مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته معماری در بلاروس

رشته معماری در بلاروس

با وجود تاریخ آشفته جنگ و ویرانی، بسیاری از گنجینه ها و جاذبه های رشته معماری در بلاروس برای بازگو کردن تاریخ این کشور باقی مانده است. برخی از قدیمی ترین بناهای بلاروس مربوط به قرون وسطی است. جنبش ها و مذاهب هنری در شکل دادن به معماری بلاروس سهم خود را بازی کرده اند، نمونه های خوبی از رومانسک و گوتیک، باروک و کلاسیسیسم و مدرنیسم در سراسر کشور یافت می شود. بلاروس دارای قلعه ها و ساختمان های قدیمی با معماری منحصر به فرد است. این کشور می تواند محل خوبی برای کاوش در رشته معماری و همچنین تحصیل معماری باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با توجه به شرایط شما بهترین نقاط جهان برای کار و تحصیل معماری را به شما معرفی کنند.

تاریخچه معماری در بلاروس

بسیاری از هنرمندان و معماران برجسته، که تا به امروز از شهرت جهانی برخوردارند، در خاک بلاروس متولد شدند. با این حال، به دلیل تغییر 100 ساله مرزها به کشورها و امپراتوری های مختلف، همه هنرمندانی که در قلمرو بلاروس زندگی می کردند، به عنوان هنرمندان بلاروسی محسوب نمی شوند. اولین هنرمندان بلاروسی عمدتا معمار و نقاش شمایل بودند، اما به ندرت نام آنها در قرون وسطی ثبت می شد. بسیاری از آنها عمداً مایل نبودند نام آنها ذکر شود. امروزه شناخته شده است که کلیسای جامع سنت سوفیا در توسط معماران بلاروسی و دیگران ساخته شده است. نام دیگری که در هنر بلاروس در قرون وسطی برجسته است، لازار بوگشا است. معمارانی از Polotsk و Grodno در قرن 13 تا 16 مورد توجه قرار گرفتند. بسیاری از معماران ماهر از مدارس معماری این شهرها سرچشمه گرفته بوده اند.

در قرن 19، هنرمندان بلاروسی اصولاً در مسکو و سنت پترزبورگ آموزش دیدند. بنابراین کار آنها عمدتا مطابق با هنر و معماری روسیه توسعه یافت. با این حال، سایر نقاشان بلاروسی تحت تأثیر هنرهای لیتوانیایی و لهستانی بودند. قرن 20 قرن پیشرفت علمی و فناوری و مدرنیته نقطه عطفی را در معماری بلاروس و جهانی دید. نوع ساختمانی و مهندسی سازه تغییر یافت و فرم های جدیدی از معماری به لطف برق و گزینه های جدید ساخت بوجود آمد. یکی از برجسته ترین معماران قرن 20 در بلاروس جوزف لانگبارد بود که بناهای وی از ویژگی های پایتخت بلاروس تا به امروز است. وی ساختمان دولت، خانه اپرا، آکادمی علوم و خانه باشگاه افسران را طراحی کرد. بسیاری از معماران از سراسر شوروی در پروژه معماری پس از جنگ برای بازسازی پایتخت مینسک، از جمله افراد زیر کار کردند:

  • میخائیل پاروسنیکوف
  • الکساندر ووینوف
  • یوری یگوروف
  • جورجی زابورسکی
  • ناوم تراختنبرگ
  • میخائیل بارشچ
  • ولادیمیر کورول

کار معماران در بلاروس

مهندسان معماری افراد اصلی در طراحی هر پروژه ساختمانی در هر نقطه از جهان هستند. وظیفه آنها هرجا كه هر پروژه ساختمانی ادامه یابد بسیار مهم است زیرا آنها اولین مهندسانی هستند كه این پروژه ها را در هر جای دنیا طراحی می كنند. هر زمان که ساختمان یا خانه زیبایی می بینیم، اولین شخصی که به ذهن ما می رسد مهندس معماری است بنابراین در پشت طراحی هر پروژه ساختمانی معماری وجود دارد. آنها با ارزش ترین افراد در این دنیای مدرن هستند و خدمات آنها توسط همه بخش ها اعم از دولتی یا خصوصی استخدام می شوند. مهندسی معماری با مهندسان عمران بسیار نزدیک کار می کند زیرا آنها از بسیاری جهات با یکدیگر مرتبط هستند. جهت کار در رشته معماری در بلاروس باید مدرک تحصیلی معتبر داشته باشید و پیشنهاد رسمی از یک شرکت معماری دریافت کنید.

طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور بلاروس به صورت متوسط 2720BYN (روبل بلاروس) در ماه حقوق دریافت می کند که در زمان نگارش این مقاله حدودا معادل 1084$ (دلار) است. این در حالی است یک معمار در کشور بلاروس ماهیانه در بازه 1310BYN الی و 5240BYN (روبل بلاروس) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در بلاروس را مشاهده کنید:

یزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در بلاروس

تحصیل رشته معماری در بلاروس

تحصیل در رشته مهندسی معماری در بلاروس تجربه شگفت انگیزی خواهد بود زیرا بلاروس برای دانشجویان بین المللی که به دنبال دوره مهندسی معماری در خارج از کشور هستند برنامه های مختلفی را ارائه می دهد. هنگام بازدید از بلاروس، بسیاری از بناهای زیبا را هم تاریخی و هم مدرن خواهید یافت که دلیل آن تأکید بلاروس بر آموزش مهندسی معماری است. بلاروس شبکه ای از دانشگاه های مهندسی دارد که دانشجویان بین المللی برای پیوستن به دوره مهندسی معماری تقریباً در هر شهری از بلاروس یافت می شوند. برنامه های مهندسی معماری دارای شاخه های زیادی به عنوان مثال خانه ها و پروژه های عمومی برنامه ریزی های شهری پروژه های صنعتی طراحی محیط معماری و غیره است.

در لیست زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در بلاروس را مشاهده کنید:

  • دانشگاه فنی ملی بلاروس
  • دانشگاه فناوری بلاروس
  • دانشگاه بلاروس روسیه
  • آکادمی هنر بلاروس

تحصیل معماری در مقاطع مختلف در بلاروس

به دانشجویان بین المللی این حق انتخاب داده می شود که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بلاروس، در یکی از رشته های تحصیلی مهارت پیدا کنند. دوره های مهندسی معماری در 3 مقطع تدریس می شود:

مقطعشرح
لیسانس مهندسی معماریاین دوره سطح اول است که شامل 4 سال است و پس از فارغ التحصیلی از هر دانشگاه بلاروسی می توان به هر صنعت مرتبط با معماری بپیوندید. هنگامی که 4 سال لیسانس کسب کردید، مهندس معمار شده اید و اکنون می توانید در هر کجای دنیا کار کنید.
کارشناسی ارشد مهندسی معماریهنگامی که مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی معماری از بلاروس گرفتید، ممکن است برای ارتقا مهارت های حرفه ای خود واجد شرایط برنامه کارشناسی ارشد باشید و این باعث می شود که شما در بین دیگران برجسته باشید زیرا شما 2 مدرک مهندسی معماری از بلاروس خواهید داشت.
دکترای معماریهنگامی که مدرک اول و دوم مهندسی معماری را از بلاروس دریافت کنید، برای یک دوره دکترا که شامل 3 سال است واجد شرایط می شوید و در زمینه معماری به یک حرفه ای کامل تبدیل می شوید.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه ملی فنی بلاروس

تحصیل رشته معماری در دانشگاه ملی فنی بلاروس

دانشکده معماری به عنوان گروه معماری در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه فنی ملی بلاروس در سال 1952 تاسیس شد، قدیمی ترین و پیشروترین مدرسه معماری در جمهوری بلاروس است. این پشتیبانی علمی و روشمند برای آموزش حرفه ای و عالی معماری در کشور است. دانشکده با هدف کمک به محیط معماری برای تضمین کیفیت مناسب زندگی در کشور تلاش می کند. آموزش در دانشکده براساس سنت و نوآوری است. برنامه درسی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد با هدف آماده سازی معماران با دانش قابل توجه در زمینه معماری و طراحی و مهارت های مناسب است که آنها را قادر می سازد ایده های جدید طراحی ایجاد کنند و وظایف عملی را به روشی مدرن حل کنند. این هدف با تخصص حرفه ای، آموزشی و پژوهشی دانشکده متمرکز بر معماری، برنامه ریزی شهری و طراحی پشتیبانی می شود.

سالانه حدود 120 دانشجو وارد دانشکده می شوند. بیش از 1000 دانشجوی کارشناسی تمام سال در این دانشکده وجود دارد. کارکنان علمی دانشکده شامل 80 استاد و محقق، از جمله 10 استاد، دکترای علوم و 30 استاد دانشیار، دکترا هستند. برخی از معماران مشهور بلاروسی نیز در این دانشکده کار می کنند. دانشکده معماری این دانشگاه دارای بخش های زیر است:

  • طراحی محیط معماری
  • معماری مسکن و ساختمان های عمومی
  • معماری تأسیسات صنعتی و ساخت و سازهای معماری
  • نظریه و تاریخ معماری
  • برنامه ریزی شهری
  • نقاشی با آبرنگ و مجسمه سازی

شاهکارهای معماری در بلاروس

در قرون وسطی، بلاروس سرزمین قلعه ها نامیده می شد. بلاروس از نظر تعداد بناهای تاریخی برابر با هر کشور اروپایی است. علاوه بر این، بسیاری از جاهای دیدنی بلاروس هیچ مشابهی در جهان ندارند. کارشناسان یونسکو در حال بررسی دقیق حدود 20 بخش واقع در قلمرو بلاروس هستند که می توانند در فهرست میراث جهانی قرار گیرند. از جمله:

نام بناشرح
کلیسای جامع سنت سوفیا در پولوتسکیک ساختار هیدرولیکی منحصر به فرد از نیمه اول قرن 19 است. این یک سیستم پیچیده از آبراهه ها، رودخانه ها، دریاچه ها و شیب های حمل و نقل است. این کانال با کمک جدیدترین فناوری آن زمان و بر اساس تجربه کانال های معروف آلمان، انگلیس و سوئیس ساخته شد و به حق یک موفقیت مهندسی اروپا در زمان خود محسوب می شد.
برج Kamenetsیک بنای معماری دفاعی قرن 13 است. بین سال های 1276 و 1288 توسط شاهزاده ولادیمیر واسیلکوویچ از وهولیا به عنوان عنصر اصلی سیستم دفاعی در مرز غربی حکومت ولین ساخته شد. قطر بیرونی برج مدور بدون تقسیمات افقی و عمودی 13.5 متر است و از رودخانه لسنایا نزدیک به 30 متر ارتفاع می گیرد. ضخامت دیواره های آجری قرمز تیره آن به 2.5 متر می رسد.
استحکامات قلعه برستدر تاریخ 26 آوریل 2012، بنای تاریخی امپراتوری روسیه که به نمادی از شجاعت مردم بلاروس تبدیل شد، 170 سالگی از زمان بهره برداری را جشن گرفت. در همان آغاز، قلعه برست یکی از پیچیده ترین استحکامات امپراتوری روسیه در نظر گرفته شد.

جهت یافتن کار در رشته معماری نیز می توانید از موسسات معتبر کاریابی در بلاروس استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید از متخصصین و وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب مهاجرت مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *