مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته معماری در نروژ

رشته معماری در نروژ

علاقه مندان به معماری مدرن در اروپا می توانند رشته معماری در نروژ را بررسی کنند. نروژ یکی از کشورهای پیشرو و فعال در زمینه معماری مدرن است. این کشور دارای بناهای برجسته معماری مدرن با سبکی نو و استفاده از فناوری است. همچنین نروژ به عنوان یکی از کشورهای برتر شمال اروپا شناخته می شود. می توانید با تحصیل رشته معماری در نروژ مدرک بسیار معتبری کسب کنید. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته معماری در نروژ یکی دیگر از جذابیت های پیگیری این رشته است. چنانچه علاقه مند به تحصیل و یا کار در رشته معماری در کشور نروژ هستید گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درباره رشته معماری در نروژ بیشتر گفته اند.

تاریخچه رشته معماری در نروژ

معماری در نروژ ترکیبی از سبک های مدرن و سنتی است. مطمئناً به عنوان یک توریست و همچنین برای کسانی که از معماری متنوع استقبال می کنند، بسیار جذب می شوند. وقتی به تاریخچه معماری در نروژ نگاه می کنیم احتمالاً به خانه های چوبی، کلیساهای قرون وسطایی یا شاید خیابان های رنگارنگ مرکز شهر اسلو فکر می کنیم. اما از نظر معماری، کشور بسیار بیشتر از این است. به عنوان مثال، در دهه های اخیر، ساختارهای جدیدتر و مهیج تری در مرکز توجه قرار گرفتند. برخی از این شاهکارهای مدرن جدید با در نظر گرفتن محیط طبیعی طراحی شده اند. در مواقع دیگر، آنها باید در کنار ساختمان های قدیمی و سنتی که هنوز پابرجا هستند کار کنند. هر دو به این معنی است که معماری نروژی به یک نمونه جهانی از طراحی طبیعی تبدیل شده است.

خانه های تجاری چوبی بریگن نمونه ای درخشان از معماری سنتی نروژ است. تا آنجا که این منطقه یکی از میراث جهانی یونسکو در نروژ است. در قرون وسطی، بریگن بندر اصلی صادرات ماهی خشک و روغن ماهی از شمال نروژ بود. بازرگانان آلمانی شروع به پیوستن به تجارت کردند و در ازای آن غلات ارائه دادند. یک مرکز تجاری Hanseatic برای مدیریت این تجارت تأسیس شد. این منطقه چندین بار در معرض آتش سوزی قرار گرفت، بنابراین ساختمان های امروزی مربوط به اوایل قرن 18 است. با این حال، آنها مطابق با سنت ها و ساختار اصلی و جمع و جور شهری از جمله معابر چوبی باریک ساخته شده اند.

کار در رشته معماری در نروژ

نروژ در سال های اخیر شاهد رونق معماری بوده است، که طی آن طیف وسیعی از پروژه های ابتکاری و مهیج در سراسر کشور به نمایش درآمده است. چنانچه دارای سبک خاص معماری هستید و ایده های نو در سر دارید می توانید با ارائه نمونه کارهای خود و اثبات خلاقیت خود برای کاریابی در نروژ اقدام کنید. در صورت اخذ پیشنهاد کاری در این کشور می توانید با گرفتن ویزای کار نروژ وارد بازار کار معماری در این کشور شوید. طبق بررسی های انجام گرفته حقوق ماهیانه کار در نروژ در رشته معماری به صورت متوسط 568000NOK (کرون نروژ) در ماه است. این در حالی است یک معمار در کشور نروژ ماهیانه حداقل 273000NOK (کرون نروژ) حداکثر 1 میلیون NOK (کرون نروژ) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در کشور نروژ آورده شده است:

حقوق مشاغل معماری در نروژ

تحصیل رشته معماری در نروژ

با توجه به استقبال رشته معماری در نروژ، دانشگاه های این کشور توجه ویژه ای به این رشته کرده و برنامه های معماری را در سطوح مختلف ارائه می کنند. اولین سطح برنامه کارشناسی معماری است که منجر به ارائه مدرک لیسانس معماری می شود و لازمه ورود به سطح کارشناسی ارشد در نروژ است. معمولا در این سطح برنامه ها به زبان نروژی ارائه می شوند. پس از لیسانس برای کسب تخصص در رشته معماری، دانشجویان وارد مقطع کارشناسی ارشد می شوند که 2 سال زمان بر است. این مقطع هم به زبان نروژی هم زبان انگلیسی ارائه می شود. در آخر تحصیل دکتری در نروژ در رشته معماری انجام می شود که برای تحقیقات و پژوهش می باشد. جهت تحصیل در نروژ می توانید از کارشناسان این مجموعه مشاوره بگیرید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در نروژ را مشاهده کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه آگدر
2دانشگاه هویسکولن کریستیانا
3دانشکده معماری و طراحی اسلو
4دانشگاه جیوویک
5دانشگاه علم و صنعت نروژ
6دانشگاه اسلو

تحصیل رشته معماری در دانشگاه علم و صنعت نروژ

دانشگاه علم و صنعت نروژ یکی از دانشگاه ها برجسته این کشور است. این دانشگاه 15 برنامه تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد و کارشناسی، در معماری، برنامه ریزی شهری، طراحی و هنرهای تجسمی ارائه می دهد. علاوه بر این، آموزش مداوم را ارائه می دهد. برنامه های این دانشگاه با یک رویکرد انتقادی و چند رشته ای به چالش های اجتماعی، دانش جدیدی را در معماری، برنامه ریزی شهری، طراحی و هنرهای تجسمی با تأکید بر پایداری، بهداشت، زیبایی شناسی، اخلاق، فناوری و فرآیندهای نوآورانه و روش های یادگیری توسعه می دهد. این دانشگاه دانشجویان را به فعالیت و اکتشاف به چالش می کشد و بر یادگیری از طریق عمل تأکید می کند.

برنامه های تحصیلی شامل:

  • برنامه کارشناسی ارشد در معماری (5 سال)
  • برنامه کارشناسی ارشد در معماری (2 سال)
  • لیسانس هنرهای زیبا
  • کارشناسی ارشد هنرهای زیبا
  • طراحی صنعتی (5 سال کارشناسی ارشد)
  • طراحی صنعتی (2 سال کارشناسی ارشد بین المللی)
  • برنامه کارشناسی ارشد در برنامه ریزی
  • برنامه کارشناسی ارشد در مدیریت املاک و مستغلات
  • کارشناسی ارشد برنامه ریزی زیست محیطی شهری
  • کارشناسی ارشد معماری پایدار

تحصیل رشته معماری در دانشگاه علم و صنعت نروژ

کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه علم و صنعت Architecture

کارشناسی ارشد معماری در این دانشگاه 2 برنامه مستقل یکپارچه 5 ساله و مستقل 2 ساله ارائه می شود. دوره 2 ساله کارشناسی ارشد معماری بر اساس مدرک لیسانس معماری بنا شده و همانند 2 سال آخر در دوره 5 ساله کارشناسی ارشد معماری است. با دنبال کردن این برنامه شما به عنوان یک برنامه ریز خلاق در یکی از بزرگترین صنایع نروژ آموزش خواهید دید. برنامه ریزی و فعالیت های ساختمانی در نروژ سالانه بیش از 100 میلیارد NOK (کرون نروژ) می باشد.

در این دانشگاه معماران منظره، دکوراتورهای داخلی، مهندسان حرفه ای، فیلسوفان، جامعه شناسان، طراحان صنایع و مورخان هنر در کنار مجریان کار تدریس می کنند، و اکثر اساتید آموزش دیده هستند. به موازات پروژه ها، موضوعات مختلف نظری، تحلیلی و عملی آموزش داده می شود که زمینه را برای روند خلاقیت فراهم می کنند. دوره کارشناسی ارشد 2 ساله به دانشجویان این فرصت را می دهد تا دوره هایی را در زمینه های زیر انتخاب کنند:

  • برنامه ریزی ساختمان ها و محیط های ساختمان برای صنعت و تجارت، موسسات عمومی و مسکن
  • فرم و عملکرد، فرایندهای خلاقانه و روش برنامه ریزی
  • جنبه های فنی و مالی فعالیت های معماری، مهندسی ساخت و ساز، تاسیسات فنی، اقتصاد ساختمان، مدیریت ساختمان و مهندسی کامپیوتر
  • طراحی، فرم، استفاده از رنگ ها و ارتباطات زیبایی شناختی
  • نظریه و تاریخ معماری، حفاظت، نوسازی و بهسازی ساختمان ها و محیط های ساختمان
  • توسعه شهر و برنامه ریزی
  • گشت و گداز

گشت و گذار در نروژ و خارج از کشور یکی از عناصر مهم این برنامه است. دانشجویان از طریق مشاهدات شخصی از محیط و اشیا آموزش می یابند. مطالعه هر دو نمونه تاریخی و مدرن در فرایند یادگیری مهم است.

رشته معماری در دانشکده معماری و طراحی اسلو Architecture

دانشکده معماری و طراحی اسلو (AHO) یک مرکز آموزش بین المللی و منحصر به فرد مبتنی بر تحقیق ارائه می دهد. در سال 1945 تأسیس شده و در سطح بین المللی به طور برجسته ای رتبه بندی شده است. این دانشکده 3 مدرک کارشناسی ارشد در:

  • معماری
  • معماری منظره
  • و طراحی و همچنین یک برنامه دکترا اعطا می کند.

با تطبیق میراث معماری سنتی خود با تمرکز آزمایشی و رو به جلو بر روی فرآیند، این موسسه در تلاش است تا دانشجویان خود را از صلاحیت و فردیت لازم برای تحقق با بالاترین کیفیت برخوردار سازد. برنامه های مربوط به تکتونیک مواد و طراحی عملکرد گرا، زمینه ای را برای استودیوهای تحقیقاتی مبتنی بر استودیو فراهم می کنند. این موسسه دارای کادری بین المللی تقریباً 20 استاد و محقق تمام وقت است. هر ترم، این موسسه میزبان یک استاد مهمان برجسته بین المللی است. این دانشکده با گروه منتخبی از مدارس در اروپا، آسیا و آمریکا ارتباط نزدیک دارد.

کارشناسی ارشد معماری دانشکده معماری و طراحی اسلو Architecture

دانشجویان با مدرک کارشناسی معماری می توانند مستقیماً به سال 4 برنامه کارشناسی ارشد معماری AHO مراجعه کنند. در طول 2.5 سال (150 ECTS) دانشجویان می توانند از بین طیف گسترده ای از دوره های موجود در استودیو یکی را انتخاب کنند تا بتوانند منافع فردی خود را دنبال کنند و صلاحیت های حرفه ای و دانشگاهی خود را تنظیم کنند. این دانشکده در بین دانشگاه های معتبر جهانی مورد احترام و شریک است. با تمرکز ویژه بر ادغام فرم ساخته شده و محیط، به موضوعات معاصر در معماری، چشم اندازهای آینده و میراث طراحی اسکاندیناوی می پردازد. برنامه های این دانشکده بر رابطه بین ایده و ساختمان در زمینه تحقیق و طراحی تأکید دارد و طیف گسترده ای از رویکردها را برای طراحی معماری ارائه می دهد.

دوره های جامع استودیویی عناصر اصلی برنامه های دانشگاهی در AHO هستند. دوره های استودیویی بر کار پروژه، تلفیق دانش آکادمیک و مهارت های کاربردی متمرکز است. پروژه نهایی در ترم آخر تکمیل می شود. این پروژه اغلب به فعالیتهای تحقیق و توسعه در AHO متصل است. دیپلم ها توسط بازرسان خارجی قضاوت می شوند و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد معماری اعطا می شود. برنامه معماری کارشناسی ارشد این دانشگاه زبان انگلیسی است. 3 سال اول (سطح پایه) به زبان نروژی تدریس می شود. شرایط اعزام دانشجو به نروژ توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب مقاله شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *