مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی رشته ای جالب در زمینه نحوه مدیریت کردن شرایط در بیماری ها و شرایط بیماری زا می باشد. اینکه در چه وضعیت و تحت چه شرایط اعم از عادی و یا اورژانسی باشد بستگی به اوضاع دارد. شما باید به عنوان متخصص مدیریت بهداشت عمومی در چنین فضایی کار کنید. رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی یک دوره 4 ساله در اسلواکی می باشد و شما می توانید برای تحصیلات تکمیلی در این کشور نیز درخواست دهید. برای تحصیلات تکمیلی در رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی در مقطع ارشد و دکترا باید مدرک مرتبطی را ارائه دهید که مبنی بر این باشد که شما تحصیلات مرتبطی را داشته اید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط تحصیلات بین المللی و کار در رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی مشاور شماست.

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

تدریس شامل سخنرانی ها، تمرین های عملی، کارگاه ها، سمینارها، شرکت در تحقیقات و تجربه حرفه ای در مراکز مراقبت های بهداشتی، دفاتر بهداشت عمومی، موسسات تحقیقاتی در محل کار دانشگاه در اسلواکی و خارج از کشور است. برای پشتیبانی از آموزش، از یک فرم ترکیبی با آموزش کاملاً استخدام شده از طریق اینترنت استفاده می شود. تحصیل با نگارش و دفاع از پایان نامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد و انجام امتحانات نهایی دولتی به پایان می رسد. تحقیقات اغلب در گروه های چند رشته ای متشکل از دانشمندان بومی و خارجی انجام می شود. فعالیت های انتشاراتی با هدف نشریات و کنفرانس های داخلی و خارجی انجام می شود. فعالیت حرفه ای عمدتاً بر روی برنامه های اتحادیه اروپا و همچنین در جهت بهبود سلامت گروه های محروم، حاشیه نشین و گروه های قومی است.

بهداشت عمومی علم و هنر برای پیشگیری از بیماری ها، افزایش طول عمر و تقویت سلامت با تلاش سازمان یافته یک جامعه است. استراتژی های مختلفی را بر اساس شواهد علمی به کار می گیرد. بهداشت عمومی در عین حال سازماندهی و سیستم مدیریتی را برای دستیابی به اهداف فوق ارائه می کند. رویکرد میان رشته‌ای ضروری است و علاوه بر علوم بهداشتی یا پزشکی، رشته‌های دیگری مانند اکولوژی، اقلیم‌شناسی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، سیاست و غیره را ادغام می‌کند. اولویت‌های فعلی سلامت عمومی شامل ارتقای سلامت، سازماندهی خدمات بهداشتی مؤثر، پیشگیری از بیماری‌های واگیر، کنترل عوامل خطر سبک زندگی و مصرف مواد، پیشگیری از بیماری ها و آسیب های مزمن، نابرابری سلامت، مشکلات مربوط به پیری جمعیت و غیره. کشور اسلواکی توجه ویژه ای به دانش آموزان خود دارند.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی رشته مدیریت بهداشت عمومی در کشور اسلواکی می باشید:

نرخ فارغ التحصیلی رشته مدیریت بهداشت عمومی در کشور اسلواکی

دانشگاه پزشکی در کشور اسلواکی

دانشگاه پزشکی اسلواکی تحت استاندار استاندارد اروپایی برای تشخیص موضوعات تکمیل شده) در براتیسلاوا واقع شده است. این دانشگاه دارای 5 دانشکده است: دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت عمومی، دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشت حرفه ای و دانشکده بهداشت. این دانشگاه در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی ذکر شده است، به این معنی که مدرک دانشگاه در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. دانشکده پزشکی یک برنامه تحصیلی انگلیسی پزشکی عمومی را با مدت 6 سال ارائه می دهد. هر ساله 36 دانشجو در این برنامه پذیرش می شوند و در نهایت مدرکMUDR دکترای پزشکی ارائه می شود. هزینه پذیرش 70€ (یورو) است و همه متقاضیان باید آزمون ورودی را که در ژوئن یا آگوست برگزار می شود، پشت سر بگذارند.

فعالیت های اساسی دانشگاه پزشکی در اسلواکی عبارت است از:

  • فعالیت های آموزشی
  • فعالیت های علمی و پژوهشی
  • به اشتراک گذاری تخصص
  • فعالیت های مشاوره ای

پذیرش در رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

شهریه 1 سال تحصیلی €9000 (یورو) است. برنامه درسی به دروس اجباری، اختیاری اجباری و اختیاری (انتخاب داوطلبانه) تقسیم می شود. یک هفته ممکن است شامل حداکثر 38 ساعت یادگیری تماسی (تدریس مستقیم) باشد: سخنرانی، سخنرانی عملی، آموزش بالینی، تمرین اجباری، پایان نامه دیپلم و آزمون دولتی. مطالعه انفرادی شامل مطالعه خصوصی، مشاوره، مقاله نویسی، مطالعات موردی و غیره می باشد. همچنین تمرین اجباری در طول سال تحصیلی مطابق با برنامه درسی مطالعه وجود دارد. آزمون ورودی شامل سوالات زیست شناسی و شیمی و هر کدام 80 سوال است. سوالات شامل محدوده دانش متقاضی در مقطع متوسطه است. امکان خرید جزوه با سوالات مقدماتی نیز وجود دارد. آزمون به زبان انگلیسی است و مدت زمان در نظر گرفته شده برای دانش آموزان 150 دقیقه می باشد. حداکثر امتیاز 640 است. محتوای امتحان ورودی با آزمون ورودی برنامه آموزشی پزشکی عمومی به زبان اسلواکی یکسان است.

در جدول زیر شاهد مدارک الزامی برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی می باشید:

مدارک شناساییمدارک تحصیلیمدارک پذیرشمدارک مالی
پاسپورت معتبراخرین مدرک تحصیلنامه پذیرش دانشگاهفیش پرداختی شهریه

پذیرش در رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

دانشکده رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

دانشکده علوم بهداشت همزمان با دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشت حرفه ای و دانشکده مطالعات تخصصی بهداشت تحت دانشگاه پزشکی اسلواکی تاسیس شد. ارائه آموزش درسی به دانش آموزان و متخصصان بهداشت عمومی مطابق با برنامه مطالعاتی جاری برای سال تحصیلی مورد نظر هر ساله با بهترین اساتید آغاز می شود. برای اطمینان از آموزش عملی در مقامات بهداشت عمومی اسلواکی و در سمت های علمی و دانشگاهی در SMU، مطابق با برنامه درسی معتبر و نامه های تحصیلی باید قوانین و مقررات دنبال کنید. در این دانشکده رشته مدیریت بهداشت عمومی در هر 3 مقطع تحصیلی ارائه می شود. گروه بهداشت عمومی دانشکده مراقبت های بهداشتی و مددکاری اجتماعی دانشکده مطالعه ای عمدتاً یک شاخه ای را با هدف حوزه های مختلف بهداشت عمومی ارائه می دهد. این رشته در لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی قرار دارد.

رشته ایمنی شناسی در اسلواکی نیز ممکن است رشته ای عالی برای شما باشد. تمرکز دانشکده علوم بهداشت در موارد زیر می باشد:

  • پیشگیری از بیماری های عفونی و غیر عفونی
  • حفاظت و ارتقای سلامت
  • افزایش طول عمر (برای کاهش مرگ و میر زودرس)
  • بهبود در زندگی (برای بهره برداری کامل از پتانسیل سلامت)، افزایش سلامت (کاهش عوارض، محدود کردن اثرات نامطلوب بیماری)
  • افزایش کیفیت زندگی (زندگی بدون بیماری، بدون ناتوانی)
  • کاهش ناتوانی در کار
  • تاثیر مثبت بر عوامل تعیین کننده سلامت
  • بهبود سلامت جمعیت
  • پرورش مدیران برای سلامت عمومی
  • تکثیر و شکل گیری دانش، ارزش ها و عادات لازم برای حفاظت، حمایت و توسعه سلامت فرد و جامعه به عنوان یک کل.

مشاوران متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نحوه مهاجرت به کشور اسلواکی و تحصیلات در دانشگاه های این کشور و همچنین شرایط اقامت پس از تحصیل در اسلواکی به سوالات شما پاسخ می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *