتری با بسیاری از نرم افزارها بارگذاری می شوند و می توانند به موازات پردازنده ها در مدت زمان نسبتاً کوتاهی اجرا شوند که ممکن است ساعت ها، سال ها در رایانه های شخصی معمولی طول بکشد. دسترسی به اینترنت در نام کاربری خوشه داده شده است و محققان از سراسر جهان می توانند دستوراتی را به دامنه خود ارسال کنند و نتایج عملیات خود را دریافت کنند. با توجه به عدم وجود چنین سیستمی در کشور و کشورهای همسایه، می توان پیش بینی کرد که خوشه ها تقاضای زیادی دارند. این خوشه ها توانایی انجام بسیاری از عملیات را دارند.

به عنوان مثال، با اندازه گیری حداقل انرژی اجزاء در واکنش های شیمیایی، ایده ای از امکان دوره به شما می دهد. این امر اثربخشی تحقیقات را از نظر اقتصادی افزایش می دهد و نیازی به تأیید عملی فرآیندها ندارد. از طریق چنین برنامه هایی می توان روابط ساختار – عملکرد بیومولکول های پیچیده در فیزیک، بیوفیزیک، فارماکولوژی و سایر زمینه ها را کشف کرد. کار تحقیقاتی در این راستا در چارچوب همکاری با مرکز محاسبات علمی امرسون از دانشگاه اموری ایالات متحده انجام می شود.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه خزر آذربایجان

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه خزر آذربایجان

دانشگاه خزر آذربایجان یکی دیگر از دانشگاه های معتبر این کشور برای تحصیل رشته شیمی است. علایق پژوهشی این دانشگاه در رشته شیمی عبارتند از:

  • شیمی روغن
  • شیمی پلیمر، یعنی شیمی ترکیبات با مولکولی بالا
  • فناوری شیمیایی
  • شیمی تجزیه
  • شیمی کلوئیدی

کار تحقیقاتی انجام شده توسط دپارتمان عمدتاً بر روی سنتز، مطالعه و کاربرد سورفکتانت‌های کارآمد جدید، به ویژه برای پیاده‌سازی در صنعت نفت متمرکز است. این مواد شیمیایی بر اساس الکل های آلیفاتیک بالاتر، اسیدهای کربوکسیلیک آلیفاتیک بالاتر و فراکسیون های طبیعی آنها، ترکیبات اپوکسی و اتانول آمین ها به دست می آیند. سورفکتانت های پلیمری نیز سنتز می شوند که بر اساس اسیدهای کربوکسیلیک غیر اشباع ، اپوکسیدها و بازهای آلی است. حوزه های کاربرد مورد نظر این سورفکتانت های سنتز شده عبارتند از بازیافت افزایش یافته نفت، جداسازی مناطق حفاری شده، تثبیت کننده های گل حفاری، تصفیه لکه های نفتی و غیره.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی برای مهاجرت به آذربایجان ندارد اما برای مهاجرت به کشورهای برتر برای تحصیل رشته شیمی می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *