مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته مدیریت در ژاپن

رشته مدیریت در ژاپن

رشته مدیریت در ژاپن از رشته های بین المللی محسوب می شود. زیرا در این کشور در این رشته بیشتر بر جنبه های بین المللی آن تاکید می شود. در ژاپن مدیریت و اقتصاد و جهانی بودن باهم مرتبط هستند. در واقع در مقطع کارشناسی پیش زمینه هایی از بین المللی کار کردن و اصول مدیریت بین المللی را بیان می کنند. در ژاپن دانشجویان بین المللی بسیاری وجود دارند که در دانگشاه های معتبر تحصیل می کنند. در ژاپن برنامه های مدیریت با آموزش اصول مختلف مدیریت، دانشجویان را برای موقعیت های سطح ابتدایی آماده می کنند. این دروه ها در دانشگاه ها اغلب شامل حل مسئله، رفتار سازمانی و تصمیم گیری است. دوره های مدیریت همچنین ممکن است در آموزش مهارت های رهبری لازم برای مدیر شدن متمرکز باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب است.

تحصیل در ژاپن

ژاپن یکی از سیستم های آموزش عالی بسیار عالی در آسیا را دارد. از آنجا که اقتصاد و فناوری ژاپن در جهان مشهور است لذا آنان موفقیت و قدرت و تجارت خود را مدیون مدیران ژاپنی هستند که سازمان و شرکت ها را هدایت می کنند. ژاپنی ها به شدت بر تحصیلات آکادمیک معتقدند. رویکرد ژاپنی ها به علم و فناوری از درجه بالایی برخوردار است، بنابراین سطح تحصیلات آنها از کودکی تا ابتدایی تا مقاطع متوسطه تا سوم بسیار سازمان یافته است. با 126 میلیون نفر ساکن ژاپن از یک محیط فرهنگی غنی برخوردار است. منطقه توکیوی بزرگ با بیش از 30 میلیون نفر ساکن، بزرگترین منطقه شهری در جهان است. تجارت و مدیریت و اقتصاد از محبوب ترین دوره ها در سراسر جهان در هر سطح از تحصیل است. زیرا مهارت ها و دانش آموخته شده را می توان در هر زمینه یا بخشی استفاده کرد.

تحصیل رشته مدیریت در ژاپن

مقطع کارشناسی مدیریت در ژاپن به دانشجویان بومی و بین المللی یکسان آموزش داده می شود. تدریس از طریق سخنرانی و سمینار و کارورزی و امتحانات صورت می گیرد. دانشگاه ها از طریق استادان متخصص و با تجربه خود به دانشجویان منابع خوب و معتبری را معرفی می کنند. همچنین یک استاد مجرب به دانشجویان می آموزد که چگونه منابع محدودی را برای تبدیل سود و رشد تجارت مدیریت کنند. گرایش مدیریت تجارت و مدیریت بازرگانی و مدیریت ورزشی و مدیریت گردشگری و مدیریت هتلداری و مدیریت بین الملل از بیشترین و پرطرفدارترین گرایش ها در کشور ژاپن می باشد. در دانشگاه های ژاپن به طور کلی دروس یکسان و شبیهی به دانشجویان ارائه می شود. همچنین مدیریت MBA و DBA نیز در این کشور وجود دارد.

مهم ترین موضوعات ارائه شده در دانشگاه های ژاپن در رشته مدیریت عبارتند از:

  • تولید و برنامه ریزی
  • تصمیم گیری بحرانی
  • مدیریت پروژه
  • همچنین تخصیص منابع انسانی
  • امور مالی
  • اندیشه اقتصادی
  • بازاریابی
  • مدیریت نوین

رشته مدیریت در ژاپن در مقطع کارشناسی ارشد

رشته مدیریت در ژاپن در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت در ژاپن دروس و تحقیقات مطابق با اهداف مدرن سیاسی و اقتصادی جهانی، رویه های سازمانی آموزش داده می شود. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان علاوه بر تحصیل تخصصی و عمیق تر تحقیقات کاربردی و کارورزی های مهم تری انجام می دهند. همچنین در ژاپن بسیاری از مدیران و دستیاران مدیران فارغ التحصیل مقطع ارشد مدیریت هستند. ارشد مدیریت نه در ژاپن بلکه از محبوب ترین مدارک تجاری در جهان است زیرا منجر به فرصت های شغلی بهتر و درآمد بالاتر می شود. همچنین برای مدیرانی که می خواهند به بالاترین سطح حرفه خود برسند و یک مزیت رقابتی ارائه دهند عالی است. تحصیل در رشته مدیریت در ژاپن در مقطع ارشد به شما یاد می دهد که چگونه برای ارزیابی موفقیت و پیروزی های بالقوه آماده شوید.

برخی از دروس رشته مدیریت در مقطع ارشد در ژاپن عبارتند در جدول زیر آورده شده است:

ترم 1ترم 2ترم 3ترم 4
قانون تجارتمدیریت غربیامور مالی پیشرفتهتوسعه تجاری
اقتصاد و آمار در مدیریتتحقیق میان رشته ایتحقیق بین المللیروش های پژوهش
جامعه شناسی بین المللیانفورماتیکتبلیغات بین المللیپایان نامه

بهترین دانشگاه های ژاپن

دانشگاه توکیو بالاترین رتبه دانشگاه های ژاپن در جهان را دارد. این دانشگاه دارای شهرت بسیار قوی در جهان است. دانشگاه توکیو عملکرد بسیار خوبی دارد و در بین 100 موضوع برتر جهانی برای هر یک از رشته های تحصیلی قرار دارد. چشمگیرترین و معروف ترین رشته های این دانشگاه، این زبان حقوق و روان شناسی و مدیریت اقتصاد و فیزیک و نجوم و مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی است. دانشگاه کیوتو پس از این دانشگاه دومین دانشگاه دارای رتبه عالی در این کشور است. همچنین در رده بندی موضوعات حضور پررنگی دارد و در35 مورد از 48 موضوعی که در آخرین نسخه به آنها اشاره شده، در میان بهترین های جهان قرار دارد. برای چندین موضوع از جمله علوم زیستی، مهندسی عمران، در 50 رتبه برتر جهان قرار دارد.

فرصت های شغلی رشته مدیریت در چین

دانشجویان رشته مدیریت در ژاپن طیف گسترده ای از تخصص ها را می آموزند، از جمله: امور مالی، بانکی، بازاریابی دیجیتال، مهمان نوازی، مدیریت منابع انسانی و تقریباً هر زمینه ای که می توانید در آن تجارت کنید. بیشتر دوره های کارشناسی مدیریت3 سال طول می کشد تا فارغ التحصیل شوند، اما شما همچنین می توانید لیسانس 2 ساله و همچنین لیسانس4 ساله را که معمولاً توسط دانشگاههای ژاپن ارائه می شود را پیدا کنید. پس از فارغ التحصیلی، قادر خواهید بود گزینه های مختلف شغلی را دنبال کنید، از جمله کار به عنوان:

  • مشاور مدیریت
  • بانکدار
  • مدیر سرمایه گذاری
  • مدیر فناوری اطلاعات
  • مدیر منابع انسانی و امور مالی
  • مدیر سیستم های رایانه ای
  • مدیر بازاریابی و فروش
  • مدیر خدمات بهداشتی و حسابدار

میزان نرخ بیکاری در این کشور به شرح زیر است:

نرخ بیکاری در ژاپن

رشته مدیریت پروژه در ژاپن

تحصیل در ژاپن در دوره های مدیریت دانشجویان را به درک کاملی از مبانی تجاری، اصول مدیریت در دنیای تجارت مجهز می کند. این رشته کلاس هایی در ریاضیات، بازاریابی، آمار، حقوق تجارت، حسابداری یا تجارت بین الملل دارند. شما همچنین می توانید عناصر اقتصاد خرد و کلان را بیاموزید و با استفاده از روش های کمی آشنا شوید. تفکر انتقادی، آگاهی از عوامل اجتماعی در تجارت و برقراری ارتباط خوب مهارت های اساسی است که شما در طول تحصیل در مقاطع مختلف در ژاپن کسب خواهید کرد. یکی از این مهارت ها مدیریت پروژه است. مدیریت پروژه، مطالعات میان رشته ای است که به دانشجویان می آموزد تا منابع یک شرکت یا سازمان را برنامه ریزی و سازماندهی کنند، تا به دنبال یک برنامه زمانی محدود، به اهداف خاص برسند. برای مشاوره با مشاوران متخصص با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *