مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته معماری در آذربایجان

رشته معماری در آذربایجان

رشته معماری در آذربایجان در دانشگاه های این کشور به خصوص دانشگاه معماری و ساختمان آذربایجان برای دانشجویان خارجی، امکان پذیر می باشد. این کشور در ساحل غربی دریای خزر در منتهی الیه جنوب شرقی قفقاز واقع شده است. این منطقه یک کشور کوهستانی است و فقط حدود 7% آن زمین قابل کشت است. دره رودخانه کورا منطقه اصلی کشاورزی این منطقه است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپای شرقی و کشورهای مستقل مشترک المنافع، این کشور به سطح بالایی از توسعه انسانی، توسعه اقتصادی و سواد و همچنین نرخ پایین بیکاری رسیده است.

این کشور، بزرگترین کشور در منطقه قفقاز است و روسیه را از شمال، گرجستان از شمال غربی، ارمنستان از شمال به غرب و ایران را از جنوب لمس می کند. دریای خزر را از شرق لمس می کند. اگرچه تورم در سال 2007 به 16.6% رسید و منجر به گمانه زنی در مورد رشد سریع بخش انرژی این کشور در ایجاد حباب شد، تورم مزمن در اوایل این دهه بررسی شد و منجر به انتشار ارز جدیدی به نام منات شد. علاقه مندان می توانند مقاطع مختلفی که رشته معماری در آذربایجان ارائه می دهد را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، بیابند.

تحصیل کارشناسی رشته معماری در آذربایجان

کسب مدرک کارشناسی با تکمیل این دوره توسط دانشکده یا دانشگاهی که در آن ثبت نام می کنید، حاصل می شود. اتمام این تحصیل بسته به جایی که مدرک خود را می گیرید ممکن است 3 تا 7 سال طول بکشد. تحصیل رشته معماری در آذربایجان دانشجویان، را برای طراحی خانه و ساختمان برای مشتریان و شرکت های خصوصی آماده می کند. دانشجویان ممکن است یاد بگیرند که چگونه از انواع برنامه های کامپیوتری برای طراحی فضای عملکردی استفاده کنند. آن ها همچنین ممکن است یاد بگیرند که چگونه به طور حرفه ای با مشتری و در تیم همکاری کنند.

این کشور، بزرگترین کشور در منطقه قفقاز است که در تقاطع آسیای غربی و اروپای شرقی واقع شده است. این رشته، هنر ایجاد سازه ها را مورد مطالعه قرار می دهد. اصل کار معمار در ساخت ساختمان ها نهفته است. یک معمار کسی است که دارای تخیل، خلاقیت و ذهنی تحلیلی باشد. وظیفه اصلی برنامه های معماری برای کسانی که قصد تحصیل کارشناسی در آذربایجان دارند، توسعه و طراحی فنی پروژه ساختمانی آینده است. یک متخصص در این زمینه کارهای مربوط به برنامه ریزی شهری، معماری ساختمان های عمومی و صنعتی و مرمت بناهای تاریخی را انجام می دهد.

تحصیل کارشناسی رشته معماری در آذربایجان

تحصیل کارشناسی ارشد رشته معماری در آذربایجان

شخصی که تحصیل کرده و مدرک کارشناسی ارشد رشته معماری در آذربایجان را دریافت کرده است، کارشناس ارشد معماری است. تحصیل کارشناسی ارشد در رشته معماری می تواند در صنعت ساختمان و ساخت و ساز کار کند و با مطالعه بیشتر به یک معمار کاملا معتبر تبدیل شود. شخصی که برای دوره معماری MA اقدام کرده است، در ابتدای دوره ریاضیات را می خواند. این دوره، موضوعات تخصصی را ندارد. با این حال، تحصیلات تکمیلی MA شامل تاریخچه معماری و مهندسی خواهد بود. کارشناسی ارشد به دانشجویانی اعطاء می شوند که تحصیلات سطح تحصیلات تکمیلی را در یک زمینه خاص از تحصیل یا یک حوزه تمرین حرفه ای به پایان رسانده اند در حالی که تسلط بالایی را در طول مراحل نشان می دهند.

رشته معماری در دانشگاه معماری و ساختمان آذربایجان

دانشگاه معماری و ساختمان آذربایجان یک مرکز تحقیق و آموزش شناخته شده است. به طوری که، معماران، مهندسان، سازندگان و سایر متخصصان متبحر را آماده می کند. این دانشگاه نه تنها دانش ارائه می دهد، بلکه متخصصانی آماده تحقیقات علمی و توانایی مقاومت در برابر رقابت های بین المللی را که دارای تفکر مستقل و دست خط خود هستند ، پرورش می دهد. دانشجویان این دانشگاه، علاوه بر تحصیل در آذربایجان، به کارهای خلاقانه نیز مشغول هستند.

دانشجویان با جنبه عملی تخصص انتخابی خود آشنا می شوند و دانشگاه تجهیزات لازم و آزمایشگاه های تخصصی را در اختیار آن ها قرار می دهد. این دانشگاه متخصصان معتبری را با پیشرفته ترین تجربه در زمینه معماری و ساخت و ساز جذب می کند. همچنین فرصتی برای سازماندهی جلسات دانشجویان با کارفرمایان بالقوه فراهم شده است تا در آینده زمینه اشتغال آن ها فراهم شود.

این دانشگاه، 7 دانشکده دارد که عبارتند از:

  • معماری
  • ساخت و ساز
  • اقتصاد آب و سیستم های ارتباطی مهندسی
  • حمل و نقل
  • فناوری ساخت و ساز
  • اقتصاد ساخت و ساز
  • دانشکده مکانیک و فناوری اطلاعات

بیش از 7500 دانشجو در 25 برنامه کارشناسی و 39 برنامه کارشناسی ارشد ثبت نام می کنند. دانشجویان خارجی باید قبل از پذیرش در دانشگاه، یک سال آموزش را در دانشکده مقدماتی بگذرانند. طول دوره مقاطع مختلف در این دانشگاه در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطعطول دوره تمام وقتطول دوره پاره وقت
کارشناسی4 سال5 سال
کارشناسی ارشد2 سال2.5 سال

این دانشگاه در سال 1920 تاسیس شد. از سال 2018 در سایت QSWorld جزء برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. در نمودار زیر رتبه آن را از سال 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

رتبه دانشگاه معماری و ساختمان آذربایجان

تحصیل در آذربایجان

تحصیل در این کشور، در نیمه راه اروپا و آسیا، به شما امکان می دهد مجموعه جذابیت فرهنگی منحصر به فرد آن را تجربه کنید. پایتخت آن باکو دارای چندین مکان میراث جهانی یونسکو است.

از جمله شاهکارهای معماری در نمودار زیر آمده است:

شاهکارهای معماری در آذربایجان

باکو به تحمل مذهبی و تنوع فرهنگی شهرت دارد و موزه های آن شامل مجموعه های مشهوری از هنر تاریخی و مدرن است. اکثر دوره های دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی قابل دسترسی است. زیرا، انگلیسی به عنوان زبان آموزش بسیار استفاده می شود. علاوه بر این، جمعیت این کشور، تا حد زیادی باسواد و دانشمند است. زیرا، این کشور به دلیل داشتن یک مرکز یادگیری مسلمان مشهور است. شما از تحصیل به زبان های آذربایجانی و روسی در این کشور بسیار سود خواهید برد.

زیرا، دانشگاه های این کشور فرصتی برای تخصص در زبان و ادبیات آذری و روسی ارائه می دهند. دانشجویان بیش از 50 کشور در آذربایجان تحصیلات عالیه را دنبال می کنند، این نشان از جذابیت های این کشور است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور دارید می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در زمینه اعزام دانشجو به آذربایجان فعالیت دارد، اقدام نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *