مهاجرت تحصیلی دومینیکا

رشته مدیریت در دومنیکا

رشته مدیریت در دومنیکا

رشته مدیریت در دومنیکا نسبت به سایر رشته های تحصیلی بازار کار بهتری دارد. سرمایه گذاران زیادی با خرید پاسپورت دومنیکا اقامت را اخذ نموده اند. سرمایه های زیادی وارد این کشور شده است. نتیجتا هم خود این سرمایه گذاران خارجی و هم دولت دومنیکا که فروش پاسپورت یکی از منابع درآمد مهم آن شده است، به دنبال راه اندازی تجارت ها و استارت آپ های مختلف هستند. به همین دلیل است که مشاغل مدیریتی زیادی در حال حاضر در دومنیکا وجود دارند که حتی در شرایطی که متقاضیان کار صلاحیت های لازم را داشته باشند، به استخدام خارجی های متخصص هم می پردازند. البته علی رغم توسعه های صورت گرفته در ثبت شرکت، یکی از صنایعی که پیشرفت کمی در دومنیکا داشته است، صنعت توریسم و گردشگری است.

به عبارت دقیق تر از آن جایی که دومنیکا آتشفشانی است و سواحل کمی دارد، در مقایسه با جزایر اطراف توسعه گردشگری کم تری داشته است. نتیجتا رشته هایی مثل هتلداری، توریسم و غیره در دومنیکا در مقایسه با کشورهای توریستی از جمله مالتا، موناکو، فرانسه، هلند، دانمارک، ایتالیا و غیره، موقعیت های شغلی کم تری دارند. اما مدیریت اینگونه نیست؛ یعنی نه تنها فرصت های شغلی نسبتا خوبی در دومنیکا وجود دارد بلکه سطح درآمد مدیران نیز نسبتا خوب است. این در حالی است که مردم دومنیکا در مجموع در مقایسه با آمریکایی ها، انگلیسی ها، هلندی ها و غیره قدرت خرید خیلی بالایی ندارند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت در دومنیکا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در دومنیکا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های دومنیکا در سال 2023 برای تحصیل رشته مدیریت کدام اند؟
  • درآمد مدیران در دومنیکا چقدر است؟

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در دومنیکا

رشته مدیریت و گرایش های مختلف آن همانند دندانپزشکی، پزشکی و غیره جزو رشته های پرهزینه تر دانشگاه های دومنیکا هستند. برای تحصیل در غالب رشته های تحصیلی، دانشگاه های دومنیکا سالانه 5000€ تا 6000€ (یورو) است؛ اما در رشته های مدیریتی شهریه ها معمولا کمی بیشتر است و بالای 8000€ (یورو) در سال می باشد. هزینه های زندگی در دومنیکا نیز با توجه به شهر و سبک زندگی هر فردی معمولا بین 900$ تا 1300$ (دلار کارائیب شرقی) می باشد که بخش کوچکی از آن با انجام کار دانشجویی قابل تامین است. البته اگر کسی بخواهد ضمن تحصیل در دومنیکا کار دانشجویی هم انجام دهد باید از قبل مجوز کار یا همان work permit بگیرد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در دومنیکا

دومنیکا دانشگاهی که در سطح جهانی جایگاه خیلی خوبی داشته باشد ندارد. نتیجتا کسی که رشته مدیریت را در یکی از دانشگاه های دومنیکا بخواند نمی تواند امید داشته باشد پس از فارغ التحصیلی بتواند در کشورهایی مثل آمریکا، سوئد و غیره کاری پیدا کند. اما همین که رتبه ملی دانشگاهی که فرد متقاضی تحصیل در دومنیکا از آن پذیرش گرفته خوب باشد، شانس کاریابی در خود کشور دومنیکا برای وی بالاتر می رود. خصوصا کسانی که 2 زبانه هستند یعنی مدیرانی که علاوه بر انگلیسی به زبان خارجی دیگری، علی الخصوص اسپانیایی، تسلط دارند.

بهترین دانشگاه های دومنیکا برای تحصیل رشته مدیریت عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های دومنیکا برای تحصیل رشته مدیریترتبه دانشگاه در سطح ملیشهری که دانشگاه در آن واقع شده است.
Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra1Santiago de los Caballeros
Universidad Tecnológica de Santiago2Santiago
Universidad Autónoma de Santo Domingo3Santo Domingo
Universidad Iberoamericana4Santo Domingo
Instituto Superior de Formación Docente Salomé Ureña5Santo Domingo
Instituto Tecnológico de Santo Domingo6Santo Domingo
Universidad APEC7Santo Domingo
Universidad Nacional Pedro Henríquez Ureña8Santo Domingo
Universidad del Caribe9Santo Domingo
Instituto Tecnológico de Las Américas10Boca Chica

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت در دومنیکا

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت در دومنیکا

همان طور که اشاره شد برای کار ضمن تحصیل در دومنیکا و همچنین کار دانشجویی در این کشور دانشجویان باید مجوز کاری یا work permit اخذ نمایند. مدارکی که برای اخذ مجوز کار در دومنیکا از افراد خواسته می شود عبارت هستند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست اخذ مجوز کار دومنیکا
  • پاسپورتی که برای مدت اقامت فرد در دومنیکا معتبر باشد.
  • گواهی اشتغال به تحصیل در دومنیکا برای کسانی که قصد مشغول شدن به کار دانشجویی را دارند و مدرک تحصیلی برای افرادی که از دانشگاهی در دومنیکا فارغ التحصیل شده اند و شغلی در این کشور پیدا کرده اند و می خواهند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند.
  • نامه سلامت
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در مدت اقامت در دومنیکا
  • مدرکی دال بر استخدام شدن در دومنیکا
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در دومنیکا

کار پس از تحصیل در دومنیکا

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در دومنیکا افراد می توانند با پیدا کردن کار، به شرحی که پیش تر گفته شد، درخواست دهند و ویزای کاری دومنیکا را اخذ نمایند. کسانی که در رشته مدیریت فارغ التحصیل شده اند با توجه به سطح تحصیلات، جنسیت، سابقه کار و غیر سطح درآمد متفاوتی در دومنیکا خواهند داشت. مثلا پایین ترین میزان درآمد و بالاترین درآمد مدیران در دومنیکا به ترتیب 1340$ و 4280$ (دلار کارائیب شرقی) است. در نمودار ذیل متوسط درآمد مدیران در دومنیکا با توجه جنسیت آن ها با هم مقایسه شده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهانه زنان و مردان در دومنیکا

همان طور که مشاهده می شود در دومنیکا متاسفانه زنانی که سمت مدیریت دارند، با همان میزان تحصیلات، مهارت و سابقه کاری، 12% مدیران مرد حقوق می گیرند. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در میزان درآمد سطح تحصیلات است و مدیرانی که مدرک کارشناسی ارشد دارند در مقایسه با مدیرانی که مدرک کارشناسی دارند در کشور دومنیکا 60% بیشتر حقوق می گیرند. به عبارت دقیق تر متوسط درآمد مدیران در دومنیکا با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 1990$ و 3190$ (دلار کارائیب شرقی) است. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل رشته مدیریت در دومنیکا، بهترین دانشگاه های دومنیکا برای تحصیل مدیریت و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *