مهاجرت تحصیلی استونی

رشته مدیریت در استونی

رشته مدیریت در استونی

رشته مدیریت در استونی طرفداران خاص خود را دارد. هرچند غالبا دانشجویان کشورهایی مثل هلند، انگلیس، کانادا، آلمان را برای تحصیل ترجیح می دهند. با این حال استونی نیز کشوری زیبا و اروپایی است که در سواحل شرقی دریای بالتیک قرار گرفته و با کشورهای لاتویا و روسیه هم همسایه و هم مرز است. استونی خوش آب و هوا است و به دلیل موقعیت جغرافیایی اش آب و هوای آن غالبا آب و هوای قاره ای مرطوب می باشد. پایتخت و بزرگ ترین شهر استونی که هم موقعیت های بیشتری برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت دارد و هم دانشگاه های بیشتر، تارتو (Tartu) است. در استونی اگرچه دوره های تحصیلی رشته های مختلف به انگلیسی وجود دارد اما اگر کسی تمایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در مقطع کارشناسی را داشته باشد باید به زبان استونیایی مسلط گردد.

استونی کشوری کوچک و استونیایی زبان است که تنها حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد. یعنی استونی یکی از کم جمعیت ترین اعضا اتحادیه اروپا، ناحیه یورو، حوزه شنگن و ناتو در سال 2023 می باشد. با این حال بسیار توسعه یافته است و مردم آن علاوه بر امنیت اجتماعی و اقتصادی، استانداردهای زندگی بالایی دارند. به همین دلیل اخذ اقامت استونی و در نهایت پاسپورت این کشور بسیار ارزشمند است و با 8 سال اقامت قانونی و پرداخت مالیات امکان پذیر خواهد بود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت در استونی به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در استونی چقدر است؟
  • مهم ترین مدارکی که به منظور اخذ پذیرش رشته مدیریت از سوی دانشگاه های استونی تقاضا می شود کدام اند؟
  • سطح درآمد مدیران در استونی به چه صورت است؟

هزینه تحصیل رشته مدیریت در استونی

در دانشگاه های دولتی استونی دانشجویان بین المللی با توجه به رشته تحصیلی و مقطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) باید شهریه های متفاوتی پرداخت نمایند. در غالب دانشگاه های دولتی استونی شهریه سالانه 7500€ (یورو) در مقطع کارشناسی است اما در مقطع کارشناسی ارشد به 12000€ (یورو) هم می رسد. شهریه گفته شده برای رشته مدیریت و گرایش های مختلف آن در دانشگاه های دولتی استونی است و این رشته در دانشگاه های خصوصی بیش از سالی 16000€ (یورو) شهریه به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که علاقمندان به تحصیل در رشته های علوم انسانی مثل ادبیات انگلیسی، تاریخ و غیره در غالب دانشگاه های دولتی استونی سالانه 1660€ تا 5000€ (یورو) به صورت سالانه شهریه پرداخت می نمایند.

علاوه بر این هزینه ها، هزینه های زندگی در استونی نیز باید مد نظر دانشجویان قرار بگیرد که ماهانه معمولا 550€ تا 700€ (یورو) می باشد. یعنی استونی نیز همانند مجارستان جزو کشورهای ارزان قیمت حوزه شنگن است و یکی از دلایلی که ممکن است برخی افراد به جای هلند، دانمارک و سوئد، به سراغ استونی بروند همین کم بودن هزینه های زندگی در این کشور است. استونی علاوه بر این که کشور ارزانی است، نرخ تورم پایینی هم دارد. پس قیمت اجناس و خدمات یا شهریه دانشگاه ها در این کشور به مرور افزایش چشمگیری نخواهد داشت. در نمودار ذیل نرخ تورم در استونی بررسی شده است:

نرخ تورم در استونی

مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش رشته مدیریت در استونی

برای اخذ پذیرش رشته مدیریت از دانشگاه های استونی هر دانشگاهی الزامات خاص خود را دارد. اما معمولا مواردی که از دانشجویان تقاضا می شود عبارت هستند از:

  • رزومه/CV
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگیلسی
  • مدرک زبان استونیایی یا انگلیسی با توجه به زبان تدریس دوره مورد نظر
  • توصیه نامه از 2 تا 3 تن از اساتید مقطع پیشین
  • انگیزه نامه در خصوص انتخاب استونی و دانشگاه مورد نظر
  • GMAT
  • سابقه کار مدیریتی
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در استونی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی application fee که میزان آن در هر کدام از دانشگاه های استونی متفاوت است.

کار پس از تحصیل رشته مدیریت در استونی

کار پس از تحصیل رشته مدیریت در استونی

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های برخی از کشورهای دنیا دانشجویان خارجی باید آن کشور را ترک کنند یا فرصت خیلی محدودی دارند. مثلا در یونان با نرخ بیکاری بالای 18% و شرایطی که موقعیت های شغلی خیلی کمی وجود دارد، نهایت فرصت دانشجویان بین المللی برای کاریابی 2 ماه می باشد. این در حالی است که در استونی دانشجویان غیر اروپایی بعد از به اتمام رساندن دوره تحصیلی خود تا 270 روز یعنی 9 ماه فرصت دارند که همچنان اقامت استونی را داشته باشند و دنبال کار بگردند. با توجه به این که نرخ بیکاری در استونی در سال 2022 حدود 6% است کاریابی در این کشور دشوار نخواهد بود و افراد می توانند به راحتی ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری استونی کنند. منتهی به شرطی که علاوه بر انگلیسی به زبان استونیایی هم تسلط کاملی داشته باشند.

در نهایت با کاریابی افراد باید مدارکی را تقدیم نمایند و ویزای کاری استونی را به دست آورند. از آن جمله می توان به قرارداد کاری امضا شده توسط فرد و کارفرمای وی در استونی، مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در استونی، پرداخت هزینه های مربوطه و غیره اشاره نمود. با 8 سال اقامت در استونی به طور قانونی، در نهایت غیر اروپایی ها نیز این امکان را خواهند داشت درخواست اخذ پاسپورت استونی را داشته باشند که تحت شرایطی با این درخواست موافقت خواهد شد. از آن جمله می توان به تسلط فرد به زبان استونیایی و عدم ارتکاب جرم توسط وی اشاره نمود.

سطح درآمد مدیران در استونی

همانطور که هزینه زندگی در استونی پایین است، درآمد مردم آن نیز در مقایسه با کشورهای دانمارک، فنلاند و غیره کم تر می باشد. با این حال مدیران جزو قشرهای پر درآمد استونی هستند. چرا که متوسط درآمد مدیران در استونی ماهانه 3700€ (یورو) و بالاترین درآمد مدیران نیز 6110€ (یورو) می باشد. البته پایین ترین درآمد مدیران در استونی 1220€ (یورو) است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به رشته مدیریت در استونی، اخذ پذیرش رشته مدیریت و غیره توضیحاتی ارائه نمود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *