مهاجرت تحصیلی دومینیکا

رشته معماری در دومنیکا

رشته معماری در دومنیکا

رشته معماری در دومنیکا برگرفته از خلاقیت بومیان این جزیره و همچنین تاثیر استعمارگان خارجی بوده است. که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. هنگام بحث در مورد معماری دومینیکا، باید به معماری سنتی مردم بومی، کارائیب ها یا کالیناگوس نیز اشاره کرد. وقتی کلمبوس دومنیکا را کشف کرد، این افراد در کلبه های بدوی ساخته شده از کاه، چوب، پوست حیوانات، برگ خرما و هر ماده محلی دیگری که یافتند معماری را بوجود آورده و زندگی می کردند. امروز آنها هنوز هم این کلبه ها را برای نمایشگاه ها و فروش صنایع دستی خود به مردم محلی و بازدیدکنندگان احداث می کنند.

دومنیکا با پیشرفت صنعت مهندسی امروز در معماری پیشرفت کرده است اما کماکان شرکت های خارجی طرح های بزرگ معماری را در این کشور اجرا می کنند. در ادامه این نگارش همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیشتر درباره رشته معماری در دومنیکا بدانید.

پیدایش معماری در دومنیکا

جزیره دومنیکا توسط کریستوفر کلمب در سال 1493 کشف شد. در طی دهه های بعد از دومنیکا دامنه اصلی نبرد بین فرانسوی ها و انگلیسی ها بود. دومنیکا چندین بار بین فرانسه و انگلیس افتاد و سرانجام در سال 1763 در پیمان صلح پاریس، فرانسه و انگلیس برای دومنیکا معامله کردند و این جزیره در اختیار انگلیس قرار گرفت. نفوذ فرانسه و انگلیس هنوز در دومنیکا بسیار زیاد است و می توان آن را در زبان، دین، ​​فرهنگ، آداب و رسوم، آشپزی و معماری دومنیکا مشاهده کرد و اینها برای همیشه بخشی از تاریخ جزیره باقی می مانند. تا به امروز برخی از این معماری حفظ شده است و هنوز هم بر ساخت امروزی جزیره تأثیر می گذارد.

در طول سال ها، تعدادی از ساختمان های مربوط به دوران استعمار از آزمایش زمان جان سالم به در برده اند و در برابر طوفان ها و فاجعه های آب و هوایی دیگر که این جزیره را تحت تأثیر قرار داده است، ایستاده اند. این ساختمان ها شامل:

  • کلیساها
  • ساختمان های املاک
  • سازه های نظامی
  • و خانه های مسکونی است.

از سازه های نظامی باقی مانده می توان به قلعه شرلی در Cabrits اشاره کرد. هتل فورت یانگ زمانی سازه ای نظامی بود اما تبدیل شد. املاک Old Mill در Canefield آخرین کارخانه تولید نیشکر بود و به خوبی حفظ شده است. اکنون دفاتر بخش فرهنگی را در خود جای داده است. هیلزبورو و همپستد نیز ساختمان های قدیمی صنعتی هستند که در جزیره دیده می شوند. کلیساهای مربوط به دوران استعمار که هنوز پابرجا هستند شامل کلیسای کاتولیک رومی مورد ویل است که معماری اسپانیایی، کلیسای کاتولیک پورتسموث و کلیسای جامع روزو را منعکس می کند. همه این ها نمونه های برجسته معماری استعماری دومنیکا است.

درآمد معماراران در دومنیکا

پول رسمی کشور دومنیکا XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد و پرداخت حقوق به این ارز است. در حال حاضر با اقامت دومنیکا و کار در رشته معماری به صورت متوسط می توانید 1780XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار رشته معماری در کشور دومنیکا در حدود 920XCD (دلار کارائیب شرقی) و در بیشترین حالت 2720XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 100XCD (دلار کارائیب شرقی) معادل 37$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته معماری در دومنیکا را مشاهده کنید:

میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته معماری در دومنیکا

درباره رشته معماری در دومنیکا

دومنیکا یکی از آخرین جزایر هند غربی بود که آباد شد و بناهای تاریخی مربوط به نیمه دوم قرن 18 است. توپوگرافی کوهستانی این جزیره باعث شده است که مورد پسند اروپایی ها نباشد. این جزیره بسیار کوهستانی است، بنابراین ساخت ساختمان های بزرگ دشوار بود و مردم برای ساختمان های چوبی ​​ساکن شدند. ساختمانی که ساخته شده بود بیشتر با استفاده از چوب انجام می شد زیرا دومنیکا یک کشور بسیار جنگلی بود و تعداد زیادی چوب در دسترس بود. این امر همچنین می تواند به این واقعیت کمک کند که معماری استعماری دومنیکا بسیار کمی حفظ شده است. چوب فقط می تواند در برابر عناصر طبیعت برای مدت طولانی مقاومت کند و زمانی که این خانه ها را رها می کردند، در جنگل ها توسط درختان و خزه ها نابود می شد.

در حالی که در جزایر دیگر خانه های مزارع در دومنیکا وجود داشت، املاک وجود داشت. قدیمی ترین املاک توسط فرانسویان ساخته شده و امروزه بقایای آنها هنوز هم دیده می شود که از جمله آنها می توان به:

  • املاک روزالی
  • املاک ژنو
  • املاک سان سوور اشاره کرد که چند سال پیش در اثر آتش سوزی تخریب شد.

تحصیل رشته معماری در دومنیکا

تنها موسسه ارائه کننده رشته معماری در دومنیکا کالج دولتی دومنیکاست. با تحصیل در دومنیکا در رشته معماری در کالج ایالتی دومنیکا شما یک پایه ریزی کامل در تمام جنبه های معماری و شهر سازی با طراحی و کار پروژه گرا محور، تاریخ معماری، علم ساختمان و مدیریت ساخت و ساز، طراحی متشکل از ترکیب، ساخت مدل و CAAD، طراحی سازه، سازه های پشتیبانی و سایر رشته های مربوط را آموزش خواهید دید. جهت اخذ اقامت دومنیکا از طریق تحصیل بایستی پذیرش بگیرید و ویزای تحصیلی دومنیکا را دریافت نمایید. در جدول زیر می توانید برنامه های رشته معماری ارائه شده در دومنیکا را مشاهده کنید:

پارامترشرح
نام موسسهکالج دولتی دومنیکا
مقطع ارائه شدهکارشناسی و کارشناسی ارشد
زبانانگلیسی

تاثیر آب و هوای کارائیب بر معماری در دومنیکا

تاثیر آب و هوای کارائیب بر معماری در دومنیکا

معماری دومنیکا نیز تحت تأثیر الگوهای آب و هوایی کارائیب قرار گرفته است. دومنیکا از طوفان در امان نیست و هر ساله تحت تأثیر یک دوره بارانی قرار دارد بنابراین خانه ها ساخته شدند تا اثرات این بلایای طبیعی به حداقل برسد. شکل سقف ها نیز برای مقاومت در برابر بادهای طوفان ساخته شده است. کرکره های سنگین پنجره برای محافظت از خانه ها در برابر باد شدید ساخته شده اند. اینها را هنوز هم می توان در محل های نگهداری شده در اطراف شهر دید. در معماری دوران استعمار و تا به امروز ایوان های بزرگ و پرده های کرکره ای بسیار رایج است. ایوان ها برای فرار از گرمای بعد از ظهر ساخته شده اند و محلی برای استراحت و خنک شدن هستند. چند خانه شهری وجود دارد که مربوط به دوران ویکتوریا است. اینها با استفاده از سنگ و چوب ساخته شده اند.

شهر رزا از قرن 18 به قطعات کوچک تقسیم شده و تا تاریخ این منطقه بسیار کوچک باقی مانده است. خانه های مسکونی محبوب استعماری که تا به امروز زنده مانده اند شامل خانه نویسنده مشهور بین المللی ژان ریز است وی در دومنیکا متولد شد و خانه ای که برای 16 سال در آن زندگی کرد هنوز پابرجا است اما به یک هتل کوچک تبدیل شده است. درختی که او در رمان هایش توصیف می کند هنوز در باغ ایستاده است.

توسعه architecture در دومنیکا

خانه معمولی روستایی در دومنیکا شامل یک قلع یا سقف گالوانیزه و بدنه ای ساخته شده از چوب بود. با گذشت سال ها آگاهی برای حفظ جنگل بارانی در دومنیکا افزایش یافته و مردم از قطع درختان جنگل دلسرد شده اند. از آنجا که ساخت و ساز در حال تکامل بوده است، مصالحی که بیشتر در حال حاضر برای ساخت استفاده می شود بتن است اما سقف گالوانیزه همچنان محبوبیت زیادی دارد اما اکنون می توان آنها را در رنگ های مختلف خریداری کرد. سبک های خانه های ساخته شده اکنون منعکس کننده خانه های معمولی شهری و خانه های ییلاقی آمریکایی با غرهنگ کارائیب است. خانه های جدید نمایانگر فضای پر جنب و جوش و سرزنده کارائیب است. آنها در رنگ های بسیار روشن با سقف های به همان اندازه رنگارنگ نقاشی شده اند.

در طول سال ها، چند خانه و ساختمان استعماری زنده مانده به دلایل مختلف جذابیت خود را از دست داده اند:

  • پوسیدگی مواد اصلی
  • طوفان و سایر مشکلات آب و هوایی
  • مدرنیزاسیون

جهت کار در رشته معماری در این کشور نیز می توانید استارت آپ دومنیکا را در رشته معماری راه اندازی کنید. جهت کسب اطلاع از نحوه اخذ تابعیت کشورهای مختلف می توانید از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *