مهاجرت تحصیلی نیوزلند

رشته معماری در نیوزلند

رشته معماری در نیوزلند

رشته معماری در نیوزلند از قرن 18 دنبال می شود. نیوزلند یکی از کشورهای برتر جهان برای تحصیل رشته معماری است. دانشگاه های برجسته این کشور دوره های مختلف رشته معماری را ارائه می کنند که منجر به اخذ تخصص در رشته معماری می شود. افرادی که دارای مدرک معماری در خارج از این کشور هستند با دریافت پیشنهاد کاری و معادل سازی مدرک خود می توانند در این کشور کار کنند. البته برای کار معماری در نیوزلند نیاز به ثبت نام در انجمن معماران نیوزلند خواهید داشت که برای کار حداقل نیاز به 3 سال تجربه کاری نیاز است. علاقه مندان به رشته معماری در نیوزلند می توانند در این کشور تحصیل کنند و پس از تحصیل برای کار اقدام کنند گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته معماری در نیوزلند را بررسی کرده اند.

تاریخچه رشته معماری در نیوزلند

اولین خانه های نیوزلند با طراحی معماری، در دهه های 1820 و 1830 با نماهای متقارن و ایوان های همکف گرجی بودند. به عنوان مثال می توان به ایستگاه های پلیس در نورتلند و مجلس در وایتانگی اشاره کرد. در ادامه قرن نوزدهم معماری تحولات خارج از کشور از جمله سبک های احیای کلاسیک و احیای گوتیک را دنبال کرد. خانه ها از چوب، آجر یا سنگ ساخته شده اند. خانه های بزرگ در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده اند. خانه های طراحی شده توسط معماران در آغاز قرن 20 اغلب مقیاس بزرگی داشتند. بعضی از آنها دارای تابلوهایی بودند که به دیوارهای خارجی شبیه خانه های نیمه چوبی اروپا بودند. در داخل از روکش های چوبی استفاده شده است.

جیمز چاپمن-تیلور خانه های صنایع دستی و هنری را طراحی کرد که در برابر تولیدات صنعتی واکنش نشان داده و از مصنوعات دست ساز استفاده می کردند. بین جنگ های جهانی، معماری انگلیسی همچنان محبوب بود. سبک های آمریکایی مانند خانه های ییلاقی کالیفرنیایی و آرت دکو شروع به تأثیر در طراحی خانه ها و ساختمان های آپارتمانی کردند.

کار در رشته معماری در نیوزلند

برای تبدیل شدن به یک معمار ثبت شده، معمولاً به یک لیسانس مطالعات معماری و یک فوق لیسانس معماری (حرفه ای) نیاز دارید. شما همچنین باید در شورای معماران ثبت شده نیوزیلند ثبت نام کنید، که برای انجام این کار 3 یا 5 سال تجربه کار پس از فارغ التحصیلی را می طلبد. معماران باید در انجمن معماران نیوزیلند (NZRAB) ثبت نام کنند. از متقاضیان موارد زیر درخواست می شود:

صلاحیت معماری شناخته شده توسط NZRAB:

  • حداقل 140 هفته تجربه کار عملی در محل کار را پشت سر بگذارید که حداقل 95 هفته آن باید پس از فارغ التحصیلی باشد و حداقل 45 هفته باید تحت نظر یک معمار ثبت شده در نیوزیلند سپری شود.
  • 260 هفته تجربه عملی کامل که حداقل 215 هفته آن باید پس از فارغ التحصیلی باشد و حداقل 85 هفته باید در معماری در نیوزیلند صرف شود.
  • ارزیابی تجربی NZRAB را تصویب کنید.
  • همچنین معماران ثبت شده برای ادامه عضویت خود باید به توسعه مداوم حرفه ای بپردازند.

طبق بررسی های انجام گرفته حقوق ماهیانه کار در نیوزلند در رشته معماری به صورت متوسط 113000NZD (دلار نیوزلند) در ماه است. این در حالی است یک معمار در کشور نیوزلند ماهیانه حداقل 61000NZD (دلار نیوزلند) حداکثر 170000NZD (دلار نیوزلند) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در کشور نیوزلند آورده شده است:

درآمد مشاغل معماری در نیوزلند

تحصیل رشته معماری در نیوزلند

برای ورود به بازار کار رشته معماری در نیوزلند صلاحیت ورود به سطح عالی لازم است. موضوعات مفید شامل ریاضیات، فیزیک، طراحی و ارتباطات تصویری، فناوری های دیجیتالی و فن آوری های ساختمانی و مکانیکی است. تحصیل در نیوزلند در رشته معماری در مقاطع مختلف عالی از کارشناسی تا دکترا ارائه می شود. سطح بالای آموزش بعلاوه تحصیل به زبان انگلیسی و اخذ مدرک بین المللی از ویژگی های برجسته تحصیل در این کشور است. شرایط تحصیل معماری در نیوزلند بسته به مقطع و دانشگاه است. برای مثال شرایط تحصیل کارشناسی معماری در دانشگاه اوکلند نیوزلند شامل:

  • شما باید استاندارد ورودی دانشگاه را داشته باشید.
  • شما همچنین باید نمره رتبه بندی این برنامه را کسب کنید.
  • ممکن است لازم باشد که موضوعات خاصی را مطالعه کرده باشید یا در موضوعات خاصی اعتبار کسب کرده باشید.
  • برخی از برنامه ها نیازهای اضافی مانند مصاحبه، نمونه کارها نیاز است.

در مقطع کارشناسی ارشد این شرایط شامل:

  • باید لیسانس مطالعات معماری (BAS) خود را با معدل 4.0 یا بالاتر از 90 امتیاز در مرحله III به پایان برسانید.
  • باید مدرک خود را در طی 2 سال از شروع کارشناسی ارشد به پایان برسانید.
  • همچنین هر درخواست به صورت جداگانه ارزیابی می شود و متقاضیان ممکن است برای پذیرش به سایر شرایط خاص نیاز داشته باشند.

در جدول زیر می توانید 3 دانشگاه برتر استرالیا برای تحصیل رشته معماری را مشاهده کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه اوکلند
2دانشگاه ویکتوریا ولینگتون
3دانشکده فناوری نیوزلند

معماری مدرن در نیوزلند

در اواخر دهه 1930 معماران از سبک های مدرنیستی، با سقف های مسطح، فضای شیشه ای و اتاق های با طرح باز استفاده می کردند. ارنست پلیشکه مهاجر اتریشی به خاطر خانه های مدرنیست معروف شد. برخی از معماران با استفاده از الوارها مدرنیسم محلی ایجاد کردند. در دهه 1960 معماران کرایست چرچ، به ویژه مایلز وارن، موریس ماهونی و پیتر بیون، بر معماری داخلی تسلط داشتند. خانه های آنها اغلب به 2 یا 3 غرفه کوچکتر تقسیم می شد و وارن ها به خانه های پیکسی معروف بودند. ساختمان های معماران ولینگتون، ایان آتفیلد و راجر واکر، به جای اتاق های با نقشه باز، دارای فضاهای کوچک زیادی بودند و به آنها خانه های دیزنی لند یا نودی لقب داده بودند.

در دهه 1980 معماران خانه های پست مدرن را با ارجاعات تاریخی، دکوراسیون و براق طراحی کردند. ساختمان های آپارتمانی بیشتری در شهرهای مرکزی ساخته شده و برخی از ساختمان های قدیمی اداری یا انبارها به آپارتمان تبدیل شده اند. خانه های با شیشه های زیاد در اوایل سال 2000 محبوب بودند. در حالی که خانه های بزرگ با مشتریانی ثروتمند اغلب بیشترین توجه را به خود جلب می کردند، معماران به خانه های کوچک علاقه مند بودند. پایداری محیط زیست مهم بود، خانه هایی طراحی شده اند که دارای انرژی کمتری هستند.

اشتغال معماران در نیوزلند

تقاضا برای فارغ التحصیلان معماری در نیوزلند در سال های اخیر ثابت مانده است و بیشترین کار در این صنعت است. انتظار می رود این تقاضا با همان سرعت ادامه یابد. رشد تعداد پروژه های ساختمانی و زیربنایی در نیوزیلند تقاضای زیادی برای معماران باتجربه به ویژه در اوکلند ایجاد کرده است. در مراکز منطقه ای فرصت کمتری برای معماران وجود دارد. با این حال، این نقش می تواند تحت تأثیر شرایط اقتصادی باشد. رکود در اقتصاد می تواند تقاضا برای معماران را کاهش دهد. براساس آمار هیئت معماران ثبت شده نیوزیلند، 2035 معمار ثبت شده در سال 2019 در نیوزیلند کار می کردند. دانشجویان معماری باید با گذراندن دوره های کارآموزی و سایر فرصت ها تا آنجا که می توانند تجربه کاری کسب کنند. داشتن نمونه کارها شانس شما برای کار را افزایش می دهد.

همچنین گسترش شبکه های خود با حضور در توابع صنعت و کنفرانس ها بسیار مهم است. بیشتر معماران در شرکت های خصوصی کار می کنند و اکثر آنها برای کارهای خصوصی کوچک تا متوسط ​​یا برای خودشان کار می کنند. همچنین فرصت هایی برای کار در نیوزلند برای ایرانیان وجود دارد:

  • شرکت های مشاوره ساختمانی (سازمان هایی که متخصصان رشته های مختلف مانند معماری، مهندسی و طراحی داخلی استخدام می کنند)
  • شرکت های توسعه املاک
  • دانشگاه ها به عنوان مدرس

لیسانس معماری در دانشگاه اوکلند نیوزلند

لیسانس معماری در دانشگاه اوکلند نیوزلند

لیسانس معماری شما را با جنبه های اساسی معماری آشنا می کند. از طریق دوره های استودیویی، مطالعات موردی در دنیای واقعی و پروژه های مختلف شما مهارت های طراحی و تمرین خلاقیت خود را توسعه می دهید. شما برای زنده کردن مفاهیم خود به نرم افزارهای مورد استفاده در صنعت و همچنین کارگاه های کاملاً مجهز دسترسی خواهید داشت. برای تبدیل شدن به یک معمار حرفه ای، شما نیاز به کسب مدرک کارشناسی ارشد معماری دارید از این رو اخذ کارشناسی الزامیست. در سال اول خود، شما از طریق طراحی و ساخت، از جمله تکنیک های دستی و دیجیتال و همچنین با تاریخ و تئوری معماری، طراحی پایدار و مادیات آشنا خواهید شد. شما این فرصت را خواهید داشت که اصول ساخت و ساز را که در دوره های استودیویی و در داخل کارگاه ها ارائه می شود یاد بگیرید.

2 دوره آموزش عمومی به شما این فرصت را می دهد که تحصیلات خود را در زمینه های موضوعی مورد نظر خود تکمیل کنید. در سال دوم و بعد از آن، شما بیشتر در مورد طراحی معماری، مواد و روش های پایدار خواهید آموخت. همچنین درک خود را از سوابق تاریخی و نظریه های معماری گسترش داده و به مدیریت پروژه (یعنی ساخت ساختمان ها) معرفی خواهید کرد.

فرصت های شغلی این برنامه:

  • معمار (پس از اتمام موفقیت آمیز کارشناسی ارشد)
  • مورخ یا نویسنده معماری
  • مشاور صنعت ساختمان
  • حرفه ای طراحی دیجیتال
  • مشاور فرهنگی
  • طراح داخلی
  • مدیر پروژه
  • طراح شهری

کارشناسی ارشد Architecture دانشگاه اوکلند نیوزلند

اگر می خواهید یک معمار حرفه ای شوید، باید برنامهMArch یا یکی از برنامه های کارشناسی ارشد ترکیبی مرتبط را به پایان برسانید:

  • کارشناسی ارشد معماری (حرفه ای)
  • کارشناسی ارشد معماری (حرفه ای) و حفاظت از میراث فرهنگی
  • کارشناسی ارشد معماری (حرفه ای) و طراحی شهری
  • کارشناسی ارشد معماری (حرفه ای) و برنامه ریزی شهری (حرفه ای)
  • تحصیلات تکمیلی در معماری
  • کارشناسی ارشد حفاظت از میراث فرهنگی

کارشناسی ارشد حرفه ای معماری دارای اعتبار حرفه ای است که توسط هیئت معماران ثبت شده نیوزیلند (NZRAB)، موسسه معماران نیوزلند (NZIA) و انجمن معماران مشترک المنافع (CAA) شناخته می شود. پس از 1 سال مطالعه پیشرفته، شما این فرصت را خواهید داشت که یک پیشنهاد طراحی معماری مستقل را در یک پایان نامه ارائه کنید. سال اول MArch (Prof) شامل دوره های پیشرفته استودیویی و 2 سمینار تدریس شده است که در آن می توانید بین طراحی پایدار، طراحی شهری، ساخت مصالح و دیجیتال و تاریخ و تئوری معماری یکی را انتخاب کنید. در سال دوم خود، شما یک تز طراحی شده را در یک جنبه خاص از محیط ساخته شده مورد علاقه خود به پایان می برید.

سال اول:

  • دوره های اصلی: 90 امتیاز
  • دروس انتخابی: 30 امتیاز

سال دوم:

  • پایان نامه: 120 امتیاز

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب این مقاله شرایط اعزام دانشجو به نیوزلند را شرح داده اند. همچنین راه های ارتباطی مختلف برای کسب مشاوره برقرار است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *